Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inenten inentingloze hond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: Inenten inentingloze hond

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik volg voor de uitslag :mrgreen:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik laat de uitslag weten ;) Ik laat ze titeren bij Nossek en Verheijden, die hebben de 29e een titersessie en dan ben ik €42,- per hond kwijt. Dat zijn de kosten dus niet.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

malinois schreef:Een fb vriendje van mij heeft haar pup laten titeren met 8 maanden. Ze had alle pupentingen dus gehad en had niets meer bij de titer. Dan denk je dus dat je pup beschermt is door de entingenreeks....
Daarom adviseert Vaccicheck ook om een week of 4 na de puppyvaccinaties te gaan titeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

Lanavandevledders schreef:
Fotogravinnetje schreef:Niet elke dierenarts is even goed op de hoogte. Ik kan je aanraden te kijken op deze Facebookgroep https://www.facebook.com/groups/1170151009673305/ Daar worden ook regelmatig titersessies aangekondigd waar je met korting kunt titeren. Kost meestal rond de 40 euro
oke, maar 1 ding snap ik niet [waarschijnlijk onwetend] als je titert ben je 40 euro kwijt,
bij te weinig anti stoffen moet je enten, maar dan ben je ook het geld voor de enting kwijt.
kan je dan niet beter zo wie zo enten, dat scheelt dan weer 40 euro, of zie ik het nu helemaal verkeerd
je ziet het verkeerd, je titert niet omdat je kosten wil besparen voor een nodeloze enting, je titert omdat je je hond wil besparen dat hij een nodeloze enting krijgt ( ivm effecten/gevaren van enitingen)
Afbeelding
Iirtu16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Iirtu16 »

Fotogravinnetje schreef:En ook genoeg voorbeelden dat zelfs met 1de enting nog niet aansloeg
Ik heb het bij één van mijn honden met de parvo gehad. Haar laten enten toen alle maternale immuniteit weg was, na 4 weken controle, twee prachtige stippen voor hondenziekte en hepatitis maar de parvo was niet aangeslagen. Parvo toen los laten enten en na nog een titersessie wel een keurige stip, gelukkig.

Wij hebben in april een titersessie gehouden op de hondenschool, 35 honden getiterd, slechts één hoefde geënt, alleen voor parvo.
De hond was al een jaar, prachtige stippen maar niets voor parvo dus.
Gelukkig is de enting toch nog aangeslagen na de losse parvo enting. (eigenaar heeft na 4 weken weer getiterd)
Maar als je er vanuit zou zijn gegaan dat omdat je geënt hebt de hond beschermd is..
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Super interessant al die titeruitslagen. Er viel hier een ent herinnering voor rabies op de mat. Dat zou ik, gezien de risico´s, enkel doen als we naar het buitenland reizen. Hebben jullie wel eens een oproep gehad om je huisdier weer tegen rabies te laten enten?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Hmmm eigenlijk best interessant. Als die waardes goed zijn zou hij dus alleen nog rabies hoeven elk jaar?

Ik ben benieuwd naar het hondje van jr vriendin Sandra!
Afbeelding
Sandra&co

Nee, alleen voor de standaard enting maar die heb ik laten stopzetten. Zonde van het papier.
Iirtu16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Iirtu16 »

M@scha schreef:Hmmm eigenlijk best interessant. Als die waardes goed zijn zou hij dus alleen nog rabies hoeven elk jaar?
De rabiësenting is 3 jaar geldig.

Mijn dierenarts stuurt geen herinneringen meer, heb zelf aangegeven dat ik titer en dat kaarten sturen dus zinloos is.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Iirtu16 schreef:
Fotogravinnetje schreef:En ook genoeg voorbeelden dat zelfs met 1de enting nog niet aansloeg
Ik heb het bij één van mijn honden met de parvo gehad. Haar laten enten toen alle maternale immuniteit weg was, na 4 weken controle, twee prachtige stippen voor hondenziekte en hepatitis maar de parvo was niet aangeslagen.
Als je ent wanneer de maternale immuniteit weg is, heb je inderdaad geen zekerheid dat de enting aanslaat. En andersom geldt dus ook, als er nog wel maternale bescherming is zie je ook regelmatig dat de enting wel aanslaat. Zeker met de moderne vaccins. Hieruit blijkt maar weer dat het niet zo zwart/wit is als vaak wordt voorgesteld :wink:
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

En hier heb ik, heel leuk uhuh, een hond zitten waarbij de enting van Hepatitis gewoon niet aanslaat. Er zijn 2 verschillende merken enting gezet en 2 keer helemaal niks, nada, noppes op Hepatitis. Parvo en Distemper zijn gelukkig wel goed, dus ik laat het maar zo. Maar apart is het wel...en zoiets ontdek je dus ook alleen als je titert. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ruygemoor »

hier ook, helaas is hepatitis niet los te verkrijgen. volgens de d.a. praktijk komt hepatitis nauwelijks meer voor in nl. alleen zien ze het wel eens bij illegaal geimporteerde buitenlandertjes.
Sandra&co

De hele bups is vandaag getiterd, woensdag hoor ik de uitslag. Ben zo benieuwd! :80:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Sandra&co schreef:De hele bups is vandaag getiterd, woensdag hoor ik de uitslag. Ben zo benieuwd! :80:
Ik ook! Ik heb 2 honden die alleen de pupenting hebben gehad dus ik ga binnenkort ook titeren om te zien of de cocktail erin moet of niet.
Sandra&co

De uitslag is binnen :) Sofi en Izzy zijn tot 2020 goedgekeurd (alleen even de Weil bijprikken voor de zekerheid), maar inentingloze Lila blijkt toch geen afweerstoffen te hebben opgebouwd :( Dus die mag de grote cocktail nog krijgen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Sandra&co schreef:De uitslag is binnen :) Sofi en Izzy zijn tot 2020 goedgekeurd (alleen even de Weil bijprikken voor de zekerheid), maar inentingloze Lila blijkt toch geen afweerstoffen te hebben opgebouwd :( Dus die mag de grote cocktail nog krijgen.
Fijn dat Izzy en Sofi helemaal goedgekeurd zijn! En dat Lila helemaal geen afweerstoffen heeft, zal dan wel komen omdat ze echt nergens aan blootgesteld is.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Maar, je weet nu wel zeker dat er niets onnodigs ingaat.
Overigens, als je voor de uitslag moet wachten op een lab... dan is het niet met de vaccicheck gedaan? Lijkt me een duur grapje geweest dan nu?

En, bedenk wel: Weil is een rot-enting... de vraag is of je die wilt laten zetten. Ik heb ervoor gekozen dat niet te doen.

Suzanne
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

~Suzanne~ schreef:Maar, je weet nu wel zeker dat er niets onnodigs ingaat.
Overigens, als je voor de uitslag moet wachten op een lab... dan is het niet met de vaccicheck gedaan? Lijkt me een duur grapje geweest dan nu?

En, bedenk wel: Weil is een rot-enting... de vraag is of je die wilt laten zetten. Ik heb ervoor gekozen dat niet te doen.

Suzanne
Nee hoor mijn d.a stuurt het ook op voor vaccicheck bij lab. 40 euro en dan krijg je eventuele nodige entingen gratis. Groepssessie titeren was vorige keer een stuk duurder voor mij.
Dat zegt dus helemaal niks.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

malinois schreef: Bij de sessie waar ik geweest ben zijn 45 honden getiterd en was t voor geen enkele hond nodig te enten. ;)
Vergeef me mijn laksheid, maar dit soort berichten lees ik vaker en heb daarom maar besloten gewoon te stoppen met enten. Zonder titeren.
Ik lig er overigens ook niet wakker van of ikzelf nog wel beschermd ben tegen difterie of polio.
Laatst gewijzigd door Paisley op 31 mei 2017 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

runninggirl schreef:
~Suzanne~ schreef:Maar, je weet nu wel zeker dat er niets onnodigs ingaat.

Suzanne
Nee hoor mijn d.a stuurt het ook op voor vaccicheck bij lab. 40 euro en dan krijg je eventuele nodige entingen gratis. Groepssessie titeren was vorige keer een stuk duurder voor mij.
Dat zegt dus helemaal niks.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Dat snap ik niet. Dat kan de DA toch gewoon zelf aflezen??? Die krijgt daar een "kleurenkaart" bij.. .toch?
Naar een lab kost al snel een meervoud van die 40 euro. Groepssessies zijn vaak rond de 30-35 euro en dan krijg je de uitslag ook meteen. Vaak een korting op een evt benodigde vaccinatie...

Maar goed, het kan. Wel lastig; als dan een enting nodig is moet je weer terug. Dan zou ik dat direct geregeld willen hebben.

Suzanne
Sandra&co

Het is wel gedaan met de Vaccicheck en was €42,- per hond, ze stuurden het inderdaad op. Die paar daagjes kon ik best wachten :wink:

De Weil vind ik echt een lastige. Er zijn voor- en nadelen. Het schijnt inderdaad een heftige enting te zijn (voor sommige honden), maár wij leven zowat bij het (stilstaande) water als het warm weer is en daar zitten bijna gegarandeerd ratten. Als er honden zijn die risico lopen op Weil, zijn het de mijne wel...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sandra&co schreef:Het is wel gedaan met de Vaccicheck en was €42,- per hond, ze stuurden het inderdaad op. Die paar daagjes kon ik best wachten :wink:

De Weil vind ik echt een lastige. Er zijn voor- en nadelen. Het schijnt inderdaad een heftige enting te zijn (voor sommige honden), maár wij leven zowat bij het (stilstaande) water als het warm weer is en daar zitten bijna gegarandeerd ratten. Als er honden zijn die risico lopen op Weil, zijn het de mijne wel...
Dat laatste moet je natuurlijk zelf weten... t is een lastige maar ratten zitten niet alleen bij water he... die zitten waarschijnlijk meer om je huis dan bij t water. En t gaat om de bruine rat en niet de musketrat. Hier liggen ze in elk plasje smerig of niet... en ik ent niet. Ik ga er ook vanuit dat ze weerstand opbouwen door er dagelijks mee in contact te komen. En wie zegt me dat de lepto stammen dan dezelfde zijn dan die in de enting zitten.
Ik heb al jaren de L2 veel te laat gegeven... voorheen rond september 3n de laatste jaren rond juni/juli. Dan is de helft al voorbij van de risicotijd.
Maar nogmaals t blijft een lastige
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Paisley schreef:
malinois schreef: Bij de sessie waar ik geweest ben zijn 45 honden getiterd en was t voor geen enkele hond nodig te enten. ;)
Vergeef me mijn laksheid, maar dit soort berichten lees ik vaker en heb daarom maar besloten gewoon te stoppen met enten. Zonder titeren.
Ik lig er overigens ook niet wakker van of ikzelf nog wel beschermd ben tegen difterie of polio.
In september gaat mn clubgenoot ik ben heel benieuwd naar die sessie. Hoeveel er daar geent moeten worden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

~Suzanne~ schreef:
Dat snap ik niet. Dat kan de DA toch gewoon zelf aflezen??? Die krijgt daar een "kleurenkaart" bij.. .toch?
Naar een lab kost al snel een meervoud van die 40 euro. Groepssessies zijn vaak rond de 30-35 euro en dan krijg je de uitslag ook meteen. Vaak een korting op een evt benodigde vaccinatie...

Maar goed, het kan. Wel lastig; als dan een enting nodig is moet je weer terug. Dan zou ik dat direct geregeld willen hebben.

Suzanne
Voor jou is het lastig, voor ons was het handig om het tegelijk met een rontgenfoto te kunnen doen bij de eigen d.a. Ieder wat wils toch? Onze groepssessie was 45 en bij een bekende titer-d.a. Dus voor ons ook nog eens goedkoper.
Niet elke d.a. houdt zich bezig met titeren maar wel elke d.a. kan bloed afnemen. Een grote praktijk kan ook prima goedkoop bloedonderzoeken naar een lab sturen. En hoeft dan niet een x aantal minuten extra te wachten op de uitslag. Zo moeilijk is het allemaal niet te beredeneren hoor.
Sandra&co

Klopt, deze da doet elke laatste maandag van de maand een titersessie :)

Heb toch besloten niet te enten voor Weil, heb gelezen dat een eventuele besmetting 'simpel' met antibiotica bestreden kan worden als je er maar op tijd bij bent, dus dat risico neem ik maar.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”