Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat mist er in de voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dailey
nieuw lid

Wat mist er in de voeding

Ongelezen bericht door Dailey »

Hoi,

Wij voeren nu al een behoorlijke tijd Carnis.
Eend, Rund, Kipzalm, Paard

Af en toe van Buddy's Hert en Konijn.

Ik merk dat de huid van mijn Jack behoorlijk droog en veel schilfers heeft. Ook heeft hij jeuk. Toch glanst zijn vacht wel heel mooi en is dus absoluut niet dof.

Ik wil graag visolie bijgeven. Ik heb gelezen dat die van de hema goed is. Even uitknijpen over het vlees 1x per dag. Welke van de hema moet ik hebben? Ze hebben veel soorten.

Ook wilde ik schapenvet van Proderma proberen.

Wat raden jullie mij aan? Wat mist er in zijn voeding?
Dailey
nieuw lid

Re: Wat mist er in de voeding

Ongelezen bericht door Dailey »

Nanna schreef:Het kan zijn dat hij vachtmijt heeft (cheyletiella). Daar zie je ook schilfers en jeuk.
Hoe oud is jack?
Hij is 2 jaar nu. Denk niet dat hij mijt heeft, maar dat er iets mist in zijn voeding.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Wat mist er in de voeding

Ongelezen bericht door alm@ »

Dailey schreef:
Nanna schreef:Het kan zijn dat hij vachtmijt heeft (cheyletiella). Daar zie je ook schilfers en jeuk.
Hoe oud is jack?
Hij is 2 jaar nu. Denk niet dat hij mijt heeft, maar dat er iets mist in zijn voeding.
Dat weet je niet als je geen afkrabsel hebt laten onderzoeken door de dierenarts. Zo te zien geef je volledige voeding dus ik denk niet dat hij iets mist. Voor de zekerheid kan je de kip versie weglaten, dat is een beruchte allergie veroorzaker (omdat hij ook jeuk heeft). Is dat het allemaal niet zou ik Allerderm spot on aanbrengen. Dat heeft in het verleden een hond van mij, die ook schilfers en jeuk had weer een rustige huid gegeven.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”