Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Donnie terug naar stichting, nieuwe zoektocht p8
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Donnie is er
Ik zou gewoon een pakje smuldier halen beetje overgieten met warm water en geven...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Wildflower
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
- Aantal honden: 2
Dit inderdaad.malinois schreef:Ik zou gewoon een pakje smuldier halen beetje overgieten met warm water en geven...
-
charley
Ik heb net andere brokken gekocht (Cavom). 1 bakje met iets Cavom met 1 theelepeltje paté neer gezet en 1 bakje Doglovers met 1 theelepeltje paté. Donnie heeft het bakje met Cavom leeg gegeten en wou nog meer. Ik heb hem iets Cavom gegeven zonder paté en dat at hij ook op.
Het bakje Doglovers met paté loopt hij zo voorbij.
In elk geval heeft hij gegeten nu is het afwachten.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
charley schreef:Ik heb net andere brokken gekocht (Cavom). 1 bakje met iets Cavom met 1 theelepeltje paté neer gezet en 1 bakje Doglovers met 1 theelepeltje paté. Donnie heeft het bakje met Cavom leeg gegeten en wou nog meer. Ik heb hem iets Cavom gegeven zonder paté en dat at hij ook op.
Hij heeft in ieder geval een uitgesproken smaak.
Bij mij is Iarik ook zo'n fijnproever.
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Hopelijk blijft hij het goed eten. Alfil vindt nieuwe brokken de eerste dagen ook lekker en daarna daalt het enthousiasme aanzienlijk.
-
Wildflower
- Zeer actief
Fijn dat hij eindelijk heeft gegetencharley schreef:Ik heb net andere brokken gekocht (Cavom). 1 bakje met iets Cavom met 1 theelepeltje paté neer gezet en 1 bakje Doglovers met 1 theelepeltje paté. Donnie heeft het bakje met Cavom leeg gegeten en wou nog meer. Ik heb hem iets Cavom gegeven zonder paté en dat at hij ook op.
Je kan ter afwisseling ook smuldier geven. Het is bij de meeste supermarkten te koop. Ligt in de vriezer.
-
moira7765
- Actief
charley schreef:Sinds 30-4-2017 woont Donnie bij mij. Hij komt van Lesbos en wat voor een mix het is weet ik niet, ja lief, aanhankelijk en super schattig.
De eerste Donnie spam![]()
![]()
![]()
In de reismand onderweg naar Nederland.
Ter adoptie Donnie, zo stond je op FB en werd ik opslag verliefd op je, dat koppie![]()
De kennismaking wandeling. Wat liep je keurig met mij mee.
2 uur in de auto op weg naar je nieuwe thuis.
Foto's vanaf dat Donnie bij mij woont.
Hij doet het hartstikke goed in zijn nieuwe huis alleen blaft/ gaat hij tekeer tegen andere honden tijdens het uitlaten en komt de hond te dicht bij haalt hij uit. Hier gaan we aan werken (hond van Boy hebben we nu dus ook al een probleem mee)
-
charley
Donnie heeft vanavond zijn nieuwe brokken met iets pate goed gegeten, zo te zien had hij honger want zijn bak ging in een keer leeg.
Ik vermoed dat Donnie wel een aantal broertjes en zusjes heeft. Donnie komt uit de hoofdstad van Lesbos.moira7765 schreef: Hij lijkt als 2 druppels water op een hond ( teefje) die ik ken uit mijn buurt, daar ook vandaan komt
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ooh, wat een leuk hondje zeg!
Wat betreft hoeveelheden voer: staar je niet blind op wat hij volgens de verpakking mag, of wat volgens anderen voldoende is.
Het wisselt nogal per type voer en per individe hond.
Voorbeeldje Habibi (ook ongeveer 38 cm, en tussen de 9,3 en 9,7 kilo)
Zij krijgt geperste brok (prins)
Zou volgens de verpakking ongeveer 140 gram mogen.
Krijgt 90 a 100 per dag.
Is echt voldoende voor haar.
Even uitpuzzelen wat voor deze schoonheid het best werkt, qua soort voer, merk, hoeveelheid.
Wat betreft hoeveelheden voer: staar je niet blind op wat hij volgens de verpakking mag, of wat volgens anderen voldoende is.
Het wisselt nogal per type voer en per individe hond.
Voorbeeldje Habibi (ook ongeveer 38 cm, en tussen de 9,3 en 9,7 kilo)
Zij krijgt geperste brok (prins)
Zou volgens de verpakking ongeveer 140 gram mogen.
Krijgt 90 a 100 per dag.
Is echt voldoende voor haar.
Even uitpuzzelen wat voor deze schoonheid het best werkt, qua soort voer, merk, hoeveelheid.

-
charley
Hij krijgt/ eet nu Cavom de groene zak, op de verpakking staat dat hij 130 gram per dag mag maar dat gaat Donnie niet redden, denk dat hij aan 100 gram zeker wel genoeg heeft.Habibi schreef:Even uitpuzzelen wat voor deze schoonheid het best werkt, qua soort voer, merk, hoeveelheid.
Donnie heeft sinds vanmiddag weer vast ontlasting, ben zo blij
Net alleen even een tegenvaller gehad, ik wil Donnie bij de Hema verzekeren alleen kan dit de eerste 6 maanden niet aangezien hij afgelopen 6 maanden bij de DA is geweest en medicijnen heeft gehad (staat niet in zijn dossier ivm andere praktijk). Baal hier wel enorm van dat de Hema hier zo moeilijk over doet zeker omdat het een hondje is uit het buitenland.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Och, als hij het goed doet op 100 gram is het prima toch.
Werkt voor Habieb ook al een hele poos prima.
En verzekering is balen. Maar volgens mij heeft vrijwel iedere dierenverzekering dit soort regels.
Ik hoef ook niet zoveel met dit soort verzekeringen.
(mijn paard was bv niet eens te verzekeren omdat hij "al" 14 was toen ik hem kocht. Is echt niet bejaard ofzo, voor een paard)
Kan me na jouw recente ervaringen met Boy wel voorstellen dat je een verzekering wil.
Maar ook daar: staar je er niet blind op. Ze keren lang niet altijd eenvoudig uit.
Werkt voor Habieb ook al een hele poos prima.
En verzekering is balen. Maar volgens mij heeft vrijwel iedere dierenverzekering dit soort regels.
Ik hoef ook niet zoveel met dit soort verzekeringen.
(mijn paard was bv niet eens te verzekeren omdat hij "al" 14 was toen ik hem kocht. Is echt niet bejaard ofzo, voor een paard)
Kan me na jouw recente ervaringen met Boy wel voorstellen dat je een verzekering wil.
Maar ook daar: staar je er niet blind op. Ze keren lang niet altijd eenvoudig uit.

-
sjm
- Zeer actief
Leuk hoor, veel plezier met Donnie!
-
moira7765
- Actief
Als je het leuk vind kan ik het wel aan hem vragen..charley schreef:Donnie heeft vanavond zijn nieuwe brokken met iets pate goed gegeten, zo te zien had hij honger want zijn bak ging in een keer leeg.
Ik vermoed dat Donnie wel een aantal broertjes en zusjes heeft. Donnie komt uit de hoofdstad van Lesbos.moira7765 schreef: Hij lijkt als 2 druppels water op een hond ( teefje) die ik ken uit mijn buurt, daar ook vandaan komt
Ik weet wel dat ze heel beschermend is naar haar baasje en in begin een voedsel obsessie(alles enigzins eetbaar, moest zo snel mogelijk opgegeten worden) had waardoor ze op een gegeven moment te dik werd. Ze is nu ok, qua gewicht
-
charley
Over een paar uur woont Donie alweer een week bij mij en ik ben nog steeds super blij met hem.
Hij eet zijn nieuwe brokken nog steeds goed en ik ben nu aan het afbouwen met de Kruidvat pate, er gaat nu nog maar een half theelepeltje doorheen.
Met zijn pootje gaat het ook super en hij heeft nu al 3 dagen vaste ontlasting, denk dat de giardia over is.
2 nieuwe foto's van mijn schatje.
Wat doet de hond als baasje even weg is, betrapt.

Baasje ik mag hier toch wel liggen

Hij eet zijn nieuwe brokken nog steeds goed en ik ben nu aan het afbouwen met de Kruidvat pate, er gaat nu nog maar een half theelepeltje doorheen.
Met zijn pootje gaat het ook super en hij heeft nu al 3 dagen vaste ontlasting, denk dat de giardia over is.
2 nieuwe foto's van mijn schatje.
Wat doet de hond als baasje even weg is, betrapt.

Baasje ik mag hier toch wel liggen

-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik ben superblij voor jullie!!!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Fijn dat het zo goed gaat met hem en met jullie samen! 
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
charley
Hij weet zijn huisje/ voordeur al te vinden, loop ik er voorbij staat hij me raar aan te kijken.thom schreef:Donnie is al echt helemaal thuis bij je.
Donnie heeft net zijn eerste kambeurt gehad en dat vond hij heerlijk, ging zelfs op zijn rug liggen en ik moest zijn buikje kammen. Wat is het (tot nu toe) een makkelijk ventje.
-
charley
Zijn broertje (look a like) zoekt nog een huisjeNanna schreef:Ik vind het echt een heel aantrekkelijk hondje om te zien. Ziet er zo lief uit
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Fijn dat het allemaal goed gaat. De foto op de tafel is hilarisch!
-
charley
EstherK schreef:die foto van Donnie op tafel
Ik snap Donnie wel, anders kan hij niet naar buiten kijken. Maar dit is niet de bedoeling.Johnny Jones schreef: De foto op de tafel is hilarisch!
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Slim ventje, die Donniecharley schreef:EstherK schreef:die foto van Donnie op tafel
Ik snap Donnie wel, anders kan hij niet naar buiten kijken. Maar dit is niet de bedoeling.Johnny Jones schreef: De foto op de tafel is hilarisch!
Geniet van hem, en óok van zijn streken
Ik las elders dat hij ook goed eet nu, super

-
63673J
Heerlijk dat het zo goed gaat Charley, ben superblij voor je!
-
charley
Ja hij krijgt nu andere brokken een eet zijn bakje keurig in een keer leeg.labje schreef:Ik las elders dat hij ook goed eet nu, super
Zeker een slim ventje en ik denk dat hij ook een draak eerste klas wordlabje schreef:Slim ventje, die Donnie![]()
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Donnie voelt zich zo te zien al aardig op z'n gemak. Fijn dat hij fysiek nu ook lekker gaat. Alle geluk gewenst samen 
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Fijn dat het zo goed gaat
En slim is hij dus ook, een echte vent moet wel naar buiten kunnen kijken natuurlijk, wie niet groot is moet slim zijn 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Wildflower
- Zeer actief
Fijn dat hij inmiddels goed eet en lichamelijk is opgeknapt
Veel plezier met elkaar!
Veel plezier met elkaar!
-
charley
Slecht nieuws
, Donnie gaat straks weg. Donnie heeft gisteravond een hond gebeten en daarom hebben de stichting en een gedragstherapeut besloten om Donnie naar een gastgezin te brengen waar hij professionele hulp gaat krijgen voor langere tijd. Ik ben er kapot van maar dit gaat zo ook niet en Donnie kan hier zo niet gelukkig worden omdat er in mijn staat en wijk heel veel honden wonen en ontwijken vaak niet kan.
Lieve Donnie ik doe dit voor jou eigen bestwil en ik hoop dat als ze dit gedrag eruit kunnen krijgen je weer bij mij mag wonen.
Lieve Donnie ik doe dit voor jou eigen bestwil en ik hoop dat als ze dit gedrag eruit kunnen krijgen je weer bij mij mag wonen.