Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen met Amy

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Wandelen met Amy

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gollum schreef:Gollum zou ideaal zijn denk ik, die is heerlijk stoïcijns :lol1:
Ik woon alleen nogal uit de buurt.
Ja, Gollum zou inderdaad ideaal zijn! Maar het is inderdaad wat ver :-( Als ik het een keer rustig heb, kunnen we misschien toch wel een keer afspreken, dan kan ik Rani ook weer eens zien :D
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Isa en Suus bemoeien zich over het algemeen niet zo met andere honden, dus we kunnen best een keer met een van de twee samen met Amy komen wandelen. Isa, is wat moeilijker plannen dan Suus, want Suus wordt hysterisch als Isa wel mee mag en zij niet, dus dan moet Rob thuis zijn :). Met Suusje kan ik bijna altijd wel.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
DeDiana
Zeer actief

Belle schreef:Isa en Suus bemoeien zich over het algemeen niet zo met andere honden, dus we kunnen best een keer met een van de twee samen met Amy komen wandelen. Isa, is wat moeilijker plannen dan Suus, want Suus wordt hysterisch als Isa wel mee mag en zij niet, dus dan moet Rob thuis zijn :). Met Suusje kan ik bijna altijd wel.
O, super! Ik zal je binnenkort een pb sturen om iets af te spreken.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

DeDiana schreef:
Eilfy schreef:Kenji? Is wel een reu en hij heeft zeker bij vreemde honden de neiging tot drijven / staren. Daarna wel rustig en naar teefjes enorm verdraagzaam
Ik denk dat staren/drijven ook nog te lastig zal zijn, in eerste instantie ben ik echt op zoek naar honden die haar wat negeren in het begin (dus ook niet alsmaar naar haar kijken). Maar uiteindelijk gaan we natuurlijk verder met het iets moeilijker maken en dan zou het wel kunnen.
Prima :ok: mocht ze er in een later stadium wel aan toe zijn, ik woon in Nieuwegein dus dat moet kunnen :)

Helaas is Alfy echt heel druk (gaat wel z'n eigen gang). Pia zou kunnen maar die kan nogal eens pittig reageren naar andere teven dus dat wil ik niet gokken...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

DeDiana schreef:
Gollum schreef:Gollum zou ideaal zijn denk ik, die is heerlijk stoïcijns :lol1:
Ik woon alleen nogal uit de buurt.
Ja, Gollum zou inderdaad ideaal zijn! Maar het is inderdaad wat ver :-( Als ik het een keer rustig heb, kunnen we misschien toch wel een keer afspreken, dan kan ik Rani ook weer eens zien :D
Leuk!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Helaas heeft Noah een blessure en mag daardoor niet (los) lang lopen. Als zij beter gaat, zal ze een geschikte kandidaat zijn. Ze is een ster in het negeren, pas als een hond gedag wil zeggen zal ze een hoi terug zeggen en haar gang gaan. Uitkafferende honden negeer ze ook.
Perry en Noah

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

duitse herder schreef:Helaas heeft Noah een blessure en mag daardoor niet (los) lang lopen. Als zij beter gaat, zal ze een geschikte kandidaat zijn. Ze is een ster in het negeren, pas als een hond gedag wil zeggen zal ze een hoi terug zeggen en haar gang gaan. Uitkafferende honden negeer ze ook.
Klinkt inderdaad heel geschikt! De bedoeling is overigens wel een aangelijnde wandeling, of in ieder geval grotendeels; Amy blijft sowieso aan de lijn. Laat het maar weten als het beter gaat met Noah!
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Als ze straks toe is aan een losloper om haar heen wil ik ook wel een keer met een van mijn heren.
Aan de lijn lopen kennen mijn heren niet zo goed, dan denken ze dat ze straf hebben :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
DeDiana
Zeer actief

samantha! schreef:Als ze straks toe is aan een losloper om haar heen wil ik ook wel een keer met een van mijn heren.
Aan de lijn lopen kennen mijn heren niet zo goed, dan denken ze dat ze straf hebben :mrgreen:
Nou, vandaag de vuurdoop gehad en Fudge was voor Amy perfect 'oefenmateriaal' (sorry Fudge ;-) ). Heerlijk kalm en beheerst en negeerde haar compleet, dus Amy vond hem ook meteen oké en na wandelen en apporteertraining hebben ze ook nog even kennisgemaakt. Was weer een fijne en waardevolle ervaring voor Amy!
Izzie_Anneke schreef: Ze kan zondag ook oefenen op Izzie. Die negeert alleen niet :hmmm:
Haha, nou, dat was een goede oefening voor Amy en Izzie kan dus prima negeren als een andere hond aangeeft niet zo op contact te zitten wachten ;-) :lol1:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

DeDiana schreef:
Tamara81 schreef:Ik kan altijd wel, en overal in Nijmegen :)
Lanai de ukkie is heel makkelijk met honden en maakt rustig contact, maar wel een mini (niet het formaat dat je zoekt :)).

In ieder geval succes! Goed dat jullie gaan oefenen :ok:
Ik wilde kleine hondjes nog even overslaan qua kennismaken, omdat Amy daar een geheel ander issue mee heeft: zodra ze gaan rennen, kan dat haar prooidrift triggeren. In combinatie met nog wat opwinding bij de ontmoeting, vind ik dat niet handig. Als ze wat rustiger kan kennismaken, kan het denk ik wel, omdat ze buiten dat jaaggedrag doorgaans minder moeite heeft met kleine hondjes.
Klinkt alsof je Faye wel kan gebruiken. Die gaat gewoon haar eigen gang en zal niet gaan rennen. Gewoon op langzaam tempo elk polletje besnuffelen en markeren, dat is wat ze doet ook met andere honden om haar heen. Het is alleen dan wel een erg traag wandeltempo en ik kom niet heel vaak richting het zuiden.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

hakunamatata schreef:
DeDiana schreef:
Tamara81 schreef:Ik kan altijd wel, en overal in Nijmegen :)
Lanai de ukkie is heel makkelijk met honden en maakt rustig contact, maar wel een mini (niet het formaat dat je zoekt :)).

In ieder geval succes! Goed dat jullie gaan oefenen :ok:
Ik wilde kleine hondjes nog even overslaan qua kennismaken, omdat Amy daar een geheel ander issue mee heeft: zodra ze gaan rennen, kan dat haar prooidrift triggeren. In combinatie met nog wat opwinding bij de ontmoeting, vind ik dat niet handig. Als ze wat rustiger kan kennismaken, kan het denk ik wel, omdat ze buiten dat jaaggedrag doorgaans minder moeite heeft met kleine hondjes.
Klinkt alsof je Faye wel kan gebruiken. Die gaat gewoon haar eigen gang en zal niet gaan rennen. Gewoon op langzaam tempo elk polletje besnuffelen en markeren, dat is wat ze doet ook met andere honden om haar heen. Het is alleen dan wel een erg traag wandeltempo en ik kom niet heel vaak richting het zuiden.
Ja, dat zou ook prima kunnen! Mocht je een keer in de buurt van Nijmegen zijn, laat het maar weten :-)
DeDiana
Zeer actief

Amy heeft vandaag een fijne wandeling gemaakt met Suus van Belle :D Ze voelde zich snel op haar gemak omdat Suus haar negeerde en helemaal met rust liet, dus het was weer een erg positieve ervaring voor Amy. Het doet haar echt goed, en mij ook om te zien dat ze het met de juiste aanpak prima aankan ;-)
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

DeDiana schreef:Amy heeft vandaag een fijne wandeling gemaakt met Suus van Belle :D Ze voelde zich snel op haar gemak omdat Suus haar negeerde en helemaal met rust liet, dus het was weer een erg positieve ervaring voor Amy. Het doet haar echt goed, en mij ook om te zien dat ze het met de juiste aanpak prima aankan ;-)
Amy heeft zich eigenlijk voorbeeldig gedragen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
DeDiana
Zeer actief

We hebben er ondertussen ook wandelingen opzitten met Manu en Uma, Malou en vandaag met Nomi en Ziva en dat is allemaal prima gegaan. Het gaat ook steeds beter en makkelijker; we kunnen al vrij snel parallel aangelijnd wandelen en daarna kan ze ook normaal contact maken, ze begint echt weer te snappen hoe dat moet. Heel fijn om te merken dat ze prima sociaal is als ze maar gewoon even de tijd krijgt om te wennen en dat ze het contact met andere honden dan ook leuk vindt (uiteraard heeft ze wel haar voorkeuren). We gaan hier natuurlijk gewoon mee door, maar iedereen alvast heel erg bedankt voor alle hulp!

Rennen met Nomi: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... =2&theater

Mochten er nog andere geschikte wandelmaatjes zijn, dan houden wij ons aanbevolen!
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Je hebt Archie gezien, misschien is hij een optie?
Bij honden die initieel geen contact willen, wil hij normaliter niet zijn zin doordrijven. Volledig negeren doet hij echter ook niet, dus misschien in een later stadium?
Joia doen we nog maar niet, Mrs Bitchy naar andere teven is geen positieve ervaring voor Amy :schrik:
DeDiana
Zeer actief

Jules01 schreef:Je hebt Archie gezien, misschien is hij een optie?
Bij honden die initieel geen contact willen, wil hij normaliter niet zijn zin doordrijven. Volledig negeren doet hij echter ook niet, dus misschien in een later stadium?
Joia doen we nog maar niet, Mrs Bitchy naar andere teven is geen positieve ervaring voor Amy :schrik:
Ja, Archie is denk ik wel een optie. Ik denk dat hij bij Amy wel in de smaak zou vallen - windhonden vindt ze meestal leuk.
Bedankt voor het aanbod en ik zal je binnenkort een pb sturen!
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Top dat het steeds beter gaat :cheer:
Ik neem Izzie ook steeds vaker aangelijnd mee, in veel Natuurmonumenten mag ze alleen aan de lijn, en dat vindt ze prima. Als je wilt kunnen we samen eens zo'n wandeling maken?
DeDiana
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:Top dat het steeds beter gaat :cheer:
Ik neem Izzie ook steeds vaker aangelijnd mee, in veel Natuurmonumenten mag ze alleen aan de lijn, en dat vindt ze prima. Als je wilt kunnen we samen eens zo'n wandeling maken?
Ja, lijkt me leuk! :D Ik stuur jou ook een pb binnenkort om iets af te spreken!
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”