charley schreef:Daar ben ik me heel bewust van (had met Boy heel veel geluk qua gedrag en karakter). Ik denk dat ik met een volwassen herplaatshond meer kans heb op ongewenst gedrag dan met een pup, hierover twijfel ik nog.lotje&famke schreef:Of je nu voor een pup of herplaatshond kiest, beide kunnen ongewenst gedrag ontwikkelen (uitvallen naar andere honden, verlatingsangst, het niet tolereren van bezoek etc).Ja, als het een pup word gaan we sowieso op puppycursus en vervolg cursus. Word het toch een volwassen hond denk ik dat een cursus geen slecht idee is.lotje&famke schreef:Ben je dan bereid om naar een hondenschool te gaan?Ja, als het nodig is zeker.lotje&famke schreef:Een GT in te schakelen?Geen enkel probleem, moest ik met Boy ook.lotje&famke schreef:Je leven (tijdelijk) aan te passen?Geen enkel probleem. Ik heb 10 maanden een onzindelijke kater in huis gehad, dit vroeg heel veel geduld.lotje&famke schreef:Heel veel geduld te hebben (soms doe je ergens jaren over)?Ik wil met haar hele duidelijke afspraken maken en weten op welke tijden zij haar hond uitlaat ('s ochtends en 's avonds).lotje&famke schreef:Ik denk niet dat de hond uit de buurt die vervelend was tegen jou honden ineens anders gaat doen tegen je nieuwe hond. Ga je dan nog relaxt naar buiten om te wandelen?Ik denk wel, ik ben heel consequent en nee is ook echt nee.lotje&famke schreef:Heb je genoeg draagkracht om steeds bewust om te gaan met gedrag?Ja zeker.lotje&famke schreef: Kan je ongewenst gedrag als een leuke uitdaging zien om zelf weer wat van te leren?
Ik zou eerst eens bij de mevrouw met de vervelende hond langsgaan om te bespreken of zij open staat voor afspraken betreft het uitlaten. Ik wandel zelf niet op vaste tijden bijvoorbeeld en het kan zo maar zijn dat ze geen zin heeft om rekening met je te houden
In je topic kom je wat onzeker over. Bij Donnie leek je geschrokken van zijn gedrag en had je het gevoel dit niet in goede banen te kunnen leiden (ook niet met begeleiding). Er zit een grote kans in dat je datzelfde gevoel weer tegen gaat komen bij een andere hond, ook al is het bij andere gedrag. Ik denk dat de meeste mensen met een pup of hond met rugzakje zo nu en dan denken 'o mijn god, wat moet ik hier nu weer mee
Kies ook voor een hondje waarbij je dat gevoel hebt. Zo van, wat voor rare streken ie ook uit gaat vreten, het gaat ons samen wel lukken om er iets positiefs van te maken.