Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Etterbultjes?? update: ben bij DA geweest

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

Etterbultjes?? update: ben bij DA geweest

Ongelezen bericht door Patrol »

Ik had in een andere topic ook al geschreven dat Patrol een plekje op haar rug had en ik dacht dat het waarschijnlijk een wondje was....

maar nu zag ik vandaag nog zo´n plekje op haar rug... 8O

Ik zal het even proberen te beschrijven en misschien dat jullie weten wat het kan zijn....

Het is een rond plekje van ongeveer 8 mm in doorsnee, ik ontdek het doordat het etterig is en er korreltjes korstjes voelbaar zijn in haar vacht. In het plekje van vandaag zat gewoon haar, maar toen ik de vieze troep weg wilde halen trok ik dat plukje haar dus mee... Dan zit er een mooi rond plek, vochtig, het bloed niet en het is een beetje wit van kleur. Heb het idee dat het in haar huid zit, dus geen plekje op haar huid. Snap ie?

Heb er maar weer Jodium op gedaan.... het andere plekje geneest goed, is al een mooi korstje op.

Iemand een idee??
Laatst gewijzigd door Patrol op 04 mar 2004 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Hmmm (denk)
Een "spontaan" plekje kan nog.
Ik schrijf spontaan tussen haakjes omdat bij een plekje ook kan zijn dat het gestoten is aan iets scherps of wat dan ook.

Maar nog zo'n plekje.
Dan zou ik er toch even mijn dierenarts naar laten kijken.
Kan best zijn dat het niks is, maar dan weet je het wel zeker. Het kan ook een allergie zijn?

Geen idee dus.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

zijn het echt mooie, echte ronde plekjes?
volgens mij moet je dan neigen naar een schimmelinfectie/ eczeem/ huidontsteking, maar weet dit niet zeker!
misschien toch je da ff naar laten kijken.
als het iets in de trend van ene huidontsteking is ben je er snel bij.
qyan heeft ooit helemaal onder die plekjes gezeten, kwamen later ook puisten bij en dat duurde best lang.
maar voor hetzelfde geldt is het niets natuurlijk!!!

gr wendy
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Oh oh, als het is wat ik denk dat het is....
Ringworm.
Dat is besmettelijk, geeft van die ronde plekjes die zich langzaamaan uitspreiden over het hele lijf, waarna de oude plekjes weer herstellen.
Even naar de dierenarts voor een testje.
Juist omdat je zegt dat er plukjes haar los komen.
Ik heb het bij Toby ook gehad en het hele dierenzooitje kon dus behandeld worden, 6 weken lang en geen contact met andere dieren. :jank:
Maar het is geen erge ziekte ofzo, hoor, je hond houdt er niets aan over. Dus dat scheelt, alleen maar lastig. ;)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Is het geen krentenbaard?
Patrol
Zeer actief

Roelfien schreef:Oh oh, als het is wat ik denk dat het is....
Ringworm.
Dat is besmettelijk, geeft van die ronde plekjes die zich langzaamaan uitspreiden over het hele lijf, waarna de oude plekjes weer herstellen.
Ik heb het bij Toby ook gehad en het hele dierenzooitje kon dus behandeld worden, 6 weken lang en geen contact met andere dieren. :jank:
Maar het is geen erge ziekte ofzo, hoor, je hond houdt er niets aan over. Dus dat scheelt, alleen maar lastig. ;)

Heb even op het net gezocht naar meer info over Ringworm, er wordt ook gesproken over jeuk en schilferige huid. Dat heeft ze namelijk niet...

Ga in ieder geval even met de DA bellen....
Laatst gewijzigd door Patrol op 27 feb 2004 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Patrol schreef:
Ringworm.
Helpt het ook om haar even te ontwormen?? Of is het een speciaal spulletje waarmee dat moet gebeuren?
Als het ringworm is dan krijg je van de DA een spulletje (vloeibaar) wat je op moet brengen,
Ontwormen doe je van binnen uit maar ringworm bestrijdt je van buiten.
Toch maar even langs de DA dan?
Patrol
Zeer actief

miranda schreef:
Patrol schreef:
Ringworm.
Helpt het ook om haar even te ontwormen?? Of is het een speciaal spulletje waarmee dat moet gebeuren?
Als het ringworm is dan krijg je van de DA een spulletje (vloeibaar) wat je op moet brengen,
Ontwormen doe je van binnen uit maar ringworm bestrijdt je van buiten.
Toch maar even langs de DA dan?
Yep! Had op het net gelezen dat het niks met wormen te maken heeft dus bovenstaande opmerking sloeg even nergens op van mij! Dus heb ik hem even geedit, maar wist niet dat jij het al gecopiet had.... nu kan iedereen als nog mijn domme opmerking lezen...... ;) :mrgreen:
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

gewoon een ontstoken talkliertje dat open gesprongen is.

soms kun je er in knijpen als ze rijp zijn en dan barsten ze open, dan komt er witte evttige troep uit, let op dat er niks achterblijft want dan kan het een ontsteking worden.

soms springen ze onderhuids open, maar dan komen ze vaak terug omdat ze dan niet helemaal leeg gemaakt worden.
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

BETADINE helpt goed tegen ringworm kunnen ze niet tegen. Ik denk dat mijn Benji ook ringworm heeft en smeer het nu in met betadine. Het is even zoeken. Als je er zelf bevattelijk voor bent dan kun je het ook krijgen. Ik had een heel klein rondje op mijn hand en heb er meteen Betadine opgemeert en nu 3 dagen later is het bijna weg. Ik ben er dus heel bevatelijk voor. Het hoeft er niet schilferig uit te zien bij Benji ziet het er rustig uit maar het jeukt wel. Als je de tinctuur neemt is het niet zo vet. Ik gebruik voor mijzelf de zalf. Bij Benji zit het ook maar aan 1 kant van zijn romp.

Groetjes Anneke :ok:
Patrol
Zeer actief

Kom net van de DA en het zijn inderdaad verstopte talgkliertjes. Het wordt waarschijnlijk veroorzaakt onder invloed van hormonen, aangezien ze net loops is geweest.....

Dus gelukkig niks ernstigs :ok:

schoonmaken, beetje jodium erop en klaar!

Verder heeft ze nog even naar haar hart geluisterd en weer wist ze mij te vertellen dat het toch wel een flinke hartruis is die ze hoort..... maar ja dat wisten we al :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”