Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
misvormde eng. Bulldog pup
Moderator: moderatorteam
- Biancaroses
- Vaste gebruiker
misvormde eng. Bulldog pup
Mensen die ik ken die hebben een tijdje geleden een engelse bulldog pup gekocht zonder stamboom.
Nu blijkt de pup ernstig misvormd te zijn in zijn heupen en ook zijn knieen. Het beestje moet binnenkort worden ingeslapen omdat er niks meer aan te doen is.
Ik ben bang dat waar het hondje vandaan komt dat dat broodfokkers zijn.
Wat zou je hier tegen kunnen doen? Ik ben van mening dat ze die fokkers zowiezo moeten bellen. Geld hoeven ze niet terug ook geen andere pup natuurlijk maar ze willen wel laten weten wat voor hond hij verkocht heeft.
Zou de DB zulke mensen ook kunnen verbieden om op deze (Waarschijnlijk) onverantwoorde manier te fokken?
Nu blijkt de pup ernstig misvormd te zijn in zijn heupen en ook zijn knieen. Het beestje moet binnenkort worden ingeslapen omdat er niks meer aan te doen is.
Ik ben bang dat waar het hondje vandaan komt dat dat broodfokkers zijn.
Wat zou je hier tegen kunnen doen? Ik ben van mening dat ze die fokkers zowiezo moeten bellen. Geld hoeven ze niet terug ook geen andere pup natuurlijk maar ze willen wel laten weten wat voor hond hij verkocht heeft.
Zou de DB zulke mensen ook kunnen verbieden om op deze (Waarschijnlijk) onverantwoorde manier te fokken?

-
- Zeer actief
Ik doe even een willekeurige gok
. K&K dogs?
De Dierenbescherming was een tijdje gelden bezig met het verzamelen van klachten tegen broodfokkers. Je kunt je verhaal in ieder geval bij hun kwijt denk ik. Hoe meer klachten ze over specifieke mensen kunnen verzamelen, hoe sterker ze uiteindelijk staan. Ik zou evenwel niet direct veel resultaat verwachten. Maar alle beetje helpen.
Veel sterkte trouwens voor je kennissen. Trieste zaak. Ik hoop dat ze nu begrijpen hoe je wél op een verantwoorde manier een hond koopt.

De Dierenbescherming was een tijdje gelden bezig met het verzamelen van klachten tegen broodfokkers. Je kunt je verhaal in ieder geval bij hun kwijt denk ik. Hoe meer klachten ze over specifieke mensen kunnen verzamelen, hoe sterker ze uiteindelijk staan. Ik zou evenwel niet direct veel resultaat verwachten. Maar alle beetje helpen.
Veel sterkte trouwens voor je kennissen. Trieste zaak. Ik hoop dat ze nu begrijpen hoe je wél op een verantwoorde manier een hond koopt.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Biancaroses
- Vaste gebruiker
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
Maar misschien een domme vraag, maar het ras is ontzettend duur (1500 euro is normaal) terwijl het ras bekend staat om zijn gebreken. Waarom is het ras dan zo duur? Of is het juist om te voorkomen dat mensen er maar wat mee raak gaan fokken?v.d Lupinehof schreef:kijk hier ben ik nou helemaal mee eens.mechelaar_fan schreef:Als je gierig bent, moet je geen engelse bulldog in huis nemen, stamboom of niet, het is sowieso geen gezond ras.
mol
Met zo een hoge prijs stappen zeer veel mensen over naar broodfokkers...

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
triest
Engelse bulldoggen zijn inderdaad zo doorgefok dat er bijna geen gezonde meer zijn . een fokker wat ik ken is nu met zijn bulldoggen aan het fokken met amerikaanse bulldoggen bloed erdoor zodat de wat langere neus er in komt en de bouw iets minder ruw word hoop dat dit wat word want de Amerikaanse Bulldog is juist een van de gezondste rassen :p: en zo duur vaak moeten ze met keizersnede geboren worden omdat de teef het vaak niet aan kan... verder weet ik het niet

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
We weten natuurlijk nog niet waar de hond gekocht is, maar ik kan nog steeds niet geloven dat als mensen bij zo'n handelaar (want dat zijn het eigenlijk want fokker doen ze niet) komen en daar tig verschillende rassen in boxen zien zitten dat dat dan goed kan zijn??
Maar ja, om zo'n hond zonder stamboom te kopen is gewoon vragen om moeilijkheden. Niet dat de stamboom een garantie is, maar wel meer zekerheid dat de desbetreffende fokker verstandig bezig is en je een zo gezond mogelijke hond krijgt.
En waarom zo duur, ja de franse bulldog is zowat net zo duur er zit inderdaad de keizersnede inbegrepen en misschien ook dat de mensen die een goede hond willen daar goed over hebben nagedacht, want deze bedragen geef je niet zomaar even op 'n zaterdagmiddag uit. Franse Bulldoggen hangen zo'n beetje rond de 1000 Euro geloof ik.
Maar ja, om zo'n hond zonder stamboom te kopen is gewoon vragen om moeilijkheden. Niet dat de stamboom een garantie is, maar wel meer zekerheid dat de desbetreffende fokker verstandig bezig is en je een zo gezond mogelijke hond krijgt.
En waarom zo duur, ja de franse bulldog is zowat net zo duur er zit inderdaad de keizersnede inbegrepen en misschien ook dat de mensen die een goede hond willen daar goed over hebben nagedacht, want deze bedragen geef je niet zomaar even op 'n zaterdagmiddag uit. Franse Bulldoggen hangen zo'n beetje rond de 1000 Euro geloof ik.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waarom Engelse Bulldoggen zo duur zijn? Kijk even naar de kop........en dan naar de heupen.
Er is vrijwel geen enkele Eng.Bulldog ( volgens mij dan) die op een natuurlijke manier kan bevallen, dus er moet altijd een operatie aan te pas komen.
Er is vrijwel geen enkele Eng.Bulldog ( volgens mij dan) die op een natuurlijke manier kan bevallen, dus er moet altijd een operatie aan te pas komen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
En niet iedere hondenliefhebber heeft bezwaar tegen een goedkopere / broodfokpup.Martijn schreef:Gelul.Er is maar een iemand schuldig aan het kopen van een rotte broodfokpup..degene die hem koopt.jidde schreef:Maar misschien een domme vraag, maar het ras is ontzettend duur (1500 euro is normaal) terwijl het ras bekend staat om zijn gebreken. Waarom is het ras dan zo duur? Of is het juist om te voorkomen dat mensen er maar wat mee raak gaan fokken?v.d Lupinehof schreef:kijk hier ben ik nou helemaal mee eens.mechelaar_fan schreef:Als je gierig bent, moet je geen engelse bulldog in huis nemen, stamboom of niet, het is sowieso geen gezond ras.
mol
Er is niemand meer in nederland die niet gewaarschuwd is of gewaarschuwd had kunnen zijn. Met het minste aan interesse en voorbereiding vind je een redelijke fokker die je graag een pup verkoopt.
Iedereen kan op de hoogte zijn hoe je vooral niet aan je pup moet komen, als je hem dan toch bij de broodfokker vandaan haalt heb je de daaruitvoortkomende ellende lekker aan jezelf te danken.
Niet andere fokkers de schuld geven.
Zijn echt niet alleen maar onwetende mensen die daar kopen.
Er zullen best nog wel mensen zijn die niets weten van broodfok etc.
Maar een groot deel wil gewoon een hond van een bepaald ras en liefst niet te duur.
nou breekt mn klomp. ik ben het zowaar een beetje eens met ordell.Ordell schreef:Misvormde Eng. Bulldog pup? Dat zijn ze toch allemaal?

d'r lopen hier een paar rond, een maand of acht oud, je wil het niet weten hoe dat eruit ziet. met stamboom, van goede fokker die nadenkt over allerlei fokaspecten. met als resultaat twee altijd zieke, mismaakte diertjes. ik vind het dieptriest, hoe lief ze ook zijn en hoeveel de baasjes ook van ze houden.
linlin schreef:nou breekt mn klomp. ik ben het zowaar een beetje eens met ordell.Ordell schreef:Misvormde Eng. Bulldog pup? Dat zijn ze toch allemaal?
d'r lopen hier een paar rond, een maand of acht oud, je wil het niet weten hoe dat eruit ziet. met stamboom, van goede fokker die nadenkt over allerlei fokaspecten. met als resultaat twee altijd zieke, mismaakte diertjes. ik vind het dieptriest, hoe lief ze ook zijn en hoeveel de baasjes ook van ze houden.

- wilco
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bassethound
(Sharpei RIP) - Aantal honden: 2
de prijs zal wel te maken hebben net wat er al gezegd is met de bevalling en een gezonde Bulldog kost geld,
ik moet zeggen dat een shar-peis ook geen goedkope honden zijn ,ze kosten tussen €1200 / €1600, ik heb er ook veel voor betaalt via de erkende fokker (+dat de vader/moeder vele prijzen hadden gewoon) en ik weet de ziektes van 10 jaar terug van de vader/moeder ,oma/opa,vergrootoma/overgrootopa,enz.
en dat is toch ook belangrijk.
ik moet zeggen dat een shar-peis ook geen goedkope honden zijn ,ze kosten tussen €1200 / €1600, ik heb er ook veel voor betaalt via de erkende fokker (+dat de vader/moeder vele prijzen hadden gewoon) en ik weet de ziektes van 10 jaar terug van de vader/moeder ,oma/opa,vergrootoma/overgrootopa,enz.
en dat is toch ook belangrijk.
Bij aanschaf niet te duur nee, maar dan begint bij vele de dure ellende pas. Toch fijn zo'n 'goedkope' hond.Daan schreef:En niet iedere hondenliefhebber heeft bezwaar tegen een goedkopere / broodfokpup.Martijn schreef:Gelul.Er is maar een iemand schuldig aan het kopen van een rotte broodfokpup..degene die hem koopt.jidde schreef:Maar misschien een domme vraag, maar het ras is ontzettend duur (1500 euro is normaal) terwijl het ras bekend staat om zijn gebreken. Waarom is het ras dan zo duur? Of is het juist om te voorkomen dat mensen er maar wat mee raak gaan fokken?v.d Lupinehof schreef: kijk hier ben ik nou helemaal mee eens.
mol
Er is niemand meer in nederland die niet gewaarschuwd is of gewaarschuwd had kunnen zijn. Met het minste aan interesse en voorbereiding vind je een redelijke fokker die je graag een pup verkoopt.
Iedereen kan op de hoogte zijn hoe je vooral niet aan je pup moet komen, als je hem dan toch bij de broodfokker vandaan haalt heb je de daaruitvoortkomende ellende lekker aan jezelf te danken.
Maar een groot deel wil gewoon een hond van een bepaald ras en liefst niet te duur.
- Biancaroses
- Vaste gebruiker
-
- Actief
- Contacteer:
er zijn nog teveel domme mensen die zomaar aan een ras beginnen zonder zich van te voren erin te verdiepen. denk dat de hele wereld wel weet dat een eb een zeer zwak ras is, en waarom. omdat ze steeds logger en korter gefokt worden. het moet maar plomp en kort met het liefst geen neus maar een mega neusrimpel die ook nog alles dichtdrukt.
het is natuurlijk maar net voor wat voor ras je valt, en ik zelf ben helemaal weg van alle dogsoorten en ook gekozen voor rassen die niet het sterkste zijn. mijn eb is helemaal geen bull zoals volgens de rasstandaart een bull hoor te zijn. ze is veel smaller en fijner en heeft een neusbrugje. deze bull rent dat het een lieve lust is kan uren mee wandelen en komt alleen bij de da voor dr jaarlijkse spuit. maar hoe gaaf ik die plompe eb ook vind ik zal als er hier nog een eb bijkomt er zeker altijd op letten dat die er net ff wat athletischer uitziet dan een rasstandaart bull.
kijk maar eens naar de old englisch bulldoggen die momenteel steeds meer gefokt worden, net ff wat hoger net ff een langere neus en giga meer conditie en gezondheid.
het is natuurlijk maar net voor wat voor ras je valt, en ik zelf ben helemaal weg van alle dogsoorten en ook gekozen voor rassen die niet het sterkste zijn. mijn eb is helemaal geen bull zoals volgens de rasstandaart een bull hoor te zijn. ze is veel smaller en fijner en heeft een neusbrugje. deze bull rent dat het een lieve lust is kan uren mee wandelen en komt alleen bij de da voor dr jaarlijkse spuit. maar hoe gaaf ik die plompe eb ook vind ik zal als er hier nog een eb bijkomt er zeker altijd op letten dat die er net ff wat athletischer uitziet dan een rasstandaart bull.
kijk maar eens naar de old englisch bulldoggen die momenteel steeds meer gefokt worden, net ff wat hoger net ff een langere neus en giga meer conditie en gezondheid.
gr. gillianne en de doggies

-
- Zeer actief
Ten eerste hoeft echt niet iedere Engelse bull zoveel problemen te hebben...een vriend van mij heeft 2 van die beesten. De reu is inmiddels 8 en wandelt en speelt nogsteeds, de teef is een beetje probleemhond (slecht behandeld door vorige eigenaren, terug naar de fokker gegaan en daar in een kennel gestopt en vervolgens heeft die vriend van mij haar opgehaald), maar ook zij is al 7 jaar en is nog ontzettend vrolijk...dus het kan wel.Neeltje schreef:Bij aanschaf niet te duur nee, maar dan begint bij vele de dure ellende pas. Toch fijn zo'n 'goedkope' hond.Daan schreef:En niet iedere hondenliefhebber heeft bezwaar tegen een goedkopere / broodfokpup.Martijn schreef:Gelul.Er is maar een iemand schuldig aan het kopen van een rotte broodfokpup..degene die hem koopt.jidde schreef:Maar misschien een domme vraag, maar het ras is ontzettend duur (1500 euro is normaal) terwijl het ras bekend staat om zijn gebreken. Waarom is het ras dan zo duur? Of is het juist om te voorkomen dat mensen er maar wat mee raak gaan fokken?
Maar ik heb ook veel problemen bij bullen gezien (ken er ook een van K&K dogs en die is 4 en inmiddels al 6 keer geopereerd aan pattella en HD).
Bijna iedereen weet wel van het bestaan van broodfokkers af, zie maar eens de advertenties van rasverenigingen die waarschuwen voor dat soort praktijken...elke zaterdag in de telegraaf. Alleen veel mensen willen een 'rashond' mag niet te veel kosten en moet ook direct uit voorraad leverbaar zijn (dat is het grootste probleem). Die mensen willen een hond en willen dat dan ook gelijk (a la minute) en kopen daardoor een hond bij een broodfokker, want dan hoeven ze niet op een wachtlijst te staan voor een hond.

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
- mirella*
- Actief
TJa naieve mensen die weinig geld uit willen geven en een hond alla minuut op bestelling willen hebben die zullen er altijd blijven en dus zullen er ook altijd broodfokkers blijven tenzij er zulke strenge regels van bovenaf komen dat het niet meer lucratief is.
En wat de prijs betreft wat is duur......onze Malamute kosten 10 jaar geleden 1250 gulden, onze eerste shiba koste 1000 euro en onze tweede shiba 2000 euro (maar die hebben we geimporteerd). Ik denk dat 1000-1500 euro voor een pup niet duur is als je je bedenkt dat je (normaal gesproken) zeker 10 jaar plezier hebt van de hond, dat is dus 100-150 euro per jaar. De meeste mensen geven per jaar meer geld uit aan kleding. Het probleem is alleen dat mensen zonder problemen willen sparen (of een kredietje afsluiten) voor een breedbeeldtelevisie, dvd speler of wat dan ook en een hond even tussen door willen aanschaffen zonder te sparen.
En wat de prijs betreft wat is duur......onze Malamute kosten 10 jaar geleden 1250 gulden, onze eerste shiba koste 1000 euro en onze tweede shiba 2000 euro (maar die hebben we geimporteerd). Ik denk dat 1000-1500 euro voor een pup niet duur is als je je bedenkt dat je (normaal gesproken) zeker 10 jaar plezier hebt van de hond, dat is dus 100-150 euro per jaar. De meeste mensen geven per jaar meer geld uit aan kleding. Het probleem is alleen dat mensen zonder problemen willen sparen (of een kredietje afsluiten) voor een breedbeeldtelevisie, dvd speler of wat dan ook en een hond even tussen door willen aanschaffen zonder te sparen.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dit zijn dus weer 1 van de vele VOOROORDELEN van mensen die het leuk vinden om een engelse bulldog af te kraken en die nog nooit een gezonde engelse bulldog gezien hebben.v.d Lupinehof schreef:kijk hier ben ik nou helemaal mee eens.mechelaar_fan schreef:Als je gierig bent, moet je geen engelse bulldog in huis nemen, stamboom of niet, het is sowieso geen gezond ras.
mol
Jullie maken mij niet wijs dat Alle andere hondenrassen mindere of geen problemen hebben dan een engelse bulldog.
Groetjes Anja en Quattro
- mirella*
- Actief
- Mol
- Zeer actief
luister nou voor kwalietijd moet je betalen, en dan nog het is toch een gedrogt of niet,laten we elkaar geen mietje noemen ,maar er is niks natuurlijks meer aan aan heel de bulldog nietbasja schreef:Dit zijn dus weer 1 van de vele VOOROORDELEN van mensen die het leuk vinden om een engelse bulldog af te kraken en die nog nooit een gezonde engelse bulldog gezien hebben.v.d Lupinehof schreef:kijk hier ben ik nou helemaal mee eens.mechelaar_fan schreef:Als je gierig bent, moet je geen engelse bulldog in huis nemen, stamboom of niet, het is sowieso geen gezond ras.
mol
Jullie maken mij niet wijs dat Alle andere hondenrassen mindere of geen problemen hebben dan een engelse bulldog.
mol

-
- Zeer actief
De bulldog van nu is gewoon een lieve hond en meer niet,daar houdt het hele verhaal op,de old englisch bulldogge is nog een veel betere keus,is ook niet vrij van ellende maar wel 3 klasse gezonder.v.d Lupinehof schreef:luister nou voor kwalietijd moet je betalen, en dan nog het is toch een gedrogt of niet,laten we elkaar geen mietje noemen ,maar er is niks natuurlijks meer aan aan heel de bulldog nietbasja schreef:Dit zijn dus weer 1 van de vele VOOROORDELEN van mensen die het leuk vinden om een engelse bulldog af te kraken en die nog nooit een gezonde engelse bulldog gezien hebben.v.d Lupinehof schreef:kijk hier ben ik nou helemaal mee eens.mechelaar_fan schreef:Als je gierig bent, moet je geen engelse bulldog in huis nemen, stamboom of niet, het is sowieso geen gezond ras.
mol
mol
De bulldog nu is gewoon een freak of nature,de mens wilt een bull met het hoofd van een mastino qua grote en een klein kontje.
De oude bulldog was veel hoger,slanker en athletischer en kon de grootste honden met gemak te baas,die worst van nu niet meer en ze zijn veels te duur,eigenlijk moet je geld toe krijgen voor zo'n beest!

-
- Zeer actief
Meer problemen??mirella* schreef:Tuurlijk zitten er verschillen in de problemen die de verschillende rassen kennen en kent het ene ras meer problemen dan het andere. Dat kun je toch zeker niet gaan ontkennen.

Dat een bulldog wordt geboren is al een groot probleem!Het dier is 1 en al ramp en ellende en een armmaker bij uitstek.De bullen van nu zouden om gezondheidsredenen verboden moeten worden,zo niet wordt het alleen maar erger en erger!Tot er een bulldog is van 50 kilo met alleen al een hoofd gewicht van 35 kilo!

- mirella*
- Actief
He Molv.d Lupinehof schreef: luister nou voor kwalietijd moet je betalen, en dan nog het is toch een gedrogt of niet,laten we elkaar geen mietje noemen ,maar er is niks natuurlijks meer aan aan heel de bulldog niet
mol

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ach het is maar van waar je van houdt ?? en ken ook verschillende rassen die ik absoluut niet in mijn huis wil hebben maar die ga ik hier toch ook niet aflopen kraken ???v.d Lupinehof schreef:luister nou voor kwalietijd moet je betalen, en dan nog het is toch een gedrogt of niet,laten we elkaar geen mietje noemen ,maar er is niks natuurlijks meer aan aan heel de bulldog nietbasja schreef:Dit zijn dus weer 1 van de vele VOOROORDELEN van mensen die het leuk vinden om een engelse bulldog af te kraken en die nog nooit een gezonde engelse bulldog gezien hebben.v.d Lupinehof schreef:kijk hier ben ik nou helemaal mee eens.mechelaar_fan schreef:Als je gierig bent, moet je geen engelse bulldog in huis nemen, stamboom of niet, het is sowieso geen gezond ras.
mol
mol
en wanneer dringt het is tot jullie door ?? dat een engelse bulldog helemaal geen problemen hoeft te hebben ?? als je naar een goede fokker gaat ???
kijk als je een bull/hond koopt bij een handelaar dan vraag je om problemen, je kan geluk hebben maar dat zijn er maar weinig.
ik ken genoeg rassen die zeker zoveel ongemakken hebben als waar een engelse bull om bekend is maar daar hoor je nooit over !! de engelse bull staat er om bekend, maar de goede fokkers doen er alles aan om het tegendeel te bewijzen alleen hebben jullie je daar nog niet in verdiept en oordelen jullie nog op bullen van 15 jaar terug !!
Groetjes Anja en Quattro
-
- Zeer actief
Ken toch een fokker die toch altijd de bull fokte maar door alle ellende naar de Old Englisch bulldogge is overgegaan!Waarom zou dat nou zo zijn?De oude engelse bulldog was een echte,de nieuwe is een produkt van de mens die de weg kwijt is.basja schreef:ach het is maar van waar je van houdt ?? en ken ook verschillende rassen die ik absoluut niet in mijn huis wil hebben maar die ga ik hier toch ook niet aflopen kraken ???v.d Lupinehof schreef:luister nou voor kwalietijd moet je betalen, en dan nog het is toch een gedrogt of niet,laten we elkaar geen mietje noemen ,maar er is niks natuurlijks meer aan aan heel de bulldog nietbasja schreef:Dit zijn dus weer 1 van de vele VOOROORDELEN van mensen die het leuk vinden om een engelse bulldog af te kraken en die nog nooit een gezonde engelse bulldog gezien hebben.v.d Lupinehof schreef: kijk hier ben ik nou helemaal mee eens.
mol
mol
en wanneer dringt het is tot jullie door ?? dat een engelse bulldog helemaal geen problemen hoeft te hebben ?? als je naar een goede fokker gaat ???
kijk als je een bull/hond koopt bij een handelaar dan vraag je om problemen, je kan geluk hebben maar dat zijn er maar weinig.
ik ken genoeg rassen die zeker zoveel ongemakken hebben als waar een engelse bull om bekend is maar daar hoor je nooit over !! de engelse bull staat er om bekend, maar de goede fokkers doen er alles aan om het tegendeel te bewijzen alleen hebben jullie je daar nog niet in verdiept en oordelen jullie nog op bullen van 15 jaar terug !!

- Mol
- Zeer actief
ja hoor je heb helemaal gelijk, maar hoe komt het dan toch dat die krengen op show elke keer onderuit gaan als het zo warm is ,zullen wel allemaal slechte broodfokker zijn ,niet?basja schreef:ach het is maar van waar je van houdt ?? en ken ook verschillende rassen die ik absoluut niet in mijn huis wil hebben maar die ga ik hier toch ook niet aflopen kraken ???v.d Lupinehof schreef:luister nou voor kwalietijd moet je betalen, en dan nog het is toch een gedrogt of niet,laten we elkaar geen mietje noemen ,maar er is niks natuurlijks meer aan aan heel de bulldog nietbasja schreef:Dit zijn dus weer 1 van de vele VOOROORDELEN van mensen die het leuk vinden om een engelse bulldog af te kraken en die nog nooit een gezonde engelse bulldog gezien hebben.v.d Lupinehof schreef: kijk hier ben ik nou helemaal mee eens.
mol
mol
mol
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
misschien kreeg hij het niet voor elkaar om een gezonde bull te fokken ?? en heeft toen maar een makkelijker oplossing bedacht ??
wij hebben ook meegedaan met een show, en Quattro is echt niet onder uitgegaan van de warmte !!
we praten natuurlijk wel over 2 verschillende fokkers, je hebt fokkers die alleen maar euro's zien en je hebt fokkers die bullen fokken om het ras te verbeteren en gezonde bullen te fokken maar allebei komen ze naar show. en ik denk ook niet dat een hele ring bullen bezwijkt, dus kijken jullie alleen naar de bull die bezwijkt en de andere gezonde bullen zien jullie op dat moment niet meer ?? is dat eerlijk ???
wij hebben ook meegedaan met een show, en Quattro is echt niet onder uitgegaan van de warmte !!
we praten natuurlijk wel over 2 verschillende fokkers, je hebt fokkers die alleen maar euro's zien en je hebt fokkers die bullen fokken om het ras te verbeteren en gezonde bullen te fokken maar allebei komen ze naar show. en ik denk ook niet dat een hele ring bullen bezwijkt, dus kijken jullie alleen naar de bull die bezwijkt en de andere gezonde bullen zien jullie op dat moment niet meer ?? is dat eerlijk ???
Laatst gewijzigd door basja op 12 mar 2004 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Anja en Quattro
-
- Actief
- Contacteer:
vind wel dat er hier heel erg overtrokken gereageert word. het aflopen van een herder rug is ook bereslecht, maar daar mag niet over gesproken worden. de plooien van een sharpei zorgt voor bergen huidproblemen. alle molossers zijn tegenwoordig veel te zwaar en grof gefokt van bullmastiff, bdd, vul het lijstje maar aan. om dan alleen de engelse zo grof aan te vallen vind ik heel ver gaan. we moeten wel zo reeel zijn dat bijna alle rashonden dr eigen kwaaltjes hebben. en ook onder de engelse bullen zijn bergen beregezonden die wel hele wandelingen af kunnen leggen en verder niet meer bij de da komen dan dr jaarlijkse spuit. om alles over 1 kam te scheren vind ik wel heel erg overdreven.
vind toch dat er hier op t forum grof en afkrakend naar bepaalde rassen gedaan word. als je geen bull mastif of herder hebt kun je het schudden.
vind toch dat er hier op t forum grof en afkrakend naar bepaalde rassen gedaan word. als je geen bull mastif of herder hebt kun je het schudden.
gr. gillianne en de doggies