Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Denemarken / Zweden?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Denemarken / Zweden?

Ongelezen bericht door Cash »

Iemand tips voor een huisje in Denemarken?
Waar 2 honden welkom zijn en het huisje minimaal 3 slaapkamers heeft?

We zoeken een huisje wat het liefst heel vrij ligt. Niet op een park. Een watertje dichtbij zou leuk zijn.

Tot nog toe kunnen we het niet vinden.
Zweden zou ook mogen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Denemarken / Zweden?

Ongelezen bericht door LongFields »

Heb je al via Sol og Strand gekeken? Die verhuren door heel Denemarken heen huizen die niet op een park staan. Wij zijn 2 jaar terug prima geslaagd bij hen.
In Zuid Zweden kan ik je de huisjes van Sweet Stuga Skane van harte aanbevelen, zijn we vorig jaar geweest en was heerlijk daar: http://www.sweetstuga.com
Mooie rustige omgeving, hondvriendelijke huizen met omheinde tuinen, Minnebo heeft een enorme tuin en Lycka een wat kleinere. In Zweden kun je in de zomermaanden wel veel last hebben van muggen.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

LongFields schreef:Heb je al via Sol og Strand gekeken? Die verhuren door heel Denemarken heen huizen die niet op een park staan. Wij zijn 2 jaar terug prima geslaagd bij hen.
In Zuid Zweden kan ik je de huisjes van Sweet Stuga Skane van harte aanbevelen, zijn we vorig jaar geweest en was heerlijk daar: http://www.sweetstuga.com
Mooie rustige omgeving, hondvriendelijke huizen met omheinde tuinen, Minnebo heeft een enorme tuin en Lycka een wat kleinere. In Zweden kun je in de zomermaanden wel veel last hebben van muggen.
Klopt...en datzelfde geldt voor Noorwegen..
Daarbij is het nutteloos om deetspulletjes van hier mee te nemen want die werken om een onduidelijke reden niet :U:
Ik heb het daar ter plekke gekocht, en ja...dat is iets van 50 % DEET, maar he! Het werkt wel :ok:
Cash
Zeer actief

Hmmm dat van die muggen is wel erg jammer maar we zouden dan in de herfstvakantie gaan, dat is eind oktober.
Ik ga eens kijken op de sites Suzanne, bedankt!
AfbeeldingAfbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Novasol is ook een goeie en betrouwbare verhuurder. Zeker in Denemarken hebben zij heel veel keus.
Als je pas in oktober wilt gaan, zou ik niet voor Zweden kiezen. Hier is heel veel wat met toerisme te maken heeft gesloten vanaf september, bovendien is het hier ook al echt herfst tegen die tijd.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wilma schreef:Novasol is ook een goeie en betrouwbare verhuurder. Zeker in Denemarken hebben zij heel veel keus.
Als je pas in oktober wilt gaan, zou ik niet voor Zweden kiezen. Hier is heel veel wat met toerisme te maken heeft gesloten vanaf september, bovendien is het hier ook al echt herfst tegen die tijd.
Wij zijn vorig jaar de laatste week van september en eerste van oktober geweest en konden in de dorpen niet veel horeca vinden die open was, maar in de grotere plaatsen was dit geen probleem. Nu zijn wij sowieso liefhebbers van rust dus ons stoorde dit niet. In de supermarkten was genoeg keus voor gevarieerde en lekkere maaltijden om thuis klaar te maken, dus we misten het niet dichtbij uit eten kunnen ook totaal niet.
Hakkene
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hakkene »

Via natuurhuisje.nl is ook een aantal huisjes in Zweden te boeken.
Wilma
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Wilma schreef:Novasol is ook een goeie en betrouwbare verhuurder. Zeker in Denemarken hebben zij heel veel keus.
Wij zijn vorig jaar de laatste week van september en eerste van oktober geweest en konden in de dorpen niet veel horeca vinden die open was, maar in de grotere plaatsen was dit geen probleem. Nu zijn wij sowieso liefhebbers van rust dus ons stoorde dit niet. In de supermarkten was genoeg keus voor gevarieerde en lekkere maaltijden om thuis klaar te maken, dus we misten het niet dichtbij uit eten kunnen ook totaal niet.
Horeca is over het algemeen tijdens de lunch open in kleinere plaatsen. In de supermarkten is inderdaad gewoon alles te koop.
Ik denk dat de kinderen van Cash ook mee gaan. Vandaar dat ik erbij vermeld heb dat veel tegen die tijd gesloten is. Het echte vakantieseizoen is hier van 1 juni tot 1 september.
Afbeelding
Cash
Zeer actief

Hier hebben we wat aan wilma!
Op zich gaan wij voor de rust en willen we liefst ergens afgelegen zitten. Weinig open zou dus op zich geen probleem zijn. Horeca met 3 kids waaronder een baby en 2 honden is niet mijn ding. :schrik:

Natuurhuisje weet ik. Kon ik niet echt iets op vinden. Het moet ook wel betaalbaar zijn.

We zoeken rustig verder. Maar schrik tot nog toe vd prijzen. Vandaar dat we ook aan oktober denken, dan dalen de prijzen aanzienlijk.
Alleen is het dan weer jammer als het weer niet heel erg mee gaat zitten.

Pfff lastig hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Alles is duur in Zweden helaas, ook in de supermarkt sta je wel eens verbaasd te wezen.
En je betaalt tol voor de brug of een bootticket.

Zweden kan prachtig zijn maar het eindeloze naaldbos van het zuiden, de koelte van de mensen en weinig leuke horeca vond ik tegenvallen.
Er zijn in Duitsland ook hele mooie locaties, of Luxemburg. Ik was afgelopen herfst in het Harz, en vorige week in Luxemburg (mullerthal). Beide vond ik veel leukere bestemmingen dan zuid zweden.
Afbeelding
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel

Ongelezen bericht door *Marina* »

Buiten het seizoen is het overal in Denemarken superrustig met uitzondering van Blavand en Hennestrand ongeveer midden in Jutland aan de westkust (nabij Esbjerg).

Over het algemeen liggen de vakantiehuizen in vakantiehuizen gebieden, vaak dicht bij water: zee, meer of fjord. Aangezien het allemaal particulieren woningen zijn zijn de huizen allemaal verschillend en liggen er behoorlijke stukken grond omheen. De grotere gebieden hebben vaak een piepklein grilrestaurantje maar ze verkopen dan hamburgers en polsers (soort knakworst) maar vaak zijn die buiten het seizoen gesloten. De keukens in de huisjes zijn vaak goed toegerust zeker als je de iets luxere huizen neemt, die zijn buiten het seizoen ook nog redelijk betaalbaar. Je hebt dan vaak ook een bubbelbad en sauna in je huisje. Een televisie en DVD speler zijn dan ook vaak aanwezig, best handig aangezien het weer niet beter is dan in Nederland en de kans op regen groot is in oktober.

Spelletjes mee en de open haard aan is ook heel gezellig.

Dansk.nl heeft huizen van verschillende organisatie op de site staan o.a. Novasol en Dansommer ik meen ook Sog og sol. Service is prima ook ter plekke wordt je goed ondersteunt als er iets is, wel in Engels of Duits.
Wilma
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:Alles is duur in Zweden helaas, ook in de supermarkt sta je wel eens verbaasd te wezen.

Zweden kan prachtig zijn maar het eindeloze naaldbos van het zuiden, de koelte van de mensen en weinig leuke horeca vond ik tegenvallen.
Er zijn in Duitsland ook hele mooie locaties, of Luxemburg. Ik was afgelopen herfst in het Harz, en vorige week in Luxemburg (mullerthal). Beide vond ik veel leukere bestemmingen dan zuid zweden.
Wij verblijven ook regelmatig in ons huisje in Nederland en we zijn in Zweden echt niet meer kwijt voor de wekelijkse boodschappen dan in Nederland. Het een is wat goedkoper, het andere wat duurder. Dan moet ik er wel bij vermelden dat wij geen rokers en drinkers zijn, want dat is in Zweden wel duurder. Denemarken is een duurder land wat dat betreft.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wilma schreef:
Paisley schreef:Alles is duur in Zweden helaas, ook in de supermarkt sta je wel eens verbaasd te wezen.

Wij verblijven ook regelmatig in ons huisje in Nederland en we zijn in Zweden echt niet meer kwijt voor de wekelijkse boodschappen dan in Nederland. Het een is wat goedkoper, het andere wat duurder. Dan moet ik er wel bij vermelden dat wij geen rokers en drinkers zijn, want dat is in Zweden wel duurder. Denemarken is een duurder land wat dat betreft.
Wij vonden de prijzen in de supermarkten van levensmiddelen ook reuze meevallen, vergelijkbaar met de prijzen hier in Nederland. Sterke drank is flink duurder maar wijn is nog best te doen, hoewel je daarvoor naar een Systembolaget (staatswinkel) moet want in de supermarkt vind je geen alcoholische dranken.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

LongFields schreef:
Wilma schreef:

Wij vonden de prijzen in de supermarkten van levensmiddelen ook reuze meevallen, vergelijkbaar met de prijzen hier in Nederland. Sterke drank is flink duurder maar wijn is nog best te doen, hoewel je daarvoor naar een Systembolaget (staatswinkel) moet want in de supermarkt vind je geen alcoholische dranken.

Wij ook :ok: in Zweden eigenlijk ook grote supermarkten meer allesmarkten zoals hypermat. Met nagenoeg een zelfde assortiment als in NL. Dat was in Noorwegen wel anders maar dat land heeft weer een magische aantrekkingskracht op mij iig
Ik vind Scandinavië echt de moeite waard, daarom gaan wij dit jaar ook weer terug.
Sommige dingen vooral in Noorwegen zijn duurder. Maar eigenlijk vond ik Zweden gelijkwaardig in prijzen als NL.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik had een bepaald beeld in mijn hoofd van Zweden en toen we vanaf de brug in Denemarken binnen kwamen rijden in Zuid Zweden kon ik dat landschap een uurtje nog net waarderen, maar daarna dacht ik als een verwende prinses; "ehhhh waar zijn de bossen en de meren nou"
Moet ik er wel bij vertellen dat we eigenlijk heel ad hoc naar Zweden gingen en nul voorbereid waren :engel:
Normaliter doe ik wel aardig wat uitzoekwerk en in dat geval had ik dus ontdekt dat je pas een paar honderde kilometer landinwaarts een landschap aantreft waar mijn hart sneller van gaat kloppen.

Maar we spraken bvb ook vaak genoeg mensen die JUIST wel heel erg gecharmeerd zijn van het Zuiden van Zweden en daarmee dus ook vaak Denemarken liefhebbers zijn.
Het is maar net wat je mooi vindt en ik vind het persoonlijk dus niet veel aan en vind Denemarken ronduit vreselijk... dat komt ook omdat het het land is wat we helemaal door rijden om te komen op de plek waar we wel van houden dus het is een beetje een 'noodzakelijk kwaad' land geworden voor mij.
Toen we vorig jaar naar Noorwegen gingen hebben we halverwege in Denemarken op een camping gestaan met de camper en dat was eigenlijk wel heel erg leuk en ook best een mooie omgeving... ik ben dus een klein beetje genezen van mijn anti-Denemarken gevoel.

Zweden is prachtig, elke regio op zijn eigen manier.
Wij zijn uiteindelijk via het binnenland naar boven gereden en zijn ter hoogte van Mariestad geeindigd. dat ligt rechtsboven Gothenborg. We zijn toen via de kust en Gothenborg weer naar beneden gereden en dat vond ik prachtig.

Ik begrijp dat Cash een huisje wil huren dus dan is het niet aan de orde, maar ik wilde ook even als tip meegeven dat wij dus ook op het eind van het seizoen zijn gegaan en nog net in de tent konden liggen, maar dat hield niet over toen we naar boven gingen.
We hebben een paar nachten een temperatuur van een graad of 5 gehad.
De derde nacht zijn we daarom in een stuga hutje gaan zitten want 5 is mij echt te koud voor een tent.
Dat het seizoen op zijn eind liep vonden wij dus niet zo spannend want we zijn rustzoekers.
De koelte van de mensen vind ik overigens 1 van de grote voordelen van Zweden :engel:
Mijn ervaring is dat ze in Noorwegen weer heel anders zijn en bijkans toegankelijker en opener.
Maar weet je... ik ga op vakantie voor mezelf en ik waardeer die terughoudendheid dus enorm.
Ik ben niet zo vreselijk sociaal- reuring- camping en samen-op-wandelen mens zeg maar... Ik hoef geen aanspraak en vind een goedendag en doei meer dan genoeg communicatie met volslagen vreemden. :mann:
Het is ook wat me aan Madeira zo bevalt bvb...
In Kroatie vond ik ze dan weer ronduit onvriendelijk...dat had niets met koel te maken.. ik heb nogal een antenne voor sfeer en settings, maar met uitzondering van Split en Istrie is dat land in mijn beleving nog steeds aan het genezen van een collectief oorlogstrauma.
Misschien is het er over een jaar of 10 wel anders hoor maar ik hoef er niet meer heen. 2 weken van noord naar zuid en door de binnenlanden weer terug was voor ons genoeg Kroatie.

Zweden en Noorwegen daarentegen hebben onze harten gestolen :I:
Ik kan het Cash dus ook echt aanraden om naar Zweden te gaan en daar een hutje te huren.
Als het doel van je vakantie duidelijk is en je rust en natuur en ruimte bovenaan zet, dan maakt het weinig uit wanneer en waar je heengaat.
Wil je echt in je korte broek en shirt rondlopen, dan is september en oktober wellicht te koud,maar als je dat niet deert is oktober misschien wel extra mooi met de naderende herfst ... ik kan me zo voorstellen dat bepaalde plekken in Zweden echt prachtig zijn in de herfst

Ik ben heel benieuwd wat het uitindelijk gaat worden Cash :ok:
Veel plezier met de voorpret alvast
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Eindeloze naaldbos van het zuiden Paisley?
Dan ben ik in een ander Zuid-Zweden geweest dan jij blijkbaar, wij hebben vooral veel in loofbossen gewandeld zoals aan deze foto's te zien is. Ik vind jouw beschrijving dus zeker geen recht doen aan de natuur van dat deel van het land.
Uiteraard is het hoe hoger je komt mooier en anders, maar als je geen zin hebt in een lange reis met veel kilometers en meer dan 1 dag onderweg is Zuid-Zweden in mijn ogen zeer zeker de moeite waard.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Cash
Zeer actief

Ik word blij van jullie reacties. Hier hebben we wat aan. Ik merk dat goed voorbereid zijn wel erg handig is en dat zijn we totaal niet. Wellicht handiger om dit plan even in de ijskast te zetten.
Ons plan was eigenlijk Noorwegen maar dat gaat zo n lange reis worden met 3 kids waarvan 1 baby dat dat geen doen is. Zo kwamen we op Zweden of Denemarken terecht.
Maar ik genees wel een beetje door jullie reacties.

Hilje, wij houden juist van de rust. Geef ons maar een hutje op de hei. Heerlijk. Paar jaar terug in Duitsland op een groot grondstuk gezeten zonder iets of iemand om ons heen. Genieten.
Ook in Nederland vaak afgelegen huisjes in het bos.
Onze kinderen kunnen zich prima vermaken met niks of wat takkem etc. Die hebben geen animatieteam oid nodig gelukkig.
Al vind ik een gezellige camping ook leuk hoor. Ik ben een sociaal dier. Lul met iedereen etc. Maar met de honden hou ik van rust en ruimte.

We gaan voor nu maar beter iets simpelers zoeken en dan dit plan vooruit schuiven naar volgend jaar ofzo.

Vriend wil graag ook eens naar de ardennen dus misschien daar maar even loeren.
AfbeeldingAfbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Hoezo genees je door onze reacties? Er wordt door meerdere mensen aardig wat positiefs geschreven, mijn ervaringen met zowel Denemarken als Zweden zijn ook erg positief.
Als je van rust houdt, niet dagelijks in de horeca wil zitten en van mooie natuur houdt zit je sowieso in Zuid-Zweden prima. Denemarken is meer te vergelijken met Nederland, met name door de kustlijn maar ook daar zijn zat plekken met schitterende natuur. Dat moet je, zoals bij elke vakantie, alleen wel even goed uitzoeken van tevoren.
Wilma
Zeer actief
Contacteer:

Je woont in Groningen toch? De afstand met het vaste land van Denemarken is dan heel goed te overzien en je hebt dan geen extra tol of ferrykosten. Ook het eiland Funen is te bereiken zonder extra kosten.
Qua huisjeshuur krijg je heel veel waar voor zijn geld, zeker in vergelijking met de prijzen in Nederland. Denemarken is wat duurder qua boodschappen doen maar heeft ook gewoon een Aldi of een Netto.
De Noordzeestranden zijn daar over het algemeen mooi breed en ook de duinen zijn volop voorzien van wandel- en fietspaden. De Oostzeekusten zijn wat grilliger en meer voorzien van keien, rotsen en steentjes e.d.. Landinwaarts heb je bossen en landerijen maar over het algemeen is het landschap vrij open.
Afbeelding
Cash
Zeer actief

Hey Suzanne, ja zeker positief. Krijg er ook juist veel zin in door jullie verhalen maar wat ik begrijp moet je goed uitzoeken welke gebieden interessant zijn.
Ik vind dat altijd nogal lastig qua uitzoekwerk zeg maar.
Daar zou ik dan echt goed de tijd voor moeten nemen.
Aan de andere kant vinden wij het ook heerlijk om een week rond ons vakantiehuisje te scharrelen. We hoeven niet zo nodig op "excursies" ofzo of bezienswaardigheden te bezoeken.

Wij wonen idd in groningen. Vandaar dat ik eerder naar bovengenoemde landen kijk dan naar bijv Frankrijk. Daarbij vind ik Frankrijk veel minder interessant.

Vanavond ga ik nog weer rond kijken op huisjessites.
En dan maar eens zien.
AfbeeldingAfbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Als je in Skåne zit in Zuid Zweden, kun je bijvoorbeeld naar Skånes Djurpark, in Höor. Dat ligt op prima rijdafstand van de huisjes die ik genoemd heb. De dierentuin heeft alleen de dieren die in Scandinavië leven en is heel relaxed opgezet. Zeker een aanrader.
De grotere plaatsen in de regio zijn ook een bezoekje waard, en vooral Malmö is een gezellige stad vond ik.
In het Söderasens Nationalpark kun je prachtig wandelen, daar zijn meerdere korte gemakkelijke en langere wat steilere wandelingen te vinden.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nou jeetje ik vond eigenlijk de hele reis de moeite waard hoor.
Denemarken hebben we niet zo veel van gezien maar lijkt me eigenlijk ook de moeite al waard. zweden hebben we alleen zuid en west gezien maar dat was echt wel leuk en denk ook genoeg te doen met kinderen. Noorwegen heeft ons hart gestolen. Maar Zweden is ook meer dan de moeite waard hoor.
Het is dat wij altijd maar een paar weken hebben anders zouden we verder Zweden in kunnen alvorens we naar Noorwegen gaan.
Zweden heeft hele leuke stranden en plaatjes waar watertjes liggen aan stijgers heerlijk vertoeven zeker met kinderen.
Wij vinden de uitgestrekte bossen juist eigenlijk ook mooi.
Ik vind dat er weinig is wat kan tippen aan Scandinaviė kwa Natuur icm rust en een vrij gevoel

Paisley
Zeer actief

LongFields schreef:Eindeloze naaldbos van het zuiden Paisley?
Dan ben ik in een ander Zuid-Zweden geweest dan jij blijkbaar, wij hebben vooral veel in loofbossen gewandeld zoals aan deze foto's te zien is. Ik vind jouw beschrijving dus zeker geen recht doen aan de natuur van dat deel van het land.
Ik denk dat jij zeker in een ander gebied heb gezeten dan ik, die kans is nogal groot :) Het is ook maar wat je van een vakantie verwacht en dat is heel persoonlijk.
Ik was ook onvoorbereid op pad gegaan (op de motor) en had verwacht veel gravel en boswegen te kunnen rijden maar alles was afgesloten en alleen toegankelijk voor bosbouwverkeer. In meer midden en noord zweden is dat wel toegankelijker maar ik werd gedeprimeerd door de eindeloosheid van het niet veranderende landschap.
Ik ben via Malmö binnendoor naar Huskvarna gereden, om het Vättern en Vänern meer heen en via de westkust weer terug. De westkust vond ik wel tegek maar toen ging het regenen en waren de voorspellingen slecht dus ben ik weer terug gereden. Het oorspronkelijke plan was om naar Östersund te rijden maar omdat ik t niet naar mn zin had ben ik naar huis gegaan.
Onder het motorvolk ken ik heel wat mensen die Zweden vonden tegen vallen. Niet in de laatste plaats omdat je, als je op die manier reist, wel horeca erg kan waarderen en graag optrekt met soortgelijke reizigers en die kom je weinig tegen. In andere landen zit ik altijd binnen no-time in een kroeg in een mengelmoes van 3 verschillende talen reisverhalen uit te wisselen, dat is me in Zweden niet gelukt.
Ook onder bergwandelaars van meerdaagse (hutten)tochten staat Scandinavië hoog op het lijstje maar zo gezellig als in een berghut in de alpen is het er niet.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik denk dat voor motor volk Noorwegen te gek is. Maar dat je natuurlijk eigenlijk heel ergens anders moet wezen namelijk op de route 99. Maar Cash gaat niet op de motor en heeft kindjes mee.
Die wil gewoon een leuke vakantie met mooie natuur. Ik denk dat Zweden bij uitstek geschikt is.
Engeland zou ook leuk kunnen zijn. Wij vonden de natuur daar ook erg mooi alleen verschrikkelijk druk.

Hoeveel weken hebben jullie precies Cash?

Paisley
Zeer actief

toots schreef: Maar dat je natuurlijk eigenlijk heel ergens anders moet wezen namelijk op de route 99.
Eindeloze snelweg? No thnx! :eek:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

LongFields schreef:Als je in Skåne zit in Zuid Zweden, kun je bijvoorbeeld naar Skånes Djurpark, in Höor. Dat ligt op prima rijdafstand van de huisjes die ik genoemd heb. De dierentuin heeft alleen de dieren die in Scandinavië leven en is heel relaxed opgezet. Zeker een aanrader.
De grotere plaatsen in de regio zijn ook een bezoekje waard, en vooral Malmö is een gezellige stad vond ik.
In het Söderasens Nationalpark kun je prachtig wandelen, daar zijn meerdere korte gemakkelijke en langere wat steilere wandelingen te vinden.
En in Höör vind je de Teba, dé winkel waar je als honden(sport)liefhebber aan je trekken komt! :wink:

Ik ben dol op Zweden. Maar nu moet ik zeggen dat we er ook altijd naartoe gaan met een doel, de Tollerspecialen daar met allerlei wedstrijden en veel bekenden. De koelte van de Zweden komt me dan ook niet echt bekend voor, we hebben de voorgaande jaren heel veel gezelligheid gehad! Maar dat is dan wel met mensen die we al soort van kenden inderdaad.

Het eerste jaar zaten we in Dalarna, een takke eind rijden wel, 2 hele dagen ben je wel onderweg en daar heb je veel naaldbos. Vorig jaar waren we in Karlsborg/Mariestad en dat vond ik wat toeristischer. Leuke steden en haventjes, loofbos en water, véél water!
En de overnachting in Malmö afgelopen jaar was ook fijn, op de camping daar met toegang naar het strand en uitzicht op de Öresundbrug.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Maeve schreef: En in Höör vind je de Teba, dé winkel waar je als honden(sport)liefhebber aan je trekken komt! :wink:
Hè, wat jammer dat ik dat niet wist toen we daar waren. De volgende keer niet vergeten dan maar. :wink:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

LongFields schreef:
Maeve schreef: En in Höör vind je de Teba, dé winkel waar je als honden(sport)liefhebber aan je trekken komt! :wink:
Hè, wat jammer dat ik dat niet wist toen we daar waren. De volgende keer niet vergeten dan maar. :wink:
Als je het niet weet rij je er ook zo voorbij :wink: Maar het is wel echt de moeite waard! Zo'n beetje alles op gebied van hondensport vind je daar :ok: Dit jaar gaan we naar Halmstad dus dat is hopelijk op de terugweg ook te combineren met een bezoekje aan de Teba :cheer:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Paisley schreef:
toots schreef: Maar dat je natuurlijk eigenlijk heel ergens anders moet wezen namelijk op de route 99.
Eindeloze snelweg? No thnx! :eek:

Nou een oom van ons is afgelopen zomer geweest met de motor en de foto's die ik gezien heb zijn wel echt wow hoor. En veeeel meer dan eindeloze snelweg.
Maar wij houden daar dus van, en smaken verschillen.

Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

http://www.miepshuset.com/

Dit is onze stek en zeker in het naseizoen is er wel wat te regelen wat prijs en ruimtes betreft ;-)

We zitten heerlijk midden in de bossen met een aantal grote meren in de buurt en een stadje op zo'n 30km (dichterbij nog dorpjes met kleinere supermarkten)
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”