Ik loop al een paar dagen met een pijnlijke rug. Spier verrekt denk ik. Niet ernstig maar wel hinderlijk. Je kunt bijna niets. Tot overmaat van ramp ging Fleurtje ook nog achter de krielen aan. Zolang als ik ze heb liep ze gewoon langs de ren. Het interesseerde haar niets. Sinds een week mogen ze los op de binnenplaats lopen. Dan hield ik de honden wel binnen. Maar ze moesten echt even plassen en dat gebeurt altijd achterom via de achterpoort.
Nou, dat ging helemaal mis. Fleurtje erachter aan en luisterde van geen kant. De krielen schoten alle kanten uit. Een rende naar binnen richting de voordeur waar ze in een hoekje gedreven werd. Voordat Fleurtje kon toeslaan kon ik haar net op tijd aan haar nekvel wegtrekken. Of ze zou bijten, ik heb geen idee. Ik koos toch maar even voor de veiligste weg, al werd me dat niet in dank afgenomen. Ze gilde alsof haar leven ervan af hing. En dan die blik van hoe durf je baas.
Ik heb dat inderdaad nog nooit gedaan, maar ik had op dat moment geen keus.
Voor de zekerheid haar toch maar even in de kamer opgesloten en het kippetje naar buiten gebracht. De haan zat al klagelijk te roepen en stond bij de schutting van de tuin. Kippetje was nergens te vinden maar die is waarschijnlijk in paniek onder de schutting door geglipt. Gelijk maar even een stukje van een verticale plank afgezaagd zodat ze gemakkelijker terug kon komen. Na een uurtje was kwam ze dan ook gelukkig terug en gingen gelijk hun ren in.
Ze mogen in elk geval niet meer op de binnenplaats, tenzij de honden binnen zijn en blijven. Toch maar via dat gat de tuin in laten. Dat moet ik dan wel gelijk goed maken met een luikje want toen Fleurtje weer naar buiten mocht had ze dat gat schijnbaar per direct ontdekt. Viel me niet direct op, maar omdat Lut met haar kop ervoor lag wist ik het gewoon. Toen ik de tuin in liep kwam ze dan ook gelijk kwispelend naar me toe om me voor de gemakkelijke toegang te bedanken. Maar ja, daar zal ze niet lang plezier van hebben want ik heb er gelijk iets voor gezet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Krielteckel
Moderator: moderatorteam
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Krielteckel
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Krielteckel
Een teckel met zo'n lieve naam wil toch niet koelbloedig killen ?
Die wil alleen maar onschuldig spelen en jij hebt die idylle wreed verstoord.
Ja....dan krijg je de toorn van koningin teckel over je heen
Die wil alleen maar onschuldig spelen en jij hebt die idylle wreed verstoord.
Ja....dan krijg je de toorn van koningin teckel over je heen
- iones
- Zeer actief
Ik heb een jack russel die de eerste de beste keer dat ze de kans kreeg twee van mijn kippen dood beet. Ik was laaiend! Ik heb haar zo hard gegrepen dat ze het uitgilde. Sindsdien is er geen enkel probleem meer. Kippen, en al het andere gevogelte zoals eenden en fazanten laat ze met rust. En dat is wel zo fijn. Hazen en konijnen kan ze niet pakken, behalve als ze ze in onze eigen tuin weet te vinden, wanneer er een nestje zit. Dat vind ik wel heel erg. Ratten vangt ze ook, maar dat wordt dan weer aangemoedigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Tsja ......................... een van mijn teckels is een keer door de niet goed gesloten deur van de kippenren geglipt (bij een vriendin van me
).
Dat heeft een van de kippen niet overleefd.
Teckels zijn killers.
Ik denk dat Fleurtje wel had toegebeten als je haar niet had weggehaald.
Dat heeft een van de kippen niet overleefd.
Teckels zijn killers.
Ik denk dat Fleurtje wel had toegebeten als je haar niet had weggehaald.