Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jankende hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Jankende hond

Ongelezen bericht door mijke »

Hier in de flat heeft een hond gister de hele dag zitten janken en piepen. Van smorgens vroeg tot een uur of 7. Het is zo'n typische blafjank van een hond met verlatingsangst. Ik hoor hem hijgen, dat beest is vreselijk gestressed. Ik denk dat we het zo goed horen omdat de ramen openstaan. Gister was ik van plan een briefje achter te laten omdat de mensen misschien niet weten dat hun hond verlatingsangst heeft, en ben buiten gaan staan luisteren uit welke woning het precies komt, maar ik kom er helaas niet achter. Zojuist is het janken weer begonnen. Wat zouden jullie doen?

Kanttekening: we wonen in een vreselijk slechte buurt waar alle opmerkingen direct gezien worden als een aanval, en we hebben al genoeg issues met onze buren. Als het even kan willen we er niet nog meer issues bij. Maar dit hondje is echt vreselijk sneu :ugh:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Jankende hond

Ongelezen bericht door Tineke »

mijke schreef:Hier in de flat heeft een hond gister de hele dag zitten janken en piepen. Van smorgens vroeg tot een uur of 7. Het is zo'n typische blafjank van een hond met verlatingsangst. Ik hoor hem hijgen, dat beest is vreselijk gestressed. Ik denk dat we het zo goed horen omdat de ramen openstaan. Gister was ik van plan een briefje achter te laten omdat de mensen misschien niet weten dat hun hond verlatingsangst heeft, en ben buiten gaan staan luisteren uit welke woning het precies komt, maar ik kom er helaas niet achter. Zojuist is het janken weer begonnen. Wat zouden jullie doen?

Kanttekening: we wonen in een vreselijk slechte buurt waar alle opmerkingen direct gezien worden als een aanval, en we hebben al genoeg issues met onze buren. Als het even kan willen we er niet nog meer issues bij. Maar dit hondje is echt vreselijk sneu :ugh:
Zolang je niet weet waar het precies vandaan komt kun je niets.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Je kan eventueel de politie bellen, die kunnen dan van rondkijken of de hond bijvoorbeeld ook wel beschikking heeft tot water. Wij hadden ooit een junk als buurman een die had ineens een hond die de hele dag alleen zat te janken.ik heb toen gebeld en ze zijn wel komen kijken en de hond uiteindelijk ook water gegeven door een raampje. Maar ja als je niet weet waar die zit... Dat zou ik eerst eens uitzoeken.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Briefje op de lift of op de deur?
mijke
Zeer actief

Nou, uiteraard was de hond na dit topic de rest van de dag stil :P Misschien valt het wel mee dus. Mocht ie nog een keer gaan janken is zo'n briefje op de portiekdeur nog wel een optie inderdaad! En anders toch de politie, al ben ik daar wat huiverig voor. Maar als het echt lang aanhoudt of meerdere dagen achter elkaar doorgaat zal ik dat wel doen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tamara81 schreef:Als je erachter kunt komen wie het is, dan zou ik wel een gesprek aangaan.
Wanneer je dit lastig vindt, of niet zit te wachten op een eventuele tokkenreactie, dan kun je ook altijd de dierenpolitie bellen.

Ik heb een keer de dierenpolitie gebeld toen ik een geval van hondenmishandeling op straat heb gezien. Helaas had ik ook geen adres, dus ze konden er niks mee toen. Dierenpolitie zei dat ik de volgende keer meteen 112 moest bellen (dit was wel echt geval van fysieke mishandeling).

Misschien weten deze eigenaren niet dat hun hond verlatingsangst heeft. Hoewel je dit meestal wel snel weet als eigenaar :(
Nou de meeste mensen weten het heus wel , want zo`n beest begin als jij maar aanstalten maakt om weg te gaan..... maar ja soms heb je ook even op de korte termijn geen oplossing.... lastig, en een rotgehoor, maar :U:
mijke
Zeer actief

Nee, sommigen weten misschien nog dat ik zelf met Oor in het begin ook heel erg problemen heb gehad toen ze enorme verlatingsangst bleek te hebben en ik toch gewoon naar mn werk moest. Toen duurde het ook even voor ik daar een oplossing voor had. Dus ik wil het ook niet meteen veroordelen, maar wel even bespreken. Misschien weten ze het zelf nog niet, of misschien wel maar hebben ze geen idee wat ze er mee aan moeten. Of het zijn gewoon aso's die schijt hebben, dat kan ook, maar dan onderneem ik andere stappen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”