ja, maar jij neemt gewoon al je kinderen mee. dan snapt die fokker ook wel dat 1 kritisch woord van Ed hem in de bench doet belanden dus dat zijn mening niet boeitsmoekie schreef:Dat zou inderdaad kunnen. Zo vatte ik het even niet op. Hier met hele huishouden(op Ed na) kennis gemaakt maar duidelijk was wel dat er een meer dan overtuigende JA van het hele huishouden incl de afwezige Ed aanwezig wasM@scha schreef:dat komt dan vanzelf in het gesprek met jou naar voren en dan is aanwezigheid man waarschijnlijk minder spannend. ik heb het gevoel dat deze dame "even" een pupje kwam scoren en eigenlijk baalde dat het niet per koerier kon. dan zou ik ook even de rest van het huishouden willen zien om het vlees in de kuip te checken.
en op plaats 2 heb ik het afgelopen jaar ontdekt hoe belangrijk ik persoonlijk de gezamenlijke JA! voor een pup vind.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is de prijs van een hond tegenwoordig?
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Wat is de prijs van een hond tegenwoordig?

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jan was ook alleen toen hij naar Abra ging kijken , het was zo onverwachts immers.smoekie schreef:Mag ik vragen waarom haar man mee moest?Kells schreef:Nou een vragenschema vind ik wat ver gaan. Bij mij is het wel zo dat mensen eerst 1 of meerdere keren even moeten langskomen op de koffie. Ik wil mensen wel een beetje leren kennen voor ik ze een pup mee geef. Onlangs stond er een (rijke) dame op de stoep die graag een pup wilde kopen en gelijk wilde meenemen. Ze was alleen en haar man had ze thuis gelaten. Het bezoek was vrij kort en we spraken af dat ze de volgende dag terug zou komen met haar man. 's Avonds ging de telefoon, ze gaf mij gelijk, een setter was niet geschikt voor hun. Ze gingen nu kijken voor een Berner sennen. Je moet er toch niet aan denken dat je een pup gelijk mee geeft aan zo'n iemand?
Even op mezelf betrekkend bijvoorbeeld. Ed van mij zou wel mee gaan kijken bij een pup maar niet omdat hij vd fokker zou "moeten"Ed is geen honden-hondenmens (weet ff niet hoe uit te leggen) maar laat er geen enkele twijfel over zijn dat mocht er onverhoopt iets (ziekte oid) met de hond zijn hij kosten noch moeite zou besparen. Ed is op zijn eigen (andere) manier heel erg gek met Nell en dat was hij ook met Bell en Syll en dat zal met een volgende hond niet anders zijn. Geen enkele twijfel daarover. Maar de aanschaf van een hond/ras en alles wat daar bij hoort (voor traject,bezoekjes e.d.) is toch echt meer mijn(kinderen) keuze/verantwoording.
Wel hadden we een voorstelmail naar het asiel gestuurd en daarop reageerde ze wel vrij snel met het verzoek voor een kennismaking.
Hij heeft haar overigens ook direct meegenomen en heb ik later pas contact met asiel gehad.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je hebt nooit meer dan een dooie mus gezien waarschijnlijk.moira7765 schreef:Zit wel een grote kern van waarheid in, immers het diersoort met de meeste agressie is nog altijd de mens. Een hond haalt juist (meestal dangonnie schreef:Anne&Taar schreef:Domor schreef:E
Met de helft van de mensen ook, en nu bedoel ik niet perse de vluchtelingen/buitenlanders. Voordat ik van racisme wordt beschuldigd. Haha.
.) dit agressie omlaag
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
moira7765
- Actief
-
Manuma
- Zeer actief
Ah ja je herkent hem gelijk, wat leuk!malinois schreef:Hier geen bandjes... maarre... hier kun je er toch maar 1 uit kiezen
Ik had 2e van rechts wel willen hebben
Welke pup is nou Xtreme? Helemaal links denk ik?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Er missen er 2 op de foto... die liggen te slapenManuma schreef:Ah ja je herkent hem gelijk, wat leuk!malinois schreef:Hier geen bandjes... maarre... hier kun je er toch maar 1 uit kiezen
Ik had 2e van rechts wel willen hebben![]()
Welke pup is nou Xtreme? Helemaal links denk ik?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Da's ook weer waarM@scha schreef:ja, maar jij neemt gewoon al je kinderen mee. dan snapt die fokker ook wel dat 1 kritisch woord van Ed hem in de bench doet belanden dus dat zijn mening niet boeit![]()
Nell was voor ons itt nu destijds wel redelijk "onverwacht". Maar toen ik haar zag was ik gewoon verkocht en Ed, ach, Ed is wat dat betreft grote kerel met klein zeer klein hartje, die was zo ongeveer net zo snel verkocht als ik was en dat is nu niet andersTineke schreef:Jan was ook alleen toen hij naar Abra ging kijken , het was zo onverwachts immers.
Wel hadden we een voorstelmail naar het asiel gestuurd en daarop reageerde ze wel vrij snel met het verzoek voor een kennismaking.
Hij heeft haar overigens ook direct meegenomen en heb ik later pas contact met asiel gehad.
Die rechtsemalinois schreef:Er missen er 2 op de foto... die liggen te slapenmaar volgens mij is de linkse idd Xtreme...
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- dagmar88
- Zeer actief
Kells schreef:Zoiets ja. Komt bij dat haar man graag een setter wilde omdat hij vroeger een setter had, maar niet erbij is om kennis te maken.
Ik wil gewoon zien dat het hele gezin zin heeft in die pup. Dat dat hondje een aanvulling voor ze is.
En ja, onze pups zijn niet terecht gekomen bij mensen zonder tuin en niet zonder tenminste één partner thuis.
De druk dat ze binnen een bepaalde tijd een x aantal uren alleen moesten blijven was er in ieder geval niet.
Ik vind ze stuk voor stuk heel leuk en lief, maar wil ze niet terug als het even kan. En al helemaal niet beschadigd.
Voor de Naapje hadden we te veel eisen, die kleine tornado is maar gebleven
-
80564M
Ik ben erg blij dat de fokster "bepaald" welke pup naar wie gaat. Zij ziet ze namelijk dik 7 weken. Het nestje van Miep was ik heel erg bij betrokken, heb zelfs een dag op het gepuppelte mogen passen, maar ik kon echt geen keus maken. Ik zou zelf dan puur keus maken op "iets anders". Dus de donkerste van het nest, of de grootste flaporen, of de grootste bruine ogen...
Ik vind het zelf erg fijn dat de fokster ons kent, en dat zij bedenkt wat voor pup bij ons past. De afgelopen 2x heeft ze dat prima ingeschat, ik denk dat ze dat ook deze keer heel goed kan.
Ik vind het zelf erg fijn dat de fokster ons kent, en dat zij bedenkt wat voor pup bij ons past. De afgelopen 2x heeft ze dat prima ingeschat, ik denk dat ze dat ook deze keer heel goed kan.
- dagmar88
- Zeer actief
Marion. schreef:Ik ben erg blij dat de fokster "bepaald" welke pup naar wie gaat. Zij ziet ze namelijk dik 7 weken. Het nestje van Miep was ik heel erg bij betrokken, heb zelfs een dag op het gepuppelte mogen passen, maar ik kon echt geen keus maken. Ik zou zelf dan puur keus maken op "iets anders". Dus de donkerste van het nest, of de grootste flaporen, of de grootste bruine ogen...
-
80564M
Nee. Behalve de fokster. Gewoon een ander meisje, of jongetje. Wel zelfde basis.dagmar88 schreef:Marion. schreef:Ik ben erg blij dat de fokster "bepaald" welke pup naar wie gaat. Zij ziet ze namelijk dik 7 weken. Het nestje van Miep was ik heel erg bij betrokken, heb zelfs een dag op het gepuppelte mogen passen, maar ik kon echt geen keus maken. Ik zou zelf dan puur keus maken op "iets anders". Dus de donkerste van het nest, of de grootste flaporen, of de grootste bruine ogen...
Wat leuk! Wordt het familie?
- dagmar88
- Zeer actief
Marion. schreef:Nee. Behalve de fokster. Gewoon een ander meisje, of jongetje. Wel zelfde basis.dagmar88 schreef:Marion. schreef:Ik ben erg blij dat de fokster "bepaald" welke pup naar wie gaat. Zij ziet ze namelijk dik 7 weken. Het nestje van Miep was ik heel erg bij betrokken, heb zelfs een dag op het gepuppelte mogen passen, maar ik kon echt geen keus maken. Ik zou zelf dan puur keus maken op "iets anders". Dus de donkerste van het nest, of de grootste flaporen, of de grootste bruine ogen...
Wat leuk! Wordt het familie?
Heerlijk, ben benieuwd
- Donkere Dame
- Actief
Ik denk dat dat screening/vragenlijst gebeuren (hoe goed in het belang van de pup bedoelt ook) de broodfokker in de hand werkt.
Meeste mensen willen gewoon een leuke hond en hebben geen zin in te veel poespas.
Willen misschien best wel wachten tot ze het nest mogen verlaten en dergelijke maar hebben geen zin in een kruisverhoor.
Zelf heb ik mijn (stamboom) tervuur bij mensen vandaan wiens eerste nestje het was.
Gewoon aardige mensen geen vragenlijsten wel leuk gesprek met koffie en een uurtje later besloten welke pup het zou worden.
2 weken later opgehaald en (slechts!) €750,- armer.
Meeste mensen willen gewoon een leuke hond en hebben geen zin in te veel poespas.
Willen misschien best wel wachten tot ze het nest mogen verlaten en dergelijke maar hebben geen zin in een kruisverhoor.
Zelf heb ik mijn (stamboom) tervuur bij mensen vandaan wiens eerste nestje het was.
Gewoon aardige mensen geen vragenlijsten wel leuk gesprek met koffie en een uurtje later besloten welke pup het zou worden.
2 weken later opgehaald en (slechts!) €750,- armer.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
tja, de 'adoptanten' van mijn opvangers werden ook aan een 'kruisverhoor' onderworpen... Ik vond het gewoon bizar als er iemand belde voor een hond, dat de enige vraag was waar ik woonde zodat ze hem op konden halen
De meeste mensen zelfs hadden eigenlijk helemaal geen vragen over de hond in kwestie, hooguit of ie bij katten kon of zo. Sorry, maar dan ga ik toch echt wel vragen stellen aan die mensen om proberen te beoordelen of die hond bij hun paste. En zei ik ook wel eens nee.
Sommige mensen zien zichzelf echt als redders van zo'n hond en denken dat jij en de hele wereld wel dankbaar zult zijn voor hun interesse. Hoe goed bedoeld ook.
Maar die hond heeft al genoeg meegemaakt, die moet nu gewoon op een plek komen waar ie kan blijven. En helaas heeft die hond er zelf niks over te zeggen en moet ik dat dan doen, al maak ik natuurlijk net zo goed mijn eigen, menselijke, fouten.
Mijn ervaring is ook dat mensen die zelf het meeste wilden weten over een hond, en het meest open waren om hun situatie te beschrijven, naderhand de beste match vormden met de hond. Daar is toch iedereen bij gebaat?
De meeste mensen zelfs hadden eigenlijk helemaal geen vragen over de hond in kwestie, hooguit of ie bij katten kon of zo. Sorry, maar dan ga ik toch echt wel vragen stellen aan die mensen om proberen te beoordelen of die hond bij hun paste. En zei ik ook wel eens nee.
Sommige mensen zien zichzelf echt als redders van zo'n hond en denken dat jij en de hele wereld wel dankbaar zult zijn voor hun interesse. Hoe goed bedoeld ook.
Maar die hond heeft al genoeg meegemaakt, die moet nu gewoon op een plek komen waar ie kan blijven. En helaas heeft die hond er zelf niks over te zeggen en moet ik dat dan doen, al maak ik natuurlijk net zo goed mijn eigen, menselijke, fouten.
Mijn ervaring is ook dat mensen die zelf het meeste wilden weten over een hond, en het meest open waren om hun situatie te beschrijven, naderhand de beste match vormden met de hond. Daar is toch iedereen bij gebaat?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Adoptanten, adoptie en dat soort geneuzel zou ik op afhaken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
Aan de ene kant snap k best dat er dingen gevraagd worden, aan de andere kant, ik heb ze daar echt niet het hemd van het lijf gevraagd, nog met Sneeuw , nog met Zuri, en ik ben toch wel een redelijk stabiel en goed onderkomen aan het bieden voor die honden....... vind ik zelf, maar ik zou dus worden afgeserveerd
....... nice ......... toch
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Ik denk dat sommige mensen zich een te grote rol aanmeten als redder van honden en dus denken eisen te mogen stellen aan de manier waarop jij met je hond omgaat..S@ndr@ schreef:Aan de ene kant snap k best dat er dingen gevraagd worden, aan de andere kant, ik heb ze daar echt niet het hemd van het lijf gevraagd, nog met Sneeuw , nog met Zuri, en ik ben toch wel een redelijk stabiel en goed onderkomen aan het bieden voor die honden....... vind ik zelf, maar ik zou dus worden afgeserveerd....... nice ......... toch
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja nou precies ik zit niet te wachten op een verhoor als ik een hond wil adopteren..... en tegenwoordig kun je best heel veel van social media halen aan info al je dat echt zou willen, is misschien zelfs wel betrouwbaarder dan wat mensen je vertellenOmega schreef:Ik denk dat sommige mensen zich een te grote rol aanmeten als redder van honden en dus denken eisen te mogen stellen aan de manier waarop jij met je hond omgaat..S@ndr@ schreef:Aan de ene kant snap k best dat er dingen gevraagd worden, aan de andere kant, ik heb ze daar echt niet het hemd van het lijf gevraagd, nog met Sneeuw , nog met Zuri, en ik ben toch wel een redelijk stabiel en goed onderkomen aan het bieden voor die honden....... vind ik zelf, maar ik zou dus worden afgeserveerd....... nice ......... toch
ik denk dat je van mijn smoelenboek af kun lezen hoe ik met mijn dieren omga, en hoe ik er over denk......... beter dan direct een vraag stellen... en ondervragen, huisbezoeken enz, dat is een moment opname
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 mei 2017 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Wat is de prijs? Ja, wat een gek ervoor geeft. Deze gast adverteert al maanden lang vrijwel dagelijks op marktplaats. Hij levert niet alleen teckels, maar alle rassen die erg populair zijn. Zijn prijzen zijn vanaf prijzen die beginnen bij € 699,-.
Voor dit stamboomloze teckeltje betaal je maar liefst € 1.200,-
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... e=lr&pos=8
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wolfsblut schreef:Wat is de prijs? Ja, wat een gek ervoor geeft. Deze gast adverteert al maanden lang vrijwel dagelijks op marktplaats. Hij levert niet alleen teckels, maar alle rassen die erg populair zijn. Zijn prijzen zijn vanaf prijzen die beginnen bij € 699,-.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Da's Bolkshof. Beruchte broodfokker c.q. handelaar in Oostblokhondjes. Echt compleet absurd, dat soort prijzen. Voor 1200 euro heb je toch zeker ook wel een teckeltje met stamboom uit geteste ouders van een bonafide fokker?! Toch trappen er nog steeds mensen in en gaan de pups daar als warme broodjes over de toonbank.Wolfsblut schreef:Wat is de prijs? Ja, wat een gek ervoor geeft. Deze gast adverteert al maanden lang vrijwel dagelijks op marktplaats. Hij levert niet alleen teckels, maar alle rassen die erg populair zijn. Zijn prijzen zijn vanaf prijzen die beginnen bij € 699,-.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Wat is dan precies het probleem met een aantal vragen beantwoorden? Verplaats je eens in degene die de hond van straat heeft gehaald en/of een tijd heeft verzorgd. Dan zou je toch ook willen weten dat de hond goed terechtkomt? Zeker als er specifieke aandachtspunten zijn (bijvoorbeeld een hond die liefst niet of juist wel bij andere honden geplaatst moet worden, een hond die nog helemaal niet alleen kan zijn, een hond die angstig is of heel veel lichaamsbeweging nodig heeft). Dat hoeft echt niet door middel van een kruisverhoor, dat kan in een gesprek of met wat algemene vragen. Natuurlijk kunnen mensen zich anders voordoen dan ze zijn en sociaal wenselijke antwoorden gaan geven, maar je moet ergens beginnen. Je kunt moeilijk verwachten dat stichtingen hele FB-profielen gaan uitpluizen (die net zo goed niet altijd een reëel beeld geven) en ze moeten zich toch ergens op baseren. Het lijkt me verre van wenselijk dat honden maar zomaar aan iedereen meegegeven worden. Dan bedoel ik niet dat jij 'zomaar iedereen' bent, maar zij kennen jou niet, weten niet welke ervaring je hebt met honden, dus voor hetzelfde geld was jij een totaal onervaren hondeneigenaar met bepaalde verwachtingen die helemaal niet bij de hond in kwestie pasten. Dat kun je dus wel ondervangen door vooraf vragen te stellen. Lijkt me alleen maar in het belang van de hond én van de nieuwe eigenaar, die ook niet op een totale mismatch zit te wachten.S@ndr@ schreef:Ja nou precies ik zit niet te wachten op een verhoor als ik een hond wil adopteren..... en tegenwoordig kun je best heel veel van social media halen aan info al je dat echt zou willen, is misschien zelfs wel betrouwbaarder dan wat mensen je vertellenOmega schreef:Ik denk dat sommige mensen zich een te grote rol aanmeten als redder van honden en dus denken eisen te mogen stellen aan de manier waarop jij met je hond omgaat..S@ndr@ schreef:Aan de ene kant snap k best dat er dingen gevraagd worden, aan de andere kant, ik heb ze daar echt niet het hemd van het lijf gevraagd, nog met Sneeuw , nog met Zuri, en ik ben toch wel een redelijk stabiel en goed onderkomen aan het bieden voor die honden....... vind ik zelf, maar ik zou dus worden afgeserveerd....... nice ......... toch
![]()
ik denk dat je van mijn smoelenboek af kun lezen hoe ik met mijn dieren omga, en hoe ik er over denk......... beter dan direct een vraag stellen... en ondervragen, huisbezoeken enz, dat is een moment opname
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dat is niet het probleem, het probleem is dat het zo lek is als een mandje, ik kan ze van alles wel op de mouw spelden in in de praktijk gebeurt dat ook vaak of het wordt net even wat( een heel stuk ) rooskleuriger voor gesteld, ,.... ik kan jou vertellen dat ik altijd honden heb gehad, en heel veel ervaring heb, ( nu is dat ook wel zo, maar hoe weet jij dat t waar is)...
het zijn moment opnames.... mijn smoelenboek is wat dat betreft een goede afspiegeling van wie en wat ik ben ( en over langere tijd) en zo ben ik altijd aan honden gekomen, ik kon de fokster van Van Gils via een forum,( ze heeft me geen vragen hoeven stellen) of via social media, ( Sneeuw en Zuri) ..... dat is eerlijk..... een 3 de graads verhoor ,..... ik vind vragen beantwoorden niet echt nuttig, sorry.. als je echt wil weten wie ik ben en je vind het belangrijk dan stel je ze niet dan ga je gewoon even zoeken , en je zult vinden
het zijn moment opnames.... mijn smoelenboek is wat dat betreft een goede afspiegeling van wie en wat ik ben ( en over langere tijd) en zo ben ik altijd aan honden gekomen, ik kon de fokster van Van Gils via een forum,( ze heeft me geen vragen hoeven stellen) of via social media, ( Sneeuw en Zuri) ..... dat is eerlijk..... een 3 de graads verhoor ,..... ik vind vragen beantwoorden niet echt nuttig, sorry.. als je echt wil weten wie ik ben en je vind het belangrijk dan stel je ze niet dan ga je gewoon even zoeken , en je zult vinden
- lucie
- Zeer actief
ten eerste staan zowel adoptanten als kruisverhoor tussen aanhalingstekens, hetgeen betekent een en ander niet te letterlijk op te vatten.S@ndr@ schreef:Ja nou precies ik zit niet te wachten op een verhoor als ik een hond wil adopteren..... en tegenwoordig kun je best heel veel van social media halen aan info al je dat echt zou willen, is misschien zelfs wel betrouwbaarder dan wat mensen je vertellenOmega schreef:Ik denk dat sommige mensen zich een te grote rol aanmeten als redder van honden en dus denken eisen te mogen stellen aan de manier waarop jij met je hond omgaat..S@ndr@ schreef:Aan de ene kant snap k best dat er dingen gevraagd worden, aan de andere kant, ik heb ze daar echt niet het hemd van het lijf gevraagd, nog met Sneeuw , nog met Zuri, en ik ben toch wel een redelijk stabiel en goed onderkomen aan het bieden voor die honden....... vind ik zelf, maar ik zou dus worden afgeserveerd....... nice ......... toch
![]()
ten tweede ben ik geen redder van honden, maar heb ik wel de verantwoordelijkheid op me genomen een goed thuis te zoeken voor de hond die bij mij zit. Als jij je hond zou herplaatsen, zou jij dan niet willen weten waar die terechtkomt? Zou jij een behoorlijk hysterische 1 jarige engelse setter bij een stel van in de 80 zetten dat aangeeft slecht ter been te zijn? Of een herder die in het asiel is beland wegens notoir weglopen wegens niet alleen kunnen zijn bij iemand die begint te vragen of ik een goed pension weet, want er staat wel een vakantie gepland? of een zeer hondagressieve mechelteef bij iemand met al een teef in huis?
Topje van de ijsberg kan ik je vertellen, en al deze info stond toch echt in de advertentie, alsmede wat voor type baasje er wordt gezocht. En toch gebeurt dit, ik stond er zelf ook van te kijken en heb er van geleerd. Dan maar wat beledigde ego's die afhaken omdat ik vraag hoeveel tijd ze kunnen besteden aan een hyperactieve BCkruising. Liever zorgen voor duidelijkheid dan dat een hond dezelfde avond weer terug wordt gebracht omdat een ietwat afwachtende hond heeft gebeten (want mevrouw wilde toch de hond aaien terwijl hij net rustig in zijn mandje lag. en dit was toch echt een van de makkelijkste honden die ik ooit heb opgevangen).
Dan liever mensen die voor zichzelf goed hebben bedacht welk type hond bij ze past en willen weten of dit ook het geval is (had jij ook niet zo'n lijst aan voorwaarden?)
-
S@ndr@
- Zeer actief
Daarom zei ik al je moet even wat dieper zoeken, je gaat de waarheid niet vinden door vragen te stellen, mensen hebben weinig zelf kennis... als ik een hond zou moeten herplaatsen en je was kandidaat, lichtte ik je hele doopceel en dat was niet door middel van vragen stellen hoor, want ik ga er niet van uit dat je adequaat antwoord
...... dus ik ben feitelijk nog veel erger dan,
- lucie
- Zeer actief
prima, ik zou het alleen maar toejuichenS@ndr@ schreef:Daarom zei ik al je moet even wat dieper zoeken, je gaat de waarheid niet vinden door vragen te stellen, mensen hebben weinig zelf kennis... als ik een hond zou moeten herplaatsen en je was kandidaat, lichtte ik je hele doopceel en dat was niet door middel van vragen stellen hoor, want ik ga er niet van uit dat je adequaat antwoord...... dus ik ben feitelijk nog veel erger dan,
Daarom ook geleerd door te vragen. Dagelijks een lange wandeling bleek namelijk voor iedereen nogal wat anders in te houden. Heel naief ging ik er aanvankelijk van uit dat niemand een half uur als lang kon beschouwen
-
S@ndr@
- Zeer actief
Voor mijn groters is dat ook meer dan genoeg , voor een actief ras is het natuurlijk net warm lopen
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik snap het probleem ook niet zo van een goed gesprek annex vragenlijst. Een hond is toch verdorie een halfje wit die aan iedereen wordt verkocht?lucie schreef:ten eerste staan zowel adoptanten als kruisverhoor tussen aanhalingstekens, hetgeen betekent een en ander niet te letterlijk op te vatten.S@ndr@ schreef:Ja nou precies ik zit niet te wachten op een verhoor als ik een hond wil adopteren..... en tegenwoordig kun je best heel veel van social media halen aan info al je dat echt zou willen, is misschien zelfs wel betrouwbaarder dan wat mensen je vertellenOmega schreef:Ik denk dat sommige mensen zich een te grote rol aanmeten als redder van honden en dus denken eisen te mogen stellen aan de manier waarop jij met je hond omgaat..S@ndr@ schreef:Aan de ene kant snap k best dat er dingen gevraagd worden, aan de andere kant, ik heb ze daar echt niet het hemd van het lijf gevraagd, nog met Sneeuw , nog met Zuri, en ik ben toch wel een redelijk stabiel en goed onderkomen aan het bieden voor die honden....... vind ik zelf, maar ik zou dus worden afgeserveerd....... nice ......... toch
![]()
ten tweede ben ik geen redder van honden, maar heb ik wel de verantwoordelijkheid op me genomen een goed thuis te zoeken voor de hond die bij mij zit. Als jij je hond zou herplaatsen, zou jij dan niet willen weten waar die terechtkomt? Zou jij een behoorlijk hysterische 1 jarige engelse setter bij een stel van in de 80 zetten dat aangeeft slecht ter been te zijn? Of een herder die in het asiel is beland wegens notoir weglopen wegens niet alleen kunnen zijn bij iemand die begint te vragen of ik een goed pension weet, want er staat wel een vakantie gepland? of een zeer hondagressieve mechelteef bij iemand met al een teef in huis?
Topje van de ijsberg kan ik je vertellen, en al deze info stond toch echt in de advertentie, alsmede wat voor type baasje er wordt gezocht. En toch gebeurt dit, ik stond er zelf ook van te kijken en heb er van geleerd. Dan maar wat beledigde ego's die afhaken omdat ik vraag hoeveel tijd ze kunnen besteden aan een hyperactieve BCkruising. Liever zorgen voor duidelijkheid dan dat een hond dezelfde avond weer terug wordt gebracht omdat een ietwat afwachtende hond heeft gebeten (want mevrouw wilde toch de hond aaien terwijl hij net rustig in zijn mandje lag. en dit was toch echt een van de makkelijkste honden die ik ooit heb opgevangen).
Dan liever mensen die voor zichzelf goed hebben bedacht welk type hond bij ze past en willen weten of dit ook het geval is (had jij ook niet zo'n lijst aan voorwaarden?)
Als je als verzorger/oppasser werkelijk hart hebt voor je dieren, dan zoek je een zo'n goed mogelijke match bij elke individuele hond.
Ik kan me bijvoorbeeld nog herinneren dat ik (en uiteraard Alma en Tineke) een goed tehuis zocht voor mijn Cody. Duidelijk aangegeven dat hij onbetrouwbaar was met andere honden, katten én kinderen. Ook een agressief trekje had en goed in de gaten moest worden gehouden.
En wie reageerden? Mensen met kleine kindjes, mensen met een teckelreutje, etc.
Stupiditeit ten top, dus.
We zijn máánden bezig geweest. Want zo'n prachtige stamboomcollie wilde iedereen wel hebben. En hij zág er knuffelig uit maar was het beslist niet. Moesten we hem dan maar ongezien bij de eerste de beste dumpen en afwachten wanneer hij weer schade maakte? Een andere hond greep. Of nog erger, een kindje?
Er mag best wel wat meer respect zijn voor het gros van de mensen die geheel vrijwillig heel veel tijd, energie en eigen geld kwijt zijn om te zorgen dat de honden waar ze verantwoordelijk voor zijn een goed tehuis te bieden. Zodat er niet meer mee wordt geleurd, ze in het asiel worden geflikkerd als het even niet loopt zoals gedacht of nog erger, in het bos worden achtergelaten.
Natuurlijk zijn er stichtingen waar individuele medewerkers een (te) grote broek aantrekken. Of waar honden toch verkeerd worden geplaatst. Fouten worden gemaakt. Maar er zijn ook Nederlandse asiels waar je op buitengewoon arrogante wijze wordt bejegend.
Maar bij het gros van de, zowel binnenlandse als buitenlandse, stichtingen en asiels werken heel veel mensen heel erg hard om geheel belangenloos honden en potentiële baasjes gelukkig te maken.
Trouwens, net zo goed als er fokkers zijn die zich met hart en ziel inzetten voor hun honden en ook nog jaren later de door hun gefokte honden terughalen omdat ze wegmoeten.
Hier op het forum zitten heel veel echte hondenliefhebbers en -kenners. Maar dat kan iemand van een stichting, een asiel of een fokker niet aan de neus van de mensen zien.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik denk wel dat S@ndr@ een punt heeft qua info van bijv fb halen. Kijk je op mijn fb dan staat daar vanaf de dag dat ik op fb zat tig jaar geleden zo goed als alleen maar iets over (mijn) honden. Dag in dag uit duizenden foto's in totaal... die zet je er niet maar even zo op. Die moeite doen mensen er ook niet voor incl verhaal als je ff snel een hond wil. Ik ben alles behalve een prater. Neem geen aanwezige honden mee omdat ik nu eenmaal mn eigen idee heb over t introduceren bij mijn aanwezige honden zonder vreemden erbij. Maar durf wel te stellen dat ze hier een prima levem hebben en er toch een redelijk kennisniveau aanwezig is.
Dat haal je bij mij dus niet uit gesprekken maar wel bijv uit mn fb pagina.
Dat haal je bij mij dus niet uit gesprekken maar wel bijv uit mn fb pagina.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Tineke
- Zeer actief
Net als er mensen zijn die menen dat je dankbaar moet zijn omdat hun een hond willen redden, ook als die totaal niet bij ze past.Omega schreef:Ik denk dat sommige mensen zich een te grote rol aanmeten als redder van honden en dus denken eisen te mogen stellen aan de manier waarop jij met je hond omgaat..S@ndr@ schreef:Aan de ene kant snap k best dat er dingen gevraagd worden, aan de andere kant, ik heb ze daar echt niet het hemd van het lijf gevraagd, nog met Sneeuw , nog met Zuri, en ik ben toch wel een redelijk stabiel en goed onderkomen aan het bieden voor die honden....... vind ik zelf, maar ik zou dus worden afgeserveerd....... nice ......... toch

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl