Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

camping gezocht

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

camping gezocht

Ongelezen bericht door mijke »

Oor en ik gaan elk jaar met mijn zusje en mijn vader een weekendje kamperen. We proberen steeds een ander plekje van Nederland aan te doen. Dit jaar zoeken we dus weer een leuk plekje!

Wat we zoeken:

- een kleine (boeren)camping, gezellig rommelig, liefst met wat kipjes of een geitje ofzo, niet al te schoon.
- een groene of iig mooie omgeving. We houden van coulissenlandschap, dus geen vlakke polders maar een beetje weitjes en mooie bomen afgewisseld. Of bos en heide. Strand mag ook.
- hondvriendelijk
- papa heeft een oud campertje dus campers moeten welkom zijn en wij willen daar naast staan in een trekkerstentje, of nog beter, voor een prikkie in een caravannetje of keetje van de camping zelf overnachten.
- leuke dingen in de omgeving binnen camperrijafstand. Mag lekker touristisch zijn. Een mooi oud stadje, een ruine, een museum waar de hond mee mag, kastelen, mooie tuin, kijkboerderij, kneuterige boerenmarktjes etc.

Vorig jaar waren we in zuid-limburg, het jaar daarvoor in de weerribben, en we zijn in Groningen geweest. Dus nu het liefst weer een ander deel van Nederland. Wie heeft er tips?
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Re: camping gezocht

Ongelezen bericht door Sas »

geen idee maar ik wil graag mee, wat klinkt dat leuk!
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Vermoed dat een caravan huren niet gaat lukken, maar voor een tentje kan je informeren.
Fiets mee en je bent zo op allerlei plaatsen. Het dorp stelt niet veel voor, maar in de omgeving is genoeg te zien en doen.
http://www.thaantje.com/index.html
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

In Friesland:

http://www.minicampingslappeterp.nl/

wij zijn er ook eens geweest, erg gemoedelijk allemaal.
Mijn moeder woont een km of 6 verderop.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
80564M

camping gezocht

Ongelezen bericht door 80564M »

Tijdens het Pieterpad lopen hebben we hier in een kampeerhut overnacht. Groesbeek op loopafstand (2 km) en Nijmegen op camper-rijafstand, http://www.dehogehof.com/
Oh en Kleve ook op rijafstand, fijn goedkoop shoppen in Duitsland.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Limburg heb je al gehad, dus wat dat betreft niet echt wat je zoekt. Maar deze is in het noorden.
Verder voldoet het aan al je eisen. Je kunt ook in een pipowagen overnachten.

http://www.rozenhorst.com
mijke
Zeer actief

Daar zitten wel wat leuke tussen! Ik ga Slappeterp, de Hoge Hof en de Rozenhorst eens aan de famielje voorleggen :D
Sas schreef:geen idee maar ik wil graag mee, wat klinkt dat leuk!
:LOL: Het is zeker heel leuk ja! Je mag mee als je kunt bewijzen dat je een volle zus van ons bent :mrgreen:
mijke
Zeer actief

Marion. schreef:Tijdens het Pieterpad lopen hebben we hier in een kampeerhut overnacht. Groesbeek op loopafstand (2 km) en Nijmegen op camper-rijafstand, http://www.dehogehof.com/
Het wordt deze camping! Heeft iemand nog tips voor leuke, hondvriendelijke dingen te doen op camperrijafstand van Groesbeek? Wat we vaak doen, is een beetje door de omgeving touren, en dan onderweg allerlei verschillende dingen bekijken. Een molen hier, een alpaca daar, een kasteel, een boerenmarkt, een open tuin, een gek kunstatelier, luchen op een schapenboerderij, een plaatselijke rommelmarkt. Vooral niet al te moeilijk en te serieus en de hond moet mee naar binnen mogen.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

mijke schreef:
Marion. schreef:Tijdens het Pieterpad lopen hebben we hier in een kampeerhut overnacht. Groesbeek op loopafstand (2 km) en Nijmegen op camper-rijafstand, http://www.dehogehof.com/
Het wordt deze camping! Heeft iemand nog tips voor leuke, hondvriendelijke dingen te doen op camperrijafstand van Groesbeek? Wat we vaak doen, is een beetje door de omgeving touren, en dan onderweg allerlei verschillende dingen bekijken. Een molen hier, een alpaca daar, een kasteel, een boerenmarkt, een open tuin, een gek kunstatelier, luchen op een schapenboerderij, een plaatselijke rommelmarkt. Vooral niet al te moeilijk en te serieus en de hond moet mee naar binnen mogen.
Wandelen met Lewis :engel:
Afbeelding
mijke
Zeer actief

:mrgreen: Dat zou mij wel heel leuk lijken maar wandelen met onbekenden zou mijn vader en zusje echt aan de kont kunnen oxideren :P
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

doe maar deze en dan gaan we fijn samen wandelen!
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Ohja jij woont daar ja! Nou ik merk al dat ik een keertje in mn eentje daar moet kamperen ook :P Met papa en mn zusje gaan we elk jaar kamperen omdat we elkaar verder niet zo vaak zien juist, dus dan is het een beetje gek als ik ga afspreken met mensen die zij helemaal niet kennen. Helaas, want volgens mij wonen er best veel HFers in de omgeving waar ik best eens mee zou willen wandelen :D Heb je nog wel tips voor leuke dingen om te doen in de omgeving?
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hier gingen wij vroeger naar toe. Mijn kinderen vonden het geweldig leuk!

http://www.erveharkink.nl/
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

https://www.tipisch-ans.com/

Hier rij ik langs als ik naar het wandelgebied in Soerendonk ga. Geen idee van prijzen of wat dan ook, maar het is echt zo'n kleine kneuterige camping en als je de straat uit wandelt kun je wel een dag of wat rondwandelen en goed verdwalen in de natuur. Verder ook een leuke omgeving natuurlijk. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

De Maasduinen is een erg mooi gebied om te wandelen. En als je dan even zegt waar en wanneer kom ik jullie 'opeens' tegen :engel:
mijke
Zeer actief

De camping in Groesbeek is al gereserveerd dus voor dit jaar worden jullie tips het niet meer, maar ik ga ze opschrijven voor volgend jaar :D
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Fabiola17 schreef:In Friesland:

Ik woon vlakbij. Maar als je hier iets niet kunt vinden dan zijn het wel bomen, weides met bomen, heide of iets anders gezelligs. Het is kaal, vlak, winderig en al het bos is recent aangeplant. Lekker rustig en overzichtelijk.. :engel: maar daar is Mijke geloof ik niet naar op zoek. :tongue:
Afbeelding
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Ja ik had wat gegoogled en volgens mij is dat helemaal mijn type landschap! We gaan ons vast goed vermaken :D
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hylos schreef:
Fabiola17 schreef:In Friesland:

Ik woon vlakbij. Maar als je hier iets niet kunt vinden dan zijn het wel bomen, weides met bomen, heide of iets anders gezelligs. Het is kaal, vlak, winderig en al het bos is recent aangeplant. Lekker rustig en overzichtelijk.. :engel: maar daar is Mijke geloof ik niet naar op zoek. :tongue:
Ik bekeek de tip ook al met argwaan. Slappeterp, wat heeft men daar te zoeken :denken: :LOL:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

hoe was het? foto's?
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Het was hartstikke leuk, wat een prachtige omgeving! We hebben wat gewandeld, eindeloos met de camper rondgetoured over de minst gangbare wegen. Smalle hoge dijkjes langs de uiterwaarden, onverharde wegen, vooral niet over de grote weg. We zijn naar het kleinste dorpje van Nederland geweest, met een handpondje gevaren, hebben heeerlijk gegeten in Ubbergen, Groesbeek bekeken, langs de Rijn van de zon genoten, vogels en boten gespot, leuke kleine dijkdorpjes bekeken en op de terugweg naar Utrecht gister zijn we halverwege in Wageningen (mijn oude woonplaats) gestopt voor een lunch en een wandeling door het arboretum. De camping was trouwens ook perfect, hele chille mensen, geen zeikerige regels over dat je stil moet zijn om 10 uur, simpele doch degelijke voorzieningen, goedkoop, koetjes in de stal, hond geen probleem en bovenal een práchtig uitzicht over het dal richting Duitsland! Met als kers op de taart een luchtballon die voor onze tent in het veld werd opgelaten. Dankjewel marion voor de tip!

Foto's komen nog wel, ik was gisteravond pas om 12 uur thuis dus eerst alles maar even uitpakken en wassen enzo :D
M@scha
Zeer actief

mijke schreef:Het was hartstikke leuk, wat een prachtige omgeving! We hebben wat gewandeld, eindeloos met de camper rondgetoured over de minst gangbare wegen. Smalle hoge dijkjes langs de uiterwaarden, onverharde wegen, vooral niet over de grote weg. We zijn naar het kleinste dorpje van Nederland geweest, met een handpondje gevaren, hebben heeerlijk gegeten in Ubbergen, Groesbeek bekeken, langs de Rijn van de zon genoten, vogels en boten gespot, leuke kleine dijkdorpjes bekeken en op de terugweg naar Utrecht gister zijn we halverwege in Wageningen (mijn oude woonplaats) gestopt voor een lunch en een wandeling door het arboretum. De camping was trouwens ook perfect, hele chille mensen, geen zeikerige regels over dat je stil moet zijn om 10 uur, simpele doch degelijke voorzieningen, goedkoop, koetjes in de stal, hond geen probleem en bovenal een práchtig uitzicht over het dal richting Duitsland! Met als kers op de taart een luchtballon die voor onze tent in het veld werd opgelaten. Dankjewel marion voor de tip!

Foto's komen nog wel, ik was gisteravond pas om 12 uur thuis dus eerst alles maar even uitpakken en wassen enzo :D
klinkt goed!
terras op zondag nog gedaan? dat zijn de buren van de camping volgens mij
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Zet Kijkduin ook maar op je lijstje voor volgend jaar :cheer: Een mooier strand zul je bijna niet vinden :D
mijke
Zeer actief

Is Kijkduin mooier dan (/even mooi als) schier? En mogen er honden los? Zo ja dan is dat zeker een optie :D
M@scha schreef:terras op zondag nog gedaan? dat zijn de buren van de camping volgens mij
Oh echt zo vlakbij? We zijn er helaas niet aan toe gekomen zondag, het stond wel op ons lijstje maar de dag ging zo snel voorbij :P Eigenlijk is 2,5 dagen ook veel te kort, in die omgeving kun je je makkelijk langer vermaken!
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Geen idee, ik ben nooit op Schier geweest. Honden mogen er het hele jaar los en ze zijn welkom bij de strandtenten. Het strand is megagroot, zo groot dat er zelfs zoet water op het strand ligt en planten groeien.

Voorbeeldplaatje. Het strand verandert continu.
Afbeelding

Het is echt mijn favoriete plek, ik wandel er heel graag omdat je ook heel rustige stukken hebt. Veel mensen vinden 3 uur lopen gelukkig te ver :D
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

mijke schreef:Het was hartstikke leuk, wat een prachtige omgeving! We hebben wat gewandeld, eindeloos met de camper rondgetoured over de minst gangbare wegen. Smalle hoge dijkjes langs de uiterwaarden, onverharde wegen, vooral niet over de grote weg. We zijn naar het kleinste dorpje van Nederland geweest, met een handpondje gevaren, hebben heeerlijk gegeten in Ubbergen, Groesbeek bekeken, langs de Rijn van de zon genoten, vogels en boten gespot, leuke kleine dijkdorpjes bekeken en op de terugweg naar Utrecht gister zijn we halverwege in Wageningen (mijn oude woonplaats) gestopt voor een lunch en een wandeling door het arboretum. De camping was trouwens ook perfect, hele chille mensen, geen zeikerige regels over dat je stil moet zijn om 10 uur, simpele doch degelijke voorzieningen, goedkoop, koetjes in de stal, hond geen probleem en bovenal een práchtig uitzicht over het dal richting Duitsland! Met als kers op de taart een luchtballon die voor onze tent in het veld werd opgelaten. Dankjewel marion voor de tip!

Klinkt helemaal geweldig! Al was ik blij dat die luchtballon niet opsteeg toen wij er waren haha, maar dat dikgedrukte ben ik het helemaal mee eens :ok:
mijke
Zeer actief

Haha, wij vonden het wel een spectakel om te zien die luchtballon van zo dichtbij! Toegegeven, het was wat verstorend voor onze campingrust (rokende mensen die dwars door ons avondmaal heenbanjerden, en Oor werd helemaal woest van dat geluid haha), maar ach het was vakantie, wat gaf het :D Ik vond het wel fascinerend om te zien hoe dat gaat allemaal!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Klinkt als een heerlijk weekend :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”