Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Student laat mensen samen een hond delen
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Student laat mensen samen een hond delen
UTRECHT - Hij is pas net student-af, maar de Utrechtse Lars Berends (27) heeft grootste plannen. Hij wil zijn nu al redelijk populaire honden-deel-website laten uitgroeien tot het grootste hondenplatform van Nederland. „Wat Airbnb is voor de vakantieganger, moet mijn website worden voor de hondenliefhebber.”
Het begon allemaal toen Berends ruim twee jaar geleden een hond zag lopen in het bos. „Ik ben altijd een dierenvriend geweest en het leek met leuk om ook eens met een hond te wandelen”, vertelt hij. „Ik woonde echter op een studentenkamer in Lombok en daar hou je niet zo snel een huisdier.”
En zo kwam de voormalige student Small Business & Retail op een simpel, maar niet eerder uitgevoerd idee. Hij begon een website waarop zowel hondenbaasjes als liefhebbers zonder viervoeter zich kunnen aanmelden. „De eigenaren lenen hun hond uit voor bijvoorbeeld een wandeling”, legt Berends uit.
Zo heeft één van deze eigenaren reuma. De vrouw vreesde dat ze haar hond weg moest doen. Drie keer per dag de deur uit ging tenslotte niet meer. „In zo’n geval is de deel-service een redding. Zij kon het dier houden en ook de uitlaatleden hadden een leuke tijd.”
„Niet alle gevallen zijn zo ernstig hoor. Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat zestig procent van de honden niet genoeg loopt, omdat de baasjes hier simpelweg geen tijd voor hebben. In zo’n geval kan een lid misschien een paar keer per maand met de hond op stap voor een langere tocht”, zegt Berends.
Hondjeuitlaten.nl groeide snel, ook buiten de Utrechtse stadsgrenzen. Op dit moment zijn er landelijk zo’n 2500 mensen aangesloten. De jonge ondernemer wil echter meer. Hij heeft recentelijk duizenden euro’s spaargeld in zijn site gestoken om deze te professionaliseren. „Bazen en liefhebbers kunnen nu makkelijk contact maken.”
Berends is klaar voor het grote werk. Hij hoopt dat er op een dag 700.000 mensen lid zijn. „Er zijn zo’n anderhalf miljoen honden in Nederland. Het is ambitieus, maar ik schat het zeker in als haalbaar”, zegt hij.
Paar euro
Groot geld verdienen doet hij overigens nog niet met de site. Hondeneigenaren betalen nu een paar euro per maand. „Zodat wij weten dat deze baasjes daadwerkelijk serieus zijn over het uitlenen van hun hond. Het is nog altijd veel minder dan een professionele uitlaatservice”, verklaart Berends. „
Nee, op dit moment heb ik er vooral zelf veel ingestoken. Het voornaamste wat ik terugkrijg zijn enthousiaste reacties.”
Het begon allemaal toen Berends ruim twee jaar geleden een hond zag lopen in het bos. „Ik ben altijd een dierenvriend geweest en het leek met leuk om ook eens met een hond te wandelen”, vertelt hij. „Ik woonde echter op een studentenkamer in Lombok en daar hou je niet zo snel een huisdier.”
En zo kwam de voormalige student Small Business & Retail op een simpel, maar niet eerder uitgevoerd idee. Hij begon een website waarop zowel hondenbaasjes als liefhebbers zonder viervoeter zich kunnen aanmelden. „De eigenaren lenen hun hond uit voor bijvoorbeeld een wandeling”, legt Berends uit.
Zo heeft één van deze eigenaren reuma. De vrouw vreesde dat ze haar hond weg moest doen. Drie keer per dag de deur uit ging tenslotte niet meer. „In zo’n geval is de deel-service een redding. Zij kon het dier houden en ook de uitlaatleden hadden een leuke tijd.”
„Niet alle gevallen zijn zo ernstig hoor. Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat zestig procent van de honden niet genoeg loopt, omdat de baasjes hier simpelweg geen tijd voor hebben. In zo’n geval kan een lid misschien een paar keer per maand met de hond op stap voor een langere tocht”, zegt Berends.
Hondjeuitlaten.nl groeide snel, ook buiten de Utrechtse stadsgrenzen. Op dit moment zijn er landelijk zo’n 2500 mensen aangesloten. De jonge ondernemer wil echter meer. Hij heeft recentelijk duizenden euro’s spaargeld in zijn site gestoken om deze te professionaliseren. „Bazen en liefhebbers kunnen nu makkelijk contact maken.”
Berends is klaar voor het grote werk. Hij hoopt dat er op een dag 700.000 mensen lid zijn. „Er zijn zo’n anderhalf miljoen honden in Nederland. Het is ambitieus, maar ik schat het zeker in als haalbaar”, zegt hij.
Paar euro
Groot geld verdienen doet hij overigens nog niet met de site. Hondeneigenaren betalen nu een paar euro per maand. „Zodat wij weten dat deze baasjes daadwerkelijk serieus zijn over het uitlenen van hun hond. Het is nog altijd veel minder dan een professionele uitlaatservice”, verklaart Berends. „
Nee, op dit moment heb ik er vooral zelf veel ingestoken. Het voornaamste wat ik terugkrijg zijn enthousiaste reacties.”

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Student laat mensen samen een hond delen
Waarom? Het is toch gewoon een andere manier van uitlaatservice. Ik zie nog even niet waarin dit anders is dan een andere site waar je je kan aanmelden om andermans hond uit te laten.ZivaNomi schreef:Wil je ruzie, gezeik en een gestresste hond? Dan is dit de perfecte manier
Maar waarom moeten al die sites voor honden altijd zo'n kinderlijke naam hebben. Hondjeuitlaten.nl, ik zou al om de naam alleen niet gaan kijken
- -tycho
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Er is toch ook al , http://www.oopoeh.nl/
-
Manuma
- Zeer actief
Nee joh.ZivaNomi schreef:Wil je ruzie, gezeik en een gestresste hond? Dan is dit de perfecte manier
Het is toch hartstikke fijn dat je als én hond én mens een fijne wandeling kunt maken? Er zijn ontzettend veel honden die nauwelijks lekker écht gaan wandelen. Heel veel honden vinden het gewoon prima om te lopen ongeacht wie er aan de andere kant van de riem loopt. Ik vind dat eerlijk gezegd beter dan een uitlaatservice. Lekker individueel aandacht en iemand die het wandelen zelf ook heel erg leuk vindt.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Dat zegt meer over jou en je hondenZivaNomi schreef:Wil je ruzie, gezeik en een gestresste hond? Dan is dit de perfecte manier
Mijn honden vinden het echt leuk om een keer met iemand anders te wandelen. En ik schat mezelf ook wel zo in dat ik een geschikt persoon kan uitkiezen en daar afspraken mee kan maken zonder ruzie.
Ik vind het een leuk concept, misschien in de stad nog goed haalbaar ook. Maar ik zie het hier in de omgeving niet gebeuren. Dit soort dingen worden onder buren veel gedaan, en dé manier om met elkaar in contact te komen is hier nog steeds de advertenties in de supermarkt.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik vind het ook wel een goed initiatief. Ik zou mijn honden ook veel eerder meegeven aan iemand die individueel met ze gaat wandelen dan aan een uitlaatservice. Ik neem aan dat je als hondeneigenaar gewoon zorgvuldig kunt selecteren en eerst kennismaakt met de persoon die je hond gaat uitlaten, dus dan kun je ook kijken of het iemand is die goed met honden omgaat en zich aan de afspraken houdt.Manuma schreef:Nee joh.ZivaNomi schreef:Wil je ruzie, gezeik en een gestresste hond? Dan is dit de perfecte manier
Het is toch hartstikke fijn dat je als én hond én mens een fijne wandeling kunt maken? Er zijn ontzettend veel honden die nauwelijks lekker écht gaan wandelen. Heel veel honden vinden het gewoon prima om te lopen ongeacht wie er aan de andere kant van de riem loopt. Ik vind dat eerlijk gezegd beter dan een uitlaatservice. Lekker individueel aandacht en iemand die het wandelen zelf ook heel erg leuk vindt.
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Als ik mijn weekendhondjes niet had, dan zou ik hier zeker kijken. Lekker 1x week een lang eind wandelen. En hoewel ik niet graag in regen loop, is thuiskomen na zo'n wandeling wel heel fijn 
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik vind het echt een goed idee!
Als Bo er niet meer is (over 100 jaar of zo) zou ik best met zo'n hond willen wandelen.
Als Bo er niet meer is (over 100 jaar of zo) zou ik best met zo'n hond willen wandelen.
Laatst gewijzigd door Esther12 op 11 mei 2017 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
mijn vader past weleens op karel en dan gaan ze samen een heel stuk lopen. Helemaal mooi toch. Ik zou ze ook gerust aan iemand anders meegeven, als ik wist wat ik voor vlees in de kuip had
Zij blij, andere persoon blij, ik blij.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Mooi iniatief hoor !
Wij hebben onze "prive-uitlaatdiendst" voor noodgevallen gelukkig om de hoek in de vorm van onze zeer gewaardeerder vriendjes Sjaak en Maurren (Elmo-Maureen hier op het forum) en andersom geldt hetzelfde.
Zou ik dat niet hebben dan zou ik hier wel naar kijken gok ik...
As we speak laat Maureen vanmiddag Muis even een rondje hobbelen omdat we beiden laat thuis zijn.
Wij hebben onze "prive-uitlaatdiendst" voor noodgevallen gelukkig om de hoek in de vorm van onze zeer gewaardeerder vriendjes Sjaak en Maurren (Elmo-Maureen hier op het forum) en andersom geldt hetzelfde.
Zou ik dat niet hebben dan zou ik hier wel naar kijken gok ik...
As we speak laat Maureen vanmiddag Muis even een rondje hobbelen omdat we beiden laat thuis zijn.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Leuk juist. Ayleen kan ik ook met de meeste mensen meegeven en dat vind ik echt handig. 
Ik was vroeger ook blij dat ik honden uit mocht laten omdat ik er zelf niet één mocht hebben.
Ik was vroeger ook blij dat ik honden uit mocht laten omdat ik er zelf niet één mocht hebben.
-
Neeltje
Het concept zie je ook in Engeland. Het is gewoon iemand die zelf geen tijd heeft voor een hond (of geld of wat dan ook) maar wel een keer graag met een hond gaat wandelen of ''n keer een weekendje oppassen o.i.d. Ik zie het probleem niet.ZivaNomi schreef:Oh maar voor een keer meewandelen met iemand is inderdaad niks mis mee! Wat ik las hierzo was "honden delen". Dus dan heb je het niet over een keertje uitlaten door iemand anders maar echt "delen" als in ook verantwoordelijkheid en zo. En dan zie ik toch echt wel snel ruzie ontstaan. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige die dat zo ziet.
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Heb je daar een website van? Want ik ken mensen voor wie dat wel zou kunnen werkenNeeltje schreef:Het concept zie je ook in Engeland. Het is gewoon iemand die zelf geen tijd heeft voor een hond (of geld of wat dan ook) maar wel een keer graag met een hond gaat wandelen of ''n keer een weekendje oppassen o.i.d. Ik zie het probleem niet.ZivaNomi schreef:Oh maar voor een keer meewandelen met iemand is inderdaad niks mis mee! Wat ik las hierzo was "honden delen". Dus dan heb je het niet over een keertje uitlaten door iemand anders maar echt "delen" als in ook verantwoordelijkheid en zo. En dan zie ik toch echt wel snel ruzie ontstaan. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige die dat zo ziet.
-
Stabij Odie
- Vaste gebruiker
Nou, ik heb weleens een documentaire gezien waar 2 huishoudens een hond deelden. Ging heel goed, ze hadden ook afspraken gemaakt over waar de hond naartoe zou gaan in geval van verhuizing van een van de gezinnen. Het kan dus wel.
-
Neeltje
Poe, moet ik even over denken, het was in een programma op de BBC, weet natuurlijk zo niet meer welk. Ik snuffel wel even.wilma23 schreef:Heb je daar een website van? Want ik ken mensen voor wie dat wel zou kunnen werkenNeeltje schreef:Het concept zie je ook in Engeland. Het is gewoon iemand die zelf geen tijd heeft voor een hond (of geld of wat dan ook) maar wel een keer graag met een hond gaat wandelen of ''n keer een weekendje oppassen o.i.d. Ik zie het probleem niet.ZivaNomi schreef:Oh maar voor een keer meewandelen met iemand is inderdaad niks mis mee! Wat ik las hierzo was "honden delen". Dus dan heb je het niet over een keertje uitlaten door iemand anders maar echt "delen" als in ook verantwoordelijkheid en zo. En dan zie ik toch echt wel snel ruzie ontstaan. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige die dat zo ziet.
Als ze een search doet op 'borrow my dog' krijg je heel wat resultaten. Daar zou ik even doorheen spitten.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik doe het ook hoor. Rupert heb ik in "co-ouderschap" met 2 vriendinnen/collega's. Hij woont bij hun en bij mij. We hebben een sleutel van elkaars huis en halen hem uit elkaars huizen of brengen hem al naar gelang het beste uitkomt. Moeten zij veel werken is hij meestal hier want hier heeft hij Perry en is de kans groter dat er iemand thuis is, ivm met mijn zoons, zijn zij grotendeels vrij is hij weer bij hun.Stabij Odie schreef:Nou, ik heb weleens een documentaire gezien waar 2 huishoudens een hond deelden. Ging heel goed, ze hadden ook afspraken gemaakt over waar de hond naartoe zou gaan in geval van verhuizing van een van de gezinnen. Het kan dus wel.
Overdracht doen we ook vaak tijdens gezamenlijke grote wandelingen en de ene keer betalen zij de trimmer, de andere keer ik. Grote kosten( nog niet gehad) delen we. Zij betalen de hondenbelasting, omdat ik al voor 1 betaal en de 2e dubbel zo duur is. En zo loopt alles vanzelf.
4 jaar geleden ontstaan uit het idee dat ik graag een pup van Perry wilde en zij graag een puppy. Maar we dachten allemaal niet genoeg tijd te hebben voor een puppy ivm allemaal nagenoeg fulltime werken. Omdat we alle drie onregelmatig werken kwamen we op het idee dat het samen misschien wel haalbare kaart was. En het werkt nog steeds super, nooit spijt van gehad.
Gr. Aniek

-
wilma23
- Zeer actief
Thanks dat ga ik doen,Neeltje schreef:Poe, moet ik even over denken, het was in een programma op de BBC, weet natuurlijk zo niet meer welk. Ik snuffel wel even.wilma23 schreef:Heb je daar een website van? Want ik ken mensen voor wie dat wel zou kunnen werkenNeeltje schreef:Het concept zie je ook in Engeland. Het is gewoon iemand die zelf geen tijd heeft voor een hond (of geld of wat dan ook) maar wel een keer graag met een hond gaat wandelen of ''n keer een weekendje oppassen o.i.d. Ik zie het probleem niet.ZivaNomi schreef:Oh maar voor een keer meewandelen met iemand is inderdaad niks mis mee! Wat ik las hierzo was "honden delen". Dus dan heb je het niet over een keertje uitlaten door iemand anders maar echt "delen" als in ook verantwoordelijkheid en zo. En dan zie ik toch echt wel snel ruzie ontstaan. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige die dat zo ziet.
Als ze een search doet op 'borrow my dog' krijg je heel wat resultaten. Daar zou ik even doorheen spitten.
-
wilma23
- Zeer actief
Ideaal en een goed idee. Ik denk misschien ook goed advies voor mensen die graag een hond willen maar niet durven ivm werk zoiets is dan echt een uitkomst.Budkes schreef:Ik doe het ook hoor. Rupert heb ik in "co-ouderschap" met 2 vriendinnen/collega's. Hij woont bij hun en bij mij. We hebben een sleutel van elkaars huis en halen hem uit elkaars huizen of brengen hem al naar gelang het beste uitkomt. Moeten zij veel werken is hij meestal hier want hier heeft hij Perry en is de kans groter dat er iemand thuis is, ivm met mijn zoons, zijn zij grotendeels vrij is hij weer bij hun.Stabij Odie schreef:Nou, ik heb weleens een documentaire gezien waar 2 huishoudens een hond deelden. Ging heel goed, ze hadden ook afspraken gemaakt over waar de hond naartoe zou gaan in geval van verhuizing van een van de gezinnen. Het kan dus wel.
Overdracht doen we ook vaak tijdens gezamenlijke grote wandelingen en de ene keer betalen zij de trimmer, de andere keer ik. Grote kosten( nog niet gehad) delen we. Zij betalen de hondenbelasting, omdat ik al voor 1 betaal en de 2e dubbel zo duur is. En zo loopt alles vanzelf.
4 jaar geleden ontstaan uit het idee dat ik graag een pup van Perry wilde en zij graag een puppy. Maar we dachten allemaal niet genoeg tijd te hebben voor een puppy ivm allemaal nagenoeg fulltime werken. Omdat we alle drie onregelmatig werken kwamen we op het idee dat het samen misschien wel haalbare kaart was. En het werkt nog steeds super, nooit spijt van gehad.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Uhh, hier zijn echt al zoveel verschillende versies van.Lizzie. schreef: En zo kwam de voormalige student Small Business & Retail op een simpel, maar niet eerder uitgevoerd idee.
https://www.buurhondje.nl
http://matcheenleenhond.nl/
http://www.oopoeh.nl/
En dan nog tig hondenoppaswebsites.
Die in Engeland is trouwens deze:
https://www.borrowmydoggy.com/
Als ze nou eens allemaal in 1 systeem zouden zitten zou het pas makkelijk worden om oppas te vinden/worden.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik heb dat zelf ook gedaan toen ik net op kamers zat en geen eigen hond kon en wilde houden.De buurt was er blij mee

Dat zouden die van ons niet bezwaarlijk vinden. als het hondenweer is blijven ze ook liever binnenNanna schreef:Krijg je mensen die best een leuke wandeling willen maken als het mooi weer is maar het fijn laten zitten als het regent of vriest.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Mijn vroegere buurman nam buster ook mee op zijn wandelingen . Ze waren allebei blij
En ik soms ook
En ik soms ook
Fenneke en Baloe

-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat kost nogalwat.-tycho schreef:Er is toch ook al , http://www.oopoeh.nl/
€ 50,00 inschrijfkosten en € 15,- per maand lidmaatschap..
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen wonder, die student moet ook rondkomen 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Neeltje
Je hebt toch helemaal geen website nodig? Zo'n website geeft toch 0,0 garantie op een betrouwbaar persoon. Maar denk ook niet dat je het moet zien als een vaste uitlaat of zo. Maar gewoon af en toe.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Haha, moet je bij Ziggy mee aankomen, toen ik laatst een dagje uit was zou overbuuf de honden uitlaten, Ziggy kent haar wel en zit gewoon lekker bij haar op schoot.
Ras vindt het prima en gaat dansend en springend mee.
Ziggy,
notthe mama, wurmde zich los en regelrecht naar huis terug. 
Ras vindt het prima en gaat dansend en springend mee.
Ziggy,
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite