Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aanschaf hond; haalbaar? *nu nog niet*

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: aanschaf hond; haalbaar? *nu nog niet*

Ongelezen bericht door Machie »

Ah, dat is een herdertje uit kroatie? Geen kroatische herder iig. Die hebben altijd enige vorm van krullen en zijn nooit kortharig :)

Maar z'on hond bij jou als je amper loopt... Sterke ;)
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ben ik nu de enige die zich niet zo druk maakt over conditie?
Als je eenmaal een hond hebt dan bouw je dat heel snel op.
Veel sneller en makkelijker dan zonder hond.
Het is een geweldige stok achter de deur, je moet er uit, ook als je een slechte dag hebt.
Alleen als je nu al weet dat je je hond op een slechte dag écht niet gaat uitlaten, dan moet je geen hond nemen.
Dat zou niet eerlijk zijn.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Esther12 schreef:Ben ik nu de enige die zich niet zo druk maakt over conditie?
Als je eenmaal een hond hebt dan bouw je dat heel snel op.
Veel sneller en makkelijker dan zonder hond.
Het is een geweldige stok achter de deur, je moet er uit, ook als je een slechte dag hebt.
Alleen als je nu al weet dat je je hond op een slechte dag écht niet gaat uitlaten, dan moet je geen hond nemen.
Dat zou niet eerlijk zijn.
Nee je bent echt niet de enige, dat bedoel ik eigenlijk ook. Ik had ook 0 conditie toen ik een hond nam. Ik heb trouwens nog steeds geen geweldige conditie, ik denk dat dat ook niet per se nodig is als je een volwassen herplaatsertje haalt. Ook zonder conditie kun je op rustig tempo heus wel een uurtje lopen, of als dat niet lukt twee keer een half uurtje. En als je een keer te moe bent ga je met de fiets, 5 km fietsen zit er zo op, itt 5 km wandelen.
Esther12
Zeer actief

Komt dat dan wel alleen maar door je slechte conditie of door je andere lichamelijke/geestelijke klachten?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lor1_1984 schreef:Ik hoop het, ik hou iig zolang het nodig is een steuntje in de rug van de woonvorm. ;)
Dat geeft iig het vertrouwen dat ik er na mijn verhuizing niet alleen voorsta en als er een terugval komt ik niet diep in de shit zak maar op tijd eruit gehengeld wordt.

Het hebben van een hond ken ik idd, al is Amber in 2008 overleden en de meeste kennis van toen wat weggezakt maar hé, daar heb ik het forum weer voor om weer even wat kennis op te frissen.
Punt is gewoon dat ik alleenstaand ben en geen partner heb om even wat uitlaatrondes op te pakken als ik een brakke dag heb of die bij de hond kan zijn als ik even weg moet oid, vandaar dat ik bedacht van uitlaatservice en/of een vaste oppas inschakelen.
Maar ben door het openen van dit topic iig weer even op het goede spoor gezet: nu is het nog niet haalbaar dus nu komt er nog geen eigen hond.

Overigens merk ik ook dat ik nu wat relaxter reacties kan geven en even afstand kan nemen van dingen als ik antwoorden krijg die op mij nogal bot of aanvallend oid overkomen, terwijl ik er voorheen gelijk met gestrekt been in ging, (verbaal) om me heen ging meppen en mezelf alleen maar meer opfokte. :Q:
Komt vanzelf goed joh als je in het ritme zit van het allemaal zelfstandig doen en handelen.
Je bent ook maar zo niet gekomen waar je nu bent ,dus andersom heeft ook tijd nodig.
Neem je een leuk hondje dan leer je hem gelijk aan om in de tuin op een klein zandbakje te kakken en piesen. Zal hij ook niet slechter van worden als hij het een keer met even minder moet doen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Esther12
Zeer actief

lor1_1984 schreef:Ik heb borstkanker gehad en ben in die tijd ontzettend depressief geweest, de gevolgen van de chemo en de depressie zijn oa dat ik erg snel moe en overprikkeld ben.
Betekend natuurlijk niet dat er geen verbetering mogelijk is maar wel dat ik niet teveel ineens moet willen en hier en daar wat dingetjes achter de hand moet hebben of wat meer rust om dingen heen moet plannen. :wink:
Stel dat ik volgende week een meeting zou hebben dan moet ik zorgen dat deze week en de week na de meeting even zo min mogelijk extra's op de planning staat en per dag even bekijken of ik wat meer aankan dan op de planning staat.
Hou ik er geen rekening mee dan ben ik aan het einde vd week wsl ziek, puur overprikkeling.
Als ik nu een week heb met meerdere afspraken of pittige dingen dan zorg ik dat ik gewoon even niks moet in het weekend zodat ik kan 'opladen'.
De ene keer is dat het hele weekend in bed liggen, de andere keer wat kleine huishoudelijke dingetjes en verder series kijken en weer een andere keer is het bijv 1 rustdag en 1 dag met een vriendin afspreken (maar dan op de dag zelf plannen).
Oké, dan snap ik het.
En ik weet uit ervaring dat conditie opbouwen met een slechte gezondheid heel lastig, zo niet onmogelijk is.
Dan denk ik dat je een verstandige beslissing hebt genomen om nog even te wachten met de aanschaf van een hond.
Je moet maar denken, wat in het vat zit, verzuurt niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”