Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fribbel GVS update 26-4: vandaag weer

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Fribbel GVS update 26-4: vandaag weer

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik weet het natuurlijk niet zeker, ik ben geen DA. Maar hij heeft alle symptomen.
Het begon 6 uur vanochtend. Hij kan nog niet staan. Hij eet wel (je moet het wel aangeven, hij lijkt net een Romeinse keizer die liggend gevoerd wordt).

Toevallig moet mijn vriend om 9 uur naar de DA met Tiba om hechtingen te verwijderen. We hebben dus een filmpje gemaakt en hij gaat even overleggen met de DA. We gaan het weekend in, dus het is wel handig om wat in huis te hebben 'voor het geval dat'.
Dit staat nu op een ons lijstje:
- reisziektetabletjes (voor als hij misselijk wordt)
- spuit + slang
- iets van een isotone oplossing

Zijn we iets vergeten?

En voor de ervaringsdeskundigen:
Hoe lang duurde de staat van niet kunnen lopen?
Als ik hem nu rechtop zet valt hij direct om, kop helemaal schuin. Hij ligt nu op z'n zij, hijgt hevig, maar probeert niet op te staan, lijkt niet angstig of in paniek. Voedsel neemt hij gretig aan. Hij wil dan enthousiast z'n kop optillen, maar de coördinatie is helemaal zoek. Flistsoogjes variëren in hevigheid.
Kan ik vanaf dit punt gestage verbetering verwachten of is er nog kans op terugvallen?
Hij is nog niet buiten geweest en heeft dus nog niet geplast. Moet ik dat doen? Heeft dit wel zin als hij niet rechtop kan staan? Hij heeft ook niks laten lopen, dus ik denk dat hij gewoon niet hoeft te plassen.

Terwijl ik dit tik heeft hij weer wat hapjes voer genomen en ligt iets meer rechtop, maar nog wel schuin.
Laatst gewijzigd door Floortje op 26 apr 2017 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Fribbel GVS

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik et niet wat GVS is, maar zoals je het beschrijft is het niet leuk :ugh:
Als vriend met een andere hond naar de DA gaat kan hij Fribbel dan niet gelijk meenemen?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

mosquito1980 schreef:Ik et niet wat GVS is, maar zoals je het beschrijft is het niet leuk :ugh:
Als vriend met een andere hond naar de DA gaat kan hij Fribbel dan niet gelijk meenemen?
GVS = Geriatrisch Vestibulair Syndroom
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Fotogravinnetje schreef:
mosquito1980 schreef:Ik et niet wat GVS is, maar zoals je het beschrijft is het niet leuk :ugh:
GVS = Geriatrisch Vestibulair Syndroom
OK, ik heb het gegoogled :ok:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Mijn vorige hond heeft het drie keer gehad in ongeveer twee jaar dacht ik. Zij probeerde juist wel te lopen en viel dan tegen kasten aan enz. Ik probeerde haar zoveel mogelijk te laten liggen en ging er dan bij zitten. Het duurde bij Sterre ongeveer een halve dag. Maar dat is per hond heel verschillend volgens mij. Ik vond het wel erg naar om te zien, maar ze herstelde steeds helemaal.
Floortje
Zeer actief

Vriend is terug. DA vond het terecht dat we niet langskwamen met Fribbel. Het is een kwestie van uitzitten.
Poedertje tegen uitdroging en injectie cerenia meegekregen, voor het geval dat nodig zou zijn.

Flistsoogjes zijn nu weg en hij ligt meer rechtop, maar nog wel schuin.
Het lijkt erop dat hij vrij snel aan het opknappen is.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Sterkte, hopelijk knapt Fribbel snel op.
Floortje
Zeer actief

Hij heeft net een rondje door de tuin gewandeld, gepoept en gepiest.
Koppie is nog wat schuin en poten zwalken, maar verder is hij weer helemaal alert en blij :80:

Onvoorstelbaar dat beest, hij heeft altijd van alles, maar knapt altijd razendsnel op.
Mijn ex zei altijd "dat is geen hond, maar een alien". En ik denk dat hij gelijk heeft.
Die gaat ons nog allemaal overleven ben ik bang.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Vitamine b12 geven
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:Vitamine b12 geven
Yep :ok:

Verder kan het herstel verschillen van 1 dag tot maximaal 2 weken.
Kop kan een beetje schuin blijven maar dat is op zich niet hinderlijk voor de hond zelf.
Tot zover mijn ervaringen.
Rana heeft drie keer een GVS gehad.
Alle keren was ze binnen een paar dagen maximaal weer ok
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Floortje
Zeer actief

Hij is alweer normaal :lol1:
De aanval begon om 6 uur 's ochtends. Na 4 uur stopten de flitsogen, na 5 uur kon hij voorzichtig (zwalkend) lopen, na 6 uur kop bijna recht.
's avonds kon hij zelf al de trap oplopen om naar bed te gaan. En gister heeft hij (weliswaar traag) een rondje van een half uur meegelopen.

Ik ga hem wel die vitamine B12 geven, gewoon voor de zekerheid. Bedankt voor de tip :ok:

Ik ben trouwens erg blij met de info van het forum. Omdat ik er hier al overgelezen had wist ik wat het was. Ik had er namelijk nog nooit van gehoord in mijn omgeving, Terwijl het dus blijkbaar wel redelijk vaak voorkomt.
Mijn vriend ontdekte het en was in eerste instantie erg in paniek (hij heeft 2 honden verloren aan epilepsie, dus dat bracht nare herinneringen boven).
Het ziet er ontzettend naar uit, maar door wat ik hier op het forum had gelezen waren we gerustgesteld op een goede afloop.
De DA wist ook gelijk wat het was (mijn vriend moest daar toevallig naartoe en heeft uitgelegd wat er aan de hand was). Hij heeft een injectie tegen misselijkheid meegekregen, maar die hebben we niet eens gegeven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat hij zo snel herstelt :ok: :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fijn dat t vrij snel hersteld. Schrik niet als t een 2e keer gebeurd, was bij Xena na 2 wkn gelijk weer en dat was ook de laatste. Ik begreep dat veel honden er 2 krijgen en t daar meestal bij blijft
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Floortje
Zeer actief

Re: Fribbel GVS update 26-4: vandaag weer

Vanochtend heeft hij weer een aanval gehad.

Minder heftig dan de eerste keer. Het was ook sneller voorbij, na 3 uur kon hij weer lopen.
Het leek bijna alsof hij het herkende, de vorige keer was hij onrustig en probeerde op te staan(wat niet lukte).
Nu liet hij het gewoon over zich heenkomen.
Nu ik terugdenk stond hij gisteravond voor het slapen gaan wat wankel op zijn poten, zwalkte een beetje met zijn achterhand. Misschien was dat wel een voorbode.

Ik ben blij dat het snel voorbij was en hoop dat hij het niet weer krijgt, het blijft een rotgezicht :(:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Och wat sneu :( beterschap :flower:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Beterschap. Wat ik begrepen heb krijgen ze t vaak 2x. Meer dan 2 is veel minder voorkomend gelukkig
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”