Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leeftijd Puli
Moderator: moderatorteam
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Re: Leeftijd Puli
Ongelooflijk zeg, en dan te bedenken dat er rassen zijn waarbij de eigenaren trots zijn als ze acht worden.
Als mijn honden in goede gezondheid zo oud mogen worden teken ik ervoor.
Als mijn honden in goede gezondheid zo oud mogen worden teken ik ervoor.

- Tineke
- Zeer actief
Als het in goede gezondheid is dan wil ik er wel voor tekenen ,anders niet.
Ken zat stokoude bullen en mopsen die toch niet zo gezond zijn maar wel stokoud.
Ken zat stokoude bullen en mopsen die toch niet zo gezond zijn maar wel stokoud.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Sandra&co
Dat inderdaadTineke schreef:Als het in goede gezondheid is dan wil ik er wel voor tekenen ,anders niet.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Leuk hij ziet er eigenlijk helemaal niet oud uit, maar achter een gordijn aan vilten is er ook niet zoveel aan te zien bedacht ik me toen
Deze kelpie is 30 geworden. Lijkt me niets, dan zit je 15 jaar lang met een bejaarde hond

Deze kelpie is 30 geworden. Lijkt me niets, dan zit je 15 jaar lang met een bejaarde hond

- Tineke
- Zeer actief
Ik geloof dat eerlijk gezegd niet.Paisley schreef:Leuk hij ziet er eigenlijk helemaal niet oud uit, maar achter een gordijn aan vilten is er ook niet zoveel aan te zien bedacht ik me toen![]()
Deze kelpie is 30 geworden. Lijkt me niets, dan zit je 15 jaar lang met een bejaarde hond![]()

-
Sandra&co
Tineke schreef: Ik geloof dat eerlijk gezegd niet.
Komt dat even goed uitHer age can’t be verified because her paperwork got lost when she was a puppy,
Voor een hond van 30 had ze ook nog behoorlijk wat tanden zo te zien.

- Tineke
- Zeer actief
Daarom , zo'n oude hond is er toevalligerwijs nooit een uit een land waar het gewoon echt bijgehouden is zodat het geverifieerd kan worden.Sandra&co schreef:Tineke schreef: Ik geloof dat eerlijk gezegd niet.Komt dat even goed uitHer age can’t be verified because her paperwork got lost when she was a puppy,
Voor een hond van 30 had ze ook nog behoorlijk wat tanden zo te zien.

-
Sandra&co
Het schijnt dat de oudste hond die in het Guinness book of records stond, 29 jaar is geworden. En zij gaan echt niet af op 'gok ik, schat ik, denk ik's' 
- Tineke
- Zeer actief
Nou deze stond er ook in , ook niet officieel erkend begrijp ikSandra&co schreef:Het schijnt dat de oudste hond die in het Guinness book of records stond, 29 jaar is geworden. En zij gaan echt niet af op 'gok ik, schat ik, denk ik's'
2. Bluey – 29 jaar en 160 dagen
bluey
Bluey was een Australische veedrijvershond. Hij leefde van 1910 tot 1939 in Australië. Het record is niet officieel erkend. Door dit record is er wel onderzoek gedaan of de Australische veedrijvershond langer leven dan andere hondenrassen. Ze kwamen erachter dat dit type hond gemiddeld 13.4 jaar leeft, en dat is 1 jaar langer dan andere hondenrassen van het zelfde gewicht.

- Tineke
- Zeer actief
Kijk het guiness book off record houd er hele andere cijfers op na.
De oudste hond ter wereld is overleden. De teckelbastaard Otto bezweek aan een maagtumor en werd net geen 21 jaar oud.
Otto werd in oktober door het Guinness Book of Records geregistreerd als oudste hond ter wereld. In mensenjaren zou hij al 147 jaar oud zijn. Zijn eigenaars uit het Britse Shrewsbury hebben het dier laten inslapen.
"Zijn laatste dag sliep hij bij ons in bed. Toen hij 's morgens wakker werd, gaf hij me nog zijn traditionele zoen. Daarna wou hij nog wat spelen en bracht me een balletje. Maar toen ik die bal enkele keren opbotste, viel hij terug in slaap. We zijn bijzonder triest. Hij was als een zoon voor ons", aldus de 68-jarige Peter Jones en zijn echtgenote Lynn.
De oudste hond ter wereld is overleden. De teckelbastaard Otto bezweek aan een maagtumor en werd net geen 21 jaar oud.
Otto werd in oktober door het Guinness Book of Records geregistreerd als oudste hond ter wereld. In mensenjaren zou hij al 147 jaar oud zijn. Zijn eigenaars uit het Britse Shrewsbury hebben het dier laten inslapen.
"Zijn laatste dag sliep hij bij ons in bed. Toen hij 's morgens wakker werd, gaf hij me nog zijn traditionele zoen. Daarna wou hij nog wat spelen en bracht me een balletje. Maar toen ik die bal enkele keren opbotste, viel hij terug in slaap. We zijn bijzonder triest. Hij was als een zoon voor ons", aldus de 68-jarige Peter Jones en zijn echtgenote Lynn.

-
Neeltje
Lotje's oma is vandaag ingeslapen. Ze was 17. Ik heb er geen recente foto van.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik ook niet echt, al zal ie best erg oud zijn geworden. In die tijd werden honden ook niet gechipt, working kelpie council valt ook buiten het fci.Tineke schreef: Ik geloof dat eerlijk gezegd niet.
Ook als de papieren er wel zouden zijn, dan weet je niet of ze ook bij de hond horen.

- Toppie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 2 herder mixen en een labrador mix
Hongaarse rassen zijn best sterk, ook als ik om me heen kijk zie ik veel oudere honden. En die leven veelal buiten.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Pffff... hoe gek ik ook op Dumás ben, hij hoeft van mij geen 18 te worden 
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nilo's moeder werd 15, en ook tot het eind behoorlijk fit. Ik kan alleen maar hopen dat hij haar nadoet wat dat betreft 
-
80564M
SaarMiep's moeder werd ook fluitend 15, nog steeds wandelhond.Maeve schreef:Nilo's moeder werd 15, en ook tot het eind behoorlijk fit. Ik kan alleen maar hopen dat hij haar nadoet wat dat betreft
Maar tegen de 30 geloof ik gewoon niet.
- Crescent
- Zeer actief
Wauw. Ze zijn zo leuk en gezond, als er hier ooit een hond bijkomt mag dat best een Puli zijn!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Tineke
- Zeer actief
Een fila van 15 jaar oud.