Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gevaarlijk maaltje
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Gevaarlijk maaltje
Grrr een of andere idioot heeft allemaal eten op het grasveld hier gegooid. Ik was even foto's van Lou aan het maken en Millie is aan het snoepen geslagen. Heel kort maar, want ik was op een paar meter afstand, maar toch. Er lag allerlei groente en stukken appel, maar ook wat rozijnen en chocola. Voor die chocola ben ik niet zo bang, het was melkchocolade met vulling en het kan niet zoveel geweest zijn dat ze er ziek van zou worden. Maar de rozijnen vind ik toch wel eng. Heb de dierenarts gebeld en die zegt dat ik beter af kan wachten (ik weet dus ook niet zeker of ze de rozijnen echt heeft gegeten) en langs moet komen als ze sloom wordt, erge diarree krijgt, etc. Wat denken jullie?
We hebben nog wat gespeeld en zijn daarna naar huis gegaan. Onderweg plukte ze nog een wafel uit een ander stukje gras, die kon ik gelukkig afpakken. Ik baal er ook echt van, want dit is het veldje vlakbij huis, waar bovendien ook veel andere hondjes komen. Heb overigens de rest van de chocolade en rozijnen in het water geflikkerd, ook een beetje aso, maar goed.
We hebben nog wat gespeeld en zijn daarna naar huis gegaan. Onderweg plukte ze nog een wafel uit een ander stukje gras, die kon ik gelukkig afpakken. Ik baal er ook echt van, want dit is het veldje vlakbij huis, waar bovendien ook veel andere hondjes komen. Heb overigens de rest van de chocolade en rozijnen in het water geflikkerd, ook een beetje aso, maar goed.
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
Re: Gevaarlijk maaltje
Oh, wat balen zeg
Ik heb er ook een enorme hekel aan als mensen hier complete zakken brood, sparerib-resten en wat allemaal nog niet meer in het gras dumpen. Maar ja, wie (of in ieder geval welke hondeneigenaar) heeft daar geen hekel aan.
Ik hoop dat Millie zich goed blijft voelen en dat ze niet van de rozijnen heeft gegeten!
Ik hoop dat Millie zich goed blijft voelen en dat ze niet van de rozijnen heeft gegeten!
- Leonie.
- Zeer actief
Nou, echt belachelijk. Een stuk verderop lag allerlei vis, paling ofzo. Heb ze maar aangelijnd en ben naar huis gegaan.
Ze had net wel diarree, dus toch nog even gebeld en ze zeggen dat ik vooral op moet letten of ze zich anders gedraagt, sloom bijvoorbeeld, de komende 10 uur.
Ze had net wel diarree, dus toch nog even gebeld en ze zeggen dat ik vooral op moet letten of ze zich anders gedraagt, sloom bijvoorbeeld, de komende 10 uur.
- Ody
- Zeer actief
Ze kunnen nog behoorlijk wat rozijnen hebben hoor, voor ze echt last krijgen. Hier ook een keertje een hele zak te pakken gehad, maar nergens last van gehad, behalve een dag beetje diarree.
Wel onwijs irritant en aso om te vreten maak gewoon neer te flikkeren.
Wel onwijs irritant en aso om te vreten maak gewoon neer te flikkeren.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Vervelend! Sommige mensen hier doen het ook, die vinden dat je beter je etensresten aan de vogels kan geven dan weggooien.
Ik vind het een charmant idee maar de praktijk is vaak anders. Half verrot voedsel in het gras gesmeerd en huisdiereigenaren die er last van hebben.
Ik zou me ook niet zo'n zorgen maken. Ik hoor wel eens dat een hondje serieus ziek wordt van (weinig) rozijnen maar ik denk dat er een bepaalde gevoeligheid voor moet zijn. Mijn honden hebben ook wel eens een pak krentebollen te pakken gehad en ook meerdere keren een pak hagelslag geinhaleerd. Ze hebben nooit klachten gehad.
Ik vind het een charmant idee maar de praktijk is vaak anders. Half verrot voedsel in het gras gesmeerd en huisdiereigenaren die er last van hebben.
Ik zou me ook niet zo'n zorgen maken. Ik hoor wel eens dat een hondje serieus ziek wordt van (weinig) rozijnen maar ik denk dat er een bepaalde gevoeligheid voor moet zijn. Mijn honden hebben ook wel eens een pak krentebollen te pakken gehad en ook meerdere keren een pak hagelslag geinhaleerd. Ze hebben nooit klachten gehad.

- Leonie.
- Zeer actief
Ja, ben er echt boos om. Super ranzig ook om al die prut uit het gras te plukken.
Millie is nu weer lekker met een knuffeltje aan het smijten, dus hopelijk hebben we geluk gehad. Dank voor jullie geruststelling in elk geval
Millie is nu weer lekker met een knuffeltje aan het smijten, dus hopelijk hebben we geluk gehad. Dank voor jullie geruststelling in elk geval
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
- Leonie.
- Zeer actief
Nog een keer diarree en ze laat net een wind waar je U tegen zegt. Maar ze is niet sloom of iets. De DA zei geloof ik dat ik het binnen 10 uur wel zou moeten merken als er iets mis was (nieren) en die uren zijn bijna voorbij.
Morgen een tripje naar de Drunense Duinen op de planning, dus extra blij dat ze gezond lijkt
Morgen een tripje naar de Drunense Duinen op de planning, dus extra blij dat ze gezond lijkt
- Habibi
- Zeer actief
- Leonie.
- Zeer actief
Ja! Ik zat echt even in de stress, aangezien ik niet wist of er misschien wel een hele berg rozijnen had gelegen.
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
Gelukkig! Blij dat ze zich afgezien van de diarree goed voelt
Veel plezier vandaag!
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
En dan krijsen wanneer er een wilde ratten en muizen plaag zit.Paisley schreef:Vervelend! Sommige mensen hier doen het ook, die vinden dat je beter je etensresten aan de vogels kan geven dan weggooien.
- Leonie.
- Zeer actief
Jeeeutje. Was zo blij dat ze zich vanmorgen helemaal goed voelde. Is ze uit het fietskrat gesprongen! Echt een enorme smak met een salto maakte ze. Ik dacht dat ze haar nek wel gebroken zou hebben. Of op z'n minst wat poten. En een hersenschudding. Ze was ook wel even beduusd, maar er bleek gewoon niets aan de hand. Uitgebreid getest en nagekeken. Alleen een schaafwondje op haar kin zag ik. Pfffff.
Dus daarna gewoon naar de Drunense Duinen gegaan en ik geloof dat ze nog nooit in haar leven zoveel plezier heeft gehad. Ze heeft als een idioot door het zand gerold en gezwommen, het was heerlijk!
Dus daarna gewoon naar de Drunense Duinen gegaan en ik geloof dat ze nog nooit in haar leven zoveel plezier heeft gehad. Ze heeft als een idioot door het zand gerold en gezwommen, het was heerlijk!
- Habibi
- Zeer actief
Grijze haren erbij, per direct bij zoiets.
Fijn dat alles uiteindelijk oké was, en het een leuke dag werd!
Fijn dat alles uiteindelijk oké was, en het een leuke dag werd!

- Leonie.
- Zeer actief
We gaan vandaag met een bootje de plas op, ik hou mijn hart vast 
- Habibi
- Zeer actief
Leonie. schreef:We gaan vandaag met een bootje de plas op, ik hou mijn hart vast
Bewijs in de vorm van foto's is natuurlijk wel de minste verwachting nu.....

- Leonie.
- Zeer actief
Nou 't kind leeft nog hoor. Alles ging goed, tot we naar de auto toeliepen en Millie bang werd omdat twee 'enge' hondjes passeerden. Toen trok ze zichzelf uit de halsband en sprong ze de Oud Loosdrechtsedijk op. Gelukkig reed er net geen auto en rende ze vrij snel de stoep weer op. Driemaal is scheepsrecht denk ik.
Zal later wat leuke foto's plaatsen

Zal later wat leuke foto's plaatsen