Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierentuinwolf en voeding

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Dierentuinwolf en voeding

Ongelezen bericht door ranetje »

:LOL: :LOL: :LOL:
Pro plan dus :F:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Hahaha! Heerlijk dit. (Zeg ik als versvoerder :mrgreen:)
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik ben ooit een Frans wolvenpark gaan bezoeken, daar kregen ze inderdaad gewoon brokken en zo af en toe werd er rauw het hok in gegooid als show voor toeristen.
Er zijn nog wel meer diersoorten die in dierentuinen kant en klare brok krijgen :wink:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Als ze konijntjes zouden krijgen krijg je daar weer een rel over want das sielug .......

Toen ik 5 werd kreeg ik 2 lieve witte muizen, nog voor dat ik 6 werd had ik er een stuk of 40 :O:
Ik ging die samen met m'n grote zus naar het natuurhistorisch museum brengen, daar hadden ze nl grote slangen :D
Omdat we de muizen brachten mochten we gratis in het museum, daar ging ik rustig de slangen bekijken en zag daar een hamster op een dikke tak zitten met een grote slang die eronder lag te slapen :tongue:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

-Saskia- schreef:Ik ben ooit een Frans wolvenpark gaan bezoeken, daar kregen ze inderdaad gewoon brokken en zo af en toe werd er rauw het hok in gegooid als show voor toeristen.
Er zijn nog wel meer diersoorten die in dierentuinen kant en klare brok krijgen :wink:
klopt, in Afrika zag ik ook dat er hondenbrokken gegeven werden aan de cheeta's :80:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Dieren in gevangenschap leven sowieso langer dan hun soortgenoten in het wild. Het is nogal simpel om dat enkel op voeding te gooien. Ze staan namelijk ook aan veel minder gevaren bloot en krijgen indien nodig medische zorg. Daar heeft het ook heel veel mee te maken want zouden deze wolven gewoon vers krijgen werden ze ook ouder dan hun soortgenoten in het wild.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Nanna schreef:
ranetje schreef::LOL: :LOL: :LOL:
Pro plan dus :F:
Ik geef ook Purina, maar dan Dog Chow ;-) En inderdaad gezonde honden en blinkende gebitjes alom.
Het voordeel van Purina vind ik dat het al een heel oude hondenvoerfabrikant is (hebben dus een naam op te houden) én dat ze alles in eigen beheer hebben. Van het gefokte vee tot aan het vullen van de zakjes.
Maar evengoed krijgen ze hier ook vers hoor omdat ik vind dat dat ook in een hondendieet thuishoort.
Dan mogen ze wel eens hun ingredienten bekend maken, alle varianten beginnen met; graan, vlees en dierlijke nevenproducten, plantaardige eiwitextracten enz..enz..
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Tineke schreef:Dieren in gevangenschap leven sowieso langer dan hun soortgenoten in het wild. Het is nogal simpel om dat enkel op voeding te gooien. Ze staan namelijk ook aan veel minder gevaren bloot en krijgen indien nodig medische zorg. Daar heeft het ook heel veel mee te maken want zouden deze wolven gewoon vers krijgen werden ze ook ouder dan hun soortgenoten in het wild.
Dat wilde ik ongeveer typen. :ok:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Dit artikel is gesponsord door... :mrgreen:
Tineke
Zeer actief

Sandra&co schreef:Dit artikel is gesponsord door... :mrgreen:
Wij van wc eend adviseren wc eend. En de dommerdjes nu maar naar de winkel rennen om Purina te kopen omdat Fikkie dan veel ouder gaat worden want tenslotte worden wolven in gevangenschap dat ook :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Dit is helaas een vrij waardeloos artikel. In de natuur leeft een wolf meestal ongeveer 5 jaar. Daarna gaat hij verloren in een jacht, hij wordt doodgebeten of hij verhongert. Heeft helemaal niks maar dan ook niks met de kwaliteit van de voeding te maken. En dat de tanden beter zijn? Dat heeft geen enkele basis. Honden hebben vaak genetische aanleg tot tandsteen. De ene hond bij een baas heeft hagelwitte tanden terwijl de andere hond die hetzelfde eet elke 12 maanden naar de dierenarts moet om de tanden te laten schoonmaken.

Ik vind het artikel dus kant nog wal raken. Heel erg gericht op promotie van brokken.

Ik geef de hondjes kant en klare barf en ze zien eruit om door een ringetje te halen. Tom schilfert niet meer, glimt en is op gewicht en Bas is een bonk spieren en super mooi in conditie. Poep is prachtig en ze hebben verbeterpunten. Dus tja....

Wat is daar dan mis mee?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Brokken zijn voor een dierentuin prima en makkelijk en goedkoop. Want de leeuwen krijgen echt geen kattenbrokjes en de apen geen astronautenvoer. Dus dat ze kilo's vers vlees uitsparen op die wolven snap ik wel. En dat een wolf prima kan leven op hondenbrokken is ook volkomen logisch.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Het is denk ik geen promotie van dit of dat.
Meer een vaststelling van feiten. Wij denken dat wolven gevoerd worden in de dierentuin met geiten of kalfjes, maar niets van dit al. Ze krijgen brokjes :LOL:
En ondertussen de hondenvoerfabrikanten hun vreten maar Call of the Wild of weet ik wat voor onzinnamen geven om aan te geven dat je hond daarmee teruggaat naar voorvader wolf. Die dus in de dierentuin brokken staat weg te knagen, hahahaha.
Ik vond het een gotspe :LOL:
Ik vind het eerlijk gezegd onzin wat je zegt. Of denk je echt dat brokken beter zijn voor een wolf dan karkassen van wilde dieren? Een dierentuin is ook niet echt de norm lijkt mij. Daar krijgen beren brood, wortelen en brokken. Is brood beter dan een wilde zalm denk je? En gaan we dan roepen dat beren beter brood kunnen eten omdat ze dat in de dierentuin eten?

Mijn ervaring is nl totaal anders. Toen Wuilus brokken at was ze doffer, dikker, had ze ruikende adem en poepte ze flinke drollen vulmiddel. Toen ze vers vlees kreeg knapte die hond zienderogend op. Hoe kan je nu de natuur gaan vergelijken met de dierentuin en dan gaan roepen dat voeding gebaseerd op de natuur onzin is omdat een dierentuin kiest voor hondenbrokken voor hun wolven?

En wie zegt dat die dierentuinwolven niet 10 keer beter functioneren op doodgereden reeën dan op Eukanuba?
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Meer een vaststelling van feiten. Wij denken dat wolven gevoerd worden in de dierentuin met geiten of kalfjes, maar niets van dit al. Ze krijgen brokjes :LOL:
En ondertussen de hondenvoerfabrikanten hun vreten maar Call of the Wild of weet ik wat voor onzinnamen geven om aan te geven dat je hond daarmee teruggaat naar voorvader wolf. Die dus in de dierentuin brokken staat weg te knagen, hahahaha.
Neeheeee....Als ze vlees zouden krijgen, werden ze 25. En ze zouden ook mooier glimmen. :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat dierenpark dan misschien? Ik weet van een Oostenrijkse kennis van me dat zijn overleden paarden altijd naar de dierentuin gaan. En zo krijgen ze ook van andere boeren in de regio hun overleden paarden etc heb ik van hem begrepen op mn vraag wat ze dan anders gaven. Overigens is er pas geleden nog een rel geweest toen t overleden giraffe baby aan de wilde dieren opgevoerd werd. Dat was heel normaal....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

malinois schreef:Overigens is er pas geleden nog een rel geweest toen t overleden giraffe baby aan de wilde dieren opgevoerd werd. Dat was heel normaal....
Ongelooflijk ja, wat een gezeik. Wat moesten ze dan, de giraffe een Christelijke begrafenis geven? :roll:
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Wat mij betreft krijgen die wolven vers vlees hoor. Dat lijkt me veel spannender voor ze in hun toch al geestdodende bestaan dan brokken.
Ik geef mijn eigen honden ook iedere dag vers vlees omdat ik vind dat ze dat erbij moeten hebben.

Het gaat er puur om dat ik de zaak ironisch vind.

Ah, je leek er een heel geloof van te maken dus vandaar mijn reactie. Had ik verkeerd begrepen dus. :oohja: :wink:
Afbeelding
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

De genetische natuurlijke aanleg van bijna alle roofdieren in het wild is toch het jagen op vers vlees en prooidieren.

Wilde wolven in de natuur vergelijken met wolven in de direntuin qua overlevings percentage is toch wel een naïeve stelling lijkt mij. :denken: ....Zet die zelfde dierentuin wolven nu eens uit in het wild en kijken hoe lang ze het vol houden........In het wild gaat het om het overleven van de sterkste..... de gemiddelde huishond leeft om het daar mee te vergelijken in een weelde en is gewoon verwent, die hoeft niet 150 km per dag op jacht te gaan met alle gevaren er om heen.
met een meter sneeuw - 30 celcius en soms een paar dagen of week helemaal niks te eten,,,,,
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Sandra&co schreef:
malinois schreef:Overigens is er pas geleden nog een rel geweest toen t overleden giraffe baby aan de wilde dieren opgevoerd werd. Dat was heel normaal....
Ongelooflijk ja, wat een gezeik. Wat moesten ze dan, de giraffe een Christelijke begrafenis geven? :roll:
:LOL: Gedenksteentje erop

Overigens ben ik tegen dierenleed, niet alleen van mn eigen dieren. En ik houd van een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk, ook die van mn honden. Daarom hier ook bijna vegetarische honden. Ik heb geen zin om eindeloos vlees uit de bioindustrie erin te gooien en biologisch vlees vind ik een te mooi product om in kilo's tegelijk aan honden te voeren. Dat laagje tandsteen nemen we maar voor lief - dan gaan we een keer naar een arts om het eraf te krabben, dat doe ik zelf ook.
Ik vind het alleen maar een positief dat ze in de dierentuin ook de vleesconsumptie beperkt houden.
Afbeelding
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.

Ongelezen bericht door ruygemoor »

de meeste vers voerders geven hun honden en katten afvalproducten uit de vleesindustrie. producten die wij mensen niet eten en anders vernietigd zouden worden, zoals pens, bevleesde botten, organen enz. er hoeven dus niet speciaal dieren gedood te worden voor ons rauw-voerders. in feite verkleinen we de afvalberg nog. als snack kun je dan nog oren, spieren, pezen, hoefjes e.d. drogen. zo gaat er maar weinig verloren.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

ruygemoor schreef:producten die wij mensen niet eten en anders vernietigd zouden worden, zoals pens, bevleesde botten, organen enz.
Nee hoor anders gaat t de brokken in. Misschien zit er wel zo weinig vlees in mijn brokken omdat er zoveel vers wordt gevoerd :LOL:
Ik heb twee actieve honden, ze hebben samen zeker een kilo per dag nodig. Er zijn ruim 2 miljoen honden in Nederland. Denk eens na over wat dat met de vraag naar vlees gaat doen als iedereen vers voert :80:
Afbeelding
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.

Ongelezen bericht door ruygemoor »

in brokken zit nauwelijks vlees. soja-eiwitten en andere plantaardige eiwitten [mais] zijn goedkopere energiebronnen.
die soja wordt voornamelijk aan de andere kant vd wereld verbouwd op landbouwgrond die de bevolking daar eigenlijk nodig heeft voor de eigen voedselvoorziening.
voor brokken moet een fabriek draaiende gehouden worden enz. verpakking enz.
hoezo ecologische afdruk?
ik haal slachtafval op en voer het rechtstreeks aan mijn honden en kat.
wij mensen gebruiken maar een klein gedeelte van het geslachte vee hier in de rijke landen.
voornamelijk spiervlees. de rest is "'afval"'.
afgekeurd vee gaat rechtstreeks naar de destructie. best zonde allemaal. er wordt veel verspild hier.
Tineke
Zeer actief

ruygemoor schreef:in brokken zit nauwelijks vlees. soja-eiwitten en andere plantaardige eiwitten [mais] zijn goedkopere energiebronnen.
die soja wordt voornamelijk aan de andere kant vd wereld verbouwd op landbouwgrond die de bevolking daar eigenlijk nodig heeft voor de eigen voedselvoorziening.
wij mensen gebruiken maar een klein gedeelte van het geslachte vee hier in de rijke landen.
afgekeurd vee gaat rechtstreeks naar de destructie. best zonde allemaal. er wordt veel verspild hier.
Inderdaad en van een buurtsuper hier uit de buurt krijg ik het vlees welke niet verkocht is en anders weggegooid zou worden en dat droog ik weer voor de honden ter beloning ook in mijn werk.
Dat gaat om zulke grote hoeveelheden en dan hebben we het over een heel klein buurtsupertje, kan je nagaan wat er bij bedrijven als Ahold doorheen gaat. Ik haal vers voor de honden inderdaad veel slachtafval en zalmkoppen en lijven ed. Verder koop ik spullen om zelf te drogen die als grote knabbels worden gegeten zoals luchtpijp en nekspier. Je ecologische afdruk vergroot ook door met je auto naar de dierenwinkel te rijden en met je crossmoter ten gaan rauzen door natuurgebieden :mrgreen:

Dit is een gedeelte van een partij van een week , dit zou anders dus worden weggegooid maar krijgt nu nog een bestemming.

Afbeelding.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
ruygemoor schreef:in brokken zit nauwelijks vlees. soja-eiwitten en andere plantaardige eiwitten [mais] zijn goedkopere energiebronnen.
Inderdaad en van een buurtsuper hier uit de buurt krijg ik het vlees welke niet verkocht is en anders weggegooid zou worden en dat droog ik weer voor de honden ter beloning ook in mijn werk.
Dat gaat om zulke grote hoeveelheden en dan hebben we het over een heel klein buurtsupertje, kan je nagaan wat er bij bedrijven als Ahold doorheen gaat. Ik haal vers voor de honden inderdaad veel slachtafval en zalmkoppen en lijven ed. Verder koop ik spullen om zelf te drogen die als grote knabbels worden gegeten zoals luchtpijp en nekspier. Je ecologische afdruk vergroot ook door met je auto naar de dierenwinkel te rijden en met je crossmoter ten gaan rauzen door natuurgebieden :mrgreen:

Dit is een gedeelte van een partij van een week , dit zou anders dus worden weggegooid maar krijgt nu nog een bestemming.

Afbeelding.
Bij de Jumbo gooien ze t liever weg, stel dat ze er ziek van worden :x
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat een goed idee, zal hier ook eens vragen bij de buurtwinkel.
Tineke
Zeer actief

malinois schreef:Bij de Jumbo gooien ze t liever weg, stel dat ze er ziek van worden :x
Belachelijk , ik droog het maar sommige dingen zoals kippenpoten met bot of zalm wat er ook weleens bij zit geef ik aan onze honden en die zijn er nog nooit ziek van geworden.
Heb je aangegeven dat je het voor je honden wilt gebruiken en niet zelf?
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

runninggirl schreef:Wat een goed idee, zal hier ook eens vragen bij de buurtwinkel.
Gewoon doen , ik weet inmiddels al van meer mensen die dat gedaan hebben en wat positief ontvangen is want sommige supermarkteigenaren ergeren zich ook dood aan voedsel wat weggegooid wordt.
Het gaat ons nog geeneens om de kosten , al is het wel meegenomen natuurlijk :mrgreen: maar om het idee er achter , de verspilling. Wij geven de eigenaar overigens bij tijd en wijle een goede fles whiskey , door Jan uitgezocht die heeft daar kijk op , en dat waardeert hij dan ook wel weer. Win /win situatie dus voor iedereen :ok:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
malinois schreef:Bij de Jumbo gooien ze t liever weg, stel dat ze er ziek van worden :x
Belachelijk , ik droog het maar sommige dingen zoals kippenpoten met bot of zalm wat er ook weleens bij zit geef ik aan onze honden en die zijn er nog nooit ziek van geworden.
Ja speciaal voor de honden zelfs gevraagd. Ook nog ingebracht dat ze al vlees eten en dat dit voornl afvalvlees is dus dat dit zelfs beter is maar nee als als als dan kunnen wij de dierenarts betalen.... ik zal de jumbo zelf eens aanschrijven hierover want ik vind t te belachelijk voor woorden dat je t liever weggooid dan te eten geeft
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

malinois schreef:
Tineke schreef:
Ja speciaal voor de honden zelfs gevraagd. Ook nog ingebracht dat ze al vlees eten en dat dit voornl afvalvlees is dus dat dit zelfs beter is maar nee als als als dan kunnen wij de dierenarts betalen.... ik zal de jumbo zelf eens aanschrijven hierover want ik vind t te belachelijk voor woorden dat je t liever weggooid dan te eten geeft
Geef anders aan dat je wel iets ondertekenen waarin je aangeeft hun nooit aansprakelijk te zullen stellen , wie weet trekt dat ze over de streep :wink:
Afbeelding

Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tineke schreef:
malinois schreef:
Tineke schreef:
Geef anders aan dat je wel iets ondertekenen waarin je aangeeft hun nooit aansprakelijk te zullen stellen , wie weet trekt dat ze over de streep :wink:
Die regels komen vanuit de directie.
Ik kreeg ook nul op rekest bij de grote ketens. Misschien dat het bij een franchiser wel lukt, maar de gewone Appie's en Jumbo's durven het meestal niet aan.
Alles wat over de datum is en niet verkocht moet terug naar het distributiecentrum. Zo ontzettend zonde :ugh: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”