Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Particulier en bestelauto

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Particulier en bestelauto

Ongelezen bericht door Paisley »

LongFields schreef: Voorbeeldje waarbij het fout gaat, en dat zou bij die hele grote auto van je vriendin zomaar ook het geval kunnen zijn:
Auto weegt zelf 2.100 kg, laadvermogen is 600 kg. Over dan nog maar 800 kilo, niet voldoende voor een trailer inclusief laadvermogen, ook al mag de auto het gemakkelijk trekken.
Mét E-rijbewijs mag dit zonder problemen wèl.
Ah bedankt voor het rekensommetje, nu herken ik hem weer. Bij mijn vriendin is het overigens ook legaal. Volgens mij was haar keus op de duitse ambulance ook gevallen omdat hij zwaar belast kon worden maar hier op papier niet, ivm overzetten naar Nederlands kenteken. Ze moest dus persé een buitenlandse hebben :denken: Hoe het precies werkt weet ik niet, maar ze klonk heel overtuigend in dr betoog dat dit een geniale oplossing was :mrgreen: Ook omdat ze erin wilde kamperen voor meerdaagse clinics, hij stond ook geregistreerd als camper, dus ook een gunstig belasting tarief.

Nu ik mn kentekenbewijs erbij pak, zou mijn auto er ook geschikt voor zijn. Mag 1600 trekken en technische max massa is 1970. Leuk, besef ik me nou pas. Heb ook een trailer tot mn beschikking dus binnenkort maar eens op pad dan!
Laatst gewijzigd door Paisley op 28 mei 2017 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

Cleva schreef:
labje schreef:
Cleva schreef:Ik heb nu een ruime station en die is echt prima maar toch mis ik de ruimte van mijn Peugeot Partner.
Daar kon altijd alles in. Nu moet ik moeilijk doen over een extra fiets.
Dat moet niet, dan koop je een twinnyload en het is opgelost.

Ja, of een imperial. Zo kan ik het ook met een fiat panda
Precies :D
Voor alles is een oplossing :engel:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Cleva schreef:
labje schreef:
Cleva schreef:Ik heb nu een ruime station en die is echt prima maar toch mis ik de ruimte van mijn Peugeot Partner.

Voor fietsen is een bestel wel echt ideaal, ik reed altijd met mn mountainbike rond, was gewoon te lui om m eruit te halen. Nu ligt ie plat, er kunnen gerust 3 fietsen in maar een geklooi is het wel
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Paisley schreef:
LongFields schreef: Voorbeeldje waarbij het fout gaat, en dat zou bij die hele grote auto van je vriendin zomaar ook het geval kunnen zijn:
Auto weegt zelf 2.100 kg, laadvermogen is 600 kg. Over dan nog maar 800 kilo, niet voldoende voor een trailer inclusief laadvermogen, ook al mag de auto het gemakkelijk trekken.
Mét E-rijbewijs mag dit zonder problemen wèl.
Ah bedankt voor het rekensommetje, nu herken ik hem weer. Bij mijn vriendin is het overigens ook legaal. Volgens mij was haar keus op de duitse ambulance ook gevallen omdat hij zwaar belast kon worden maar hier op papier niet, ivm overzetten naar Nederlands kenteken. Ze moest dus persé een buitenlandse hebben :denken: Hoe het precies werkt weet ik niet, maar ze klonk heel overtuigend in dr betoog dat dit een geniale oplossing was :mrgreen:

Nu ik mn kentekenbewijs erbij pak, zou mijn auto er ook geschikt voor zijn. Mag 1600 trekken en technische max massa is 1970. Leuk, besef ik me nou pas. Heb ook een trailer tot mn beschikking dus binnenkort maar eens op pad dan!
Ik vind het een apart verhaal wat je vriendin betreft, maar als het op papier zo klopt als ik het voorgerekend heb dan is het wel okay lijkt mij.
Ik heb een poos illegaal gereden zonder dat ik het wist met een Jeep Cherokee met anderhalfpaards trailer omdat we hier toen overtuigd waren dat van het trekkende voertuig alleen het ledig gewicht van belang was. Toen ik hierachter kwam heb ik geen meter meer met de trailer gereden met de Jeep ervoor, en hebben we een andere auto aangeschaft waarbij alles wel aan de wettelijke regels voldeed.
De grotere wagens en 4x4's hebben vaak al een eigen gewicht van 2000 kg of hoger, dus dan houd je al heel snel te weinig over voor een trailer inclusief dat laadvermogen, want het laadvermogen van een personenauto is toch doorgaans minimaal het gewicht van 4 volwassen personen. 1.100 kg is toch over het algemeen wel het minste wat er voor een paardentrailer plus laadvermogen staat.
Paisley
Zeer actief

Een station met vlakke vloer kan dus ook echt vlak zijn ;) Ik heb hier wel rechts mn reservewiel, normaal zit die onder de vloer maar ik heb daar een LPG installatie. Heb je die niet, dan heb je dus helemaal veel ruimte.
Afbeelding
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Cleva schreef:
labje schreef:

In dat koekblik paste mijn normaal formaat dames fiets zonder problemen met de achterklep dicht :pffff:
De achterbank van het oude model Panda kan je "dubbelvouwen" tegen de voorstoelen aan, dan hou je een vlakke, ruime laadvloer over.
Enige nadeel, geen airco.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ja dat snap ik, het was aan Lothian gericht. Ik mis de hoogte ook wel, al is dat het enige. Ik kleedde me vaak om in de auto, er stonden soms schapen in, dat gaat niet meer.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Cleva schreef:Het gaat me niet om de vlakke ruimte maar de hoogte.

Pieter Post-auto's zijn vreselijk lelijk maar erg populair. Door de hoogte.
Honda Jazz lijkt ook mooi hoog te zijn. En niet eens extreem lang. Lijkt me best een mooie optie.

In alternatieve achterbank opklap modus:

klik
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 28 mei 2017 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

malinois schreef:
Anne&Taar schreef:
Lothian schreef:
De optie om een personenauto te nemen en daar de achterbank uit te halen moet ik misschien wat serieuzer overwegen. Zitten daar nog consequenties aan? Behalve dat ik dan waarschijnlijk een achterbank in mijn huis moet opslaan, haha.
De gordels! Deze moeten wettelijk aanwezig-en functioneel zijn. Let erop dat je deze intact houdt.
Niet als je de achterbank er geheel uithaald.
Wel, ook als de banken eruit zijn. Je kan ze er in theorie de volgende dag weer in laten zetten namelijk. Ik heb destijds in overleg met de garage de banken verwijderd en de boel geëgaliseerd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Anne&Taar schreef:
malinois schreef:
Anne&Taar schreef:
Lothian schreef:
De optie om een personenauto te nemen en daar de achterbank uit te halen moet ik misschien wat serieuzer overwegen. Zitten daar nog consequenties aan? Behalve dat ik dan waarschijnlijk een achterbank in mijn huis moet opslaan, haha.
De gordels! Deze moeten wettelijk aanwezig-en functioneel zijn. Let erop dat je deze intact houdt.
Niet als je de achterbank er geheel uithaald.
Wel, ook als de banken eruit zijn. Je kan ze er in theorie de volgende dag weer in laten zetten namelijk. Ik heb destijds in overleg met de garage de banken verwijderd en de boel geëgaliseerd.
Ik heb bij mn vorige bus altijd de achterbank eruit gehad. Gordels waren al jaren doormidden gebeten... ook met steekproef altijd goedgekeurd.
Sterker nog alleen de zitting eraf... bank kon er niet in zn geheel uit doordat ie vastgeklonken zat aan de tussenwand.
Had er gewoon een plank over liggen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik ken wel voorbeelden van mensen die (met een personenauto) beboet werden vanwege ontbreken van een goed functionerende gordel. Ik zou t risico niet nemen, en het is een kleine moeite om ze vrij te laten als je erop let.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

:mrgreen: dit topic is heel behulpzaam én geeft extra verwarring bij me. Dacht ik eindelijk de knoop doorgehakt te hebben...

Bedankt in ieder geval voor de info over paardentrailers Longfields (en Paisley), ik was er altijd van overtuigd dat dat sowieso E achter B was.

Mijn ervaring is dat ik hooguit twee keer per jaar een situatie heb waarin ik de achterbank gebruik, en ik zou het totaal niet missen. Ik heb juist altijd de neiging nerveus te gaan stofzuigen wanneer mensen mee willen rijden en ik heb een broertje dood aan auto stofzuigen. Als het meerijden gewoon niet meer kan, kan het niet meer.

Aan de andere kant, een echt platte achterbank biedt ook ruimte.

Misschien moet ik t.z.t. maar eens proefritten gaan maken en kijken hoe alles bevalt.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Lothian schreef: Als het meerijden gewoon niet meer kan, kan het niet meer.
Als je mee wilt rijden, bestel je maar een taxi :engel: Was mijn motto toen ik mn achterbank niet had. Overigens zijn de meeste achterbanken er heel makkelijk weer in te gooien. Die van mn polo stond nog altijd in de schuur, de gordels waren nog intact, als ik wilde had ik binnen 10 minuten weer een 5zits auto.
Bij mij komt dat ook erg weinig voor.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief

Misschien moet ik ze als tussenoplossing maar eens uit de Ka slopen.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Lothian schreef:Ik heb besloten dat mijn volgende auto een kleine tweedehands bestelbus moet worden. Lijkt me ideaal qua honden en ik hoef geen achterbank.
Maar ik ben een particulier en ik geloof dat de overheid dat níet ideaal vindt. Ik begin door de bomen het bos niet meer te zien.
Niet doen, als particulier is dat te duur. Bedrijfsmatig maakt dat allemaal niets uit. Mijn Nissan bus gaat binnenkort de deur uit wegens bedrijfsbeëindiging. Een diesel, verbruik 1 op 10 en hoge wegenbelasting. Ik zit met hetzelfde probleem. Een Peugeootje 107 kom je niet veel in kwijt. Eens navragen of er een trekhaak onder kan, dan is het probleem opgelost.
In jouw situatie zou ik gaan voor een luxeauto. Maar dan de verhoogde uitvoering zoals de Honda Jazz. Suzuki en Opel hebben ook zo'n type.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Paisley
Zeer actief

1 op 10 ???? Wat voor zuipmonster is dat?

De meeste bestelautos doen makkelijk 1 op 17, of meer.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb er ook over nagedacht toen ik een jaar of 5 geleden aan een nieuwe auto toe was. Uiteindelijk toch gekozen voor een wat grotere, hogere personenauto waarvan de achterbank goed neergeklapt kon worden (Suzuki Liana), vooral omdat dat financieel echt veel gunstiger was dan een bestelauto.
Mijn auto is iets minder lang dan een station, iets hoger dan een standaard personenauto en de bank kan dus goed plat. Als ik die inklap, heb ik een flinke laadruimte. Niet alleen in de lengte, maar ook qua hoogte. Er passen in ieder geval makkelijk 5 honden in ;-)
Het is een lichte auto en qua wegenbelasting en verbruik niet duur.
Lothian
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Geen idee of dat model al tweedehands binnen budget verkrijgbaar is, maar is de Honda Jazz niet iets? Die achterbank lijkt écht plat te gaan, maar je schijnt de zitting van de achterbank ook op te kunnen klappen, waardoor je soort van twee laadruimtes creëert. Schijnt een opbergruimte wonder te zijn.

Ik weet niet, ik zou niet zo snel voor eruit slopen zijn. Als de achterbank efficiënt op te bergen is en ie toch zeeën van platte laadruimte geeft, biedt dat toch meer vrijheid als je wél een keer wat extra mensen mee wilt nemen.
Ik zit nu filmpjes te kijken. Geniaal! Dit wil ik!
Ok, ik twijfel nog even door, maar vind dit best briljant.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik heb er ook over nagedacht toen ik een jaar of 5 geleden aan een nieuwe auto toe was. Uiteindelijk toch gekozen voor een wat grotere, hogere personenauto waarvan de achterbank goed neergeklapt kon worden (Suzuki Liana), vooral omdat dat financieel echt veel gunstiger was dan een bestelauto.
Ik hoor hier auto's voorbij komen waar ik nog nooit van hem gehoord :D, maar dat zegt niet zoveel, mijn kennis van auto's is als mijn kennis van voetbal: zeer rudimentair.

Ik had geloof ik nog niet genoeg stilgestaan bij de extra (maandelijkse) kosten van een bestelauto. Hmm.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik had er ook nog nooit van gehoord hoor, maar kwam erop uit in mijn zoektocht naar alternatieven voor bestelauto's.
De laadruimte ziet er ongeveer zo uit met de achterbank naar beneden (kon zo snel geen plaatje vinden van de Suzuki Liana, maar dit is heel vergelijkbaar):

Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Dat ziet eruit als de Jazz :P
Lothian schreef:
Shiloh86 schreef:Geen idee of dat model al tweedehands binnen budget verkrijgbaar is, maar is de Honda Jazz niet iets? Die achterbank lijkt écht plat te gaan, maar je schijnt de zitting van de achterbank ook op te kunnen klappen, waardoor je soort van twee laadruimtes creëert. Schijnt een opbergruimte wonder te zijn.

Ik weet niet, ik zou niet zo snel voor eruit slopen zijn. Als de achterbank efficiënt op te bergen is en ie toch zeeën van platte laadruimte geeft, biedt dat toch meer vrijheid als je wél een keer wat extra mensen mee wilt nemen.
Ja toch! Bied zoveel diversiteit!
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Shiloh86 schreef:Dat ziet eruit als de Jazz :P
Lothian schreef:

Mijn man is eigenaar van een groot Honda dealerbedrijf, dus dat merk weet ik toevallig iets van ;) de achterbanken die hier genoemd worden heten Magic Seats. Ik rij een Honda Jazz Hybrid uit 2011 met zulke banken. Dat hele model is geniaal. Klein van buiten, maar echt idioot ruim van binnen. Met de magic Seats omhoog kun je er lekker makkelijk vanalles mee vervoeren.

Overigens hebben alle Jazzen vanaf 2002, HR-V's vanaf 2015 en Civic hatchbacks van 2006-2017 zulke achterbanken. Ik reed hiervoor zo'n Civic, van 2009, en die was ook echt superleuk om te zien.

Als je meer wilt weten dan vraag maar raak :ok: en ze hebben +/- 160 occasions staan, dus als je hulp nodig hebt in je zoektocht... ;)
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Wolfsblut schreef:
Lothian schreef:Ik heb besloten dat mijn volgende auto een kleine tweedehands bestelbus moet worden. Lijkt me ideaal qua honden en ik hoef geen achterbank.
Maar ik ben een particulier en ik geloof dat de overheid dat níet ideaal vindt. Ik begin door de bomen het bos niet meer te zien.
Niet doen, als particulier is dat te duur. Bedrijfsmatig maakt dat allemaal niets uit. Mijn Nissan bus gaat binnenkort de deur uit wegens bedrijfsbeëindiging. Een diesel, verbruik 1 op 10 en hoge wegenbelasting. Ik zit met hetzelfde probleem. Een Peugeootje 107 kom je niet veel in kwijt. Eens navragen of er een trekhaak onder kan, dan is het probleem opgelost.
In jouw situatie zou ik gaan voor een luxeauto. Maar dan de verhoogde uitvoering zoals de Honda Jazz. Suzuki en Opel hebben ook zo'n type.
Daarom heb ik een Peugeot Expert benzine.
Wel wat lastiger gebruikt te vinden. Maar omdat het een benzine is, is de kans veel groter dat hij niet afgetrapt is. Ook meestal veel minder km op de teller. (bedrijven kopen over het algemeen.diesels en gaan er iets minder zuinig mee om).
Wegenbelasting voor een benzine is ook prima te doen.

En wat Cleva al zegt, de ruimte (hoogte) is ideaal! Alles kan erin zonder na te denken of passen en meten.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief

-Lilo- schreef:
Lothian schreef:

Mijn man is eigenaar van een groot Honda dealerbedrijf, dus dat merk weet ik toevallig iets van ;) de achterbanken die hier genoemd worden heten Magic Seats. Ik rij een Honda Jazz Hybrid uit 2011 met zulke banken. Dat hele model is geniaal. Klein van buiten, maar echt idioot ruim van binnen. Met de magic Seats omhoog kun je er lekker makkelijk vanalles mee vervoeren.

Overigens hebben alle Jazzen vanaf 2002, HR-V's vanaf 2015 en Civic hatchbacks van 2006-2017 zulke achterbanken. Ik reed hiervoor zo'n Civic, van 2009, en die was ook echt superleuk om te zien.
Ideaal! Ok, eerste vraag. Is de Civic iets groter? En zijn Civics allemaal hybride? :D Vind ik eventueel ook wel interessant.
Als je meer wilt weten dan vraag maar raak :ok: en ze hebben +/- 160 occasions staan, dus als je hulp nodig hebt in je zoektocht... ;)
Aha... is je man een beetje een betrouwbaar type? :LOL: ik ben zo makkelijk op te lichten. Een forumdealer heeft al een streepje voor. Welke regio zit hij?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Paisley schreef:1 op 10 ???? Wat voor zuipmonster is dat?

Nou bij lange na niet hoor... deze rijdt net als de vorige ook 1 op 10...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lothian schreef:
-Lilo- schreef:
Lothian schreef: Ik zit nu filmpjes te kijken. Geniaal! Dit wil ik!

Ideaal! Ok, eerste vraag. Is de Civic iets groter? En zijn Civics allemaal hybride? :D Vind ik eventueel ook wel interessant.
Aha... is je man een beetje een betrouwbaar type? :LOL: ik ben zo makkelijk op te lichten. Een forumdealer heeft al een streepje voor. Welke regio zit hij?
Vraag 1. De Civic is groter dan de Jazz
Vraag 2. De Civic hybride is een sedan, die heeft geen magic Seats. De hatchback kennen veel mensen als een vijfdeurs. De kofferbak zit bij de auto dus, bij een sedan is de kofferruimte apart.

Mijn man is uiteraard betrouwbaar :mrgreen: ze hebben een grote kring vaste klanten die auto na auto bij hen blijft, ook vanuit de randstad en bijv. Brabant. De regio is groot, ze bedienen vooral klanten rondom Apeldoorn, Deventer, Zwolle en Arnhem vanuit vestigingen in die eerste twee (en in Emst zit ook een vestiging, maar das een gehucht, haha).

Edit: quotekloot, ik typ op m'n telefoon via tapatalk. Sorry :roos:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Paisley schreef:
Lothian schreef:
Paisley schreef:https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bes ... =lr&pos=33

Kijk houd je nog geld over ook
Haha, die kost echt niets.
Maar het mag van mij echt wel wat duurder en dan wat minder km's op de teller. Ik weet dat het geen garantie is maar ik ben de jaarlijkse dure reparaties ontzettend zat en hoop ook weer zo vijf of meer jaar vooruit te kunnen met de auto :D

Trekhaak leek me wel ok zodat ik misschien ooit met een paardentrailer op pad kan, maar dat is een langetermijnplan want ik heb niet eens E achter B.

Huidige autoverzekering overnemen had ik helemaal niet over nagedacht, dank voor de reminder!

En 80 euro wegenbelasting is wel wat anders dan de 25 die ik nu betaal, ieeek. Maar goed, voor 25 rij je niet snel een ruime hondenauto.

Bedankt voor de tips!

Hebben/hadden jullie je honden los achterin of in autokennels?
Ik denk dat je je er nog eens in moet verdiepen wat je precies wilt, want veruit de meeste bestelauto's mogen echt geen paardentrailer trekken. En daar zijn ze ook helemaal niet geschikt voor. Even uit mijn hoofd - volgens mij mocht mijn caddy/inca 800kg geremd gewicht trekken, met een 1.9sdi motor. En een paard/trailer combinatie zit al gauw op 1000kg en dan moet je officieel zelfs de maximale belasting rekenen, die natuurlijk veel hoger is dan het werkelijke gewicht.
Er zijn ook combinaties waarbij je geen E rijbewijs nodig hebt voor een paardentrailer. Een vriendin van me had het er zorgvuldig op uitgezocht en kwam aanzetten met een kleine trailer (1 of 1,5 paards) en een hele grote auto (een ex ambulance uit duitsland). Dan kan t zonder E, maar dat moet je nog eens goed nalezen.

Mijn honden zaten los in de laadruimte, met hek tussen laadruimte en cabine.
Hier sindskort een VW Caddy. Juist voor een Caddy gekozen omdat die 1400 kg mag trekken wat genoeg is voor een 1,5 paards trailer.
Particulier inderdaad 120 euro wegenbelasting per maand, maar in combi met verbruik en prijs per liter rij ik nog steeds goedkoper dan met mijn oude Subaru Forester.
Heb voor een bestelauto gekozen toen bleek dat mijn Forester niet meer door de apk kwam zonder flinke reparatie omdat ik plannen heb over niet al te lang een bedrijfje te starten waarbij deze auto hamdiger is. De garage raadde mij een dicht tussenschot aan i.v.m. de hoeveelheid geluid uit de laadruimte. Dat is minder met een dicht tussenschot.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Paisley schreef:1 op 10 ???? Wat voor zuipmonster is dat?

Nissan Vannette. Daarvoor had ik dezelfde, ook 1 op 10. Daarvoor een Renault Express diesel. Die haalde inderdaad 1 op 18.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Ik wilde ooit ongeveer hetzelfde als Lothian en heb toen een Partner op benzine gekocht, de personen uitvoering. Dat is gewoon de bestelauto waar ze een achterbank in gemonteerd hebben. Geen tussenwand dus, maar wel bekleding achterin waardoor geen herrie, vlakke vloer en simpel te demonteren bank. Die bank ging er uit en honden en paardenzooi erin. Voor de vakantie 1 achter stoel er weer in voor zus. Er mocht een kleine trailer met IJslander achter. Ik reed en rij betrekkelijk weinig kilometers dus een diesel was veel te duur. Bijkomend voordeel dat de personen versie niet zo afgeragd was als veel bestelauto's.

Toen die op was heb ik een Bipper gekocht, zelfde idee alleen maatje kleiner. Er hoefde geen trailer meer achter.
Bijkomend voordeel dat de personen versie niet zo afgeragd was als veel bestelauto's.

Daar moet je geluk mee hebben. Mijn bus die er nu uit gaat is bijna 15 jaar oud en heeft slechts 75.000 gelopen. Aan de trekhaak heeft maximaal 12 keer een aanhangwagen gehangen. En meer dan 1200 euro krijg ik niet van de garage. De op maat gemaakte rol imperial heeft me al meer gekost.
Iemand die deze bus koopt heeft gewoon mazzel en nog jaren rijplezier. Ze zijn er wel, al is het inderdaad mondjesmaat.
Paisley
Zeer actief

Branka schreef: Hier sindskort een VW Caddy. Juist voor een Caddy gekozen omdat die 1400 kg mag trekken wat genoeg is voor een 1,5 paards trailer.
Particulier inderdaad 120 euro wegenbelasting per maand, maar in combi met verbruik en prijs per liter rij ik nog steeds goedkoper dan met mijn oude Subaru Forester.
Ah wat leuk, een nieuwere? Zo te horen is hij ook flink zwaarder geworden want mijn caddy van 2001 zat in een veel goedkoper belastingtarief.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”