De eerste loopsheid heb ik behoorlijk vaak reuen weggestuurd, en honden ontlopen, terwijl we niet in drukke gebieden komen en vaak zelfs heel vroeg op de ochtend wandelen. Ze snauwt ze zelf niet weg zoals Jura dat zo goed kan dus ik moet haar dan 'redden'.
Nu heeft ze na haar schijnzwangerschap 1 rustige maand gehad, en we zijn nu alweer aan de nieuwe loopsheid begonnen. 3 maanden aantrekkelijk ruiken en dan 1 maand rust vind ik wel heel veel als dit zich zo gaat blijven herhalen.
Vooral omdat ik merkte dat zij op den duur honden ging ontlopen en vooral reuen. Dat vind ik toch jammer voor haar aangezien ze wel graag contact maakt met honden die zich wel weten te gedragen.
Is het aan te nemen dat ze nu al de frequentie van haar loopsheden heeft 'vastgesteld'? Dus elke 4 maanden? Of kan dit nog veranderen? Een buurhondje is net loops geworden namelijk, dat kan ook een trigger zijn toch?
Zijn er nog andere tips behalve alles ontlopen waarmee ik het deze keer makkelijker kan maken voor haar? Ze luistert zelf perfect, kan de hele periode los blijven lopen. Alleen dat lekkere ruiken vind ik niet genoeg reden voor een operatie. Maar misschien zijn er andere dingen die ik nog kan inzetten?