Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Border Collie Fokkers
Moderator: moderatorteam
- nightwish
- Vaste gebruiker
Border Collie Fokkers
Hallo allemaal!
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar Border Collie fokkers. Momenteel is mijn situatie niet ideaal om een hond aan te schaffen, maar als alles goed gaat kan ik over anderhalf/twee jaar een pupje verwelkomen <3 Ik wil nu langzaamaan beginnen met contacten leggen met fokkers om eens op kennismakingsgesprek te komen. Lees me al jaren in over het ras, maar er zijn zoveel fokkers dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Heb al contact gezocht met de Border Collie Club Nederland, maar zij hebben helaas geen lijst met aangesloten fokkers.
Ik zoek een fokker die voldoet aan de volgende eisen:
- fokker woont in Nederland
- fokt met stamboom
- fokt met geteste ouderdieren
- liefst geen showtypes, wil graag een reu en vind showlijn reuen niet echt mooi.
Zelf wil ik graag agility doen met toekomstig pupje, maar als de hond flyball/frisbee/schapendrijven leuker vind doen we dat natuurlijk.
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar Border Collie fokkers. Momenteel is mijn situatie niet ideaal om een hond aan te schaffen, maar als alles goed gaat kan ik over anderhalf/twee jaar een pupje verwelkomen <3 Ik wil nu langzaamaan beginnen met contacten leggen met fokkers om eens op kennismakingsgesprek te komen. Lees me al jaren in over het ras, maar er zijn zoveel fokkers dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Heb al contact gezocht met de Border Collie Club Nederland, maar zij hebben helaas geen lijst met aangesloten fokkers.
- fokt met stamboom
- liefst geen showtypes, wil graag een reu en vind showlijn reuen niet echt mooi.
Zelf wil ik graag agility doen met toekomstig pupje, maar als de hond flyball/frisbee/schapendrijven leuker vind doen we dat natuurlijk.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Border Collie Fokkers
Ik zou tegen die tijd wat lijntjes uitgooien bij mensen die in de werkhonden zitten. Er worden zoveel leuke nestjes geboren, maar dat is niet bij het type mensen wat een website heeft, shows afgaat en de pups op internet openbaar aanbied.
Ik weet niet of je facebook hebt, maar als je wat kennissen verzamelt in het wereldje dan zie je die nestjes wel voorbij komen of kun je zelf een oproepje plaatsen als je gerichter gaat zoeken.
Ik weet niet of je facebook hebt, maar als je wat kennissen verzamelt in het wereldje dan zie je die nestjes wel voorbij komen of kun je zelf een oproepje plaatsen als je gerichter gaat zoeken.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Daar komt mijn Kroaatje ook vandaag. Gedreven fokker met hart voor dr honden.Mizzsylver schreef:Voldoet aan al je eisen: http://www.bordercollies.nl/
- doesje
- Zeer actief
Machie schreef:Daar komt mijn Kroaatje ook vandaag. Gedreven fokker met hart voor dr honden.Mizzsylver schreef:Voldoet aan al je eisen: http://www.bordercollies.nl/
Hier komt mijn border collie vandaan..heerlijke hond met werklust, zeer gedreven fokker

groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Vrienden van mij hebben een border gekocht bij border-line.net weet niet hoe ze verder liggen binnen de agility wereld. Wel had ik het gevoel dat ze heel eerlijk was naar de kopers.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Die lijntjes zou ik nu al uitgooien, kennismaken met fokkers, zodat tegen de tijd dat je een pupje wilt, ook meer zekerheid hebt dat je niet onderaan de wachtlijst komt te staan en de fokker ook jou nog moet leren kennen.Paisley schreef:Ik zou tegen die tijd wat lijntjes uitgooien bij mensen die in de werkhonden zitten. Er worden zoveel leuke nestjes geboren, maar dat is niet bij het type mensen wat een website heeft, shows afgaat en de pups op internet openbaar aanbied.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Puzzel goed uit of er geen epilepsie in de lijnen voorkomt voordat je beslist bij welke fokker je pup vandaan haalt. Zijn nog maar weinig goede lijnen waar geen epilepsie voorkomt.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
At your service border collies is ook een aanrader. Zij fokt ook super mooie honden maar ik denk niet dat daar voorlopig een nest komt.
- nightwish
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de reacties allemaal! Nice Of You To Come Bye heb ik de site al meerdere malen van bekeken

Ik wil inderdaad nu al fokkers benaderen en kennis maken, vandaar dit topicNeeltje schreef:Die lijntjes zou ik nu al uitgooien, kennismaken met fokkers, zodat tegen de tijd dat je een pupje wilt, ook meer zekerheid hebt dat je niet onderaan de wachtlijst komt te staan en de fokker ook jou nog moet leren kennen.Paisley schreef:Ik zou tegen die tijd wat lijntjes uitgooien bij mensen die in de werkhonden zitten. Er worden zoveel leuke nestjes geboren, maar dat is niet bij het type mensen wat een website heeft, shows afgaat en de pups op internet openbaar aanbied.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.Lizzie. schreef:Puzzel goed uit of er geen epilepsie in de lijnen voorkomt voordat je beslist bij welke fokker je pup vandaan haalt. Zijn nog maar weinig goede lijnen waar geen epilepsie voorkomt.
Ik geloof niet dat fokkers erg staan te springen om toekomstige, eventuele pupkopers te laten weten of en wanneer ze epilepsie in hun lijnen hebben.
Er wordt nog steeds erg geheimzinnig over gedaan.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Onze Pearce komt daar vandaan, uit de combi Rinn x Tip.
Niet alleen een prachtige hond, maar gezond ook (tot nog toe dan) en een super fijn karakter

Wel een hond die heel keen is aan de schapen, niet meteen een beginnershondje

Epilepsie heb ik btw wel gewoon open aangesproken bij Sandra, zeker omdat we toen we gingen kijken voor deze pup net onze Mika verloren hadden aan die rotziekte.
Een fokker die beweert dat het bij hun helemaal nooit voorgekomen is geloof ik toch echt niet zomaar.
En ik blijf erbij, spit zelf data-bases door, dan zie je wel welke lijnen steeds weer terug opduiken.
- Paisley
- Zeer actief
Dat is waar maar wat mij betreft worden de leukste nesten niet geboren bij fokkers maar bij herders die incidenteel een nestje krijgen.nightwish schreef:Bedankt voor de reacties allemaal! Nice Of You To Come Bye heb ik de site al meerdere malen van bekeken![]()
Ik wil inderdaad nu al fokkers benaderen en kennis maken, vandaar dit topicNeeltje schreef:Die lijntjes zou ik nu al uitgooien, kennismaken met fokkers, zodat tegen de tijd dat je een pupje wilt, ook meer zekerheid hebt dat je niet onderaan de wachtlijst komt te staan en de fokker ook jou nog moet leren kennen.Paisley schreef:Ik zou tegen die tijd wat lijntjes uitgooien bij mensen die in de werkhonden zitten. Er worden zoveel leuke nestjes geboren, maar dat is niet bij het type mensen wat een website heeft, shows afgaat en de pups op internet openbaar aanbied.
Laatst kwam er een fantastisch nestje voorbij, een oepsie van een herder die niet wist dat dr teef loops was. Uiteraard niet via een rasvereniging, of er een stamboom bij zat weet ik ook niet. Maar het resultaat was een stel pups die liefdevol tussen de beestjes werd grootgebracht en ik moest me heel erg inhouden want ik werd er onwijs hebberig van

- nightwish
- Vaste gebruiker
Het hoeft van mij ook niet via de rasvereniging hoorPaisley schreef: Dat is waar maar wat mij betreft worden de leukste nesten niet geboren bij fokkers maar bij herders die incidenteel een nestje krijgen.
Laatst kwam er een fantastisch nestje voorbij, een oepsie van een herder die niet wist dat dr teef loops was. Uiteraard niet via een rasvereniging, of er een stamboom bij zat weet ik ook niet. Maar het resultaat was een stel pups die liefdevol tussen de beestjes werd grootgebracht en ik moest me heel erg inhouden want ik werd er onwijs hebberig van

En waren de ouders van die pups ook volledig getest? En ik heb liever wel een stamboom bij mijn pup, ivm de ziektes die voorkomen bij de Border.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Nice of you to come bye, At your service en Wannahave zijn alledrie fokkers waar ik zonder veel twijfel een pup zou gaan halen. Sta nu zelf op de wachtlijst voor een nestje van een NOYTCB nakomeling 
Gezien de grote (en groeiende) problemen qua epilepsie binnen het ras zou ik het niet gokken om uit een nestje waarvan je de achtergrond van de ouderdieren niet kan natrekken een pup te nemen. Sowieso weet ik dat je alles waar Dean Kemi in voorkomt echt moet vermijden (vererft juveniele epilepsie, meerdere honden al op jonge leeftijd overleden).

Gezien de grote (en groeiende) problemen qua epilepsie binnen het ras zou ik het niet gokken om uit een nestje waarvan je de achtergrond van de ouderdieren niet kan natrekken een pup te nemen. Sowieso weet ik dat je alles waar Dean Kemi in voorkomt echt moet vermijden (vererft juveniele epilepsie, meerdere honden al op jonge leeftijd overleden).
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- Paisley
- Zeer actief
Dat nest is al weg inmiddels. Maar zulke nestjes kom ik regelmatig tegen nu ik wat kennissen in t schapenwereldje heb opgebouwd.nightwish schreef:Het hoeft van mij ook niet via de rasvereniging hoorPaisley schreef: Dat is waar maar wat mij betreft worden de leukste nesten niet geboren bij fokkers maar bij herders die incidenteel een nestje krijgen.
Laatst kwam er een fantastisch nestje voorbij, een oepsie van een herder die niet wist dat dr teef loops was. Uiteraard niet via een rasvereniging, of er een stamboom bij zat weet ik ook niet. Maar het resultaat was een stel pups die liefdevol tussen de beestjes werd grootgebracht en ik moest me heel erg inhouden want ik werd er onwijs hebberig vanMaar zijn die pups uit dat nest dan ook naar mensen gegaan die zelf geen herder waren? Ik wil wel af en toe schapendrijven met toekomstige pup maar iedere dag bij de schapen gaat mij niet lukken..
En waren de ouders van die pups ook volledig getest? En ik heb liever wel een stamboom bij mijn pup, ivm de ziektes die voorkomen bij de Border.

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
En ik zou daar dus persoonlijk nooit een pup vandaan halen... zeker in de schapenwereld duikt epilepsie nu steeds meer op. Met ouders waarvan je geen idee hebt van de herkomst + een aantal reuen wat idioot veel gebruikt is (o.a. Gary van Serge v/d Zweep met over de 100 nakomelingen geregistreerd en dan heb ik het niet over wat er nog niet geregistreerd is) ben ik daar zeer selectief in. Dat doet overigens niks af dat ik het vaak wel hele mooie pups (en ouderdieren) vind overigensPaisley schreef:Dat nest is al weg inmiddels. Maar zulke nestjes kom ik regelmatig tegen nu ik wat kennissen in t schapenwereldje heb opgebouwd.nightwish schreef:Het hoeft van mij ook niet via de rasvereniging hoorPaisley schreef: Dat is waar maar wat mij betreft worden de leukste nesten niet geboren bij fokkers maar bij herders die incidenteel een nestje krijgen.
Laatst kwam er een fantastisch nestje voorbij, een oepsie van een herder die niet wist dat dr teef loops was. Uiteraard niet via een rasvereniging, of er een stamboom bij zat weet ik ook niet. Maar het resultaat was een stel pups die liefdevol tussen de beestjes werd grootgebracht en ik moest me heel erg inhouden want ik werd er onwijs hebberig vanMaar zijn die pups uit dat nest dan ook naar mensen gegaan die zelf geen herder waren? Ik wil wel af en toe schapendrijven met toekomstige pup maar iedere dag bij de schapen gaat mij niet lukken..

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- gyanty
- Zeer actief
Al eens op wandeling met border collies geweest? Voorheen deden wij dat met een groepje van een forum en er waren meer groepjes door Nederland. Weet dat sommige nog wel af spreken (zou je border collie paginas moeten vinden).
Met sommige werklijn is het best pittig werken in de behendigheid, zeker als je het voor de eerste keer gaat doen. Ik zou gewoon naar sportlijnen kijken die natuurlijk in basis altijd weer teruggrijpen naar de werklijn om de drift te houden. Danielle is daarin erg bekend. Al is het niet een fokker waar ik zelf het eerste naar toe zou gaan. Ik vind het iets te massaal en ben ook wel een beetje van de wat kleinere fokkers. Niks ten nadelen van de honden van Danielle. Ik vind ze stuk voor stuk prachtig en de meeste vind ik qua karakter ook nog erg leuk.
Het blijft een strijd. De sporter verwijten dat er veel epilepsie zit in de werk en de werk verwijt het de showhonden weer. Volgens mij is daar helemaal geen duidelijk beeld van en is daar waar je het minst bekend mee bent dat je dan denkt dat het daar meer voorkomt en verhalen zoekt die daar bij passen. Ik heb er geen bewijs van. De hond waar ik toen voor op de wachtlijst stond was dan ook echt geen werkhond en daar gebeurde het dus ook binnen de lijnen en kwam het gelukkig nog voor de dekking naar voren (teef meteen gesteriliseerd)
Met sommige werklijn is het best pittig werken in de behendigheid, zeker als je het voor de eerste keer gaat doen. Ik zou gewoon naar sportlijnen kijken die natuurlijk in basis altijd weer teruggrijpen naar de werklijn om de drift te houden. Danielle is daarin erg bekend. Al is het niet een fokker waar ik zelf het eerste naar toe zou gaan. Ik vind het iets te massaal en ben ook wel een beetje van de wat kleinere fokkers. Niks ten nadelen van de honden van Danielle. Ik vind ze stuk voor stuk prachtig en de meeste vind ik qua karakter ook nog erg leuk.
Het blijft een strijd. De sporter verwijten dat er veel epilepsie zit in de werk en de werk verwijt het de showhonden weer. Volgens mij is daar helemaal geen duidelijk beeld van en is daar waar je het minst bekend mee bent dat je dan denkt dat het daar meer voorkomt en verhalen zoekt die daar bij passen. Ik heb er geen bewijs van. De hond waar ik toen voor op de wachtlijst stond was dan ook echt geen werkhond en daar gebeurde het dus ook binnen de lijnen en kwam het gelukkig nog voor de dekking naar voren (teef meteen gesteriliseerd)

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou persoonlijk ook aandacht besteden aan de leeftijd van de ouders.
Met het oog op epilepsie zou ik de voorkeur geven aan ouderdieren die niet jonger zijn dan drie à vier, voor net dat beetje meer zekerheid (al heb je dat laatste nooit).
Met het oog op epilepsie zou ik de voorkeur geven aan ouderdieren die niet jonger zijn dan drie à vier, voor net dat beetje meer zekerheid (al heb je dat laatste nooit).
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Eens. Gelukkig wachten de meeste goede fokkers überhaupt tot de ouderdieren wat ouder zijn. Is ook wel zo fijn dat je een dier pas inzet voor de fok als de ontwikkeling qua karakter zo goed als klaar is.-Saskia- schreef:Ik zou persoonlijk ook aandacht besteden aan de leeftijd van de ouders.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Lichtelijk off topic, maar dit is toch raar?nightwish schreef:Hallo allemaal!
- fokt met stamboom
Welke rasvereniging heeft dat nou niet? Of ben ik nou gek?
- nightwish
- Vaste gebruiker
Nog bedankt voor alle reacties!
Ik ben bij iemand op bezoek geweest die zelf 2 Borders had en nog 2 Borders te logeren, daar hebben we ook mee gewandeld. Was erg leuk!gyanty schreef:Al eens op wandeling met border collies geweest? Voorheen deden wij dat met een groepje van een forum en er waren meer groepjes door Nederland. Weet dat sommige nog wel af spreken (zou je border collie paginas moeten vinden).
Dit vind ik een goede, dankjewel voor de tip!-Saskia- schreef:Ik zou persoonlijk ook aandacht besteden aan de leeftijd van de ouders.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ok, dat verbaast me een beetje. Bij de ATCN kreeg ik alle info die ik wilde, ook een lijst met fokkers en zelfs aanbevelingen (heeft fokplannen, heeft Duitse lijn, Engelse lijn, etc). Uiteraard moest ik daar zelf om vragen en staat het niet openbaar op de site, afgezien van de huidige nesten en dekberichten, maar ik ging er van uit dat dat normaal was.Mizzsylver schreef:VDH ook niet. Je kunt tegen betaling een banner op de site zetten of adverteren in het maandblad maar ze houden geen lijst bij van leden fokkers.wolvster schreef:Lichtelijk off topic, maar dit is toch raar?nightwish schreef:Hallo allemaal!
- fokt met stamboom
Welke rasvereniging heeft dat nou niet? Of ben ik nou gek?
- gyanty
- Zeer actief
Weet je zeker waar je aan begint. Zeker met een werklijn? Uit welke lijnen kwamen die honden, want als je die zo leuk vond?nightwish schreef:Nog bedankt voor alle reacties!
Ik ben bij iemand op bezoek geweest die zelf 2 Borders had en nog 2 Borders te logeren, daar hebben we ook mee gewandeld. Was erg leuk!gyanty schreef:Al eens op wandeling met border collies geweest? Voorheen deden wij dat met een groepje van een forum en er waren meer groepjes door Nederland. Weet dat sommige nog wel af spreken (zou je border collie paginas moeten vinden).
Dit vind ik een goede, dankjewel voor de tip!-Saskia- schreef:Ik zou persoonlijk ook aandacht besteden aan de leeftijd van de ouders.
Wil je er 2 eens een weekje te logeren hebben?

- nightwish
- Vaste gebruiker
Dat weet je toch nooit 100% van tevoren? Ik doe mijn best om mij zo goed mogelijk voor te bereiden, heb enkele boeken in de kast staan over de hond, hondengedrag en hondenopvoeding (en er staan er nog een paar op mijn verlanglijstje) en ik ga in januari aan een cursus beginnen. Tevens lees ik al jaren mee op het hondenforum hiergyanty schreef: Weet je zeker waar je aan begint. Zeker met een werklijn? Uit welke lijnen kwamen die honden, want als je die zo leuk vond?
Wil je er 2 eens een weekje te logeren hebben?

De honden kwamen van From Let's Border, wellicht stuur ik ze nog wel een berichtje maar ik weet niet of ze komende jaren gaan fokken.
Ik wil best een weekje op Nora en Kai passen hoor (neem aan dat je hun bedoeld haha)

-
- Actief
Nu dan krijg ik toch heel andere associatie's meejoyce83 schreef:Vrienden van mij hebben een border gekocht bij border-line.net weet niet hoe ze verder liggen binnen de agility wereld. Wel had ik het gevoel dat ze heel eerlijk was naar de kopers.

-
- Zeer actief
Je zou ook 's kunnen kijken bij Robrensis?
Suzanne
Suzanne
-
- Actief
Vind je het dan niet belangrijk om te weten dat je fokker heeft nagedacht over de combinatie van de ouderdieren?Wat als de ouder dieren beide dragen zijn van dezelfde erfelijke aandoening of een gedrag wat niet verstandig is?Paisley schreef:Dat is waar maar wat mij betreft worden de leukste nesten niet geboren bij fokkers maar bij herders die incidenteel een nestje krijgen.nightwish schreef:Bedankt voor de reacties allemaal! Nice Of You To Come Bye heb ik de site al meerdere malen van bekeken![]()
Na mijn mening komt er veel meer bij kijken dan 'een liefdevol naïef grootgebracht nestje'.
- Machie
- Zeer actief
Eens moira7765, zeker bij een border collie waar zo regelmatig epilepsie voorkomt. En ja, ook bij de werklijnen.
-
- Actief
ff 'offtopic..Machie schreef:Eens moira7765, zeker bij een border collie waar zo regelmatig epilepsie voorkomt. En ja, ook bij de werklijnen.

Maar is jouw csiva zoek geweest?? Ze lijkt er in ieder geval wel op..
- Machie
- Zeer actief
Ja klopt, dat was mijn Csiva...moira7765 schreef:ff 'offtopic..Machie schreef:Eens moira7765, zeker bij een border collie waar zo regelmatig epilepsie voorkomt. En ja, ook bij de werklijnen.
Is dit nu toevallig maar ik zit nog geen 1 uur geleden te kijken naar een post op FB van 11 mei j.l.
Maar is jouw csiva zoek geweest?? Ze lijkt er in ieder geval wel op..