Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Donnie terug naar stichting, nieuwe zoektocht p8
Moderator: moderatorteam
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Re: Donnie is er
Jeetje wat een bericht. Wat vervelend dat hij nu bij je weg gaat. Heeft hij schade gemaakt?
-
charley
Zover ik nu weet niet, ja een beste pluk vacht had Donnie in zijn bek. Ik heb hem waarschijnlijk net op tijd weg kunnen trekken. Bij de buurhond heeft hij dit ook al geprobeerd maar toen kon ik het echt voorkomen.Hippo schreef:Heeft hij schade gemaakt?
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
- Aantal honden: 1
Ach, wat sneu voor jou en Donnie
sterkte hoor. Huil maar flink uit en ooit komt alles gerust goed. Heb vertrouwen. 
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ah sterkte!
Ik had je zo een probleemloos hondje gegund na al je zorgen.
Kan Donnie niet bij/met jou dat traject in gaan met de gedragstherapeut?
Kan Donnie niet bij/met jou dat traject in gaan met de gedragstherapeut?
-
charley
De therapeut raad dit zeer af omdat ik te weinig ervaring heb met honden. Hij gaat nu naar iemand die echt fulltime met Donnie aan de slag gaat en ervaring heeft met dit gedrag en weet hoe ze ermee om moet gaan.veertje schreef:Kan Donnie niet bij/met jou dat traject in gaan met de gedragstherapeut?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
63673J
Ik vind het ontzettend verdrietig voor je, maar ik vind het wel heel goed van de stichting dat ze hier zo verantwoordelijk mee omgaan.charley schreef:De therapeut raad dit zeer af omdat ik te weinig ervaring heb met honden. Hij gaat nu naar iemand die echt fulltime met Donnie aan de slag gaat en ervaring heeft met dit gedrag en weet hoe ze ermee om moet gaan.veertje schreef:Kan Donnie niet bij/met jou dat traject in gaan met de gedragstherapeut?
-
charley
Dat vind ik ook van de stichting, kreeg ook gelijk te horen dat ik me niet schuldig moet voelen en dat ik niet heb gefaald.jvanringen schreef:Ik vind het ontzettend verdrietig voor je, maar ik vind het wel heel goed van de stichting dat ze hier zo verantwoordelijk mee omgaan.charley schreef:De therapeut raad dit zeer af omdat ik te weinig ervaring heb met honden. Hij gaat nu naar iemand die echt fulltime met Donnie aan de slag gaat en ervaring heeft met dit gedrag en weet hoe ze ermee om moet gaan.veertje schreef:Kan Donnie niet bij/met jou dat traject in gaan met de gedragstherapeut?
-
63673J
Je moet je zeker niet schuldig voelen, daar is geen enkele reden voor! Maar het is logisch dat je er beroerd van bent, om jezelf en om Donnie.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach wat sneu!! Sterkte!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Nou zeg, het zit je niet mee, en Donnie ook niet.
Sterkte ermee!
Sterkte ermee!
-
charley
Re: Donnie is er, terug naar gastgezin p4
Dank jullie wel.
De stichting heeft mij belooft dat ze mij op de hoogte houden hoe het met Donnie gaat.
Mis mijn Griekse ventje nu al.
De stichting heeft mij belooft dat ze mij op de hoogte houden hoe het met Donnie gaat.
Mis mijn Griekse ventje nu al.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Wat een pech heb jij met je buitenlandertjes zeg....sterkte voor jou, maar ook voor dat schattige hondje. Hoop dat ze het eruit krijgen. 
-
Wildflower
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
Wat ontzettend jammer voor jou en Donnie.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nou zeg...
Zag je het niet zitten om samen met een honden-gedragstherapeut aan de slag te gaan om het gedrag van Donnie in goede banen te leiden? Ik bedoel dit niet als kritiek hoor, maar hij was er nog maar net en nog niet in zijn normale doen (denk ik zo maar).
Zag je het niet zitten om samen met een honden-gedragstherapeut aan de slag te gaan om het gedrag van Donnie in goede banen te leiden? Ik bedoel dit niet als kritiek hoor, maar hij was er nog maar net en nog niet in zijn normale doen (denk ik zo maar).
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat ontzettend jammer. Wel heel goed dat de stichting een GT ingeschakeld heeft en dit aanbod heeft gedaan. Van jou ook heel verstandig dat jij erop ingegaan bent.
-
63673J
Naar wat ik heb begrepen, wilde Charley dat ook wel maar raadde de stichting dat af.Rami schreef:Nou zeg...![]()
-
charley
De gedragstherapeut van de stichting zag dit niet zitten en heeft met de stichting besloten Donnie binnen 48 uur naar een opvang te brengen (heb ik mee ingestemd). Ik snap ze wel want ik ben onervaren met honden en in mijn straat wonen al meer dan 14 honden (woon in honden buurt) wat natuurlijk nog meer stress voor hem oplevert.Rami schreef:Zag je het niet zitten om samen met een honden-gedragstherapeut aan de slag te gaan om het gedrag van Donnie in goede banen te leiden?
Daarnaast was dit niet het eerste voorval.
Laatst gewijzigd door charley op 09 mei 2017 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ach jee, het zit je ook niet mee. Heel erg veel sterkte.
Top hoe de stichting dit oppakt!
Top hoe de stichting dit oppakt!
-
kathy
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Wat een onvoorziene pech zeg. Ik hoop dat de stichting hem goed op het spoor kan krijgen, wat verschrikkelijk sneu.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ach nee, wat een pech
Ik had je zo een leuk, ongecompliceerd en gezond hondje gegund... Maar als je denkt dat dit gedrag ten opzichte van andere honden voor jou te problematisch is, is het denk ik voor Donnie het beste om door iemand te worden begeleid die kennis van zaken heeft. Fijn dat hij nu in goede handen is en sterkte, je zult hem wel missen 
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Och wat jammer zeg. Is het een mogelijkheid om af te wachten tot hij 'heropvoed' is, of is Donnie echt geen optie meer voor je?
_Esmee
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
wat ontzettend jammer, maar wel netjes geregeld van deze stichting!
Hopelijk hebben ze nog een ander, wat gemakkelijker, opvangertje voor je?
Hopelijk hebben ze nog een ander, wat gemakkelijker, opvangertje voor je?

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
charley schreef:De gedragstherapeut van de stichting zag dit niet zitten en heeft met de stichting besloten Donnie binnen 48 uur naar een opvang te brengen (heb ik mee ingestemd). Ik snap ze wel want ik ben onervaren met honden en in mijn straat wonen al meer dan 14 honden (woon in honden buurt) wat natuurlijk nog meer stress voor hem oplevert.Rami schreef:Zag je het niet zitten om samen met een honden-gedragstherapeut aan de slag te gaan om het gedrag van Donnie in goede banen te leiden?
Daarnaast was dit niet het eerste voorval.
Ik snap het. Maar wat jammer, je was zo blij met Donnie.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
charley
als Donnie heropgevoed is en volgens de gedragstherapeut klaar is om herplaatst te worden zou ik hem heeeeeel graag willen adopteren, dit heb ik ook aan de stichting gevraagd/ doorgegeven.tobi__ schreef:Is het een mogelijkheid om af te wachten tot hij 'heropvoed' is, of is Donnie echt geen optie meer voor je?
Voorlopig houden de stichting en ik contact over het verloop van Donnie, en ik blijf stiekem heel hard hopen dat hij terug kan komen naar mij.
Zeker, het was vanochtend weer stil in huisDeDiana schreef:je zult hem wel missen
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Wat een rot bericht, sterkte.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Ik vind het echt zo sneu voor je. 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Toch had de stichting dit denk ik moeten vertellen voor je hem meekreeg, ik las ergens dat dit niet het eerste incident was geweest toch?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
charley
De stichting wist ook niet dat Donnie echt zou bijten, ze hadden mij wel verteld dat hij aan de lijn naar andere honden blaf en wat bang is. Bij zijn pleeggezin zat Donnie met nog 4 honden en dat ging redelijk goed op 1 hond na, die bleek hij ook een poging gedaan te hebben of hij ook echt gebeten heeft weet ik niet (hoorde ik gisteravond pas).fes/lou schreef:Toch had de stichting dit denk ik moeten vertellen voor je hem meekreeg, ik las ergens dat dit niet het eerste incident was geweest toch?
Het belangrijkste vind ik nu dat Donnie professionele hulp krijgt en goede begeleiding.