Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dobermann 2.0
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Dobermann 2.0
Tjonge, wat een lelijk beest.
Gisteren kwam ik een jonge Dobermann tegen, die was echt mooi.
Gisteren kwam ik een jonge Dobermann tegen, die was echt mooi.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Wat een gedrocht..
-
- Zeer actief
Bij ons op het strand komen alle Duitsers weer en ik zie ineens Dobermanns
Waar ik zelden een echte tegenkwam zie ik er nu elke wandeling wel één. Die zijn prachtig en lijken meer op die hond van de eerste foto maar dan met staart en flapoortjes 

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
vreselijk die 2e en volgende foto's
met flaporen en staart, zo vind ik ze het mooist

met flaporen en staart, zo vind ik ze het mooist

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Haha die tweede
das toch geen imposante hond. Soort Pom met prikoren :p

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zie ze best vaak, maar gelukkig nog nooit een exemplaar zoals in de beginpost.
Al denk ik dat de honden hier zelf relatief niet al te veel last van ondervinden.
Al denk ik dat de honden hier zelf relatief niet al te veel last van ondervinden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Lijkt wel of zijn poten ook korter zijn dan normaal. Ik zou hem niet hoeven.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
ZivaNomi schreef:Die bruine is vierkantwat is dit, minecraft?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Jawel hoor... die van ons was nog erg atletisch maar wel topzwaar. Dus kapot bij t minste of geringste... die poten van de honden op de foto... dat is funest...Brindlecardi schreef:Ik zie ze best vaak, maar gelukkig nog nooit een exemplaar zoals in de beginpost.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Daar ben ik het zeker mee eensNanna schreef:Nee, geen last. Maar het is toch verdomme geen gezicht?Brindlecardi schreef:Ik zie ze best vaak, maar gelukkig nog nooit een exemplaar zoals in de beginpost.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Lelijke honden en zeer vreemde borstkassen 

- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Ugh, 't wordt er inderdaad niet mooier op 

-
- Zeer actief
Tja, de bruine Dobermann is echt niet mijn type, maar er zijn mensen die dat mooi vinden. Fijn voor hen toch? Sinds wanneer is variatie binnen een ras slecht?
Ik ben gek op het wat stevigere type, daar hebben we Bor ook op uitgekozen (onder andere natuurlijk). Ik vind dat persoonlijk nog steeds elegant. Vooral een bredere kop vind ik erg mooi, ziet er ook wat vriendelijker uit dan dat hele spichtige.
De gezondheid is een enorm punt van aandacht (en zelfs dat is een understatement), maar daar komt steeds meer aandacht voor. Met de ontwikkelingen in DNA testen zie ik dat ook echt nog wel goed komen. Alleen niet van de een op de andere dag.
Dit zijn overigens ook moderne Dobermanns. Is dus maar net waar je kijkt:

Ik ben gek op het wat stevigere type, daar hebben we Bor ook op uitgekozen (onder andere natuurlijk). Ik vind dat persoonlijk nog steeds elegant. Vooral een bredere kop vind ik erg mooi, ziet er ook wat vriendelijker uit dan dat hele spichtige.
De gezondheid is een enorm punt van aandacht (en zelfs dat is een understatement), maar daar komt steeds meer aandacht voor. Met de ontwikkelingen in DNA testen zie ik dat ook echt nog wel goed komen. Alleen niet van de een op de andere dag.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Van die hele ranke dobertjes vind ik niet mooi. Je ziet nog wel van de MP dobers langskomen die verdacht veel op een windhond lijken. Echter die dobers zoals eronder is het andere uiterste, dit soort wordt veelvuldig gefokt in Rusland en oost Europa.
Dit is een teef van een kennis en vind ik een prachtige teef:

Dit is meer het type wat in Nederland en West Europa wordt gefokt:

Dit is een Dobermann van een hondensportvriend. Puur sportgefokt, maar ik vind het echt geen mooie hond:

Dit is een teef van een kennis en vind ik een prachtige teef:

Dit is meer het type wat in Nederland en West Europa wordt gefokt:

Dit is een Dobermann van een hondensportvriend. Puur sportgefokt, maar ik vind het echt geen mooie hond:

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja t moet nog wel functioneel.zijn zoals ooit bedoeld als werkhond. Dat zijn die dikkoppen uit Nanna's post dus niet. Die gaan grote fysieke problemen krijgen met die enorme doggenoverdrijvingen.Pienda schreef:Tja, de bruine Dobermann is echt niet mijn type, maar er zijn mensen die dat mooi vinden. Fijn voor hen toch? Sinds wanneer is variatie binnen een ras slecht?
Ik heb ook een pure werkdober gehad, qua grootte en gewicht ongeveer de helft van de showdober maar wel erg geschikt qua bouw. Helaas viel die met 5 jaar om door kanker.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Is inderdaad een mooie teef Hippo!
En Malinois, je hebt natuurlijk gelijk. Het hele zware type lijkt absoluut minder atletisch te zijn.
De werkdobers die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn ook een stuk kleiner dan mijn showlijn. Maar ik kom ook werkmechelaars tegen die even groot zijn. Dus dat hoeft geen beperking te zijn in de sport?
Ik vraag me wel af waar nog echt goede werkdobers te vinden zijn. Die zich kunnen meten met goede Mechelaars zeg maar. Weet jij daar meer van?
En Malinois, je hebt natuurlijk gelijk. Het hele zware type lijkt absoluut minder atletisch te zijn.
De werkdobers die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn ook een stuk kleiner dan mijn showlijn. Maar ik kom ook werkmechelaars tegen die even groot zijn. Dus dat hoeft geen beperking te zijn in de sport?
Ik vraag me wel af waar nog echt goede werkdobers te vinden zijn. Die zich kunnen meten met goede Mechelaars zeg maar. Weet jij daar meer van?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Die van ons kwam uit Duitsland. Maar zij is dus ook gestopt met de doberfok en fokt nu mechelaars.Pienda schreef:Is inderdaad een mooie teef Hippo!
Ik weet dat er grote werkmechels zijn maar een mh is vierkant. De bouw is totaal niet te vergelijken. Die dunne poten icm met een enorme borstkas is funest. Heb zelf dus naast de werkdober ook een dober uit showlijnen gehad waarmee we africhting deden. Helaas fysiek dus niet geschikt met 6 jaar een nekhernia. Stond klaar voor t wk dobers.
Mocht nooit meer pakwerk.doen.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik vind het een prachtige kop van die derde 
Die borst is natuurlijk debiel, maar ik geloof dat dat niet alleen bij de dobers zo is.

Die borst is natuurlijk debiel, maar ik geloof dat dat niet alleen bij de dobers zo is.
-
- Zeer actief
http://southbaykc.com/blog/wp-content/u ... ropped.jpgveertje schreef:Ik vind het een prachtige kop van die derde

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Die van Pienda
Maar ja ik hou wel van die (Amerikaanse) showlijnen, zolang het in balans is.. In veel van die oostblok landen gaan ze wat te ver..
Moest bij Lewis nogal wennen, niet zoveel voorborst

Moest bij Lewis nogal wennen, niet zoveel voorborst

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
ZivaNomi schreef:Die bruine is vierkantwat is dit, minecraft?

Mijn hemel weer zo'n gedrocht!
Nou ja... voor een Duitse dog heeft hij dan wel weer een mooie kop