Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat heb ik allemaal nodig? En; welke maat bench?!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ToeterJ
geregistreerd lid

Wat heb ik allemaal nodig? En; welke maat bench?!

Ongelezen bericht door ToeterJ »

Hallo!

Onlangs heb ik me aangemeld als voorbereiding op het EVENTUEEL kopen van een pup. (Basset Fauve de Bretagne).

Het is allemaal iets vlotter gegaan dan gedacht, en over 6 weken is het zover! :D komt goed uit met het werk van mn vriendin, en is vlak na mijn verjaardag (dubbel feest!)

Zoals in het voorstel topic gesteld hebben wij vroeger altijd een hond gehad, maar die had een mand en een voerbakje en meer niet eigenlijk... (hield niet van speeltjes, meer van kluiven etc).

Wat heb ik allemaal nodig voor een hond?
En belangrijke vraag die ik ook heb, welke maat moet de bench zijn? Is hier een goede stelregel voor? 4x de maat van de hond ofzo? En gebruik je dan voor het reizen dezelfde bench, of een aparte? (Wellicht iets compacter formaat)?

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Groet,

Jaap
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Wat heb ik allemaal nodig? En; welke maat bench?!

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Wat ik heb aangeschaft voor de pup, rottweler nu 6 maand

Meerdere voer/waterbakken, onbreekbaar en goed schoon te maken, met staander, voor verschillende hoogtes,
maar dat bevalt mij goed,
halsband plus riem, ben inmiddels aan mijn 3e halsband begonnen, tja ze is van 5 kilo naar nu inmiddels 30 kilo gegaan,
Wat speeltjes, wat bijt atributen, soort van kluiven (maak ook zelf wel eens wat speeltjes, ze krijgt nl alles stuk.
bench, eerst een wat kleine, zodat ze in het begin niet te veel ruimte over had ivm het zindelijk worden, naar namate ze is gegroeid, 2 keer gewisseld voor groteren, ruil ze dan gewoon op marktplaats, heb nu een xxl maat, deken of kussen voor in de bench, voer natuurlik, weet niet wat jij wil gaan voeren, .
Ook nog een kussen voorr als ze bij ons in de kamer lag, deze is inmiddels al gesneuveld.
nou dat was het wel zo,n beetje,
trouwens een eerste hulp kit heb ik standaard in huis, vooralle andere dieren, voor het geval dat, denk aan wondspray, drukverband enz
oja en eventueel borstels of kammen, heel veel dingen had ik ook nog van de vorige honden,
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Je kan het zo gek maken als je wil.
Maar met waterbak/voerbak
Een riem en halsband of tuig
Een paar speeltjes
En een ligplek
Kom je al een heel eind.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

En 4x de maat van de hond ga je in veel gevallen niet redden qua bench

Je hond"moet" languit kunnen liggen als volwassen hond en dan zit je prima qua maat.
Voor de auto zijn er andere benches te koop. Tenzij je een grote bench kwijt kan. Dan is dat natuurlijk ook prima!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Geduld met een jonge Fauve
Iets om op te liggen
Een riem
Een halsband of tuigje
Trainingssnoepjes
En iets om te geven als alternatief om in te bijten
Een jong fauveje is ontzettend klein dus een bench kan maar een doos naast je bed ook
Een grove kam voor zijn vacht maar die zul je niet zo vaak nodig hebben
ToeterJ
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door ToeterJ »

Ok, notities zijn gemaakt.

Voor wat betreft eten kreeg ik het advirs Royal Canin puppyvoer en 1 vleesdag (vlees van RC) te doen. En vooral niet teveel "gekke dingen" te geven zoals snoepjes of ander vlees (bijv van tafel). Hoe doen jullie dat? De meeste honden zijn namelijk makkelijk te dik als ik hier zo in de buurt kijk.... :S

Bedankt voor de suggesties voor de materialen. Ik heb al een hele lijst, zal me eens bij de dierenspeciaalzaak(en) laten adviseren ook... komt goed! :D
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik zou ook bijvoorbeeld alvast in je buurt rondkijken voor leuke cursussen of workshops, wat het aanbod is.
En op youtube zijn informatieve filmpjes over hondenlichaamstaal en gedrag. Vind ik zelf wel handig om een beetje al in bekend te zijn als dit je eerste hond is. Scheelt soms best wat misverstanden over wat hondje bedoelt. ;)

En bijvoorbeeld ook uitzoeken wat een fijne dierenarts is in de buurt. Nadat wij zijn verhuisd heb ik gewoon andere hondenbaasjes aangesproken om ze daar ook over uit te horen.
Lanavandevledders
Zeer actief

O ja heb me vroegtijdig aangemeld voor een puppy cursus, sommige kunnen een wachtlijst hebben, en wat ook verstandig is, als je denkt iets gevonden te hebben ,om voor die tijd al eens langs te gaan en kijken of je er een goed gevoel bij hebt, zo ben je vrijblijvend, en kan je altijd nog iets anders zoeken,
Lanavandevledders
Zeer actief

O ja heb me vroegtijdig aangemeld voor een puppy cursus, sommige kunnen een wachtlijst hebben, en wat ook verstandig is, als je denkt iets gevonden te hebben ,om voor die tijd al eens langs te gaan en kijken of je er een goed gevoel bij hebt, zo ben je vrijblijvend, en kan je altijd nog iets anders zoeken,
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat ook nog handig is, is een grote voorraad keukenrol voor de ongelukjes :engel: Ook heb ik bij mijn tweede hond een verplaatsbare ren gehad en dat is toch wel de uitvinding van de eeuw gebleken voor mij. Ze hebben dan nog wel net wat meer vrijheid van een bench, maar ze zitten wel in een ruimte waar ze even niets kunnen slopen en jij net iets meer rust hebt.

Ik had zelf op drie plekken benches. 1 naast het bed voor de eerste periode, 1 beneden op de plek waar de hond later gaat slapen en 1 in de auto. Ik ging iedere dag met de auto weg en zo was het wel handig. Onze tweede hond heb ik gewoon vanaf de eerste keer los in de auto meegenomen en dat ging eigenlijk heel prima.
Ik weet niet of je toevallig katten hebt? Wij hebben een reiskoffer voor 2 katten die hebben we ook als bench gebruikt.

En als aanrader voor een boek kan ik je het 1e boek van Sam Turner aanraden. Daar staat echt stap voor stap alles in. Ik heb ook Martin Gaus/ Cesar Milan en een algemeen boek gelezen. Zo lees je verschillende opvattingen en kan je zelf kiezen wat goed voelt.

Wel een heel leuk vooruitzicht. Geniet ervan :E:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”