Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Middelgroot en stevig.. Wat voor ras zoek ik?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Re: Middelgroot en stevig.. Wat voor ras zoek ik?

Ongelezen bericht door klaproos »

Wetters zijn ook erg leuk.
Ik weet trouwens een fokster die toevallig voorheen Wetters gefokt heeft en tegenwoordig clumbers fokt:
http://www.clumber.nl/

Dus als je baat hebt aan een vergelijking tussen de rassen kun je vast goed bij haar terecht. :ok:
Ze heeft een mooi type clumber ook.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Tedzy. schreef:Wetters zijn ook erg leuk.
Ik weet trouwens een fokster die toevallig voorheen Wetters gefokt heeft en tegenwoordig clumbers fokt:
http://www.clumber.nl/

Dus als je baat hebt aan een vergelijking tussen de rassen kun je vast goed bij haar terecht. :ok:
Ze heeft een mooi type clumber ook.
Zeker een knap meisje om te zien. En net een nest gehad ook. Gelukkig zijn ze allemaal al voorzien van een eigen huisje :wink:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als je belangstelling hebt voor een wetter is je op de lijst laten zetten wel zinnig.
Er zijn niet gek veel nesten namelijk, ca 10 per jaar.
Dat kan via de RV: http://www.nvsw.nl

Er is ook een facebookgroep: https://www.facebook.com/groups/9225520 ... 3/?fref=ts
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Als je belangstelling hebt voor een wetter is je op de lijst laten zetten wel zinnig.

Er is ook een facebookgroep: https://www.facebook.com/groups/9225520 ... 3/?fref=ts
Ik ga me eerst nog even verder verdiepen in wat ik precies wil en over hoelang ik dat wil. Aangezien ik niet alleen ben in deze keuze kan dat nog best lang duren. Oorspronkelijke idee was om er een OEB bij te nemen in de verre toekomst. Ik denk niet dat vriendlief nu ineens overstag gaat en er binnen een jaar een nieuwe hond bij mag.
Tot die tijd laat ik de wachtlijst even voor wat het is, dan hou ik ook geen plek op voor andere.

De facebookgroep had ik inderdaad al gevonden. :lol1:
Afbeelding
Biothane
WashBar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Dees en Maylo schreef:
Marjoleine schreef:Als je belangstelling hebt voor een wetter is je op de lijst laten zetten wel zinnig.

Ik ga me eerst nog even verder verdiepen in wat ik precies wil en over hoelang ik dat wil. Aangezien ik niet alleen ben in deze keuze kan dat nog best lang duren. Oorspronkelijke idee was om er een OEB bij te nemen in de verre toekomst. Ik denk niet dat vriendlief nu ineens overstag gaat en er binnen een jaar een nieuwe hond bij mag.
Tot die tijd laat ik de wachtlijst even voor wat het is, dan hou ik ook geen plek op voor andere.
Als een wetter een serieuze optie zou kunnen zijn, liet ik me toch alvast op de wachtlijst zetten als ik jullie was. Zoals ik het lees op de site van de vereniging kun je gewoon nee zeggen als je aan de beurt bent en je toch (nog) liever niet voor een pup gaat zonder dat je dan je plek op de wachtlijst kwijtraakt. Het zou zonde zijn als je t.z.t. een pup wilt en je moet dan nog achteraan aansluiten, toch? Zie uitleg: https://www.nvsw.nl/index.php?sp=109
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Pienda
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pienda »

Er zijn wat rassen die in onze zoektocht naar voren zijn gekomen, maar toch afgevallen omdat we in de hondensport verder willen.
De Broholmer, maar die is wel wat groter dan je eigenlijk zou willen.
De Cao de fila de sao miguel. Zijn we later ook nog eens in het echt tegengekomen. Dat was een hele fijne hond, rustig, zelfverzekerd, sociaal. Kwam uit Portugal.
En dan nog de cimarron uruguayo. Leek mij een beetje hetzelfde type als de sao miguel, maar is, lees ik net, wel in een andere FCI groep ingedeeld.
De laatste twee zijn in Nederland bijna niet te krijgen, maar volgens mij zitten ze wel in Duitsland. Of natuurlijk het oorspronkelijke land :).
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Pienda schreef:Er zijn wat rassen die in onze zoektocht naar voren zijn gekomen, maar toch afgevallen omdat we in de hondensport verder willen.
De Cao de fila de sao miguel. Zijn we later ook nog eens in het echt tegengekomen. Dat was een hele fijne hond, rustig, zelfverzekerd, sociaal. Kwam uit Portugal.
En dan nog de cimarron uruguayo. Leek mij een beetje hetzelfde type als de sao miguel, maar is, lees ik net, wel in een andere FCI groep ingedeeld.
De laatste twee zijn in Nederland bijna niet te krijgen, maar volgens mij zitten ze wel in Duitsland. Of natuurlijk het oorspronkelijke land :).
Er zit een cimarron fokker in nederland. (Oud collega van me)
Maar dat zijn niet de minste rassen die je opnoemt.
En eerlijk gezegd vind ik ze niet bij een doorsnee persoon passen. Deze honden functioneren niet lekker in een rijtjeswoning.
Flinke lap grond is wenselijk...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Pienda
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pienda »

Gimmick schreef: Er zit een cimarron fokker in nederland. (Oud collega van me)
Maar dat zijn niet de minste rassen die je opnoemt.
En eerlijk gezegd vind ik ze niet bij een doorsnee persoon passen. Deze honden functioneren niet lekker in een rijtjeswoning.
Flinke lap grond is wenselijk...
In welk opzicht bedoel je?
En hoe verhouden ze zich tot andere molossers?
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Tamara/Bayko schreef: Als een wetter een serieuze optie zou kunnen zijn, liet ik me toch alvast op de wachtlijst zetten als ik jullie was. Zoals ik het lees op de site van de vereniging kun je gewoon nee zeggen als je aan de beurt bent en je toch (nog) liever niet voor een pup gaat zonder dat je dan je plek op de wachtlijst kwijtraakt. Het zou zonde zijn als je t.z.t. een pup wilt en je moet dan nog achteraan aansluiten, toch? Zie uitleg: https://www.nvsw.nl/index.php?sp=109
Snap ik, maar waarschijnlijk gaat vriendlief toch niet nu al overstag dat er binnen een jaar een pup bij mag. Dus om nu al in te schrijven terwijl het misschien pas over 5 jaar van toepassing is vind ik wel erg vroeg. Ik hoop natuurlijk dat vriendlief straks gewoon akkoord gaat en dat er wat eerder een hond bij mag. Maar eerst daar maar eens goed voor overleggen en dan die inschrijving.
Pienda schreef:Er zijn wat rassen die in onze zoektocht naar voren zijn gekomen, maar toch afgevallen omdat we in de hondensport verder willen.
Broholmer is wel mooi om te zien maar inderdaad groter dan wat ik zoek. Die andere 2 vallen alleen al op basis van uiterlijk af.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Kleine update. Ik ben er uit. Het wordt de wetter.

Nadat ik vorige week de honden ging uitlaten en(stom toevallig) Tedzy tegen kwam met Jazzy, Ted en nog een clumber vond ik ze wel erg leuk maar bij nader inzien toch wel echt te klein voor wat ik zoek in een hond en nog wel wat punten. Het haar viel me dan wel weer mee in het echt, dat is helemaal niet zo lang of extreem als ik dacht nav alle foto's.

Ben nog met vriend in overleg over wanneer we een wetter willen. Plaatsje op de wachtlijst voor pup bemiddeling is ook al geregeld :lol1: De ontvangen clubbladen en opvoedboekje zijn ook alweer uitgelezen, nu alleen nog even samen bedenken over welk termijn we een hond erbij willen. Als het aan mij ligt over een jaar al maar vriendlief is nog niet geheel duidelijk.
Afbeelding
Biothane
WashBar
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Laat je ook goed voorlichten over de gezondheid van de Wetter. Marjolein is al twee teefjes op jonge leeftijd verloren. Vraag haar ook eens om raad?
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

*Esther schreef:Laat je ook goed voorlichten over de gezondheid van de Wetter. Marjolein is al twee teefjes op jonge leeftijd verloren. Vraag haar ook eens om raad?
Ik heb op haar website ook al gelezen inderdaad over de te vroeg overleden wetters. Eentje aan een tekenbeet de ander kanker en volgens mij is de precieze oorzaak van Loulou nog niet geheel bekend.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”