Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Donnie terug naar stichting, nieuwe zoektocht p8

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Donnie is er, terug naar gastgezin p4

Ongelezen bericht door Neeltje »

charley schreef:
Neeltje schreef:Misschien dat je je de komende tijd wat kunt gaan verdiepen in hondengedrag?
Dat wil ik ook gaan doen.
Ik weet niet of er een dierenasiel bij je in de buurt is, maar misschien kun je daar voorleggen dat je meer van honden wilt leren, misschien dat ze je daar mee kunnen helpen? Nee heb je, ja kun je krijgen ;)
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik zit eens te denken, is er niet een manier hoe we Charley kunnen helpen qua wat vaardiger worden in het lezen van hondentaal?

Volgens mij zijn we allemaal wel door schade en schande wijs geworden maar volgens mij is hier meer dan genoeg kennis in huis om een handje te helpen.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

S@ndr@ schreef:Het is vaak de combi baas en hond, wie of wat loopt er mee, denk dat Donnie naar een iets anders baas moet die even wat meer lediging geeft en het ziet aankomen... wat niet weg neemt dat er best hele leuke ongecompliceerde honden zijn die het geweldig zullen doen bij jou.... niet iedere hond gaat dingen op zo`n manier oplossen als hij zich niet zo geweldig voelt :wink:
Hier ben ik het wel mee eens, ik vind het wat rap dat ze Donnie met wederzijds goedkeuren hebben weggehaald, had graag gezien dat ze met TS aan de slag hadden gegaan als zij daar ook voor open stond.
Op mij komt het nu over dat ze na de incidenten ineens haar niet capabel vonden en de hond daar met haar goedkeuren is weggehaald.

Dan zou ik zelf als Ts de hond graag zag en het is m.i. niet een al te grote hond, met hond en baasje aan de slag zijn gegaan. Nu gaat hij terug naar de opvang van waar ik lees dat het met de hond in de opvang niet zo lekker ging.

Niets ten nadele van jou hoor TS, maar ik vind het wat vreemd dat in overleg de hond dan ineens toch word weggehaald.

En we zijn allemaal redelijk onervaren aan honden begonnen denk ik wel eens.
Dus ga aub niet denken dat het aan jou ligt. Als ik lees wat je voor je andere hond allemaal hebt gedaan en wat voor een fijn leven je hem hebt kunnen geven nog, dan neem ik daar mijn petje voor af, en vind ik het nog meer jammer dat nu Donnie ineens bij je weg is.
charley

Ongelezen bericht door charley »

blondie schreef:Nu gaat hij terug naar de opvang van waar ik lees dat het met de hond in de opvang niet zo lekker ging.
Donnie is naar een ander gastgezin gegaan waar geen andere honden wonen. Hij krijgt daar alle rust, tijd en begeleiding die hij nodig heeft.
charley

Ongelezen bericht door charley »

Neeltje schreef:
charley schreef:
Neeltje schreef:Misschien dat je je de komende tijd wat kunt gaan verdiepen in hondengedrag?
Ik weet niet of er een dierenasiel bij je in de buurt is, maar misschien kun je daar voorleggen dat je meer van honden wilt leren, misschien dat ze je daar mee kunnen helpen? Nee heb je, ja kun je krijgen ;)
Helaas is er bij mij in de buurt geen asiel, ja is er wel een maar daar kan ik niet komen. Rijd geen bus meer langs en fietsen is te ver.

Weten jullie een goed boek waar ik de hondentaal en gedrag kan leren, sta echt open om te leren.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Misschien wonen er forummers bij jou in de omgeving met wie je samen kunt lopen en die jou op heel wat lichaamstaal kunnen wijzen tijdens het lopen?
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

charley schreef:
Neeltje schreef:
charley schreef:
Helaas is er bij mij in de buurt geen asiel, ja is er wel een maar daar kan ik niet komen. Rijd geen bus meer langs en fietsen is te ver.

Weten jullie een goed boek waar ik de hondentaal en gedrag kan leren, sta echt open om te leren.
Ik heb iig kalmerende signalen voor je van Turid Rugaas. Als je je emailadres pb't stuur ik het op :)
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

charley schreef:
Neeltje schreef:
charley schreef:

Jammer dat je hier niet in de buurt woont want je was van harte welkom om bij ons in het asiel wat te komen "bestuderen"
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Je bent hier altijd welkom om eens mee te komen wandelen en ondertussen lul ik honderduit tegen je over honden en hun gedrag :ok:
En ik heb, vrij uniek, een treinstation hier in het dorp :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Laat je onbevangenheid richting een hond niet varen. Niet te veel kijken naar de taal van je hond. Ik durf voor bijna alle honden bezitters hier op het forum te spreken dat de hond er eerst was en daarna pas de kennis. En soms kwam die kennis zelfs pas bij een tweede hond. Het je nu teveel in honden gedrag verdiepen zorgt er misschien ook voor dat je niet meer onbevangen met je hond bezig kunt zijn en zoek en zie je achter elke beweging die hij maakt elke blik die hij werpt wel iets.

Voor mij werd het hebben van een hond "minder leuk" toen ik die onbevangenheid kwijt raakte. En zou ik wensen dat ik weer mijn eerste hond had en alles lekker fout deed maar oh zo blij met hem was omdat hij hierdoor precies het hondje was geworden wat in ons gezin paste.
Afbeelding
gevni havanezers
Shibby
Zeer actief

blacky schreef:Laat je onbevangenheid richting een hond niet varen. Niet te veel kijken naar de taal van je hond. Ik durf voor bijna alle honden bezitters hier op het forum te spreken dat de hond er eerst was en daarna pas de kennis. En soms kwam die kennis zelfs pas bij een tweede hond. Het je nu teveel in honden gedrag verdiepen zorgt er misschien ook voor dat je niet meer onbevangen met je hond bezig kunt zijn en zoek en zie je achter elke beweging die hij maakt elke blik die hij werpt wel iets.

Voor mij werd het hebben van een hond "minder leuk" toen ik die onbevangenheid kwijt raakte. En zou ik wensen dat ik weer mijn eerste hond had en alles lekker fout deed maar oh zo blij met hem was omdat hij hierdoor precies het hondje was geworden wat in ons gezin paste.
^Hier zit wel een kern van waarheid in. ;)

Ik heb er soms echt de balen van dat ik honden veel beter kan lezen dan 12 jaar geleden en dat ik bewust ben van duizend-en-een gevaren.

Maar tegelijkertijd ben ik ook weer hartstikke blij dat ik Malou zo goed kan lezen, aan de kleinste gedragingkjes bij haar kan zien of ze iets spannend vindt, wild heeft gespot, een hond leuk of juist niet leuk vindt. Of dat ik zoals een 1,5 maand terug wel weet hoe ik het veranderende gedrag van Malou naar Koos heb kunnen begeleiden. Maar ook dat ik Shib heb kunnen leren dat ik zaken voor hem ging regelen en op ging lossen en hij zich dus helemaal niet meer hoefde te bemoeien met andere honden. En dat ik als ik buiten wandel aan de houding en het gedrag van de naderende hond tegenwoordig vrij prima in kan schatten wanneer ik Maloutjes aandacht ga vragen of haar haar gang ga laten gaan.

Meer weten van hondengedrag betekent eigenlijk automatisch ook meer inzicht hebben in gevaren en bewuster handelen en dat kan soms best vermoeiend zijn. Maar toch zou ik voor geen goud terug willen naar mijn nitwithondenbaastijdperk. :wink:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

nou ja ik dus wel. Dat klinkt gek want ik ben ook blij met hoe ik nu met mijn honden om ga. Maar hoe het met onze eerste hond ging zo zonder enige kennis een hond aanschaffen en er dan samen goed voor zorgen en samen uit de problemen komen door schade en schande gaf een heel ander band met de hond lijkt het wel.
Afbeelding
gevni havanezers
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Natuurlijk was het nooit mijn intentie om Charley een schuldgevoel aan te praten. Absoluut niet. Ik vond alleen het besluit van de stichting wel wat....overhaast gezien het welzijn van dit hondje. Ik ga er dan maar van uit dat ze TS niet goed hebben kunnen inschatten en ook van het hondje niet wisten dat het dit gedrag vertoonde. Verder kon ik alleen reageren op wat ik las, nu blijkt dat Donny serieus heeft gebeten kijk ik er wel iets anders tegenaan maar ik blijf toch wat vraagtekens houden wat de stichting betreft. Waarschijnlijk ook omdat ik het hele fijne er niet van weet, excuses dus als ik er helemaal naast zat.
En wat dat onbevangene betreft ben ik het met Blacky eens; vroeger ging ik toch makkelijker en onbezorgder met honden om en het leek wel of dat voor zowel baas als hond prettiger was. Ik denk dat je een bepaalde onbevangenheid ook overbrengt op je hond.
Maar in die tijd kwam je ook niet op elke meter een hond tegen.
Overigens laat ik onze honden nooit zomaar aan een ander snuffelen. Het gebeurt dan te vaak dat ze dan besluiten dat de ander hun niet aanstaat. Of dat de angst toeslaat. En signalen zijn vaak zo subtiel dat zelfs de beste hondengeleider die nog wel eens mist.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat je automatisch je onbevangenheid moet verliezen als je een hond krijgt met gebruiksaanwijzing. Dat moet je dus ook gewoon willen. Dus opletten, niet in de buurt komen van andere honden (al helemaal geen staffords :schrik:), signalen van je hond oppikken. Is allemaal niet erg, maar je kan mijns inziens niet meer flierefluitend buiten je rondje lopen. Realiseer je dat wel.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Brindlecardi schreef:Ik denk dat je automatisch je onbevangenheid moet verliezen als je een hond krijgt met gebruiksaanwijzing. Dat moet je dus ook gewoon willen. Dus opletten, niet in de buurt komen van andere honden (al helemaal geen staffords :schrik:), signalen van je hond oppikken. Is allemaal niet erg, maar je kan mijns inziens niet meer flierefluitend buiten je rondje lopen. Realiseer je dat wel.
Nee, dat kan ook niet, en zelf wil ik dat ook nooit meer, altijd met die spanning naar buiten gaan, hoe egoïstisch dat misschien ook klinkt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het juist heerlijk dat ik wat weet over hondengedrag, waardoor ik akeligheden kan voorkomen en dubbel kan genieten van de leuke dingen.
ik zou niet meer terug willen naar onbevangen- en onwetendheid en toch honden houden, zie hier vaak genoeg hoe iets dat een goede relatie had kunnen worden tussen baas en hond verkloot wordt doordat iemand niks van diezelfde hond begrijpt.

ik vind het overigens ook helemaal niet zo verkeerd dat donnie naar iemand is die meer verstand heeft van honden dan charley.
dat was op dat moment voor allemaal heel vervelend, maar als iemand inderdaad zo onwetend/onervaren is in het hondenhouden als charley zegt te zijn en dat ook van zichzelf weet is het met een probleemhondje en een zo nu en dan eens verschijnende en begeleidende gt wachten op ongelukken en als die gebeuren zou het allemaal nog veel vervelender zijn.

charley er komt heus ook voor jou een hond op je pad zonder narigheden waarvan je probleemloos kunt genieten.
als je nog geen goede hondenboeken hebt gevonden zou je ook hier op het forum eens kunnen lezen bij gedrag en opvoeding.
daar kom je best een hoop algemene problemen van vaak onervaren hondenbazen tegen en je kunt daar meteen bekijken hoe de meer ervaren hondenbazen daar op reageren.
je moet niet alles klakkeloos aannemen wat je daar leest natuurlijk, het blijven oplossingen voor problemen die alleen via een schermpje binnenkomen, maar leren kun je er wel van, al is het alleen maar hoe het niet moet ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

blacky schreef:Laat je onbevangenheid richting een hond niet varen. Niet te veel kijken naar de taal van je hond. Ik durf voor bijna alle honden bezitters hier op het forum te spreken dat de hond er eerst was en daarna pas de kennis. En soms kwam die kennis zelfs pas bij een tweede hond. Het je nu teveel in honden gedrag verdiepen zorgt er misschien ook voor dat je niet meer onbevangen met je hond bezig kunt zijn en zoek en zie je achter elke beweging die hij maakt elke blik die hij werpt wel iets.

Dit vind ik dus ook.

Ga vooral geen uitgebreide studie maken van het verschijnsel hond, dat leidt alleen tot meer verwarring en onzekerheid. Er heerst totaal geen consensus onder de 'deskundigen'. De hemel verhoede dat je met een Cesar Milan aanpak te werk gaat... :80:

Al doende leert men.
Beter laat je je begeleiden in je keuze van een nieuw hondje door een ervaren stichting of opvanger, zodat je zeker te weten aan een heel zacht hondje wordt gekoppeld. (denkt weer aan het hondje bij Hakuna..)

En ga dan op zoek naar iemand bij je in de buurt die je een beetje op sleeptouw wil nemen en met diens eigen honden met je mee op wandeling willen.

Ik snap dat je nu teleurgesteld bent en aarzelt en onzeker bent, maar je wil graag een hondje, een ongecompliceerd maatje en die zijn er zeker te vinden.
Laat Donny maar los, je hebt het beslist goed gedaan door naar die stichting te luisteren en zij door de verantwoording weer terug te nemen.

Hoe rot het ook is, het duurt soms even om de juiste combinatie hond/baas te vinden en dat kan aan veel dingen liggen.
Bij mij ging het voor ik mijn eerste bernersennen-herplaatser kreeg, ook eerst drie keer fout: een asielherder, die mijn katten moest hebben, een bordercollie die mijn peuter in haar gezicht beet, een Jack-Russel die totaal niet bij mij en mijn gezinnetje paste. En toen kwam zij en heb ik haar nog bijna 8 jaar een mooi leven kunnen bieden.
En zij beloonde mij door de allerliefste en allerbeste hond te allen tijde voor mij te zijn.

Geef niet op, en neem dit vooral jezelf niet kwalijk!
Voor Donny komt alles ook wel goed en jij hebt het willen proberen, daar is niets mis mee! :flower:
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Laat je niet slecht voelen door de reacties van andere hoor. Je hebt het juiste gedaan wat jij dacht in deze situatie. Iets met beste stuurlui staan aan wal.

Hopelijk vind je uiteindelijk een hondje waar alles soepel mee loopt.
_Esmee
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:ik vind het juist heerlijk dat ik wat weet over hondengedrag, waardoor ik akeligheden kan voorkomen en dubbel kan genieten van de leuke dingen.
ik zou niet meer terug willen naar onbevangen- en onwetendheid en toch honden houden, zie hier vaak genoeg hoe iets dat een goede relatie had kunnen worden tussen baas en hond verkloot wordt doordat iemand niks van diezelfde hond begrijpt.

ik vind het overigens ook helemaal niet zo verkeerd dat donnie naar iemand is die meer verstand heeft van honden dan charley.
dat was op dat moment voor allemaal heel vervelend, maar als iemand inderdaad zo onwetend/onervaren is in het hondenhouden als charley zegt te zijn en dat ook van zichzelf weet is het met een probleemhondje en een zo nu en dan eens verschijnende en begeleidende gt wachten op ongelukken en als die gebeuren zou het allemaal nog veel vervelender zijn.

charley er komt heus ook voor jou een hond op je pad zonder narigheden waarvan je probleemloos kunt genieten.
als je nog geen goede hondenboeken hebt gevonden zou je ook hier op het forum eens kunnen lezen bij gedrag en opvoeding.
daar kom je best een hoop algemene problemen van vaak onervaren hondenbazen tegen en je kunt daar meteen bekijken hoe de meer ervaren hondenbazen daar op reageren.
je moet niet alles klakkeloos aannemen wat je daar leest natuurlijk, het blijven oplossingen voor problemen die alleen via een schermpje binnenkomen, maar leren kun je er wel van, al is het alleen maar hoe het niet moet ;)
Idd ik ben ook erg blij met de kennis die ik nu heb. Een hond kan lezen en weten wat je moet ontwijken...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

In dat kader.. bizar idee ;-)
Kunnen we foto's plaatsen in een apart topic met een "wat bedoelt de hond hier en waarom"? Is er 1 echt goed boek wat aan te raden is?

Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb daar over zitten denken maar signalen zijn vaak zo subtiel. Ik kan wel met een filmende mobiel rond gaan lopen maar dan kun je niet laten zien wat je bedoeld want ik moet ook op mn hond letten
Hond en mobiel in dat kader zeker wanneer er sprake van agressie is gaan niet samen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zo'n topic met filmpjes en foto's is er.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... s#p7115730
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

DAar heb je ook een punt ;-) maar ik zat meer te denken aan een kwiz die nu op de FB van de Martin Gaus Academie "gaande is" (WIENS academie? Ja, sorry ;-)

Er zijn toch heus foto's vindbaar of filmpjes met gedrag wat herleidbaar is? Er zijn hondenscholen die "sociale wandelingen" doen. Niet dat ik bij de meeste zou wagen mee te lopen ;-) maar er zijn er een paar die ik zomaar fluitend zou adviseren.... en daarmee meelopen, ook zonder hond, kan verduidelijkend werken. Al moet ik ook zeggen dat ik, naast dat ik het gedrag zie en ken, ik soms ook op gevoel (of zo subtiel dat ik het niet zie maar wel aanvoel?) een situatie inschat / ontwijk / inga..

Suzanne
moira7765
Actief

Ongelezen bericht door moira7765 »

Och jee, wat lees ik nu..Sneu deze ontwikkeling doch wel goed om hulp te zoeken.
Een hond met al een slechte start breng helaas ook zijn problemen mee..
Ik ben zelf wel veel honden gewend maar agressief gedrag kan ik ook niet verhelpen.
Agressie naar andere honden kent vaak helaas denk ik, 2 optie's.
1) De hond nooit meer in de buurt van honden (lijkt mij lastig in jou geval, met zoveel honden in de buurt) of muilkorven( hoewel ik dit bij mij x Stafford dit echt niet voor elkaar krijg al maak ik de stapjes nog zo klein met veel beloning).
2)Overplaatsing door iemand die dit gedrag accepteer en hiermee kan 'dealen'

Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel vertrouwen in honden gedragstherapeuten, alleen maar in diegene die zijn aangesloten bij de filosofie van Ceasar Milan. Al het overige klinkt goed en je mag er goed voor betalen, maar is vaak zonde van je geld.

Mijn mening..
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

moira7765 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel vertrouwen in honden gedragstherapeuten, alleen maar in diegene die zijn aangesloten bij de filosofie van Ceasar Milan.
Meen je dat echt :O:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

moira7765 schreef: Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel vertrouwen in honden gedragstherapeuten, alleen maar in diegene die zijn aangesloten bij de filosofie van Ceasar Milan. Al het overige klinkt goed en je mag er goed voor betalen, maar is vaak zonde van je geld.
Dat zijn nu net het type GT's waar ik geen vertrouwen in heb :mrgreen:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Shibby schreef:
moira7765 schreef: Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel vertrouwen in honden gedragstherapeuten, alleen maar in diegene die zijn aangesloten bij de filosofie van Ceasar Milan. Al het overige klinkt goed en je mag er goed voor betalen, maar is vaak zonde van je geld.
Dat zijn nu net het type GT's waar ik geen vertrouwen in heb :mrgreen:
Ligt eraan wat mij betreft. Ik ben het niet met alles eens, maar hij heeft ook hele goeie dingen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ja maar dan wel met de notitie: "Don't try this at home!" :O:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Heb gisteren van z'n nieuwe programma een stuk gekeken (Dog Nation) en wat mij blijft opvallen is dat hij niet zonder die lijn gruwelijk hoog in de nek kan. Niets 'energy, body language': pijn in de nek. En dat voor honden die je gewoon wat moet begrenzen, wat prima kan zonder ze zulk 'ongemak' te bezorgen. En ja, dat kan ook met de tuigjes die de honden om hadden
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

moira7765 schreef:Och jee, wat lees ik nu..Sneu deze ontwikkeling doch wel goed om hulp te zoeken.
Een hond met al een slechte start breng helaas ook zijn problemen mee..
Ik ben zelf wel veel honden gewend maar agressief gedrag kan ik ook niet verhelpen.
Agressie naar andere honden kent vaak helaas denk ik, 2 optie's.
1) De hond nooit meer in de buurt van honden (lijkt mij lastig in jou geval, met zoveel honden in de buurt) of muilkorven( hoewel ik dit bij mij x Stafford dit echt niet voor elkaar krijg al maak ik de stapjes nog zo klein met veel beloning).
2)Overplaatsing door iemand die dit gedrag accepteer en hiermee kan 'dealen'

Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel vertrouwen in honden gedragstherapeuten, alleen maar in diegene die zijn aangesloten bij de filosofie van Ceasar Milan. Al het overige klinkt goed en je mag er goed voor betalen, maar is vaak zonde van je geld.

Mijn mening..
Huh, jij was toch diegene met een American Bully? :denken:
Waarom spreekt die filosofie je zo aan?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”