Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe de hond te vervoeren in een auto zonder airco?
Moderator: moderatorteam
- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
hoe de hond te vervoeren in een auto zonder airco?
De airco van de auto doet het niet meer.
Hoe kan ik het voor Bowie (13 jaar) verdraagzaam maken in de auto als hij mee gaat?
Hij heeft al snel last van de warmte.
Is een coolmat evt. wat?
We kunnen geen raampjes open zetten ivm. de knagers die in hun hok naast Bowie op de bank staan.
Hoe kan ik het voor Bowie (13 jaar) verdraagzaam maken in de auto als hij mee gaat?
Is een coolmat evt. wat?
We kunnen geen raampjes open zetten ivm. de knagers die in hun hok naast Bowie op de bank staan.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: hoe de hond te vervoeren in een auto zonder airco?
Huh, je hebt standaard knaagdieren in de auto?
Als er geen ramen open kunnen zou ik de auto lekker laten staan. 40 graden is voor niemand fijn.
Als er geen ramen open kunnen zou ik de auto lekker laten staan. 40 graden is voor niemand fijn.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee, ik zou met deze temperaturen geen (oude) honden of knaagdieren vervoeren in een auto zonder airco denk ik 
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Voor je hond zou een koelmat op zich nog kunnen voor een korte stukje indien echt nodig maar ik vrees dat je knaagdieren het loodje leggen in deze warmte..
Als hij snel last heeft van de warmte is je hond denk ik blijer als je de koelmat in je woonkamer legt en gewoon thuis blijft.
Karen
Als hij snel last heeft van de warmte is je hond denk ik blijer als je de koelmat in je woonkamer legt en gewoon thuis blijft.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Zonder airco is het nu geen doen, zou het uitstellen als ik jou was,
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Sowieso zorgen dat er geen zon via de raampjes naar binnen kan komen. Eventueel voor de ramen open draaien? Helemaal geen ramen open en zonder airco is voor niemand te doen met deze temperaturen.
_Esmee
-
Sandra&co
Ik zou 'm ook lekker thuis laten als het niet strikt noodzakelijk is, en anders sowieso een koelhalsband/harnas/mat gebruiken. Maar jee, een 13-jarige hond in een auto zonder airco...ik zou dat mijn jonge honden nog niet aandoen. Of mezelf.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Hoe deden ze dat dan in de tijd dat auto's nog geen airco hadden?Sandra&co schreef:Ik zou 'm ook lekker thuis laten als het niet strikt noodzakelijk is, en anders sowieso een koelhalsband/harnas/mat gebruiken. Maar jee, een 13-jarige hond in een auto zonder airco...ik zou dat mijn jonge honden nog niet aandoen. Of mezelf.
Wij hadden bij onze eerst hond nog geen airco in onze auto en reden toch echt naar Oostenrijk s'zomers.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Indien mogelijk in de nacht rijden, of helemaal niet. Om deze reden ben ik afgelopen augustus snachts naar nl gereden ipv overdag.

-
gonnie
- Zeer actief
Dat is waar wij gingen vaak s'avonds weg. De laatste jaren gaan we s'ochtends heel vroeg weg.
Groetjes Gonnie.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Daar kan ik kort over zijn. Niet.annets schreef:De airco van de auto doet het niet meer.
Is een coolmat evt. wat?
Gewoon niet doen. De kans op problemen is te groot. Als er geen airco is, moet je ramen open kunnen doen. Meteen daarop gevolgd door; dan waaait de wind heel hard en het is WARME wind.
Gewoon niet doen.
In geval van extreme nood: dus da-bezoek: autoe van iemand anders zien te lenen of dierenambulance bellen.
Nee, no way dat ik dat zou wagen.
Suzanne
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Dan draaide je de raampjes open. Doe ik nu nog.gonnie schreef:Hoe deden ze dat dan in de tijd dat auto's nog geen airco hadden?Sandra&co schreef:Ik zou 'm ook lekker thuis laten als het niet strikt noodzakelijk is, en anders sowieso een koelhalsband/harnas/mat gebruiken. Maar jee, een 13-jarige hond in een auto zonder airco...ik zou dat mijn jonge honden nog niet aandoen. Of mezelf.
Wij hadden bij onze eerst hond nog geen airco in onze auto en reden toch echt naar Oostenrijk s'zomers.
-
gonnie
- Zeer actief
Ja, deden wij ook.Alfilillo schreef:Dan draaide je de raampjes open. Doe ik nu nog.gonnie schreef:Hoe deden ze dat dan in de tijd dat auto's nog geen airco hadden?Sandra&co schreef:Ik zou 'm ook lekker thuis laten als het niet strikt noodzakelijk is, en anders sowieso een koelhalsband/harnas/mat gebruiken. Maar jee, een 13-jarige hond in een auto zonder airco...ik zou dat mijn jonge honden nog niet aandoen. Of mezelf.
Groetjes Gonnie.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Toen draaiden de mensen gewoon een raam open.gonnie schreef:Hoe deden ze dat dan in de tijd dat auto's nog geen airco hadden?Sandra&co schreef:Ik zou 'm ook lekker thuis laten als het niet strikt noodzakelijk is, en anders sowieso een koelhalsband/harnas/mat gebruiken. Maar jee, een 13-jarige hond in een auto zonder airco...ik zou dat mijn jonge honden nog niet aandoen. Of mezelf.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Hylos
- Zeer actief
Xavi gaat gewoon in de auto (al is het maar 5 min rijden steeds.. een uur in de auto is niet handig met dit weer). De airco is stuk dus gaan de ramen wijdt open.
Je zou daarnaast zo'n koelhalsband kunnen overwegen.
Ik begrijp dat het een oude hond is en dan is dit wellicht belastender. Maar een stukje in de auto is voor een gezonde hond toch niet meteen dodelijk bij dit weer lijkt me.
Je zou daarnaast zo'n koelhalsband kunnen overwegen.
Ik begrijp dat het een oude hond is en dan is dit wellicht belastender. Maar een stukje in de auto is voor een gezonde hond toch niet meteen dodelijk bij dit weer lijkt me.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Zonder raampjes open is het niet te doen bij zulke temperaturen maar met de ramen open kun je prima rijden toch.
Wat een onzin zeg weer. Airco's zijn pas de laatste jaren helemaal normaal. We gingen vroeger ook gewoon met de hond op vakantie. Zonder airco en zonder mobiele telefoon. De hond is inmiddels wel dood maar dat komt niet daardoor.
Wat een onzin zeg weer. Airco's zijn pas de laatste jaren helemaal normaal. We gingen vroeger ook gewoon met de hond op vakantie. Zonder airco en zonder mobiele telefoon. De hond is inmiddels wel dood maar dat komt niet daardoor.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb nog steeds een auto zonder airco. En daarin vervoer ik ook met dit weer rustig mijn bejaarde dame. Raam open en de aanjager vol open.sirene schreef:Zonder raampjes open is het niet te doen bij zulke temperaturen maar met de ramen open kun je prima rijden toch.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Heb vandaag gelukkig met iemand mee kunnen rijden die wel een werkende airco in de auto heeft. Anders had ik met ramen open en een natte handdoek op de achterbank gereden. Maar dat zijn jonge, fitte hondjes...
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Denk dat we zijn verwend door de jaren heen, nu hebben we airco en ik zou niet meer zonder kunnen.
maar wat je niet kent mis je ook niet en daarom ging het vroeger ook goed, al was het puffen en zweten geblazen
maar wat je niet kent mis je ook niet en daarom ging het vroeger ook goed, al was het puffen en zweten geblazen
-
gonnie
- Zeer actief
Dat snap ik, was meer een vraag voor degenen die zeggen dat je met deze hitte je hond niet mee moet nemen in de auto.Wolfsblut schreef:Toen draaiden de mensen gewoon een raam open.gonnie schreef:Hoe deden ze dat dan in de tijd dat auto's nog geen airco hadden?Sandra&co schreef:Ik zou 'm ook lekker thuis laten als het niet strikt noodzakelijk is, en anders sowieso een koelhalsband/harnas/mat gebruiken. Maar jee, een 13-jarige hond in een auto zonder airco...ik zou dat mijn jonge honden nog niet aandoen. Of mezelf.
Groetjes Gonnie.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik heb pas sinds een half jaar een auto met airco. Shib heeft het de jaren hiervoor ook altijd overleefd als hij met de auto meeging tijdens dit soort tropische dagen. Geen lange ritten, dat dan weer niet. Maar een kwartier/half uur met raampjes open, ja hoor.
We kunnen ook té krampachtig gaan doen natuurlijk.
We kunnen ook té krampachtig gaan doen natuurlijk.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Volgens mij ging het erom dat de ramen niet open konden ivm de knaagdieren.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dit dus inderdaad.Alfilillo schreef:Volgens mij ging het erom dat de ramen niet open konden ivm de knaagdieren.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Volgens mij bezwijk je zelf nog, als je met 28 plus graden net ramen dicht en zonder airco gaat autorijden.Brindlecardi schreef:Dit dus inderdaad.Alfilillo schreef:Volgens mij ging het erom dat de ramen niet open konden ivm de knaagdieren.
- Hakkene
- Zeer actief
Ik had vroeger zo'n "dichte" vervoerbak voor m'n ratten. Die was alleen aan de bovenkant open. Als je zoiets een beetje verdekt opstelt in de auto, moeten de ramen toch op een kiertje kunnen?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Een kiertje is toch voor de hond (en jezelf) volstrekt onvoldoende? Ik had vandaag heel even alleen de ramen open en de airco uit.. maar de hitte die van buiten kwam was warmer dan het in de auto al was. Zonder airco met dit weer vind ik not done.Hakkene schreef:Ik had vroeger zo'n "dichte" vervoerbak voor m'n ratten. Die was alleen aan de bovenkant open. Als je zoiets een beetje verdekt opstelt in de auto, moeten de ramen toch op een kiertje kunnen?
Als je namelijk de ramen wel helemaal open hebt waait het gruwelijk in de auto en dat lijkt me a-niet verkoelend en b-niet gezond (longontsteking oid).
Sorry, met dit weer zonder airco? Met een oudere hond? Gewoon niet doen.
Suzanne
- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Sorry, nog even wat meer toevoeging.
Bowie en de knagers gaan mee op vakantie, ongeveer 2,5 rijden.
Ik kan ze dus niet thuislaten.
De knagers gaan in hun hok op de achterbank, naast Bowie.
We hebben geen ruimte om dan nog een grote vervoersmand mee te nemen.
Voor de knagers zou ik bevroren flessen water boven op het hok leggen, waardoor die daar de koelte van hebben.
Als ik de raampjes open doe, komt er alleen warme lucht naar binnen en dat geeft geen verkoeling.
Hebben we vanmiddag uit geprobeerd.
Als ik de ramen open doe, krijgen de knagers de volle laag, en dat is niet echt goed voor hun luchtwegen.
Vroeg vertrekken of in de nacht is ook geen optie omdat we pas om 15.00 in het huisje mogen.
Voor de knagers zou ik bevroren flessen water boven op het hok leggen, waardoor die daar de koelte van hebben.
Als ik de raampjes open doe, komt er alleen warme lucht naar binnen en dat geeft geen verkoeling.
Als ik de ramen open doe, krijgen de knagers de volle laag, en dat is niet echt goed voor hun luchtwegen.
Vroeg vertrekken of in de nacht is ook geen optie omdat we pas om 15.00 in het huisje mogen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, nou, sorry; dan een auto huren of lenen.. maar zonder een open raam en zonder airco? Ik zegde nog eerder de vakantie af. Het kan niet; het is vragen om problemen (ook voor jezelf!)annets schreef:Sorry, nog even wat meer toevoeging.
Suzanne
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Wanneer ga je rijden eigenlijk? Misschien is het dan wel niet zo extreem heet meer.
Ik zou de knaagdieren thuis laten trouwens
Ik zou de knaagdieren thuis laten trouwens
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik heb op de snelweg het raampje achter de bestuurder opengeklapt (kan niet naar beneden) en het raam van de bijrijder op een kier van zo'n 3 cm open. Zo gaat de lucht goed door de auto zonder al te veel lawaai en wind. Daar waar het kan doe ik wel mijn raam aan de bestuurderskant open.
Kun je voor de knagers niet iets maken zodat ze niet op de tocht zitten? Karton tegen de kooi ofzo daar waar de wind op zou staan.
Kun je voor de knagers niet iets maken zodat ze niet op de tocht zitten? Karton tegen de kooi ofzo daar waar de wind op zou staan.