Het verbaasd mij ook erg.Tara schreef:Ik snap eigenlijk ook niet goed waarom zoveel mensen het maar normaal vinden dat reuen zo met elkaar lopen te patsen. Ik heb altijd ingezet op negeren of anders gewoon kijken en doorlopen. Wat hebben ze als passanten voor een krachtmeting met elkaar aan te gaan? Niet toch?runninggirl schreef:Vind ik ook hoor.S@ndr@ schreef:Die CC staat echt te patsen, die pit is meet van plan, mijn punt is gewoon dat t een heel snel overloopt in t ander soms als er ook maar iets gebeurt. gewoon omdat ook met patsen de opwinding meespeelt... als jij op het punt staat om armpje te worstelen met iemand ben je ook niet rustig zeg maar. ik blijf het een risico vinden
Akkoord, het is normaal/natuurlijk hondengedrag maar dat is wat anders dan gewenst, zeker tussen onbekende honden. Het kán gewoon uit de hand lopen en letsel/ongemak opleveren door pech, te groot verschil in formaat/temperament of een onzekere hond/baas. Dus waarom dat risico nemen?
Als er contact is tussen onbekende honden moet dat spanningsvrij zijn, anders moeten beiden honden gewoon vlot doorlopen. En als je van een afstand al ziet dat 1 van beiden honden (of de bazen) spanning heeft dan zorg je (of doet je stinkende best) om contact te voorkomen. En als je ziet dat jouw hond vaker dan incidenteel terecht komt in situaties met spanning dan moet je héél rap werken aan beter appèl, beter ontwijken en/of aanlijnen.