Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

interessante dekreuen KNPV ??

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

interessante dekreuen KNPV ??

Ongelezen bericht door Rocco »

..... heb de reuen verwijderd.
Laatst gewijzigd door Rocco op 22 apr 2017 03:57, 4 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Interesante dekreu KNPV ?

Ongelezen bericht door Budkes »

Reuen zijn pas interessant als ze een teef complementeren. Dus zonder de teef te kennen zou ik persoonlijk geen interessante reu kunnen bedenken.
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ja dat is wel een heel makkelijk antwoord dat geld voor alle dekreuen, maar dat was mijn vraag niet...
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Dat is het enige antwoord wat ik kan bedenken. Vind sowieso dat de rol van de reu gruwelijk overschat wordt. De teef heeft wat mij betreft de overhand in het stempel wat op de nakomelingen gedrukt wordt. Dus kan een reu wat mij betreft pas interessant worden qua bloedlijn en kwaliteit aan de hand van de kwaliteit en bloedlijn van de teef. En ik vind ook dat dat dan weer gruwelijk onderschat wordt.
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Dat is wel zo Budkes de teef is ook belangrijk maar laten we er van van uit gaan dat een goede reu nou enmaal meer dekkingen doet dan 1 bepaalde teef. En bloedlijnen op papier zegt ook niet alles dat het 1 + 1 = 2 ..... :ok:
Budkes
Zeer actief

Rocco schreef:Dat is wel zo Budkes de teef is ook belangrijk maar laten we er van van uit gaan dat een goede reu nou enmaal meer dekkingen doet dan 1 bepaalde teef. En bloedlijnen op papier zegt ook niet alles dat het 1 + 1 = 2 ..... :ok:
Vandaar dat ik ook tikte kwaliteit als eerste en bloedlijn als tweede bij de teef. Daarvan uitgaande valt een reu bij mij dus af als hij imo niet past qua bloedlijn, bloedlijn interesseert me namelijk helemaal niets behalve om uit te sluiten dat reu en teef genetisch niet te veel verwant zijn, is hij wat dat betreft OK dan zou het mooi zijn als er nakomelingen zijn zodat ik kan zien hoe die uitpakken in combi met gebruikte teven.
En vandaaruit zou ik kijken of hij mijn teef complemeteerd.
Maar, ik denk dat het nu wel duidelijk is :wink: ik heb dus helemaal niets met "dekreuen" . En eigenlijk vooral veel tegen "dekreuen" zoals ze gebruiktworden binnen de KNPV, maar ik vermoed dat dat wss ook jouw aanleiding is voor het starten van dit topic.
Gr. Aniek

Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

De teef vererft ook het meeste, helaas kijkt de gemiddelde KNPV'er voornamelijk naar de reu.

Ik was de afgelopen maanden op zoek naar een combinatie om een pup uit te nemen. Dat was nog een heel gepuzzel. Dat als je mensen die willen gaan fokken met een teef belt of via FB benaderd, het raar vinden dat je wil weten wat voor soort teef het is qua karakter en gedrag...
Dat je niet bij de teef mag komen kijken, of dat na doorvragen er toch ineens blijkt dat de teef al maanden niet meer wordt getraind (KNPV) en ze slechts een blauwe maandag het veld heeft gezien. Heel apart.

Gelukkig ook wel uitgebreide antwoorden gehad, maar dan stond het type teef mij niet aan. Of wel een leuke teef, maar dat ze een mega zenuwachtige reu gebruiken op een best zenuwachtige teef. Daar bedank ik dan voor, heb er buiten het werk om graag wat rust op.

Nu dus een keuze gemaakt, die teef is overigens gedekt door Bassie (Zie OP BRN 23724). Lijnteelt in de 4e generatie (Django). Die Bassie heeft overigens wel inteelt van Django. Van inteelt ben ik geen fan.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rocco schreef:Ja dat is wel een heel makkelijk antwoord dat geld voor alle dekreuen, maar dat was mijn vraag niet...
Dat is t enige antwoord... je hebt een combi DAT maakt de hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rocco
Zeer actief

Mijn vraag was of diversiteit is dan de welbekende dekreuen die er al zijn. Mijn vraag is niet naar een teef omdat je niet zomaar een teef kan uitzoeken bij iemand en zeg heeeijj deze wil ik graag gebruiken.

Dat er een teef wordt gebruikt lijkt mij logisch om een dekking te voldoen, Ik heb het helemaal niet over teven in mijn vraagstelling. Ja lijkt mij ook logisch dat een teef zeker belangrijk is niet alleen het genetisch materiaal maar ook omdat de pups de opvoeding van de teef krijgen en niet van de reu .....
Rocco
Zeer actief

Hippo schreef:De teef vererft ook het meeste, helaas kijkt de gemiddelde KNPV'er voornamelijk naar de reu.

Ik was de afgelopen maanden op zoek naar een combinatie om een pup uit te nemen. Dat was nog een heel gepuzzel. Dat als je mensen die willen gaan fokken met een teef belt of via FB benaderd, het raar vinden dat je wil weten wat voor soort teef het is qua karakter en gedrag...
Dat je niet bij de teef mag komen kijken, of dat na doorvragen er toch ineens blijkt dat de teef al maanden niet meer wordt getraind (KNPV) en ze slechts een blauwe maandag het veld heeft gezien. Heel apart.

Gelukkig ook wel uitgebreide antwoorden gehad, maar dan stond het type teef mij niet aan. Of wel een leuke teef, maar dat ze een mega zenuwachtige reu gebruiken op een best zenuwachtige teef. Daar bedank ik dan voor, heb er buiten het werk om graag wat rust op.

Nu dus een keuze gemaakt, die teef is overigens gedekt door Bassie (Zie OP BRN 23724). Lijnteelt in de 4e generatie (Django). Die Bassie heeft overigens wel inteelt van Django. Van inteelt ben ik geen fan.
Klopt meeste kijken niet naar de teef en dan nog het feit dat er vele teven alleen als fok worden gebruikt en niet in de sport liggen ,dan heb je eigenlijk geen compleet beeld van de teef je kan natuurlijk wel een paar testjes met zo,n teef doen...,Ik zie liever ook graag eerst de teef voor een in het echt voor en betere indruk, bloedlijnen lijken allemaal wel leuk op papier maar de praktijk is toch echt anders en ook de vererving moet maar net zo uitpakken.

Django was verder geen verkeerde hond heeft goed vererfd. Lijnteelt of inteelt zijn de meningen nogal over verdeeld ben er ook geen voorstander van.
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Budkes schreef: De teef heeft wat mij betreft de overhand in het stempel wat op de nakomelingen gedrukt wordt.
Puppies met stamboom krijgen toch ook altijd de naam van de teef...? :roll:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cairo_ schreef:
Budkes schreef: De teef heeft wat mij betreft de overhand in het stempel wat op de nakomelingen gedrukt wordt.
Puppies met stamboom krijgen toch ook altijd de naam van de teef...? :roll:

?????
Stamboom pups krijgen de kennelnaam van de eigenaar van de teef (als die een kennelnaam heeft) dat hoeft niks te maken te hebben met de naam of afstamming van de teef.
Heb je geen kennelnaam mag je maar een enkele naam geven om niet een verkapte kennelnaam te krijgen
Rocco
Zeer actief

interessante dekreu KNPV

Van mij mogen jullie deze post verwijderen aangezien niemand interssante reuen gezien heeft..... wat toch raar is dat sommige leden hier al jarenlang KNPV trainen ...........
en de discussie verder over de teef gaat wat niet mijn vraagstelling was. Ga ik ook ook geen interessante reuen hier neer zetten men gaat zelf maar op zoek naar een reu die bij hun interessante teef past.
Ga er verder ook niet meer mee in discussie hier.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: interessante dekreuen KNPV ??

Ongelezen bericht door malinois »

Ik denk dat de fokkers hier zelf prima reuen van hun keuze kunnen uitzoeken zonder dat ze genoemd worden door jou. En tja een pup wordt nu eenmaal gemaakt door een combi niet door een reu alleen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Zo moeilijk is dat toch niet om een bijtende hond te vinden voor de KNPV.
De kranten staan er vol mee.
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

korthaar schreef:Zo moeilijk is dat toch niet om een bijtende hond te vinden voor de KNPV.
ja maar die bijten de verkeerde...
(en op eigen houtje..)
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Cairo_ schreef:
korthaar schreef:Zo moeilijk is dat toch niet om een bijtende hond te vinden voor de KNPV.
ja maar die bijten de verkeerde...
(en op eigen houtje..)
Als ik naar 010 ga, ziet dat er toch eigenlijk ook uit van:

Toen onze hond een mopje was, was hij aardig om te zien, nu blaft hij alle dagen en hij bijt nog bovendien waf woef waf waf, waf woef waf waf, nu blaft hij alle dagen en hij bijt nog bovendien.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”