Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen met Amy

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Wandelen met Amy

Ongelezen bericht door DeDiana »

Amy heeft moeite met de ontmoeting en kennismaking met vreemde honden. Om hiermee rustig en gestructureerd te oefenen, ben ik op zoek naar honden (en baasjes natuurlijk) om eens samen mee te wandelen.
Ik doe met Amy al een tijdje aangelijnde sociale wandelingen en dit gaat heel goed. Een enkele keer valt zij nog wel uit als een vreemde hond te dichtbij komt, haar te snel benadert of ze erdoor verrast wordt. Maar meestal kan ze ontspannen samen oplopen en dan na een tijdje ook kennismaken. Eenmaal even gesnuffeld, is de spanning weg bij haar en is ze speels en sociaal, al is ze tijdens het wandelen meestal meer bezig met haar omgeving dan met andere honden.
In eerste instantie ben ik op zoek naar zelfverzekerde, kalme en stabiele honden (middelgroot of groot) die haar kunnen negeren en rustig kennismaken, zodat zij zelf toenadering kan zoeken als ze ontspannen is.
Liefst regio Nijmegen, maar ik vind het ook geen enkel probleem om ca. een uurtje te rijden. Het is dan wel belangrijk dat we in een rustig aanlijngebied kunnen wandelen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Wandelen met Amy

Ongelezen bericht door M@scha »

jij bent er zondag ook? misschien dan kijken of willems manier je aanstaat dan kunnen we daarna misschien een keer wandelen?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

M@scha schreef:jij bent er zondag ook? misschien dan kijken of willems manier je aanstaat dan kunnen we daarna misschien een keer wandelen?
Ja, goed idee, wij zijn er inderdaad zondag ook!
En als Willem niet helemaal is wat ik zoek voor Amy, kunnen we natuurlijk alsnog samen wandelen in een andere samenstelling ;-)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

DeDiana schreef:
M@scha schreef:jij bent er zondag ook? misschien dan kijken of willems manier je aanstaat dan kunnen we daarna misschien een keer wandelen?
En als Willem niet helemaal is wat ik zoek voor Amy, kunnen we natuurlijk alsnog samen wandelen in een andere samenstelling ;-)
:ok:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

ZivaNomi schreef:Ik wil best meewandelen, lijkt me wel gezellig :D mijn dames zijn nog jong en ze kunnen best enthousiast zijn, maar het moment dat ze het door hebben dat de ander hond dat toch niet zo leuk vindt (2 seconden dus), dan worden ze voorzichtiger en gaan ze uit de weg. Wel willen ze toch stiekem nog 2 keer vragen of spelen dus echt niet van toepassing is? :mann: maar wel beleefd. Als dat je wat lijkt, dan gaan we graag mee :ok:
Twee honden is voor Amy nu echt nog te veel, een enthousiaste kennismaking ook ;-) Dat vindt ze nog veel te spannend, ook al is het alleen maar vriendelijk bedoeld. Maar als we wat verder zijn, is het wellicht wel een optie!
En voor jullie geldt ook: lijkt me sowieso leuk om samen te wandelen, maar dan kan ik beter eerst mijn andere honden meenemen en Amy thuislaten.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik denk dat Manu wel geschikt is. Ik heb alleen voorlopig niet zoveel tijd om richting Nijmegen te komen.
Zo jammer dat we ver uit elkaar wonen! Mocht je niemand anders vinden kunnen we over een paar weken wel weer gaan wandelen en dan alleen met Manu en Amy :ok:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

We gaan binnenkort wel weer naar het bos met Enzi! Dat ging de vorige keer ook heel goed.. Maar ik snap dat je ook met vreemde honden wilt oefenen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
DeDiana
Zeer actief

Manuma schreef:Ik denk dat Manu wel geschikt is. Ik heb alleen voorlopig niet zoveel tijd om richting Nijmegen te komen.
Zo jammer dat we ver uit elkaar wonen! Mocht je niemand anders vinden kunnen we over een paar weken wel weer gaan wandelen en dan alleen met Manu en Amy :ok:
Ja leuk, maar Manu kent ze natuurlijk al en met jouw stel gaat het prima (ook met Uma). Maar een prettige ervaring met wandelen met andere honden is voor haar heel zinvol, dus lijkt me sowieso leuk en goed voor Amy om weer eens af te spreken :-) Dus laat het maar weten als je weer wat meer tijd hebt :ok:
Laatst gewijzigd door DeDiana op 11 mei 2017 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
DeDiana
Zeer actief

Nerazi schreef:We gaan binnenkort wel weer naar het bos met Enzi! Dat ging de vorige keer ook heel goed.. Maar ik snap dat je ook met vreemde honden wilt oefenen.
Ja, met Enzi vindt ze hartstikke leuk, dus dat moeten we zeker snel weer eens doen! Maar voor Amy inderdaad ook fijn en belangrijk om eens af en toe met andere honden te kunnen oefenen.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

DeDiana schreef:

Ze kan zondag ook oefenen op Izzie. Die negeert alleen niet :hmmm:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Is Amy achteruit gegaan in sociaal opzicht? Ik kan me helemaal niet herinneren dat ze op mijn honden heeft gereageerd! Of ben ik dat vergeten?
Geen idee :)
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Paisley schreef:Is Amy achteruit gegaan in sociaal opzicht? Ik kan me helemaal niet herinneren dat ze op mijn honden heeft gereageerd! Of ben ik dat vergeten?
Geen idee :)
Ja, vooral aangelijnd heeft ze er moeite mee, maar ze loopt nu eenmaal vaak aangelijnd. Dat vond ze altijd al lastig(er), maar in het begin kon ze nog veel meer loslopen, dat echte jagen is ze pas later gaan doen. Ze is ook zelfverzekerder geworden en de castratie heeft haar feller/assertiever gemaakt. Destijds vond ze het ontmoeten van vreemde honden ook spannend, maar liet dat minder merken (hooguit wat opwinding). Nu wil ze het wel eens bij voorbaat wegkafferen of proberen te intimideren. Het is ook niet per se altijd onzekerheid (soms wel), het is ook opwinding omdat ze het spannend vindt en er graag naartoe wil. Maar in die opwinding is een rustige kennismaking er niet meer bij.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Loutje?

Ze kan prima negeren. Ze is niet uitermate stabiel en zelfverzekerd, maar wil zelf in het begin het liefst ook met rust gelaten worden en kan daarna loskomen of doet haar eigen ding. Maar je hebt haar vaker gezien dus ik denk dat je best in kan schatten of het wat is.
Of ze is te klein, dat kan natuurlijk ook nog. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ah wat jammer, succes met oefenen
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Met Ivy?;)
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem zou dat goed kunnen :lol1:

Jij moet dan alleen wel een klein stukje verder rijden dan een uur :engel:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Abby is te adhd-erig ben ik bang, maar Maggie zou perfect zijn. Maar die kan natuurlijk niet al te lang wandelen. Maar we zouden eens kunnen afspreken bij de Rijkerswoerdse Plassen en dan een beetje in de buurt blijven rondkeutelen. Vanaf a.s. zondag mag ze een half uurtje wandelen (wat ik wel een kwartier kan oprekken :mrgreen: ).
Maggie heeft niet zo veel interesse in andere honden - behalve in heul stoere reuen - en gaat kalmpjes haar gangetje. Alleen wil ze wel eens hupsen op drie poten en dan mag Amy haar niet voor een konijn aanzien. :engel:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Shibby schreef:Loutje?

Ze kan prima negeren. Ze is niet uitermate stabiel en zelfverzekerd, maar wil zelf in het begin het liefst ook met rust gelaten worden en kan daarna loskomen of doet haar eigen ding. Maar je hebt haar vaker gezien dus ik denk dat je best in kan schatten of het wat is.
Ik denk dat dat ook wel werkt voor Amy. Laten we een keer wat afspreken!
Kleine hondjes zijn alleen een probleem als ze ze vanaf een afstandje ziet rennen en nog niet in de gaten heeft dat het een hondje is en geen konijn :schrik:
DeDiana
Zeer actief

_Jules_ schreef:Met Ivy?;)
Ivy is denk ik te druk voor Amy. Niet als ze elkaar eenmaal zouden kennen (want Amy kan zelf ook druk en lomp zijn), maar bij de ontmoeting vindt ze grotere drukke honden het spannendst. Dat komt dus nog later in het traject aan bod ;-)
DeDiana
Zeer actief

pioenroos schreef:Diem zou dat goed kunnen :lol1:

Jij moet dan alleen wel een klein stukje verder rijden dan een uur :engel:
Ja, Diem zou perfect zijn :ok: Maar dat is inderdaad ietsje verder. Als ik nog eens meer in de buurt ben, geef ik wel een gil!
DeDiana
Zeer actief

lieke schreef:Abby is te adhd-erig ben ik bang, maar Maggie zou perfect zijn. Maar die kan natuurlijk niet al te lang wandelen. Maar we zouden eens kunnen afspreken bij de Rijkerswoerdse Plassen en dan een beetje in de buurt blijven rondkeutelen. Vanaf a.s. zondag mag ze een half uurtje wandelen (wat ik wel een kwartier kan oprekken :mrgreen: ).
Maggie heeft niet zo veel interesse in andere honden - behalve in heul stoere reuen - en gaat kalmpjes haar gangetje. Alleen wil ze wel eens hupsen op drie poten en dan mag Amy haar niet voor een konijn aanzien. :engel:
Ja, ik denk dat Maggie ook wel een goeie zou zijn, die is ook kalm en wat meer op zichzelf. Dat vindt Amy fijn, als een hond niet meteen iets van haar wil, maar ze even kan wennen en daarna rustig kennis kan maken. Ik denk dat Maggie iets te groot is om voor konijn aangezien te worden ;-)
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

DeDiana schreef:
_Jules_ schreef:Met Ivy?;)
Ivy is denk ik te druk voor Amy. Niet als ze elkaar eenmaal zouden kennen (want Amy kan zelf ook druk en lomp zijn), maar bij de ontmoeting vindt ze grotere drukke honden het spannendst. Dat komt dus nog later in het traject aan bod ;-)
Ivy is helemaal niet druk hoor als ze alleen is;p dan is ze nogal saai.. en die weet wel goed hoe ze met andere honden moet omgaan.

Lewis is wel druk :engel:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

DeDiana schreef:
Shibby schreef:Loutje?

Ik denk dat dat ook wel werkt voor Amy. Laten we een keer wat afspreken!
Kleine hondjes zijn alleen een probleem als ze ze vanaf een afstandje ziet rennen en nog niet in de gaten heeft dat het een hondje is en geen konijn :schrik:
Malous kont is veel te dik om aangezien te worden voor een konijn :engel:

En gezellig, doen we!
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Kenji? Is wel een reu en hij heeft zeker bij vreemde honden de neiging tot drijven / staren. Daarna wel rustig en naar teefjes enorm verdraagzaam

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
DeDiana
Zeer actief

Eilfy schreef:Kenji? Is wel een reu en hij heeft zeker bij vreemde honden de neiging tot drijven / staren. Daarna wel rustig en naar teefjes enorm verdraagzaam
Ik denk dat staren/drijven ook nog te lastig zal zijn, in eerste instantie ben ik echt op zoek naar honden die haar wat negeren in het begin (dus ook niet alsmaar naar haar kijken). Maar uiteindelijk gaan we natuurlijk verder met het iets moeilijker maken en dan zou het wel kunnen.
DeDiana
Zeer actief

Tamara81 schreef:Ik kan altijd wel, en overal in Nijmegen :)
Lanai de ukkie is heel makkelijk met honden en maakt rustig contact, maar wel een mini (niet het formaat dat je zoekt :)).

In ieder geval succes! Goed dat jullie gaan oefenen :ok:
Ik wilde kleine hondjes nog even overslaan qua kennismaken, omdat Amy daar een geheel ander issue mee heeft: zodra ze gaan rennen, kan dat haar prooidrift triggeren. In combinatie met nog wat opwinding bij de ontmoeting, vind ik dat niet handig. Als ze wat rustiger kan kennismaken, kan het denk ik wel, omdat ze buiten dat jaaggedrag doorgaans minder moeite heeft met kleine hondjes.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum zou ideaal zijn denk ik, die is heerlijk stoïcijns :lol1:
Ik woon alleen nogal uit de buurt.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Tyson is vreselijk "sociaal onhandig" :engel: , dus mocht je iemand zoeken voor de volgende stap bieden wij ons aan lijkt me leuk met jullie te lopen
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

DeDiana schreef:
lieke schreef:Abby is te adhd-erig ben ik bang, maar Maggie zou perfect zijn. Maar die kan natuurlijk niet al te lang wandelen. Maar we zouden eens kunnen afspreken bij de Rijkerswoerdse Plassen en dan een beetje in de buurt blijven rondkeutelen. Vanaf a.s. zondag mag ze een half uurtje wandelen (wat ik wel een kwartier kan oprekken :mrgreen: ).
Ja, ik denk dat Maggie ook wel een goeie zou zijn, die is ook kalm en wat meer op zichzelf. Dat vindt Amy fijn, als een hond niet meteen iets van haar wil, maar ze even kan wennen en daarna rustig kennis kan maken. Ik denk dat Maggie iets te groot is om voor konijn aangezien te worden ;-)

Geef maar een gil als je Maggie wil lenen voor experiment-Amy. :mrgreen:
Dan kom ik met de auto naar de Rijkerswoerdse Plassen (scheelt weer 10 minuten lopen voor haar) en dan kunnen we een drie kwartier rondkeutelen, en als we een plaatsje vinden waar Maggie kan liggen, kan Amy nog even lekker rondrauzen of het water in.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Adjani & Tyson schreef:Tyson is vreselijk "sociaal onhandig" :engel: , dus mocht je iemand zoeken voor de volgende stap bieden wij ons aan lijkt me leuk met jullie te lopen
Dat lijkt me ook heel leuk! Ik houd het in gedachten voor als Amy eraan toe is :D
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”