Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opslag en testen.
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Opslag en testen.
Van de zes keer dat 1 van mijn honden bij een dergelijke knokpartij betrokken was, waren de verwondingen in de meeste gevallen afwezig, in 1 geval tand door de lip bij de aanvaller en 1 schaafwondje (door een hoektand) bij de aangevallene. En vorige week bij de Markiesjes waren er heel wat van die kleine mat-partijtjes omdat er ook wel heel veel loopse teefjes rondliepen: nul verwondingen. En dat is evolutionair gezien ook het verstandigste: als je zonder verwondingen er samen uit kunt komen, loop je zelf ook geen risico op niet meer kunnen jagen.
Tijdje geleden is hier op het forum ook een docu-serie over honden besproken. In die docu zag je de straathonden ook knokken om een loopse teef. Maar zeker geen heftige verwondingen. Dát is normaal reuengedrag
Tijdje geleden is hier op het forum ook een docu-serie over honden besproken. In die docu zag je de straathonden ook knokken om een loopse teef. Maar zeker geen heftige verwondingen. Dát is normaal reuengedrag
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
En ja, natuurlijk heb je zo goed mogelijk te zorgen dat je hond niet gaat lopen patsen. Maar dat het normaal zou zijn dat er gaten vallen mocht het eens gebeuren, is niet waar.
Overigens was het maar bij 1 van die knokpartijtjes dat een hond van mij wat uitlokte (en dat heeft ie geweten ook...). In de meeste gevallen liep mijn hond aan de lijn rustig te snuffelen of met mij mee te lopen. En maar 1 keer een baas die geen reden zag om z'n patser bij zich te houden en daar ook geen moeite voor deed (en zonder schade, dus die hond liet hij de keer erna ook weer gewoon op ons af komen, maar toen heb ik ingegrepen voordat die hond bij Elco kwam)
Overigens was het maar bij 1 van die knokpartijtjes dat een hond van mij wat uitlokte (en dat heeft ie geweten ook...). In de meeste gevallen liep mijn hond aan de lijn rustig te snuffelen of met mij mee te lopen. En maar 1 keer een baas die geen reden zag om z'n patser bij zich te houden en daar ook geen moeite voor deed (en zonder schade, dus die hond liet hij de keer erna ook weer gewoon op ons af komen, maar toen heb ik ingegrepen voordat die hond bij Elco kwam)
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Juist omdat ik uit ervaring weet dat Cyntha compleet gestresst raakt van verblijf in een kennel, vind ik euthanasie dan een waardiger optie voor haar. Ze heeft ooit eenmalig een dagje doorgebracht bij kennissen van ons waar ze knettergek mee was/is. Toen ik haar aan het eind van de dag ophaalde was ze compleet schor van het stressblaffen en had ze de punt van haar staart gekortwiekt. En dat dus zelfs terwijl ze in de kennel het gezelschap van haar vertrouwde roedelgenootje Bayko had. Ter info: in huis blaft Cyntha nooit. Voor Bayko was de kennel trouwens ook geen succes: net als Cyntha was hij schor en z'n broek zat vol stress-diarree. Ueberzindelijke Bayko heb ik het dus over. Beide honden wisten ook niet hoe snel ze buiten moesten komen toen de deur openging. Eens maar nooit weer.alinelaila schreef:Het ligt wel iets genuanceerder hoor. Wie zegt dat ze nooit uit die kennels komen?Yara schreef:Het is gewoon raar dat honden nog steeds net als auto's worden behandeld als ze in beslag genomen worden. Voor de wet zijn ze een ding en geen dier. Een hond weken tot "rust" laten komen in een totaal vreemde omgeving zonder zijn baas en vaak in een kennel wat de meeste honden niet gewend zijn, vind ik te belachelijk voor worden. Ik weet niet wat ik zou doen als een van mijn honden in beslag zou worden genomen. Yara zou er niet veel anders van worden en die gaat de testen ook wel halen. Maar de andere 2 worden knetter als ze alleen in een kennel moeten zitten en die komen sowieso niet door de testen. Dus ik denk eerlijk gezegd ook dat ik die dan liever zou in laten slapen dan dat ze nog maanden van huis moeten in een kennel.
Die honden komen gewoon op de speelweides, er wordt met ze gespeeld etc. En de meeste honden zitten echt niet maanden en maanden te wachten op de test, dat is meestal binnen een paar weken wel gebeurd. Misschien vind je een paar weken nog te lang, maar maanden gaan roepen is echt overdreven.
En je weet het ook niet altijd hoe je hond het doet. Soms gaat dat veel beter dan je denkt. Ik dacht dat Sem het ook niet zou trekken, hij had nog nooit van z'n leven in een kennel gezeten. Tot eind vorig jaar en het ging super goed. Hij was hartstikke relaxed, vermaakte zich uitstekend op de speelweides en was lief naar iedereen (en nee, dat was geen inbeslagname, maar de kennel is hetzelfde).
Ik kom al jaren in een asiel en bijna alle honden, ongeacht of ze nou komen als zwerver, afstand of inbeslagname, redden het prima in een kennel en zijn gewoon relaxed.
Volgens mij hebben veel mensen bij inbeslagname en kennels altijd het idee dat ze in een of ander donker smerig hok zitten waar ze hooguit 1 keer per dag een mens zien die er wat voer in smijt en weken en weken in moeten verblijven. Dat ligt wel iets anders hoor. Het zijn gewoon kennels zoals een gemiddeld asiel of pension waar je in vakantie je hond brengt en waar met zorg voor je hond gezorgd wordt.
Overigens heb ik tijdens m'n vrijwilligersperiode in het dierenasiel ook meer dan genoeg honden compleet over de zeik zien gaan van het moeten verblijven in een kennel. Ondanks de wandelingen, ondanks de speelkwartiertjes, ondanks regelmatige 1-op-1 aandacht van gemotiveerde medewerkers en vrijwilligers. Gelukkig waren er ook honden die er geen problemen mee hadden, maar om nou te zeggen dat bijna alle honden het prima redden in een kennel? Nee, die ervaring heb ik echt niet. Veruit de de meeste kennelhonden die ik echt goed ken staan bol van de stress. Dat mondt dan uit in stereotiep/neurotisch of juist apathisch gedrag. Nu moet ik wel zeggen dat het voornamelijk om border collies gaat en dat ras staat er nou eenmaal om bekend zeer gehecht te zijn aan de baas.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Als zelfs een stabiele, aan de kennel gewende hond als Shadow stress-gedrag laat zien (staart bijten), dan denk ik echt dat maar weinig honden geen stress ervaren in die situatie
-
Neeltje
Hoezo viezer?? Ik spreek hier in zijn algemeenheid, niet op een specifiek geval. En ja, ik vind dat meestentijds er hardere maatregelen mogen zijn, het loopt nu toch gewoon de spuigaten uit wat er allemaal gebeurt en als dat maar halfwas wordt gestraft, heeft het weinig zin.dagmar88 schreef:Neeltje schreef: Opgelegde eisen soms te zwaar? Och ja, dat zorgt er misschien voor dat anderen beter op hun hond letten?
Kan het nog viezer?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk niet dat het moet zitten in harder straffen, maar in überhaupt zorgen dat de gene die verantwoordelijke is wordt aangepakt..... en dat hoeft echt niet met onwijs harde maatregels, ... zeker niet bij de 1 ste keer vaak is laten weten dat er op gelet wordt en dat t niet acceptabel is al voldoende en ook laten weten dat er opvolging komt bij de 2de keer. Denk ook dat als je hard gaat straffen of dat die kans bestaat dat mensen nog vaker de kuierlatten pakken, om er aan te ontsnappen, terwijl maatregelen die zin hebben en waar iedereen zich in kan vinden vaak wel geaccepteerd worden als het zij zo- ik zal het niet meer doenNeeltje schreef:Hoezo viezer?? Ik spreek hier in zijn algemeenheid, niet op een specifiek geval. En ja, ik vind dat meestentijds er hardere maatregelen mogen zijn, het loopt nu toch gewoon de spuigaten uit wat er allemaal gebeurt en als dat maar halfwas wordt gestraft, heeft het weinig zin.dagmar88 schreef:Neeltje schreef: Opgelegde eisen soms te zwaar? Och ja, dat zorgt er misschien voor dat anderen beter op hun hond letten?
Kan het nog viezer?
-
Neeltje
Ik vind niet dat iedereen zich in de maatregelen moet kunnen vinden.S@ndr@ schreef:Ik denk niet dat het moet zitten in harder straffen, maar in überhaupt zorgen dat de gene die verantwoordelijke is wordt aangepakt..... en dat hoeft echt niet met onwijs harde maatregels, ... zeker niet bij de 1 ste keer vaak is laten weten dat er op gelet wordt en dat t niet acceptabel is al voldoende en ook laten weten dat er opvolging komt bij de 2de keer. Denk ook dat als je hard gaat straffen of dat die kans bestaat dat mensen nog vaker de kuierlatten pakken, om er aan te ontsnappen, terwijl maatregelen die zin hebben en waar iedereen zich in kan vinden vaak wel geaccepteerd worden als het zij zo- ik zal het niet meer doenNeeltje schreef:Hoezo viezer?? Ik spreek hier in zijn algemeenheid, niet op een specifiek geval. En ja, ik vind dat meestentijds er hardere maatregelen mogen zijn, het loopt nu toch gewoon de spuigaten uit wat er allemaal gebeurt en als dat maar halfwas wordt gestraft, heeft het weinig zin.dagmar88 schreef:Neeltje schreef: Opgelegde eisen soms te zwaar? Och ja, dat zorgt er misschien voor dat anderen beter op hun hond letten?
Kan het nog viezer?
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ik hoef ook echt geen gemuilkorfde hond bovenop mijn honden te hebben hoor. Ook geen ongemuilkorfde natuurlijk.Tamara/Bayko schreef:Ik pik dit er even uit omdat ik het er niet mee eens ben. Als een hondagressieve hond met muilkorf boven op mijn omaatje klapt betekent dat ook zonder wonden het doodsvonnis van mijn hond. Dat zal voor andere kwetsbare honden, of dat nou door formaat of algehele krakkemikkigheid komt, ook gelden. Honden met serieuze agressieproblemen jegens soortgenoten horen mijns inziens niet los te lopen. Ook niet als ze gemuilkorfd zijn.Shiloh86 schreef:Sterker nog, ik zie niet in waarom een gemuilkorfde hond niet ook gewoon los zou mogen lopen. Wat kan zon beest nou nog écht aanrichten.
Het zijn niet alleen de tanden die schade en schrik maken. Ook het gewicht, duwen van de neus en poten, en sowieso gewoon de bedoelingen waarbij de hond aan komt lopen. Mijn honden weten niet dat een gemuilkorfde hond, niet kan bijten, en de schrik kan er dus evengoed in zitten.
En het gewicht tegen een kleinere hond kan evengoed schade geven.
Ook niet aan een flex riem of drie meter riem door de woonwijk, zit ik niet op te wachten. Een hond die drie meter aanloop kan nemen, die houden de meeste bazen niet, als het een hond met wat gewicht betreft.
Geef je de hond werk, en ga je bijvoorbeeld steppen, in een gebied waar er meer ruimte is, met muilkorf om, prima. Die hond zit aan de step vast, en normaal ga je niet door de woonwijken steppen, maar in een bos ofzo. Niet ideaal, als je die om de hoek tegenkomt, maar alla, dat zal niet elke dag gebeuren.
-
Manuma
- Zeer actief
Nou inderdaad. En je hebt patsen en patsen. Mijn hond patst maar ik weet zeker dat je het een vriendelijke lummel vindt als je hem tegenkomt. Patsen is ook gewoon hondentaal. Net als blaffen, piepen, grommen, kwispelen, oogcontact, over de grond kruipen, op de rug gaan liggen, sluipen etc etc etc. Is je hond kop op aan het leggen en provoceren, dan vind ik het al wat anders. Maar ook daar wordt vaak wel weer mee omgegaan. Hier althansdagmar88 schreef:S@ndr@ schreef:Dat patsen kan weer reacties oproepen en escaleren, als je reu patst dan hoor hij niet in losloopgebeid wat mij betreft..... dat is niet gezellig spelen..... is het ernstig, nee maar het heeft wel de potentie om het te worden als er een tegenover staat die denkt krijg de kolere ik pik dat niet
Niet alle hondse interacties zijn gezellig. Een hond die zich daar niet op wil of kan aanpassen hoort daar even goed niet.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik weet hoe het eruit ziet en hoe het werkt. Ik heb thuis een kennel. Ze vinden het al verschrikkelijk als ze daar een paar uurtjes in moeten, terwijl ze daar dan ook nog samen in zitten. Vandaar dat ik het voor hun geen fijne oplossing zou vinden. Ze houden ook absoluut niet van vreemden dus het zou ze in ieder geval geen goed doen. Vandaar mijn opmerking daar over. Het zal voor de meeste honden geen probleem zijn maar voor die van mij denk ik niet dat het ze goed zal doen. Maar ik hoop dat ik dat nooit in de praktijk met ze hoef te ondervinden.alinelaila schreef:Het ligt wel iets genuanceerder hoor. Wie zegt dat ze nooit uit die kennels komen?Yara schreef:Het is gewoon raar dat honden nog steeds net als auto's worden behandeld als ze in beslag genomen worden. Voor de wet zijn ze een ding en geen dier. Een hond weken tot "rust" laten komen in een totaal vreemde omgeving zonder zijn baas en vaak in een kennel wat de meeste honden niet gewend zijn, vind ik te belachelijk voor worden. Ik weet niet wat ik zou doen als een van mijn honden in beslag zou worden genomen. Yara zou er niet veel anders van worden en die gaat de testen ook wel halen. Maar de andere 2 worden knetter als ze alleen in een kennel moeten zitten en die komen sowieso niet door de testen. Dus ik denk eerlijk gezegd ook dat ik die dan liever zou in laten slapen dan dat ze nog maanden van huis moeten in een kennel.
Die honden komen gewoon op de speelweides, er wordt met ze gespeeld etc. En de meeste honden zitten echt niet maanden en maanden te wachten op de test, dat is meestal binnen een paar weken wel gebeurd. Misschien vind je een paar weken nog te lang, maar maanden gaan roepen is echt overdreven.
En je weet het ook niet altijd hoe je hond het doet. Soms gaat dat veel beter dan je denkt. Ik dacht dat Sem het ook niet zou trekken, hij had nog nooit van z'n leven in een kennel gezeten. Tot eind vorig jaar en het ging super goed. Hij was hartstikke relaxed, vermaakte zich uitstekend op de speelweides en was lief naar iedereen (en nee, dat was geen inbeslagname, maar de kennel is hetzelfde).
Ik kom al jaren in een asiel en bijna alle honden, ongeacht of ze nou komen als zwerver, afstand of inbeslagname, redden het prima in een kennel en zijn gewoon relaxed.
Volgens mij hebben veel mensen bij inbeslagname en kennels altijd het idee dat ze in een of ander donker smerig hok zitten waar ze hooguit 1 keer per dag een mens zien die er wat voer in smijt en weken en weken in moeten verblijven. Dat ligt wel iets anders hoor. Het zijn gewoon kennels zoals een gemiddeld asiel of pension waar je in vakantie je hond brengt en waar met zorg voor je hond gezorgd wordt.

-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Wat wordt er eigenlijk verstaan onder patsen?Manuma schreef:Nou inderdaad. En je hebt patsen en patsen. Mijn hond patst maar ik weet zeker dat je het een vriendelijke lummel vindt als je hem tegenkomt. Patsen is ook gewoon hondentaal. Net als blaffen, piepen, grommen, kwispelen, oogcontact, over de grond kruipen, op de rug gaan liggen, sluipen etc etc etc. Is je hond kop op aan het leggen en provoceren, dan vind ik het al wat anders. Maar ook daar wordt vaak wel weer mee omgegaan. Hier althansdagmar88 schreef:S@ndr@ schreef:Dat patsen kan weer reacties oproepen en escaleren, als je reu patst dan hoor hij niet in losloopgebeid wat mij betreft..... dat is niet gezellig spelen..... is het ernstig, nee maar het heeft wel de potentie om het te worden als er een tegenover staat die denkt krijg de kolere ik pik dat niet
Niet alle hondse interacties zijn gezellig. Een hond die zich daar niet op wil of kan aanpassen hoort daar even goed niet.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Klopt en daarom ook de kans bij sommige honden dat er na bjjv een cursus of gt een muilkorfplicht opgeheven kan worden als hij de test wel goed tot een einde brengt.Tara schreef:Dat weet ik wel, maar als je een hond wilt testen, dan moet je dus niet de combinatie baas-hond testen.dagmar88 schreef:Tara schreef:Nee, want dan ga je de combinatie testen, terwijl je de hond wilt testen.
Dat vind ik dus al complete onzin. Juist die combinatie is belangrijk.
Mensen zijn in staat van een brave fik een vervelend stuk vreten te maken, en omgekeerd.
Als je wilt weten hoe een hond het bij een bepaalde baas doet, ja dán moet je wel de combinatie testen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Voor mij niet meer dan groot maken, borstelen, en eventueel een waarschuwende grauw/blaf.Alfilillo schreef:Wat wordt er eigenlijk verstaan onder patsen?Manuma schreef:Nou inderdaad. En je hebt patsen en patsen. Mijn hond patst maar ik weet zeker dat je het een vriendelijke lummel vindt als je hem tegenkomt. Patsen is ook gewoon hondentaal. Net als blaffen, piepen, grommen, kwispelen, oogcontact, over de grond kruipen, op de rug gaan liggen, sluipen etc etc etc. Is je hond kop op aan het leggen en provoceren, dan vind ik het al wat anders. Maar ook daar wordt vaak wel weer mee omgegaan. Hier althansdagmar88 schreef:S@ndr@ schreef:Dat patsen kan weer reacties oproepen en escaleren, als je reu patst dan hoor hij niet in losloopgebeid wat mij betreft..... dat is niet gezellig spelen..... is het ernstig, nee maar het heeft wel de potentie om het te worden als er een tegenover staat die denkt krijg de kolere ik pik dat niet
En ja. Dat vind ik dood normaal onschuldig reuen gedrag. Bij de ene hond doet Duke dat wel, bij de andere niet en het is het gedrag waar ik naar kijk of ik ga doorlopen of niet. Zodra ik dergelijk gedrag zie lopen we meteen door en komt hij eigenlijk ook altijd mee. Geen enkele reden om bang te zijn voor knokken. Sowieso zodra de andere hond serieus wordt vliegt hij er vandoor.

-
Manuma
- Zeer actief
Alfilillo schreef:
Wat wordt er eigenlijk verstaan onder patsen?

Dit versta ik onder patsen en dat vind ik niet erg. De reu maakt zich groot, communiceert met hoge staart en oogcontact. Om elkaar heen draaien. Grommen of kop op leggen is ook patsen maar dat vind ik te ver gaan, dat vind ik provoceren en dat zie ik gelukkig ook niet van mijn eigen hond.
-
Alfilillo
- Zeer actief
[/quote][/quote]Shiloh86 schreef:Voor mij niet meer dan groot maken, borstelen, en eventueel een waarschuwende grauw/blaf.Alfilillo schreef:
Wat wordt er eigenlijk verstaan onder patsen?
En ja. Dat vind ik dood normaal onschuldig reuen gedrag. Bij de ene hond doet Duke dat wel, bij de andere niet en het is het gedrag waar ik naar kijk of ik ga doorlopen of niet. Zodra ik dergelijk gedrag zie lopen we meteen door en komt hij eigenlijk ook altijd mee. Geen enkele reden om bang te zijn voor knokken. Sowieso zodra de andere hond serieus wordt vliegt hij er vandoor.
Ok, nee, daar lig ik ook niet wakker van. Ik heb een teef en een gecastreerde reu, dus dat roept sowieso weinig patsgedrag van andere honden op.
Laatst gewijzigd door Alfilillo op 16 apr 2017 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Manuma
- Zeer actief
Door het gepats van Manu zie ik met wat voor hond we te maken hebben en zo druipen vervelende reuen vaak op afstand al af. Als ik Manu weg houd of hij is ergens achter ons nog bezig met een luchtje heb ik vaak al de neiging hem er naar toe te sturen. Laatst kwamen we een hond tegen die Sultan vlak daarvoor gegrepen had, nu was Manu erbij en koos die hond eieren voor zijn geld. Ik vind dat wel prettig eerlijk gezegd.
Op de bovenste foto was Manu al weggelopen maar die hond bleef erachteraan lopen om een punt te maken. Ze hebben in slowmotion op deze manier rondgewandeld tot Manu zich eindelijk omdraaide en even oogcontact maakte. De hond ging daarop toch terug naar zijn baas en tot nu toe doen vrijwel alle reuen dat of Manu is weg.
Op de bovenste foto was Manu al weggelopen maar die hond bleef erachteraan lopen om een punt te maken. Ze hebben in slowmotion op deze manier rondgewandeld tot Manu zich eindelijk omdraaide en even oogcontact maakte. De hond ging daarop toch terug naar zijn baas en tot nu toe doen vrijwel alle reuen dat of Manu is weg.
-
Alfilillo
- Zeer actief
@manuma: mooi, die foto´s!
Gewoon een soort haantjes/macho gedrag dus? Zonder daadwerkelijke agressie. Ja, moet kunnen. Moet je er dan wel erg bovenop zitten, zodat de vlam niet in de pan slaat of regelt het zich eigenlijk altijd vanzelf?
Gewoon een soort haantjes/macho gedrag dus? Zonder daadwerkelijke agressie. Ja, moet kunnen. Moet je er dan wel erg bovenop zitten, zodat de vlam niet in de pan slaat of regelt het zich eigenlijk altijd vanzelf?
-
Manuma
- Zeer actief
Altijd vanzelf. Andere reuen vinden het ook niet zo'n probleem, Manu heeft wel respect. Soms haal ik hem weg als Uma wil spelen met de reu, dat wil Manu niet hebben natuurlijk he 
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dit kun je ook als patsen zien maar gezien de types en hoe we de afloop weten ben ik toch heel voorzichtig- we hebben de oeb met een paar kleine gaatjes weten te redden en de eigenaar was gelukkig ook in de buurt om in te grijpen, maar ik word best snel nerveus van dit soort gedrag, er is maar een kleine omslag nodig... ze zitten al te hoof in de opwinding dan - een vonkje

-
Neeltje
Ik hoef ook geen patsende hond bij mijn hond, ik neem daar geen risico mee, die hou je maar fijn bij je, zo niet, brul ik hem wel weg.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik vind dit meer loeren dan patsen. Misschien leg ik het niet goed uit hoor, maar voor mijn gevoel zit daar een behoorlijk verschil in.S@ndr@ schreef:Dit kun je ook als patsen zien maar gezien de types en hoe we de afloop weten ben ik toch heel voorzichtig- we hebben de oeb met een paar kleine gaatjes weten te redden en de eigenaar was gelukkig ook in de buurt om in te grijpen, maar ik word best snel nerveus van dit soort gedrag, er is maar een kleine omslag nodig... ze zitten al te hoof in de opwinding dan - een vonkje
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
-
S@ndr@
- Zeer actief
Die CC staat echt te patsen, die pit is meet van plan, mijn punt is gewoon dat t een heel snel overloopt in t ander soms als er ook maar iets gebeurt. gewoon omdat ook met patsen de opwinding meespeelt... als jij op het punt staat om armpje te worstelen met iemand ben je ook niet rustig zeg maar. ik blijf het een risico vinden
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Vind ik ook hoor.S@ndr@ schreef:Die CC staat echt te patsen, die pit is meet van plan, mijn punt is gewoon dat t een heel snel overloopt in t ander soms als er ook maar iets gebeurt. gewoon omdat ook met patsen de opwinding meespeelt... als jij op het punt staat om armpje te worstelen met iemand ben je ook niet rustig zeg maar. ik blijf het een risico vinden
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Maatregelen nav een test zijn er niet om te straffen.Neeltje schreef:Hoezo viezer?? Ik spreek hier in zijn algemeenheid, niet op een specifiek geval. En ja, ik vind dat meestentijds er hardere maatregelen mogen zijn, het loopt nu toch gewoon de spuigaten uit wat er allemaal gebeurt en als dat maar halfwas wordt gestraft, heeft het weinig zin.dagmar88 schreef:Neeltje schreef: Opgelegde eisen soms te zwaar? Och ja, dat zorgt er misschien voor dat anderen beter op hun hond letten?
Kan het nog viezer?
Ze zijn er om de maatschappij te beschermen tegen herhaling.
Straffen van een eigenaar (=verantwoordelijk) na een incident gaat middels vervolging / boete en is een ander traject.
En ik heb geen boodschap aan een preventieve werking voor andere hondeneigenaren.
In mijn specifieke geval; ze hadden best de test achteraf met mij kunnen bespreken en mij kunnen vragen hoe ik dit gedrag in goede banen ga leiden.
Ik had daarvoor open gestaan.
Nu snap ik best dat bovenstaand met de gemiddelde tok niet handig is, maar ik denk wel dat de combinatie hond en baas ook mee zou moeten tellen.
Nu heb ik een algemeen lijstje gekregen waarbij geen rekening is gehouden met de uitvoerbaarheid in mijn situatie, noch met de specifieke overige kenmerken van de hond in kwestie.
-
Neeltje
Lief, ik heb het niet over jou en ik heb geen mening over wat uit de test van Shadow is gekomen. Ik ken jou niet en ik ken Shadow niet. Maar lijkt me dat de nuances duidelijk zullen worden in de rechtzaal.Lief schreef:Maatregelen nav een test zijn er niet om te straffen.Neeltje schreef:Hoezo viezer?? Ik spreek hier in zijn algemeenheid, niet op een specifiek geval. En ja, ik vind dat meestentijds er hardere maatregelen mogen zijn, het loopt nu toch gewoon de spuigaten uit wat er allemaal gebeurt en als dat maar halfwas wordt gestraft, heeft het weinig zin.dagmar88 schreef:Neeltje schreef: Opgelegde eisen soms te zwaar? Och ja, dat zorgt er misschien voor dat anderen beter op hun hond letten?
Kan het nog viezer?
Ze zijn er om de maatschappij te beschermen tegen herhaling.
Straffen van een eigenaar (=verantwoordelijk) na een incident gaat middels vervolging / boete en is een ander traject.
En ik heb geen boodschap aan een preventieve werking voor andere hondeneigenaren.
In mijn specifieke geval; ze hadden best de test achteraf met mij kunnen bespreken en mij kunnen vragen hoe ik dit gedrag in goede banen ga leiden.
Ik had daarvoor open gestaan.
Nu snap ik best dat bovenstaand met de gemiddelde tok niet handig is, maar ik denk wel dat de combinatie hond en baas ook mee zou moeten tellen.
Nu heb ik een algemeen lijstje gekregen waarbij geen rekening is gehouden met de uitvoerbaarheid in mijn situatie, noch met de specifieke overige kenmerken van de hond in kwestie.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik zou het goed vinden als ze beiden zouden doen, bijv. eerst zonder baas, dus puur naar de hond kijken en daarna kijken hoe dezelfde hond het doet onder leiding van z'n baas, dan kan je meteen zien hoeveel verschil daar, positief of negatief, tussen zit en is het waarschijnlijk duidelijker waar de pijnpunten zitten.Tara schreef:Dat weet ik wel, maar als je een hond wilt testen, dan moet je dus niet de combinatie baas-hond testen.dagmar88 schreef:Tara schreef:Nee, want dan ga je de combinatie testen, terwijl je de hond wilt testen.
Dat vind ik dus al complete onzin. Juist die combinatie is belangrijk.
Mensen zijn in staat van een brave fik een vervelend stuk vreten te maken, en omgekeerd.
Als je wilt weten hoe een hond het bij een bepaalde baas doet, ja dán moet je wel de combinatie testen.
Ik ben bang dat Doran misschien niet goed door de test zou komen, alleen in een kennel, vreemde mensen e.d. hij is echt een hond met één baas en dat ben ik, daar doet hij alles voor, ook z'n ego inslikken als ik dat nodig vind, dus niks aantrekken van die patser maar doorlopen en dat doet hij uiterst braaf, maar bij een ander en zeker een vreemde, zou hij zomaar eens heel anders kunnen reageren, met alle gevolgen van dien
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ik vind dit trouwens wel een heel goede voorbeeld foto, zou eigenlijk met uitleg een sticky van gemaakt moeten worden.S@ndr@ schreef:Dit kun je ook als patsen zien maar gezien de types en hoe we de afloop weten ben ik toch heel voorzichtig- we hebben de oeb met een paar kleine gaatjes weten te redden en de eigenaar was gelukkig ook in de buurt om in te grijpen, maar ik word best snel nerveus van dit soort gedrag, er is maar een kleine omslag nodig... ze zitten al te hoof in de opwinding dan - een vonkje
Hier zie je echt heel duidelijk dat bij die linker donkere hond (pitbul-achtige), alle spieren strak en stijf staan, lijkt iets te verstrakken, vertragen, en loeren met oren naar voren ( zie je wat moeilijk, want gecoupeerd), de nek en kop staan naar voren en hoog gericht,je ziet dat hij de andere hond ingeschat heeft, en makkelijk aan durft.
Als alleen de andere donkere hond ( cane corso - achtige?) Er was, zou het waarschijnlijk nog bij wat aftasten gebleven.
Ook bij die hond zie je ( zo interpreteer ik het) wat spanning, tongetje eruit, en voelt zich gesterkt, zo lijkt het door de andere donkere hond.
De OEB, heeft hier eigenlijk geen uitweg meer.
Zo zie ik het dan.
Wel een goede foto, vind ik het.
Ik zou dit stel honden niet tegen willen komen. Als ik zo iets zie lopen, maak ik dat ik weg kom
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier is sprake van dubbel patsen, alhoewel deel één het patsen al ver voorbij is. De dsk schoffelt Max onder de grond en blijft er grommend boven hangen, dan komt Luna de dsk even héél duidelijk vertellen dat hij snel moet opzouten!

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
En dan duikt hij met muilkorf alsnog op een hond en die vecht van zich af .? Of dat beest schrikt zich de pleuris en durft van zijn leven niet meer de straat op.?Shiloh86 schreef:Ik vind de combi van muilkorven én kort houden voor staffords ed. ook overdreven. Sterker nog, ik zie niet in waarom een gemuilkorfde hond niet ook gewoon los zou mogen lopen. Wat kan zon beest nou nog écht aanrichten. Als aanlijnen dan moet, waarom dan in hemelsnaam zo kort. Het heeft gewoon geen toegevoegd nut. Het frustreerd alleen maar de hond.
Wat dat betreft zou ik ook puur een muilkorfplicht genoeg preventieve maatregel vinden voor dergelijke rassen. Maar goed, dit topic gaat over testen van in beslag genomen honden en is niet een zoveelste discussie over maatregelen voor hoog risico honden.
Wat je zegt ben je zelfffff