Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lekker ruiken / frequentie loopsheid (update 1 jaar later)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Lekker ruiken / frequentie loopsheid (update 1 jaar later)

Ongelezen bericht door runninggirl »

Mahru ruikt tijdens de hele loopsheid & twee maanden schijnzwangerschap heel lekker voor de meeste reuen. En ook een enkele teef wil wel op haar. :wink:
De eerste loopsheid heb ik behoorlijk vaak reuen weggestuurd, en honden ontlopen, terwijl we niet in drukke gebieden komen en vaak zelfs heel vroeg op de ochtend wandelen. Ze snauwt ze zelf niet weg zoals Jura dat zo goed kan dus ik moet haar dan 'redden'.
Nu heeft ze na haar schijnzwangerschap 1 rustige maand gehad, en we zijn nu alweer aan de nieuwe loopsheid begonnen. 3 maanden aantrekkelijk ruiken en dan 1 maand rust vind ik wel heel veel als dit zich zo gaat blijven herhalen.
Vooral omdat ik merkte dat zij op den duur honden ging ontlopen en vooral reuen. Dat vind ik toch jammer voor haar aangezien ze wel graag contact maakt met honden die zich wel weten te gedragen.

Is het aan te nemen dat ze nu al de frequentie van haar loopsheden heeft 'vastgesteld'? Dus elke 4 maanden? Of kan dit nog veranderen? Een buurhondje is net loops geworden namelijk, dat kan ook een trigger zijn toch?

Zijn er nog andere tips behalve alles ontlopen waarmee ik het deze keer makkelijker kan maken voor haar? Ze luistert zelf perfect, kan de hele periode los blijven lopen. Alleen dat lekkere ruiken vind ik niet genoeg reden voor een operatie. Maar misschien zijn er andere dingen die ik nog kan inzetten?
Laatst gewijzigd door runninggirl op 16 apr 2017 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Lekker ruiken / frequentie loopsheid

Ongelezen bericht door sbientje »

runninggirl schreef:Mahru ruikt tijdens de hele loopsheid & twee maanden schijnzwangerschap heel lekker voor de meeste reuen. En ook een enkele teef wil wel op haar. :wink:
De eerste loopsheid heb ik behoorlijk vaak reuen weggestuurd, en honden ontlopen, terwijl we niet in drukke gebieden komen en vaak zelfs heel vroeg op de ochtend wandelen. Ze snauwt ze zelf niet weg zoals Jura dat zo goed kan dus ik moet haar dan 'redden'.
Nu heeft ze na haar schijnzwangerschap 1 rustige maand gehad, en we zijn nu alweer aan de nieuwe loopsheid begonnen. 3 maanden aantrekkelijk ruiken en dan 1 maand rust vind ik wel heel veel als dit zich zo gaat blijven herhalen.
Vooral omdat ik merkte dat zij op den duur honden ging ontlopen en vooral reuen. Dat vind ik toch jammer voor haar aangezien ze wel graag contact maakt met honden die zich wel weten te gedragen.

Is het aan te nemen dat ze nu al de frequentie van haar loopsheden heeft 'vastgesteld'? Dus elke 4 maanden? Of kan dit nog veranderen? Een buurhondje is net loops geworden namelijk, dat kan ook een trigger zijn toch?

Zijn er nog andere tips behalve alles ontlopen waarmee ik het deze keer makkelijker kan maken voor haar? Ze luistert zelf perfect, kan de hele periode los blijven lopen. Alleen dat lekkere ruiken vind ik niet genoeg reden voor een operatie. Maar misschien zijn er andere dingen die ik nog kan inzetten?
Het kan ook zijn dat ze met de tijd wel wat duidelijker wordt hoor, en veel (niet alle) reuen luisteren daar wel naar. Ze is nog piepjong toch? Pom liet zich eerst ook alles maar gebeuren maar das wel voorbij
runninggirl
Zeer actief

sbientje schreef: Het kan ook zijn dat ze met de tijd wel wat duidelijker wordt hoor, en veel (niet alle) reuen luisteren daar wel naar. Ze is nog piepjong toch? Pom liet zich eerst ook alles maar gebeuren maar das wel voorbij
Ze is nu ongeveer een jaar. Oh dat zou ik wel heel fijn vinden als dat nog zou veranderen. Jura is eigenlijk te fel, maar ik merk dat ik dit zachte van Mahru een stuk lastiger vind om mee om te gaan.
Ze durft naar bekende honden toe wel grenzen aan te geven, maar dat doet ze heel subtiel. En onbekende honden zal ze niks bij laten merken.
runninggirl
Zeer actief

Tara schreef:Loopsheid is niet besmettelijk of aanstekelijk hoor, dus dat ze meegaat in de cyclus van de buurhond lijkt me wat ver gezocht.
Soms heb je gewoon teven die lang lekker ruiken, en als ze dan ook nog eens niet zo assertief zijn, dan loop je wel een beetje op eieren.
Cee was als jonge hond niet zo assertief, en als ze werd belaagd zette ze het gewoon op een krijsen. Dat klonk wel zo verschrikkelijk dat de meeste reueneigenaren hun hond wel kwamen ophalen. De buitenwacht zou zomaar kunnen denken dat hun hond daar dat leuke teefje stond af te slachten. Na twee loopsheden was ze wat assertiever, en laat ik het zo zeggen: als Cee niet gedekt wil worden, dan wordt Cee NIET gedekt. :hmmm: Met hand en tand verdedigt zij haar eer.
Haar dochter was ook altijd een lief en bleu moppie, maar net als haar moeder weet zij inmiddels ook pijnlijk goed duidelijk te maken dat er nietnietNIET gedekt wordt als zij dat niet wil. Van de week een (nota bene!) gecastreerde reu die het met beide meiden wel zag zitten. Nou, daar hadden de meiden zelf een heel ander idee over. :schrik:

Ik wil maar zeggen: er is hoop. :engel:
Goed om te lezen. :mrgreen:
Op dit moment snauwt ze niet. Hoogstens een heel zachte 'hap' in de lucht en dat alleen bij haar vriendjes die ze heel goed kent. Krijsen of wat dan ook zal ze ook niet doen. Ze blijft staan en verroert zich niet en kijkt er heel sneu bij. :(:
remarelo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door remarelo »

Tara schreef:Loopsheid is niet besmettelijk of aanstekelijk hoor, dus dat ze meegaat in de cyclus van de buurhond lijkt me wat ver gezocht.
Dat is maar ten dele waar. Besmettelijk is het niet, maar teven binnen hetzelfde gezin zijn vaak wel degelijk na enige tijd synchroon. Synchroniteit met de buurhond is niet gebruikelijk.
runninggirl
Zeer actief

We zijn ondertussen al een jaar verder. Mahru is nu (gelukkig) nog maar eens in de 6 maanden loops. De loopsheid en ook de schijnzwangerschap zijn ook minder lang/heftig lijkt het.
Daarnaast heeft Mahru toch geleerd om haar grenzen wat beter aan te geven. Reuen mogen snuffelen, maar op haar rijden weet ze met een soort hele vriendelijke snauw toch af te houden. Gelukkig wonen we nu heel rustig en geeft het daarom ook eigenlijk nooit meer problemen. Dus die enkele keer dat er toch een echt vervelende reu is dat kunnen we prima aan. :)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Lekker ruiken / frequentie loopsheid (update 1 jaar late

Ongelezen bericht door sbientje »

Mooi!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”