Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wagenziekte

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Leonie&Evi
Actief
Aantal honden: 1

Re: Wagenziekte

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Frolic schreef:Puck is wagenziek, korte ritjes of lange, volle maag, lege maag, halfvolle maag...maakt allemaal geen verschil, ze moet spugen in de auto.
De plek in de auto waar ze zit maakt niet uit..overal moet ze spugen.
Ze gaat wel heel graag mee, rent vooruit en springt al kwispelend de auto in. Ze wordt er niet zwaar ziek en misselijk van, ze moet alleen spugen en is verder haar eigen blije zelf. Het lijkt geen stress te zijn, ze gaat te gemakkelijk mee en gaat ook gewoon lekker liggen slapen in de auto.

Kan ik er iets tegen doen? Voor de echt lange reizen zijn er wel medicijnen, maar om dat nu vaak te gaan geven vind ik ook weer zo wat. Of kan het geen kwaad? En wat werkt dan goed?
Ik geef Evi, mijn dwergpoedel, voor de langere ritten een kwart pilletje Primatour. Gewoon te koop bij de drogist. Dit werkt heel goed en ze wordt niet meer misselijk. Volgens mij kan het ook geen kwaad voor haar, merk niet dat ze er suf of iets van wordt. Maar zonder deze pilletjes komen wij nergens meer.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Wij gaven Yindi ook altijd primatour voor ritjes van 10+ minuten. Totdat ze dat pilletje ging koppelen aan het autorijden en ze al zichzelf dus al misselijk maakte voor we in de auto kwamen en in huis alles onder kotste.

Yin is er uiteindelijk overheen gegroeid. Die was 6 maanden toen ze bij ons kwam, puck ook toch? We zijn echt gewoon gaan rijden en langzaam aan begon ze niet meer te kotsen als we ging rijden en kwijlde ze alles helemaal onder maar oké. En nu zelfs dat niet eens meer. Ze kwijlt nog wel maar het is niet meer zeiknat.

We hebben wel echt zo'n beschermkleed voor de achterbank.
Afbeelding
Leonie&Evi
Actief

Frolic schreef:
Leonie&Evi schreef:
Frolic schreef:Puck is wagenziek, korte ritjes of lange, volle maag, lege maag, halfvolle maag...maakt allemaal geen verschil, ze moet spugen in de auto.
De plek in de auto waar ze zit maakt niet uit..overal moet ze spugen.
Ze gaat wel heel graag mee, rent vooruit en springt al kwispelend de auto in. Ze wordt er niet zwaar ziek en misselijk van, ze moet alleen spugen en is verder haar eigen blije zelf. Het lijkt geen stress te zijn, ze gaat te gemakkelijk mee en gaat ook gewoon lekker liggen slapen in de auto.

Kan ik er iets tegen doen? Voor de echt lange reizen zijn er wel medicijnen, maar om dat nu vaak te gaan geven vind ik ook weer zo wat. Of kan het geen kwaad? En wat werkt dan goed?
Ik geef Evi, mijn dwergpoedel, voor de langere ritten een kwart pilletje Primatour. Gewoon te koop bij de drogist. Dit werkt heel goed en ze wordt niet meer misselijk. Volgens mij kan het ook geen kwaad voor haar, merk niet dat ze er suf of iets van wordt. Maar zonder deze pilletjes komen wij nergens meer.

Maar wat bij de kortere ritten? Ik moet 20 minuten rijden voor ik bij losloopgebied ben.
In het begin gaf ik voor elke ritje een pilletje.... nu hoeft het nit meer voor ritjes van twintig minuten. Het pilletje werkt trouwens een uur of zes a zeven.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Gember werkt naar mijn idee goed.
Van die gember blokjes halen uit pot in de winkel en dat proberen. Formaat jack russel gaf ik er toenq 2 ongeveer een uur voor vertrek. Die moest toen 8u mee rijden en heeft niet gespuugd. Bleef wel zenuwachtig alhoewel het wel minder leek.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik vermoed van niet. Honden kotsen erg makkelijk, die gooien de boel eruit en slikken twee keer en gaan over tot de orde van de dag. Heel wat anders dan het gestuntel als mensen overgeven :LOL:

Primatour zou ik zelf niet dagelijks geven. Ik heb zelf wagenziekte maar slik het ook niet zomaar. Ik word er suf en prikkelbaar van. Als ik in de bergen als bijrijder de hele dag haarspeldbochtjes mag incasseren dan neem ik wel een tabletje. Tenminste, als ik de strijd om wie mag rijden heb verloren :engel: Wat ik meestal wel win, anders wordt ik wagenziek dus hier met die sleutels :pffff:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Primatour, en dan echt lang van tevoren geven, het werkt urenlang en is heel slaapverwekkend, dus je moet het zo uitkienen dat ze omvalt van de slaap voor ze die auto instapt. En aanleren dat ze in het midden van de achterbank gaat zitten en alleen naar voren kijkt, dat scheelde bij Jack, die altijd giga wagenziek was, toch wel heel veel. Laten ruiken aan een mandarijntje of andere citrusvrucht helpt bij kinderen goed, misschien ook bij honden, dat zou je ook eens kunnen proberen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Leonie&Evi
Actief

Ik merk zelf nit dat Evi slaperig wordt of prikkelbaar van primatour? Weet niet hoeveel jullie geven, maar Evi krijgt maar een kwart pilletje, en weegt 5 kilo.
Als pup kreeg ze het bijna dagelijks, tegenwoordig nog maar 2 a 3 keer in de week.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Heb je toevallig al zo'n anti-statische rubberen strip onder je auto hangen? Ik weet dat die in best wat gevallen wagenziekte doet verminderen of wegneemt.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Frolic schreef:In het midden van de achterbank zit vaak al een kind, dus dat gaat hem niet worden. Gember weet ik niet of ze dat neemt, het is een lastige eter, maar ik heb het in huis dus ik ga dat zeker proberen :ok:

Verder denk ik ook niet dat het per se slecht is, maar ik heb twee honden achter in de auto en ik ben er wel een beetje klaar mee dat alles onder gespuugd wordt. Ze gaan er tijdens de reis zelf doorheen en ik blijf wassen.
Die van mij at het ook niet hoor. Maar ik duwde het achter in de keel en hield de bek dicht. Net als bij medicate
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Frolic schreef:
LongFields schreef:Heb je toevallig al zo'n anti-statische rubberen strip onder je auto hangen? Ik weet dat die in best wat gevallen wagenziekte doet verminderen of wegneemt.
Nee eigenlijk niet aan gedacht. Zie wel dat ze niks kosten maar hoe je die dan aan je auto krijgt? Kun je die zelf aan je auto bevestigen?
Vaak zit er een beugel net onder de bumper.
Daar kan je dan een sleepkabel oid aan bevestigen in dit geval kan zo'n rubberflubber ook.
Of aan een ander (metaal) randje wat wel ergens onder de auto te vinden is, wel kaal maken want het moet wel geleiden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”