Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Titeren voor de eerste keer
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Titeren voor de eerste keer
En ik moet zeggen dat t prima bevallen is. Een druppeltje bloed en dan wachten... het weer werkte gelukkig ook prima mee t was geen straf om te wachten. Mijn ene hond is voor minimaal 4 jaar klaar en de andere voor minimaal 3. Dan dus weer een keer titeren om te kijken of t nog voldoende is. 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- runninggirl
- Zeer actief
Re: Titeren voor de eerste keer
Ja fijn dat het kan he?
Mahru moet dit jaar weer (heeft alleen puppyentingen gehad en is vorig jaar op 1 jaar getiterd).
Jura heeft ook alleen puppyentingen gehad voor haar komst naar NL. Dat was in 2012. Onlangs ook laten testen en heeft voor nog 3 jaar bescherming.
Mahru moet dit jaar weer (heeft alleen puppyentingen gehad en is vorig jaar op 1 jaar getiterd).
Jura heeft ook alleen puppyentingen gehad voor haar komst naar NL. Dat was in 2012. Onlangs ook laten testen en heeft voor nog 3 jaar bescherming.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Had t veel eerder moeten doen. Maar was er na de laatste enting vorig jaar zo klaar mee... weer de verkeerde enting gedaan grote coctail ipv de kleine... en dat was niet de 1e keer. Wat een verademing is dit dan. Zonder dat jezelf bijna da moet zijn en maar moet hopen dat ze t juiste er inspuiten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- runninggirl
- Zeer actief
Haha ja je moet wel ook bij de goeie zijn. Er zijn da's die titeren maar vervolgens meteen kennelhoest en Weil er in gooien. Moet je ook maar net willen of weten dat het niet perse hoeft...
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Hoe oud zijn jouw honden nu?
Hoe vaak zijn ze geënt in de loop der jaren?
Hier kan ik niet titeren.
Alex is voor het laatst geënt toen hij 9 was, (Rabiës wel ieder jaar) hij is nu 12.
Nu Vusi, ze is nu 2 jaar en in Juli moet ze voor haar jaarlijkse Cocktail. Ze is toen ze pup was veel ziek geweest (Parvo, Coccidiosis, Babesiosis) dus ze moet toch haar immuunsysteem behoorlijk hebben opgebouwd.
Alex is voor het laatst geënt toen hij 9 was, (Rabiës wel ieder jaar) hij is nu 12.
Nu Vusi, ze is nu 2 jaar en in Juli moet ze voor haar jaarlijkse Cocktail. Ze is toen ze pup was veel ziek geweest (Parvo, Coccidiosis, Babesiosis) dus ze moet toch haar immuunsysteem behoorlijk hebben opgebouwd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had flink lopen googlen op de dierenartsen. Dit was Froukje Seip opgeleid door Tannetje als ik t goed heb begrepen en dr komt echt geen naald in de buurt (behalve voor t prikken) zonder dat je iets aangeeft. Eerst alles getitert weer terug in de auto tot de uitslag en pas dan kon je zelf aangeven of er nog een andere enting gegeven moest worden in mijn geval 1x rabies. En daar kreeg ik gratis als ik dat wilde de ontstoring bij. Volgende keer zoek ik wel weer een titersessie met haar op. Beviel erg goed.runninggirl schreef:Haha ja je moet wel ook bij de goeie zijn. Er zijn da's die titeren maar vervolgens meteen kennelhoest en Weil er in gooien. Moet je ook maar net willen of weten dat het niet perse hoeft...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Xavi wordt 7 begin juli en Xygan wordt 2 midden juni.mosquito1980 schreef:Hoe oud zijn jouw honden nu?
Xygan heeft de pupentingen gehad en de coctail op 1 jaar. Xavi heeft 3 jaarlijks de coctail gehad en de jaren ertussen parvo/weil. En vorig jaar dus opnieuw de grote coctail als foutje...
Parvo was bij Xavi nog zeker voor 6 jaar ruim voldoende bijvoorbeeld.

- runninggirl
- Zeer actief
Ja Froukje zijn we met Mahru ook bij geweest bij een groepssessie, ging allemaal heel soepeltjes.malinois schreef:Ik had flink lopen googlen op de dierenartsen. Dit was Froukje Seip opgeleid door Tannetje als ik t goed heb begrepen en dr komt echt geen naald in de buurt (behalve voor t prikken) zonder dat je iets aangeeft. Eerst alles getitert weer terug in de auto tot de uitslag en pas dan kon je zelf aangeven of er nog een andere enting gegeven moest worden in mijn geval 1x rabies. En daar kreeg ik gratis als ik dat wilde de ontstoring bij. Volgende keer zoek ik wel weer een titersessie met haar op. Beviel erg goed.runninggirl schreef:Haha ja je moet wel ook bij de goeie zijn. Er zijn da's die titeren maar vervolgens meteen kennelhoest en Weil er in gooien. Moet je ook maar net willen of weten dat het niet perse hoeft...
Met Jura gewoon bij Hopmans laten doen want daar moesten we toch al zijn voor rontgenfoto. Dat ging wel wat anders (meer bloed afgenomen in de nek en niet zo'n klein prikje in de poot zoals bij Froukje) maar voor Jura maakt dat niet uit.
2 weken later uitslag nadat het naar het lab was gestuurd. Je krijgt de eventuele entingen bij ze gratis er bij als het nodig is dat is wel netjes vind ik voor 40 euro in totaal.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier kosten eventuele entingen tussen de 20 en 30 euro maar van de 45 honden die geweest zijn hoefden er geen enkele een aanvullende enting omdat de titer te laag was.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik zal het je nog sterker vertellen. Biko kwam hier toen hij 6 1/2 jaar oud was. Na een half jaar keek ik in zijn entboekje (ik moest zijn chipnummer hebben) en kwam erachter dat hij alleen zijn pupentingen had gehad, oepsmalinois schreef:Xavi wordt 7 begin juli en Xygan wordt 2 midden juni.mosquito1980 schreef:Hoe oud zijn jouw honden nu?
Xygan heeft de pupentingen gehad en de coctail op 1 jaar. Xavi heeft 3 jaarlijks de coctail gehad en de jaren ertussen parvo/weil. En vorig jaar dus opnieuw de grote coctail als foutje...
Parvo was bij Xavi nog zeker voor 6 jaar ruim voldoende bijvoorbeeld.