Ik weet dat de prijzen verschillen tussen cardigan en pembroke, meende dat de pem al gauw richting de 1500 ging
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is de prijs van een hond tegenwoordig?
Moderator: moderatorteam
- Tigress
- Actief
- Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Wat is de prijs van een hond tegenwoordig?
Hier 1000 neergelegd voor mijn ventje met stamboom.
Ik weet dat de prijzen verschillen tussen cardigan en pembroke, meende dat de pem al gauw richting de 1500 ging
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Das dan hard gegaan. Plato kostte 11 jaar geleden 650€Tigress schreef:Hier 1000 neergelegd voor mijn ventje met stamboom.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben zo kritisch incl kruisverhoor. Zeker bij mensen die enkel een actieve huishond zoeken. Dan maar elitair. Blijf liever er langer mee zitten dan dat ze verkeerd terecht komen en dan nog kan het helaas fout gaan.moira7765 schreef: Waar ik mij aan erg is dat bij de meest populaire, gewilde honden(rassen) fokkers, een te hoge arrogantie heerst van 'Ik kan van alles vragen en eisen want er is toch meer vraag dan aanbod' zo'n houding bespeur ik maar al te vaak.Het lijkt wel een kruisverhoor van een verdachte voor moord. Hier jaag je goed bedoelde mensen naar een fokker toe die niet klaagt en waar je nog als 'koning word behandeld'.Hebben deze laatste de beste intentie met het ras?
Waarschijnlijk niet..![]()
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
De fokker van Alex is ook kritisch, je krijgt een vragenschema wat je moet invullen.crutz schreef:Ik ben zo kritisch incl kruisverhoor. Zeker bij mensen die enkel een actieve huishond zoeken. Dan maar elitair. Blijf liever er langer mee zitten dan dat ze verkeerd terecht komen en dan nog kan het helaas fout gaan.moira7765 schreef: Waar ik mij aan erg is dat bij de meest populaire, gewilde honden(rassen) fokkers, een te hoge arrogantie heerst van 'Ik kan van alles vragen en eisen want er is toch meer vraag dan aanbod' zo'n houding bespeur ik maar al te vaak.Het lijkt wel een kruisverhoor van een verdachte voor moord. Hier jaag je goed bedoelde mensen naar een fokker toe die niet klaagt en waar je nog als 'koning word behandeld'.Hebben deze laatste de beste intentie met het ras?
Waarschijnlijk niet..![]()
Ik heb (had in Alex's geval
-
moira7765
- Actief
Ik vind het helemaal niet erg als er vragen worden gesteld. Het gevoel zou er moeten zijn of dat jouw puppy en mooi waardig honden bestaan kan krijgen en dat men goed over hun keuze hebben nagedacht. Past deze pup bij deze mensen, eigenlijk niet veel meer..
Al het andere is fokker 'ego' die er niet zou zijn als een hondenras wat minder makkelijk te verkopen is.
Al het andere is fokker 'ego' die er niet zou zijn als een hondenras wat minder makkelijk te verkopen is.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Gerichte vragen stellen vind ik geen enkel probleem. Daar kun je voor je pup een hoop ellende mee voorkomen. Een kwalijke zaak wat overigens de laatste jaren erg populair geworden is, is dat een aantal fokkers zichzelf tot een soort van psycholoog benoemd hebben en vervolgens op "psychologische gronden` uitmaken welke pup bij jou past.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
De fokker van mijn pup vroeg of ik geen pup van haar wilde. Veel makkelijker, scheelt een verhoor 
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben wel gewend om voor m'n pupkopers te kiezen, dit omdat er veel naar het buitenland gaan. En indien een geschikt actief huisgezin zich aandoet beperk ik hun keuze zodat ze niet met haantje de voorste die uiteindelijk te veel is naar huis gaan. Waarbij ik heel duidelijk aangeef dat als ze zich niet in mijn beperkte keuze kunnen vinden we beter afscheid kunnen nemen ipv dat ze met een ongewenste pup vertrekkenWolfsblut schreef:Gerichte vragen stellen vind ik geen enkel probleem. Daar kun je voor je pup een hoop ellende mee voorkomen. Een kwalijke zaak wat overigens de laatste jaren erg populair geworden is, is dat een aantal fokkers zichzelf tot een soort van psycholoog benoemd hebben en vervolgens op "psychologische gronden` uitmaken welke pup bij jou past.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik heb deze redenatie vaak voorbij horen komen. Mijn reactie is altijd dat er geen gebrek is aan honden, maar een overschot aan mensen die honden willen kopen. De drempel tot het kopen van een hond moet omhoog, mensen schaffen veel te snel een dier aan. Nederland zou er met de helft van de hoeveelheid honden veel beter uitzien.Domor schreef:Er is een tekort aan goed gefokte honden en dat tekort wordt door de broodfok opgevangen. Dus als je meer goed gefokte honden fokt, is de markt voor broodfokhonden kleiner. Daarmee bestrijd je dus de broodfok. Je zult niet alle broodfok wegvangen, maar ik geloof echt dat je het met meer fokken het wel sterk kunt verkleinen.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Met de helft van de mensen ook, en nu bedoel ik niet perse de vluchtelingen/buitenlanders. Voordat ik van racisme wordt beschuldigd. Haha.Anne&Taar schreef:Ik heb deze redenatie vaak voorbij horen komen. Mijn reactie is altijd dat er geen gebrek is aan honden, maar een overschot aan mensen die honden willen kopen. De drempel tot het kopen van een hond moet omhoog, mensen schaffen veel te snel een dier aan. Nederland zou er met de helft van de hoeveelheid honden veel beter uitzien.Domor schreef:Er is een tekort aan goed gefokte honden en dat tekort wordt door de broodfok opgevangen. Dus als je meer goed gefokte honden fokt, is de markt voor broodfokhonden kleiner. Daarmee bestrijd je dus de broodfok. Je zult niet alle broodfok wegvangen, maar ik geloof echt dat je het met meer fokken het wel sterk kunt verkleinen.
Bij mij mochten de mensen hun pup kiezen. Maar de laatste had nooit wat te kiezen.
Mij maakt het niet uit dat er een pup voor me gekozen wordt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik wil wel zelf kiezen moet er 10 - 15 jaar mee doen. Laat me wel adviseren door de fokker en zie graag bepaalde momenten op bijv filmpjes....
Verder is t gevoel....
Verder is t gevoel....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
sam en lola heb ik helemaal zelf kunnen kiezen.
willem ook (wij hadden nog keus uit 3 reutjes), maar wel met advies van de fokker. uiteindelijk klopte het gewoon allemaal omdat wij vanaf dat meneer 6 weken was en wij hem voor het eerst zagen een zwak voor hem hadden dus viel er eigenlijk weinig e kiezen
willem ook (wij hadden nog keus uit 3 reutjes), maar wel met advies van de fokker. uiteindelijk klopte het gewoon allemaal omdat wij vanaf dat meneer 6 weken was en wij hem voor het eerst zagen een zwak voor hem hadden dus viel er eigenlijk weinig e kiezen

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ik had 2e keus maar uiteindelijk mijn 1e keus mee naar huisM@scha schreef:sam en lola heb ik helemaal zelf kunnen kiezen.
Bij Fiji in het nest hadden de teefjes veel overeenkomsten en dan ga je op gekke dingen je keuze maken
- M@scha
- Zeer actief
nu ben ik nieuwsgierig!Machie schreef:Ik had 2e keus maar uiteindelijk mijn 1e keus mee naar huisM@scha schreef:sam en lola heb ik helemaal zelf kunnen kiezen.
willem ook (wij hadden nog keus uit 3 reutjes), maar wel met advies van de fokker. uiteindelijk klopte het gewoon allemaal omdat wij vanaf dat meneer 6 weken was en wij hem voor het eerst zagen een zwak voor hem hadden dus viel er eigenlijk weinig e kiezen![]()
Bij Fiji in het nest hadden de teefjes veel overeenkomsten en dan ga je op gekke dingen je keuze maken
hoe het kwam dat we willem allebei het leust vonden weet ik niet. 9 zwarte pupjes, op geen enkele manier op uiterlijk van elkaar te onderscheiden behalve hun gekleurde halsbandje

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
De kleur van het halsbandje stond je zeker aan. Hahaha.M@scha schreef:nu ben ik nieuwsgierig!Machie schreef:Ik had 2e keus maar uiteindelijk mijn 1e keus mee naar huisM@scha schreef:sam en lola heb ik helemaal zelf kunnen kiezen.
willem ook (wij hadden nog keus uit 3 reutjes), maar wel met advies van de fokker. uiteindelijk klopte het gewoon allemaal omdat wij vanaf dat meneer 6 weken was en wij hem voor het eerst zagen een zwak voor hem hadden dus viel er eigenlijk weinig e kiezen![]()
hoe het kwam dat we willem allebei het leust vonden weet ik niet. 9 zwarte pupjes, op geen enkele manier op uiterlijk van elkaar te onderscheiden behalve hun gekleurde halsbandje
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Machie
- Zeer actief
Ik heb uiteindelijk voor deze pup gekozen omdat ze als ze aan het spelen of aan het slapen was en we kwamen binnen, ze niet meteen op ons afvloog maar lekker bezig bleef met wat ze aan het doen was. Leek me wel handig, een hondje dat straks als ze werkt zich ook niet laat afleiden door allemaal randverschijnselen. Maar wie kiest er nu om zo'n reden een pup?
- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Contacteer:
Nouja lage prijs in de broodfok... tegenwoordig kosten de broodfok dalmaten nog maar 150 minder dan met stamboomtruusje schreef:Oke.......dus dat grote broodfok circuit bestaat dan puur vanwege de lage prijs denk je? Of zijn er nog andere redenen?crutz schreef:Nee, bij de mechelse herder ligt de stamboomprijs al laag (750€ gemiddeld, ook wel 550€ tot circa 1000€) en de stamboomloze goed gefokte 350-450€ maar nog is er een groot broodfok circuit waar de pups tussen de 250-350€ kostentruusje schreef:Zou het volgens jullie een oplossing kunnen voor de vele broodfok hondjes om de pup prijs voor de stamboom hond omlaag te doen? Zouden mensen dan eerder geneigd zijn om een goed gefokt stamboom hond te kopen?
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

- Tineke
- Zeer actief
Jan heeft Abra in het asiel uitgekozen, ze was het meest teruggetrokken en rustigst en de mooiste uiteraard
en bij Luus hadden we geen keuze zij was de laatste uit het nest.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- M@scha
- Zeer actief
nou wij hebben ook wel gekozen voor inderdaad de soort van onverstoorbaarheid van willem. kwam wel ff snuffelen "he jij hier?" om vervolgens weer verder te spelen snuffelen. er was 1 pup bij (een teefje) dat je geen seconde alleen liet. niet vervelend, maar wel continu. daar word ik zenuwachtig vanMachie schreef:Ik heb uiteindelijk voor deze pup gekozen omdat ze als ze aan het spelen of aan het slapen was en we kwamen binnen, ze niet meteen op ons afvloog maar lekker bezig bleef met wat ze aan het doen was. Leek me wel handig, een hondje dat straks als ze werkt zich ook niet laat afleiden door allemaal randverschijnselen. Maar wie kiest er nu om zo'n reden een pup?

- M@scha
- Zeer actief
oranje.... hi ha hollandia!gonnie schreef:
De kleur van het halsbandje stond je zeker aan. Hahaha.

- Machie
- Zeer actief
Fiji had een paars halsbandje. En die heeft ze thuis nogM@scha schreef:oranje.... hi ha hollandia!gonnie schreef:
De kleur van het halsbandje stond je zeker aan. Hahaha.![]()
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Mag ik vragen waarom haar man mee moest?Kells schreef:Nou een vragenschema vind ik wat ver gaan. Bij mij is het wel zo dat mensen eerst 1 of meerdere keren even moeten langskomen op de koffie. Ik wil mensen wel een beetje leren kennen voor ik ze een pup mee geef. Onlangs stond er een (rijke) dame op de stoep die graag een pup wilde kopen en gelijk wilde meenemen. Ze was alleen en haar man had ze thuis gelaten. Het bezoek was vrij kort en we spraken af dat ze de volgende dag terug zou komen met haar man. 's Avonds ging de telefoon, ze gaf mij gelijk, een setter was niet geschikt voor hun. Ze gingen nu kijken voor een Berner sennen. Je moet er toch niet aan denken dat je een pup gelijk mee geeft aan zo'n iemand?
Even op mezelf betrekkend bijvoorbeeld. Ed van mij zou wel mee gaan kijken bij een pup maar niet omdat hij vd fokker zou "moeten"
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- M@scha
- Zeer actief
hmm. eigenlijk moet willem ook een oranje band hebben ja! kak, heb ik net een bruine besteld! (schuld van longfields. mojo had een band die ik zo mooi vond dat ik hem stiekem ook besteld heb. van ezydogMachie schreef:Fiji had een paars halsbandje. En die heeft ze thuis nogM@scha schreef:oranje.... hi ha hollandia!gonnie schreef:
De kleur van het halsbandje stond je zeker aan. Hahaha.![]()

- M@scha
- Zeer actief
dat komt dan vanzelf in het gesprek met jou naar voren en dan is aanwezigheid man waarschijnlijk minder spannend. ik heb het gevoel dat deze dame "even" een pupje kwam scoren en eigenlijk baalde dat het niet per koerier kon. dan zou ik ook even de rest van het huishouden willen zien om het vlees in de kuip te checken.smoekie schreef:Mag ik vragen waarom haar man mee moest?Kells schreef:Nou een vragenschema vind ik wat ver gaan. Bij mij is het wel zo dat mensen eerst 1 of meerdere keren even moeten langskomen op de koffie. Ik wil mensen wel een beetje leren kennen voor ik ze een pup mee geef. Onlangs stond er een (rijke) dame op de stoep die graag een pup wilde kopen en gelijk wilde meenemen. Ze was alleen en haar man had ze thuis gelaten. Het bezoek was vrij kort en we spraken af dat ze de volgende dag terug zou komen met haar man. 's Avonds ging de telefoon, ze gaf mij gelijk, een setter was niet geschikt voor hun. Ze gingen nu kijken voor een Berner sennen. Je moet er toch niet aan denken dat je een pup gelijk mee geeft aan zo'n iemand?
Even op mezelf betrekkend bijvoorbeeld. Ed van mij zou wel mee gaan kijken bij een pup maar niet omdat hij vd fokker zou "moeten"Ed is geen honden-hondenmens (weet ff niet hoe uit te leggen) maar laat er geen enkele twijfel over zijn dat mocht er onverhoopt iets (ziekte oid) met de hond zijn hij kosten noch moeite zou besparen. Ed is op zijn eigen (andere) manier heel erg gek met Nell en dat was hij ook met Bell en Syll en dat zal met een volgende hond niet anders zijn. Geen enkele twijfel daarover. Maar de aanschaf van een hond/ras en alles wat daar bij hoort (voor traject,bezoekjes e.d.) is toch echt meer mijn(kinderen) keuze/verantwoording.
en op plaats 2 heb ik het afgelopen jaar ontdekt hoe belangrijk ik persoonlijk de gezamenlijke JA! voor een pup vind.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier geen bandjes... maarre... hier kun je er toch maar 1 uit kiezen 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
ik gok jij de 2de van links en ik had de 1ste gekozen. ik een lief soezig snoetje en jij een stuiterbalmalinois schreef:Hier geen bandjes... maarre... hier kun je er toch maar 1 uit kiezen

-
moira7765
- Actief
Zit wel een grote kern van waarheid in, immers het diersoort met de meeste agressie is nog altijd de mens. Een hond haalt juist (meestal dangonnie schreef:Anne&Taar schreef:Domor schreef:E
Met de helft van de mensen ook, en nu bedoel ik niet perse de vluchtelingen/buitenlanders. Voordat ik van racisme wordt beschuldigd. Haha.
.
-
Keanu 1903
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
Zafiro langharige chihuahua 2010 met stamboom 1.000,- helaas overleden september 2016.
Keanu Havanezer met stamboom 2013 900,-
Jax Havanezer met stamboom 2016 1050,-
Keanu Havanezer met stamboom 2013 900,-
Jax Havanezer met stamboom 2016 1050,-
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Dat zou inderdaad kunnen. Zo vatte ik het even niet op. Hier met hele huishouden(op Ed na) kennis gemaakt maar duidelijk was wel dat er een meer dan overtuigende JA van het hele huishouden incl de afwezige Ed aanwezig wasM@scha schreef:dat komt dan vanzelf in het gesprek met jou naar voren en dan is aanwezigheid man waarschijnlijk minder spannend. ik heb het gevoel dat deze dame "even" een pupje kwam scoren en eigenlijk baalde dat het niet per koerier kon. dan zou ik ook even de rest van het huishouden willen zien om het vlees in de kuip te checken.
en op plaats 2 heb ik het afgelopen jaar ontdekt hoe belangrijk ik persoonlijk de gezamenlijke JA! voor een pup vind.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Yep...M@scha schreef:ik gok jij de 2de van links en ik had de 1ste gekozen. ik een lief soezig snoetje en jij een stuiterbalmalinois schreef:Hier geen bandjes... maarre... hier kun je er toch maar 1 uit kiezen
Maar stuiteren viel wel mee hoor... op.de meeste fotos in t nest stond ie zo :lol:
Maar als ie wakker was .....