nee die moet ik ook niet zo erg, bij mijn honden blijven ze uit de buurt in ieder geval, mocht ik er ooit een nodig hebben dan dus niet zo eenShibby schreef:Dat zijn nu net het type GT's waar ik geen vertrouwen in hebmoira7765 schreef: Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel vertrouwen in honden gedragstherapeuten, alleen maar in diegene die zijn aangesloten bij de filosofie van Ceasar Milan. Al het overige klinkt goed en je mag er goed voor betalen, maar is vaak zonde van je geld.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Donnie terug naar stichting, nieuwe zoektocht p8
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Donnie is er, terug naar gastgezin p4
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Maar je moet dingen wel in perspectief blijven zien.Alfilillo schreef:Ligt eraan wat mij betreft. Ik ben het niet met alles eens, maar hij heeft ook hele goeie dingen.Shibby schreef:Dat zijn nu net het type GT's waar ik geen vertrouwen in hebmoira7765 schreef: Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel vertrouwen in honden gedragstherapeuten, alleen maar in diegene die zijn aangesloten bij de filosofie van Ceasar Milan. Al het overige klinkt goed en je mag er goed voor betalen, maar is vaak zonde van je geld.
De gemiddelde Amerikaanse hondeneigenaar verschilt nogal van de gemiddelde Nederlandse in de manier van omgaan met honden.
Persoonlijk vind ik zijn manier om honden aan te pakken niet echt geschikt.
Maar ik moet toegeven dat hij heel wat eigenaren en honden in Amerika weer op de rit heeft gekregen, al is dat wel naar de maatstaven die daar heersen.
Ik leer behoorlijk wat van zijn show's. Meestal hoe het niet moet en vooral dat je moet voorkomen dat een hond zo ver van het pad raakt dat je CM (of gelijksoortige trainers) in moet schakelen.
Wat Kooi al zei: "Don't try this at home".
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Sam2012
- Zeer actief
Tja zou er ook even helemaal mijn buik van vol hebben, maar aan de andere kant: Hoe leer je iets? Door het te doen. We maken allemaal "fouten". Iedere hond leer je weer van.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Maar Charley heeft zelf niets fout gedaan.
Dat was de stichting door hem bij haar te plaatsen en dat was Donny door andere honden te bijten. Beide zijn te vergeven, maar Charley treft geen blaam.
Die heeft alleen een verdrietige ervaring gehad, want je hecht je toch heel snel aan zo'n dier. En je wil het zo graag wél laten lukken. als het dan niet gaat, heb je toch even een gevoel van falen of dat je het dier in de steek laat. Tenminste zo ervoer ik dat wel. Gelukkig gaat dat ook snel voorbij als je het hondje vindt waarmee het wel goed gaat.
Dat was de stichting door hem bij haar te plaatsen en dat was Donny door andere honden te bijten. Beide zijn te vergeven, maar Charley treft geen blaam.
Die heeft alleen een verdrietige ervaring gehad, want je hecht je toch heel snel aan zo'n dier. En je wil het zo graag wél laten lukken. als het dan niet gaat, heb je toch even een gevoel van falen of dat je het dier in de steek laat. Tenminste zo ervoer ik dat wel. Gelukkig gaat dat ook snel voorbij als je het hondje vindt waarmee het wel goed gaat.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik snap wel wat je bedoelt, zo ging dat ook met ons eerste hondje thuis. Niemand in ons gezin had er de ballen verstand van en we hadden ons er ook totaal niet in verdiept. Mama ging dan een blauwe maandag naar eoa cursus waar nog ouderwetse dominantietheorie werd onderwezen en dat was het wel zo'n beetje. Als ik nu terug denk aan hoe het ging hebben we zo'n beetje alles fout gedaan wat je kunt bedenken en toch is het allemaal maar gewoon goed gekomen en was het een heerlijk hondje om te hebben en alles ging altijd gewoon maar goed. Wat achteraf ineens een behoorlijk wonder lijkt, maar toen wisten we niet beter. Toch vind ik de band met Oor heel anders. Toen ik haar kreeg heb ik me er wel intens in verdiept, ik kan met haar lezen en schrijven, ik kan aan de kleinste dingetjes zien hoe ze zich voelt of wat ze gaat doen en zij ook bij mij. Ik zie inderdaad meer gevaren en dat is soms jammer maar ik gedraag me ook als een veel verantwoordelijkere hondenbaas, en de wetenschap dat ik door haar en andere honden te lezen veel meer in staat ben haar te begeleiden en te beschermen geeft mij vertrouwen. Bovendien is het ook gewoon leuk en belonend om bezig te zijn met iets (honden lezen) wat je gewoon best wel goed kunt. En dat komt de band ook weer ten goede. Dus wat dat betreft zou ik echt niet meer terug willen. Maar die zorgeloosheid, die is wel weg, en dat is soms jammer, omdat je denk ik doordat je meer gevaren ziet soms ook in een selffufilling prophecy terecht kunt komen.blacky schreef:nou ja ik dus wel. Dat klinkt gek want ik ben ook blij met hoe ik nu met mijn honden om ga. Maar hoe het met onze eerste hond ging zo zonder enige kennis een hond aanschaffen en er dan samen goed voor zorgen en samen uit de problemen komen door schade en schande gaf een heel ander band met de hond lijkt het wel.
- Liesbeth
- Zeer actief
Maar wat is 'fout'?kooi schreef:Maar Charley heeft zelf niets fout gedaan.
Zelf heb ik het niet gauw over goed of fout. Men handelt op een bepaalde gebeurtenis met de kennis van wat gegeven is en op dát moment. Dat je achteraf bedenkt dat je het misschien beter anders aan had kunnen pakken wil nog niet zeggen dat je de gebeurtenis (op dat moment) fout hebt aangepakt.
De stichting heeft de plaatsing van Donny ingeschat met de gegevens die op dat moment voorhanden waren. Dat het uiteindelijk toch niet zo'n goede match bleek te zijn, is iets wat altijd kan gebeuren. Het zou pas fout van de stichting zijn geweest als ze niet naar een oplossing hadden gezocht.
Ook Donny zat, in mijn ogen, niet fout. Hij wist niet beter dan te bijten om zijn 'probleem' op te lossen.
Charley treft sowieso geen blaam. Ik kan me goed voorstellen dat zij er moeite mee heeft en zich afvraagt wat ze anders had kunnen doen.
Niet veel dus. Zolang ze van de ervaring leert is het goed.
Charley, probeer open te staan voor een volgend hondje. Er komt vast een heel goede match op jouw pad. Kan niet anders.
- Liesbeth
- Zeer actief
Mee eens.malinois schreef:Idd ik ben ook erg blij met de kennis die ik nu heb. Een hond kan lezen en weten wat je moet ontwijken...renee-uk schreef:ik vind het juist heerlijk dat ik wat weet over hondengedrag, waardoor ik akeligheden kan voorkomen en dubbel kan genieten van de leuke dingen.
ik zou niet meer terug willen naar onbevangen- en onwetendheid en toch honden houden, zie hier vaak genoeg hoe iets dat een goede relatie had kunnen worden tussen baas en hond verkloot wordt doordat iemand niks van diezelfde hond begrijpt.
ik vind het overigens ook helemaal niet zo verkeerd dat donnie naar iemand is die meer verstand heeft van honden dan charley.
dat was op dat moment voor allemaal heel vervelend, maar als iemand inderdaad zo onwetend/onervaren is in het hondenhouden als charley zegt te zijn en dat ook van zichzelf weet is het met een probleemhondje en een zo nu en dan eens verschijnende en begeleidende gt wachten op ongelukken en als die gebeuren zou het allemaal nog veel vervelender zijn.
charley er komt heus ook voor jou een hond op je pad zonder narigheden waarvan je probleemloos kunt genieten.
als je nog geen goede hondenboeken hebt gevonden zou je ook hier op het forum eens kunnen lezen bij gedrag en opvoeding.
daar kom je best een hoop algemene problemen van vaak onervaren hondenbazen tegen en je kunt daar meteen bekijken hoe de meer ervaren hondenbazen daar op reageren.
je moet niet alles klakkeloos aannemen wat je daar leest natuurlijk, het blijven oplossingen voor problemen die alleen via een schermpje binnenkomen, maar leren kun je er wel van, al is het alleen maar hoe het niet moet
Juist omdat ik meestal honden goed kan lezen, kan ik situaties vermijden of voor zijn. Dat loopt een stuk rustiger dan wanneer je steeds bang bent dat iets mis kan gaan.
-
charley
In mijn ogen heeft de stichting niks fouts gedaan, dit wisten hun ook niet. Donnie geeft ik ook geen schuld want ik weet niet waarom hij dit gedaan heeft, kan angst zijn, zich bedreigd voelen, enz.kooi schreef:Maar Charley heeft zelf niets fout gedaan.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
eens, maar ik reageerde hierop:charley schreef:In mijn ogen heeft de stichting niks fouts gedaan, dit wisten hun ook niet. Donnie geeft ik ook geen schuld want ik weet niet waarom hij dit gedaan heeft, kan angst zijn, zich bedreigd voelen, enz.kooi schreef:Maar Charley heeft zelf niets fout gedaan.
Sam2012:
Hoe gaat het nu met je?meis wat een dikke ellende
![]()
Tja zou er ook even helemaal mijn buik van vol hebben, maar aan de andere kant: Hoe leer je iets? Door het te doen. We maken allemaal "fouten". Iedere hond leer je weer van.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Nanna is heel goed in leuke honden opsnorren, dus dit zou zomaar een goed hondje voor jou kunnen zijn.Nanna schreef:Waarom neem je niet gewoon een klein, gezellig, meuterig teefje?charley schreef:In mijn ogen heeft de stichting niks fouts gedaan, dit wisten hun ook niet. Donnie geeft ik ook geen schuld want ik weet niet waarom hij dit gedaan heeft, kan angst zijn, zich bedreigd voelen, enz.kooi schreef:Maar Charley heeft zelf niets fout gedaan.
Majka is nog echt als een pup, ze is opgewekt, speels, vol liefde en levendig. Majka is gek op mensen, komt graag voor een knuffel, geeft kusjes en is tijdens wandelen in contact met haar baas. Majka kan dan ook al goed aan de riem lopen. Ze blaft niet in het asiel. Majka is goed in de omgang met andere honden, met katten en lief met kinderen.
Naam: Majka
Leeftijd: 2 jaar
Geslacht: teefje
Hoogte: ong. 30 cm
http://www.dutchyadoptions.com/
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
63673J
Wat een schatje, mooi ook!
-
charley
Het gaat goed alleen mis ik Donnie nog steeds, het is zo stil in huis.kooi schreef:Hoe gaat het nu met je?
Bedankt voor de link maar voorlopig neem ik even geen hondje, ik krijg volgende maand voor 14 dagen een logeerhond, daarna wil ik weer rustig gaan kijken naar een leuk, lief geschikt maatje.Nanna schreef:Waarom neem je niet gewoon een klein, gezellig, meuterig teefje?Majka is nog echt als een pup, ze is opgewekt, speels, vol liefde en levendig. Majka is gek op mensen, komt graag voor een knuffel, geeft kusjes en is tijdens wandelen in contact met haar baas. Majka kan dan ook al goed aan de riem lopen. Ze blaft niet in het asiel. Majka is goed in de omgang met andere honden, met katten en lief met kinderen. Naam: MajkaLeeftijd: 2 jaarGeslacht: teefjeHoogte: ong. 30 cmhttp://www.dutchyadoptions.com/
-
moira7765
- Actief
Nee natuurlijk moet je niet zelf zitten modderenkooi schreef:Ja maar dan wel met de notitie: "Don't try this at home!"
In Nederland heb je ook gecertificeerde therapeuten die zijn opgeleid volgens zijn filosofie.
Ik heb verders nog nooit een succes verhaal gehoord van de zovele hondengedragstherapeuten die Nederland heeft waar ik alleen maar veel geneuzel en een 'broodje Aap' word verkocht,( voor heel veel geld) en dan de te moeilijke gevallen als 'onhandelbaar' worden afgestempeld. Ruim 90% van de GT kunnen eenvoudig niet dealen met de "te zware gevallen".
-
Sam2012
- Zeer actief
Het is niet mijn bedoeling om te zeggen dat Charley hier enig blaam van treft. Haar eerste hond heeft ze onlangs moeten laten inslapen (terwijl hij "gezond" was), nu is er "verzwegen" dat er Donnie al een eerdere poging gedaan heeft; daar zou ik even mijn buik vol van hebben.kooi schreef:Maar Charley heeft zelf niets fout gedaan.
Verder heeft ze absoluut niet gefaald! Ze heeft gewoon veel pech
Zelf zou ik er niet mee ingestemd hebben om hem op te laten halen, maar dat is een ander punt.
-
Neeltje
Wat had ze dan moeten doen?Sam2012 schreef:Het is niet mijn bedoeling om te zeggen dat Charley hier enig blaam van treft. Haar eerste hond heeft ze onlangs moeten laten inslapen (terwijl hij "gezond" was), nu is er "verzwegen" dat er Donnie al een eerdere poging gedaan heeft; daar zou ik even mijn buik vol van hebben.kooi schreef:Maar Charley heeft zelf niets fout gedaan.
Verder heeft ze absoluut niet gefaald! Ze heeft gewoon veel pech![]()
Zelf zou ik er niet mee ingestemd hebben om hem op te laten halen, maar dat is een ander punt.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bekijk de filmpjes hier maar eens. Ook heel leerzaamcharley schreef:Helaas is er bij mij in de buurt geen asiel, ja is er wel een maar daar kan ik niet komen. Rijd geen bus meer langs en fietsen is te ver.Neeltje schreef:Ik weet niet of er een dierenasiel bij je in de buurt is, maar misschien kun je daar voorleggen dat je meer van honden wilt leren, misschien dat ze je daar mee kunnen helpen? Nee heb je, ja kun je krijgencharley schreef:Dat wil ik ook gaan doen.Neeltje schreef:Misschien dat je je de komende tijd wat kunt gaan verdiepen in hondengedrag?
Weten jullie een goed boek waar ik de hondentaal en gedrag kan leren, sta echt open om te leren.
-
Sam2012
- Zeer actief
Ik ga niet zeggen wat ze had moeten doen (dat is ieder om daar zelf over te beslissen), maar wel wat IK zou doen:Neeltje schreef:Wat had ze dan moeten doen?Sam2012 schreef:Het is niet mijn bedoeling om te zeggen dat Charley hier enig blaam van treft. Haar eerste hond heeft ze onlangs moeten laten inslapen (terwijl hij "gezond" was), nu is er "verzwegen" dat er Donnie al een eerdere poging gedaan heeft; daar zou ik even mijn buik vol van hebben.kooi schreef:Maar Charley heeft zelf niets fout gedaan.
Verder heeft ze absoluut niet gefaald! Ze heeft gewoon veel pech![]()
Ik was er zelf mee aan de slag gegaan en eerst tot rust laten komen. Hier gaat ook lang niet alles "perfect" en "volgens het boekje", maar al doende leert men.
Pup opvoeden : Leer je alleen maar door te doen
Honden "heropvoeden" : Leer je alleen maar door te doen
Herplaatser in huis nemen ; Leer je alleen maar door te doen.
Alles kan nog zo mooi in de boekjes staan, mijn ervaring is dat er maar weinig volgens het boekje (maar ze kunnen je wel inzicht geven of je een richting opsturen) gaat en dat je een hoop zelf moet ervaren. Wat bij de ene hond wel werkt, werkt bij de andere hond niet.
Verdiep je in hondengedrag (lezen, google, filmpjes bekijken), en ga dat toepassen.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Sam012, en wanneer je nou zélf aangeeft niet de skills te hebben om dit gedrag te mannen?
Lees terug wat Charley er zelf over schrijft.
Wat jij of ik zou doen is dan toch totaal niet relevant.
Lees terug wat Charley er zelf over schrijft.
Wat jij of ik zou doen is dan toch totaal niet relevant.

-
Manuma
- Zeer actief
Volgens mij wil Charley nu eindelijk eens lekker genieten van de wandelingen en het hebben van een hond. Ze heeft genoeg ellende gehad.
- labje
- Zeer actief
Dat.Manuma schreef:Volgens mij wil Charley nu eindelijk eens lekker genieten van de wandelingen en het hebben van een hond. Ze heeft genoeg ellende gehad.
Voor nu wil ze even geen hond begreep ik, maar oh wat hoop ik op een leuke en gezonde hond voor haar.

-
Sam2012
- Zeer actief
Daarom zeg ik ook heel duidelijk dat ik niet ga zeggen wat een ander moet doen. Ik sta niet in die schoenen, maar wel wat ik zou doen.
Hoe weet je of je de vaardigheden hebt om dit gedrag in te dammen? omdat ze een "beginner" is?? Zie "ervaren" mensen ook nog achter hun hond aangesleept worden, of waar ik echt een blok voor omga omdat ik weet dat het fout gaat (of die door hun puber hond opgeknoopt worden).
Hond is er net een blauwe maandag, stichting heeft al aangegeven dat de Donnie blaft aan de lijn naar andere honden en bang gedrag vertoont. Tja dan kan er gebeten worden als je te dicht bij komt, of te dicht bij laat komen.
Zou me ook dood schrikken als zo iets zo gebeuren (Hardy heeft in de eerste maand in beide kinderen zijn tandjes ingezet en ook mijn hand moest eraan geloven), maar ga kennis en vaardigheden opdoen, door het te gaan doen. Als het zo ie zo al niet klikt, dan zou ik er ook niet aan beginnen, maar ze was zo blij met hem. Terug kan altijd nog. Ook dan heb je niet gefaald!
Hoe weet je of je de vaardigheden hebt om dit gedrag in te dammen? omdat ze een "beginner" is?? Zie "ervaren" mensen ook nog achter hun hond aangesleept worden, of waar ik echt een blok voor omga omdat ik weet dat het fout gaat (of die door hun puber hond opgeknoopt worden).
Hond is er net een blauwe maandag, stichting heeft al aangegeven dat de Donnie blaft aan de lijn naar andere honden en bang gedrag vertoont. Tja dan kan er gebeten worden als je te dicht bij komt, of te dicht bij laat komen.
Zou me ook dood schrikken als zo iets zo gebeuren (Hardy heeft in de eerste maand in beide kinderen zijn tandjes ingezet en ook mijn hand moest eraan geloven), maar ga kennis en vaardigheden opdoen, door het te gaan doen. Als het zo ie zo al niet klikt, dan zou ik er ook niet aan beginnen, maar ze was zo blij met hem. Terug kan altijd nog. Ook dan heb je niet gefaald!
- labje
- Zeer actief
Nou nee.Sam2012 schreef:
Hoe weet je of je de vaardigheden hebt om dit gedrag in te dammen? omdat ze een "beginner" is??
Eigenlijk omdat ze dat zelf meerdere malen heeft aangegeven.
Heel knap, vind ik.

-
Sam2012
- Zeer actief
Dat ben ik absoluut met je eens!!! Ook heel dapper om ervoor uit te komen, maar als je het niet probeert, weet je het ook nietlabje schreef:Nou nee.Sam2012 schreef:
Hoe weet je of je de vaardigheden hebt om dit gedrag in te dammen? omdat ze een "beginner" is??
Heel knap, vind ik.
Als ik lees hoe toegewijd ze is geweest aan Boy, hoeveel oplossingen ze voor hem bedacht heeft, adviezen uitgevoerd heeft, dan weet ik bijna zeker dat haar dit ook lukt.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Maar misschien heeft ze daar gewoon geen zin in en wil ze nu graag een (gezonde) ongecompliceerde hond. Ik snap het wel na Boy. Ik heb zelf aardig wat herplaatsers met rugzakje weer op het goede spoor weten te krijgen met heel veel investering en gedoe en heel eerlijk gezegd ben ik daar nu wel klaar mee en ga ik, als er weer een bij komt, voor een ongecompliceerde pup of herplaatser.Sam2012 schreef:Dat ben ik absoluut met je eens!!! Ook heel dapper om ervoor uit te komen, maar als je het niet probeert, weet je het ook nietlabje schreef:Nou nee.Sam2012 schreef:
Heel knap, vind ik.![]()
Als ik lees hoe toegewijd ze is geweest aan Boy, hoeveel oplossingen ze voor hem bedacht heeft, adviezen uitgevoerd heeft, dan weet ik bijna zeker dat haar dit ook lukt.

-
Neeltje
Dit dus. Dat had ik ook na twee suikerkatten en het getob met Tirsa, even gewoon een huisdier waarvan je kunt genieten, je geen zorgen hoeft te maken en het liefst een 10 rittenkaart bij de DA hebt.alm@ schreef:Maar misschien heeft ze daar gewoon geen zin in en wil ze nu graag een (gezonde) ongecompliceerde hond. Ik snap het wel na Boy. Ik heb zelf aardig wat herplaatsers met rugzakje weer op het goede spoor weten te krijgen met heel veel investering en gedoe en heel eerlijk gezegd ben ik daar nu wel klaar mee en ga ik, als er weer een bij komt, voor een ongecompliceerde pup of herplaatser.Sam2012 schreef:Dat ben ik absoluut met je eens!!! Ook heel dapper om ervoor uit te komen, maar als je het niet probeert, weet je het ook nietlabje schreef:Nou nee.Sam2012 schreef:
Heel knap, vind ik.![]()
-
charley
Wat ik heb belangrijkste vond/ vind is dat Donnie goede en professionele hulp krijgt en dat heeft hij nu.
Als ik het zelf zou proberen ben ik bang dat het fout gaat en Donnie de dupen ervan word en dat verdient hij niet. Daarnaast was het de beslissing van de gedragstherapeut om Donnie hier weg te halen, ik heb ingestemd omdat ik weinig andere keuze had op dat moment en het ging allemaal heel snel.
Verder zou Donnie hier in de straat weinig rust krijgen met al die andere honden die hier vast en los lopen. Kan wel zeggen hond bij u houden maar de meeste doen dat niet en laten hun hond gewoon naar ons toe komen.
Het besluit is dus niet omdat Ik een hond wil zonder problemen maar puur omdat ik bang en onervaren ben (zegt gedragstherapeut) terwijl Donnie nu nog jong is en kan leren.
Als ik het zelf zou proberen ben ik bang dat het fout gaat en Donnie de dupen ervan word en dat verdient hij niet. Daarnaast was het de beslissing van de gedragstherapeut om Donnie hier weg te halen, ik heb ingestemd omdat ik weinig andere keuze had op dat moment en het ging allemaal heel snel.
Verder zou Donnie hier in de straat weinig rust krijgen met al die andere honden die hier vast en los lopen. Kan wel zeggen hond bij u houden maar de meeste doen dat niet en laten hun hond gewoon naar ons toe komen.
Het besluit is dus niet omdat Ik een hond wil zonder problemen maar puur omdat ik bang en onervaren ben (zegt gedragstherapeut) terwijl Donnie nu nog jong is en kan leren.
- labje
- Zeer actief
Petje af voor jecharley schreef:Wat ik heb belangrijkste vond/ vind is dat Donnie goede en professionele hulp krijgt en dat heeft hij nu.

-
Neeltje
Je hebt de juiste beslissing voor jezelf en voor Donnie gekozen. Om aan te gaan modderen omdat je er zelf niet zeker in bent, kun je inderdaad dingen alleen maar erger maken. Niet goed voor jou, zeer zeker niet goed voor Donnie.charley schreef:Wat ik heb belangrijkste vond/ vind is dat Donnie goede en professionele hulp krijgt en dat heeft hij nu.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik snap het wel. Tom blijkt ook behoorlijk pittig te zijn. Maargoed, wij houden van hem en we werken nu met hem. Hij luistert inmiddels als een dolle en is perfect te sturen. Ik laat hem echter niet bij onbekende reuen omdat hij soms gewoon gek kan doen. Ineens happen en dan krijgt hij klappen. Dat moet je wel willen. En ik snap dat mensen dat niet willen. Ik vind het niet erg en ik krijg het wel goed.
-
Sam2012
- Zeer actief
@ Neeltje & Labje: Maar dat kan ik me ook heel goed voorstellen!
Nogmaals, ik heb neergezet wat IK zou doen. Ik kan niet voor een andere beslissingen.
Nogmaals, ik heb neergezet wat IK zou doen. Ik kan niet voor een andere beslissingen.