Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: in beslag genomen

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Jonas26 schreef:Was het een spa geweest had iedereen gegild dat de roze spuit er in moest. Het slachtoffer moest voor behandeling naar het ziekenhuis dus dat was geen kleinigheidje, vind de maatregelen gepast hoe vervelend en naar ook voor de eigenaar en hond. Feit is dat de hond niet onder controle was en er daardoor een naar incident heeft plaatsgevonden.
misschien eerst even alle pagina's lezen voordat je weer zinloos begint te krijsen :roll:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik ben blij dat Shadow naar huis mag. Muilkorf e.d. had ik wel verwacht, de castratie vind ik wel heftig, vooral omdat de rechter nog anders kan oordelen, maar je dan de castratie niet meer kan terug draaien :ugh: Castratie vanwegen mogelijke reu-reu agressie vind ik sowieso al vreemd, ik denk dat die uitslag bij 80% van de reuen zou gelden die getest worden, reuen onderling zijn nou eenmaal zelden vriendjes.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Lizzie. schreef:
Jonas26 schreef:Was het een spa geweest had iedereen gegild dat de roze spuit er in moest. Het slachtoffer moest voor behandeling naar het ziekenhuis dus dat was geen kleinigheidje, vind de maatregelen gepast hoe vervelend en naar ook voor de eigenaar en hond. Feit is dat de hond niet onder controle was en er daardoor een naar incident heeft plaatsgevonden.
misschien eerst even alle pagina's lezen voordat je weer zinloos begint te krijsen :roll:
Heb ik gedaan en blijf bij mijn mening :roll:
Een tip voor je, probeer ook eens andermans mening te respecteren !!!!!
Afbeelding
Stabij Odie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Stabij Odie »

Allereerst heel veel sterkte, ik lees dat je veel ellende op je bordje hebt liggen!

Ik vind de maatregelen erg zwaar in verhouding tot de uitslag van de test. Uit de test blijkt naar mijn idee geen gevaarlijke hond.
Reu-reu agressie is geen abnormaal gedrag. Heel veel honden tonen dat gedrag.

Ik snap dat er bij een bijtincident in beslagname volgt en dat er maatregelen genomen moeten worden. Echter als ik de maatregelen lees, denk ik aan minstens een hond die jou (of een andere hond) grijpt als hij de kans krijgt. Shadow of hond A is voor mij hierin geen verschil.

Het zou mij niet verbazen als de eigen hond gebeten heeft, zeker met deze uitslag van de test. Mijn vorige reu (een flinke macho naar andere reuen) is eens gegrepen door een andere macho reu. Overigens bekende hond. Doordat hij aangelijnd was, de andere was los met een oefening bezig, zat ik ertussen en werd ik door mijn eigen hond gebeten, die beet namelijk terug en daar zat mijn hand tussen. De andere hond ging duidelijk voor mijn hond, terwijl mijn hond niet keek waar hij in hapte (in alles wat dichtbij zijn bek was).

Hierbij zeg ik niet dat Shadow niet gebeten zou kunnen hebben. We weten het niet...... de eigenaar, die erbij was weet het niet, laat staan dat ik het kan weten.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

sirene schreef:
kipo schreef:
Uit de test komt een groot risico op reu-agressie naar voren, Shadow is een kaliber hond dat in staat is om serieuze schade aan te richten. Logisch toch dat Lief dan moet gaan bewijzen dat zij dat kan voorkomen en dat er tot die tijd extra maatregelen gelden.
Er staat _een kans_ dat hij reu-reu agressie _kan gaan vertonen_.
Er wordt nergens gesproken over een groot risico en bovendien is het helemaal niet relevant. Hij zou een mevrouw gebeten hebben. Geen hond.

Ik heb er buikpijn van.
Nou, ik ook. :ugh:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Heavy schreef:
Lunatic schreef:Ik ben blij dat Shadow naar huis mag. Muilkorf e.d. had ik wel verwacht, de castratie vind ik wel heftig, vooral omdat de rechter nog anders kan oordelen, maar je dan de castratie niet meer kan terug draaien :ugh: Castratie vanwegen mogelijke reu-reu agressie vind ik sowieso al vreemd, ik denk dat die uitslag bij 80% van de reuen zou gelden die getest worden, reuen onderling zijn nou eenmaal zelden vriendjes.
Dat denk ik ook dat heel veel reuen niet aardig zijn tegen andere reuen .
Maar dat ze zich niet laten wegsturen en zelfs bijten om bij de reu te komen is toch weer een ander verhaal .
Het is helemaal niet zeker dat Shadow die vrouw gebeten heeft.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Als je op die toer gaat is niets zeker.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

gonnie schreef:
Heavy schreef:
Lunatic schreef:Ik ben blij dat Shadow naar huis mag. Muilkorf e.d. had ik wel verwacht, de castratie vind ik wel heftig, vooral omdat de rechter nog anders kan oordelen, maar je dan de castratie niet meer kan terug draaien :ugh: Castratie vanwegen mogelijke reu-reu agressie vind ik sowieso al vreemd, ik denk dat die uitslag bij 80% van de reuen zou gelden die getest worden, reuen onderling zijn nou eenmaal zelden vriendjes.
Maar dat ze zich niet laten wegsturen en zelfs bijten om bij de reu te komen is toch weer een ander verhaal .
Daar gaat het niet om. Shadow heeft de sancties niet gekregen om wat er gebeurd is, maar om wat er uit de test is gekomen. Heeft niets te maken of hij de vrouw wel of niet heeft gebeten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maar nogmaals waarom zou je reu agressie moeten testen als t om een beet naar mensen gaat? T gros van de reuen moet geen andere reuen... dat lijkt me vrij normaal.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
gonnie schreef:
Heavy schreef:
Nee dat klopt maar daar gaat ook niemand meer achter komen . Er was een Setter die gewond was er was een mevrouw die gewond was en er was Shadow die niet gewond was .
Tand door de lip... dat gebeurd 9 van de 10 keer door de hond zelf...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
malinois schreef:Maar nogmaals waarom zou je reu agressie moeten testen als t om een beet naar mensen gaat? T gros van de reuen moet geen andere reuen... dat lijkt me vrij normaal.
De andere hond was ook gewond
Wat ik zeg dat gebeurd bijna altijd door de hond zelf. Een tand door de lip waar hebben we t over.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Een tand door zijn lip, kan hij zelf ook gedaan hebben. Dat gebeurd vaker dan dat een andere hond dat doet.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:Tand door de lip heeft de hond zelf gedaan ? Zou best kunnen . Of de mevrouw die op de hond lag om de hond te beschermen . Maar daar gaat het niet om . Het gaat erom dat er een situatie is ontstaan waarin die hond gewond is geraakt en dat gebeurd niet door kwispelen :19:
Ja broer van Xygan had t zondag 3x en daar was echt geen andere hond in de buurt, niks en niemand. Gewoon met gehoorzaamheid....
En ja dat kan dus ook door niks ja... ik zie t wekelijks voorbijkomen iig.
Afbeelding
Neeltje

malinois schreef:Maar nogmaals waarom zou je reu agressie moeten testen als t om een beet naar mensen gaat? T gros van de reuen moet geen andere reuen... dat lijkt me vrij normaal.
Ik heb geen flauw idee wat er allemaal getest word, maar lijkt me dat er meer getest wordt als alleen reu/reu agressie.
De MAG-test is gevalideerd. Dit betekent dat honden die een bepaald resultaat halen bij de MAG-test met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zich op dezelfde manier zullen gedragen in een praktijksituatie. Bijt een hond tijdens de MAG-test, dan is de kans groot dat hij dat in een echte situatie ook doet. 93% Van de honden die niet bijten tijdens de MAG-test doet dat ook niet in het maatschappelijk verkeer.

Een protocol beschrijft de opstelling, de inhoud, de timing, de observatie en de interpretatie van de observaties. Daardoor kan de test iedere keer op dezelfde manier worden afgenomen.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Omdat hij niet getest wordt puur en alleen op de omstandigheden van het incident. Hij wordt getest op wie hij is en hoe hij reageert op situaties die hij in het dagelijks leven tegenkomt.
Je kunt hoog en laag springen, maar er was een incident. Er is aangifte gedaan. Hij is -om die redenen- in beslag genomen en getest.
En met de uitslag van die test wordt iets gedaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Het is heftig, heel heftig. Maar inderdaad zou ik blij zijn dat er geen mensagressie uitgekomen is.
De meeste maatregelen kunnen nog versoepeld worden heb ik begrepen.
De castratie is klote. En ja, vanwege dit forum ben ik anders, veel gereserveerder, tegen castratie gaan aankijken. Maar ik zou mijn eigen hond never nooit herplaatsen in het buitenland om het feit dat hij anders gecastreerd zou worden. Maar dat is uiteraard ieders eigen opvatting.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind de uitleg van Budkes wel enigszins geruststellend. Dat dit inderdaad enkel tijdelijke maatregelen zijn tot de rechtszaak, en je daar nog een zaak kunt voeren over welke maatregelen je zelf het beste lijken, hopelijk met eea aan "bewijs" en/of meningen van deskundigen die je zaak kunnen staven. Dat geeft hoop. Het enige wat ik dan inderdaad, net als de rest, wel erg raar vind is dat er een niet omkeerbare castratie wordt opgelegd al vóór de rechtszaak geweest is. Terwijl ik laatst dus juist bij de hondenbescherming (meen ik) een onderzoek las waaruit bleek dat een castratie bij veel hondagressieve honden de boel juist erger kan maken.

Trouwens, ik vind het wel raar dat mensen hier schrijven dat reu-agressie normaal voor een reu is. Niet goed met elkaar om kunnen gaan, grauwen en snauwen, lijkt me écht iets anders dan echt ingebakken agressie? Ik hoop dat daar in die test wel onderscheid in gemaakt wordt. Aan de andere kant, als Shadow echt zo vreselijk hoge reu-agressie zou hebben, waarom heeft Lief dat dan nog zelf nooit gemerkt? Ik ben dus wel erg benieuwd hoe ze precies tot dat oordeel komen, en wat het eigenlijk concreet betekent als ze zeggen dat hij last van reu-agressie heeft.
Laatst gewijzigd door mijke op 14 apr 2017 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

De castratie vind ik wel naar, maar is niet onoverkomelijk (hoewel ik ook zeer sceptisch ben over de effectiviteit ervan).
Het niet fatsoenlijk kunnen strekken van de poten vind ik echter echt niet kunnen, ook niet voor de periode tot aan de rechtszaak (als die er al komt). Op een hondenleven is een jaar echt lang.

Mocht je ooit een hond onder voorwaarden willen zien doe dan aangifte, of je verhaal nu klopt of niet, de test doet de rest.

En die reu agressie: het is een hond van een ras dat geen tegenspraak duldt van sexegenoten. Zoals te zien op de foto's kan hij echter prima met andere honden, ook reuen, zonder spanningen.
Maar ja niet met alles en iedereen en hij laat zich zeker niet domineren door een ander.AfbeeldingAfbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik vind het zo naar voor je.

Ik kan me er iets van indenken, ik weet wat ik aan het eind van mijn lijn heb lopen (Otto, die andere reuen graag laat weten dat hij het baasje is). Wat een nachtmerrie :(
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Vraag1: omdat in dit geval de beet naar mevrouw wellicht veroorzaakt is doordat mevrouw haar eigen setter wilde beschermen tegen de reuagressieve Malamute. Daar gaat men iig blijkbaar vanuit, want als men zou denken dat de Malamute het rechtstreeks op mevrouw gemunt zou hebben, dan had men geheel terecht geen castratie maar een roze spuit geeist.
Vraag2: Als dat al normaal zou zijn (volgens mij niet) dan heeft ' t gros van de reuen' dus niets in een losloopgebied te zoeken, hoort ' t gros van de reuen' dus buitenshuis altijd aaangelijnd te zijn en voorzien te zijn van een muilkorf... en is het toch niet meer dan normaal dat er ná een 'incident' met bijtwonden die ziekenhuisverzorging nodig hebben, ook een castratie geregeld wordt.

Wat ik zo zie krijg je in Nederland uitgebreid de kans zélf de verantwoordelijkheid te nemen voor je hond, dat er ná een ernstig incident dan wel dusdanige voorwaarden gesteld worden dat zoiets iig zich niet nóg een keer voor kan doen vind ik wel het allerminste.

Het als 'normaal' accepteren dat de meeste reuen zich niet weten te gedragen met sexegenoten en eventuele bijtwonden van willekeurige omstandigers als niet ter zake doende incidenten downplayen vind ik echt de omgekeerde wereld.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

CKS schreef:en is het toch niet meer dan normaal dat er ná een 'incident' met bijtwonden die ziekenhuisverzorging nodig hebben, ook een castratie geregeld wordt.

Dat kun jij niet beoordelen.
gonnie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
CKS schreef:en is het toch niet meer dan normaal dat er ná een 'incident' met bijtwonden die ziekenhuisverzorging nodig hebben, ook een castratie geregeld wordt.

Castratie heeft niet altijd tot gevolg dat een hond minder agressief wordt.

Nikkie van ons is, toen ze een half jaar oud was, aangevallen door een witte Herder die na castratie honden aan ging vallen en katten doodbijten, ze hebben haar na een poosje ook in laten slapen. Hun verzekering zal wel gestopt zijn met steeds de schade te vergoeden.

Een dierenarts heeft mij verteld dat sommige Witte Herders slecht op castratie reageren.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

1. Of de oorzaak reu-reu-agressie was, is niet bewezen. Sterker nog, als Lief ook maar een vermoeden gehad had dat Shadow wilde gaan patsen, had ze hem op tijd teruggeroepen.
2. Hier ook een reu die over het algemeen prima met alles omgaat: reu, teef, gecastreerd, intact, maar soms inderdaad op een volle reu kan klappen. Zonder ooit gaten te maken overigens, maar grommen, happen en in elkaars kragen hangen is ook agressie. En ja, dat is heel normaal reuengedrag. Serieuze gaten maken niet, maar zo'n knokpartijtje is niet heel raar ofzo.
3. Het gaat hier niet om downplayen van het incident, maar om het feit dat een hond die mogelijk niets gedaan heeft behalve iets te nieuwsgierig zijn en daardoor indirect schade veroorzaakt heeft wel als agressief en schuldig wordt weggezet, zonder dat bewezen is, dat dat terecht is.
4. Iemand met een beetje kennis van honden weet dat een hond met pijn die nergens heen kan en van z'n baas gestresste signalen krijgt enorm kan gaan bijten (fight, flight, freeze, flight kan niet, omdat de baas dat tegenhoudt, dus blijft over freeze of fight) en dat het dus niet eens een vergezochte verklaring zou kunnen zijn dat mevrouw door haar eigen hond gebeten is. Een hond die bijt, bijt ook zichzelf gemakkelijk in de lip. Kortom, de plaats en richting van de verwondingen zal in dit geval moeten uitwijzen wat het meest waarschijnlijke scenario geweest is. Niemand heeft gezien welke hond gebeten heeft en als slachtoffer is het niet vanzelfsprekend dat je dat zelf goed geregistreerd hebt. Kortom, je kunt op dit moment nog helemaal niets zeggen over wie wat precies gedaan heeft, daar is nog te weinig informatie over. Er zijn dus 2 scenario's mogelijk: of de hond die 6 jaar lang nooit problemen heeft gegeven heeft nu opeens gebeten en beet de vrouw in een poging z'n reu-agressie uit te leven. Of mevrouw is in paniek geschoten voor er iets gebeurde, is op haar hond gaan liggen die al is een krakkemikkig was, op die manier hem in het nauw brengend waardoor hij is gaan bijten, terwijl een andere hond komt inspecteren wat er gaande is en mogelijk (met tegengesteld effect) de boel probeert te kalmeren. Zolang er niets bekend is, zul je beide opties open moeten houden.

En ja, wat mij betreft waren die twee weken waarin Shadow tot rust kon komen in de opslag gebruikt om eerst helder te krijgen welk scenario het meest waarschijnlijk was, of zelfs bewezen welk scenario plaatsgevonden moet hebben. En dan op basis daarvan besluiten dat opslag, en dus ook testen, nodig was of dat er sprake was van het vasthouden van een hond die niets gedaan heeft en dus weer gewoon naar huis mag
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

gonnie schreef:
dagmar88 schreef:

Nikkie van ons is, toen ze een half jaar oud was, aangevallen door een witte Herder die na castratie honden aan ging vallen en katten doodbijten, ze hebben haar na een poosje ook in laten slapen. Hun verzekering zal wel gestopt zijn met steeds de schade te vergoeden.

Een dierenarts heeft mij verteld dat sommige Witte Herders slecht op castratie reageren.
Katten doodbijten heeft niets met castratie te maken denk ik eerlijk gezegd zelf.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief

Tineke schreef:
gonnie schreef:
dagmar88 schreef:

Katten doodbijten heeft niets met castratie te maken denk ik eerlijk gezegd zelf.
Nou ja, dat hoeft ook niet, maar dat ging ze ook daarna doen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hier in de buurt een dominante dh die patste maar niet beet. Na castratie met 4 jaar bijten en dan met name de onzekere types. Die castratie is funest geweest.
Afbeelding
Neeltje

Fotogravinnetje schreef:1. Of de oorzaak reu-reu-agressie was, is niet bewezen. Sterker nog, als Lief ook maar een vermoeden gehad had dat Shadow wilde gaan patsen, had ze hem op tijd teruggeroepen.
2. Hier ook een reu die over het algemeen prima met alles omgaat: reu, teef, gecastreerd, intact, maar soms inderdaad op een volle reu kan klappen. Zonder ooit gaten te maken overigens, maar grommen, happen en in elkaars kragen hangen is ook agressie. En ja, dat is heel normaal reuengedrag. Serieuze gaten maken niet, maar zo'n knokpartijtje is niet heel raar ofzo.
3. Het gaat hier niet om downplayen van het incident, maar om het feit dat een hond die mogelijk niets gedaan heeft behalve iets te nieuwsgierig zijn en daardoor indirect schade veroorzaakt heeft wel als agressief en schuldig wordt weggezet, zonder dat bewezen is, dat dat terecht is.
4. Iemand met een beetje kennis van honden weet dat een hond met pijn die nergens heen kan en van z'n baas gestresste signalen krijgt enorm kan gaan bijten (fight, flight, freeze, flight kan niet, omdat de baas dat tegenhoudt, dus blijft over freeze of fight) en dat het dus niet eens een vergezochte verklaring zou kunnen zijn dat mevrouw door haar eigen hond gebeten is. Een hond die bijt, bijt ook zichzelf gemakkelijk in de lip. Kortom, de plaats en richting van de verwondingen zal in dit geval moeten uitwijzen wat het meest waarschijnlijke scenario geweest is. Niemand heeft gezien welke hond gebeten heeft en als slachtoffer is het niet vanzelfsprekend dat je dat zelf goed geregistreerd hebt. Kortom, je kunt op dit moment nog helemaal niets zeggen over wie wat precies gedaan heeft, daar is nog te weinig informatie over. Er zijn dus 2 scenario's mogelijk: of de hond die 6 jaar lang nooit problemen heeft gegeven heeft nu opeens gebeten en beet de vrouw in een poging z'n reu-agressie uit te leven. Of mevrouw is in paniek geschoten voor er iets gebeurde, is op haar hond gaan liggen die al is een krakkemikkig was, op die manier hem in het nauw brengend waardoor hij is gaan bijten, terwijl een andere hond komt inspecteren wat er gaande is en mogelijk (met tegengesteld effect) de boel probeert te kalmeren. Zolang er niets bekend is, zul je beide opties open moeten houden.

En ja, wat mij betreft waren die twee weken waarin Shadow tot rust kon komen in de opslag gebruikt om eerst helder te krijgen welk scenario het meest waarschijnlijk was, of zelfs bewezen welk scenario plaatsgevonden moet hebben. En dan op basis daarvan besluiten dat opslag, en dus ook testen, nodig was of dat er sprake was van het vasthouden van een hond die niets gedaan heeft en dus weer gewoon naar huis mag
Nee, de twee weken waren om Shadow te laten wennen daar en de test is blanco gedaan. Niet met wat is voorgevallen. Lezen jullie de berichten van Budkes niet?? Shadow is 'veroordeeld' om wat uit de test is gekomen en dat heeft niets en dan ook helemaal NIETS te maken met het voorval.
Dit is een onterechte conclusie. Elke hond wordt objectief getest. Ze worden niet bekeken en behandeld als bijter. Ze moeten gewoon allemaal de zelfde testen ondergaan.

Er kan verschil zitten tussen de "veroordeling" en de uitslag van de test. De beoordeling van de rechter gaat over het incident.

De test staat los van het incident. De hond wordt puur beoordeeld op zijn reacties tijdens de verschillende testen. Lief heeft de enorme pech dat haar dit is overkomen en dat daardoor Shadow in beslag is genomen en getest. De uitslag van de test valt dan helaas niet weg te poetsen.
De wel of niet veroordeling voor het hele incident wordt in de rechtzaak uitgesproken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar waarom ga je een hond testen en veroordelen op iets wat niet is voorgevallen dan? DAT snap ik niet.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

malinois schreef:Maar waarom ga je een hond testen en veroordelen op iets wat niet is voorgevallen dan? DAT snap ik niet.
Ik denk vanuit de gedachte dat dit objectiever is? Immers bij een incident heb je altijd verschillende kanten van het verhaal. En nu test je het 'risico' dat een hond kan zijn in de openbare ruimte.

Mijn vriend is ook eens gebeten (zelfs een aderlijke bloeding, moest naar de eerste hulp) toen hij bij een opstootje tussenbeide sprong. Echt niet dat hij wist welke hond dat had gedaan. Maar uiteraard ook geen haar op zijn hoofd die er aan dacht aangifte te doen...
Neeltje

malinois schreef:Maar waarom ga je een hond testen en veroordelen op iets wat niet is voorgevallen dan? DAT snap ik niet.
Gewoon om de hond te testen in zijn algemeenheid, niet meer niet minder. Heeft niets te maken met wat er is voorgevallen. Er is een standaard test die wordt uitgevoerd. En nogmaals: HET HEEFT NIETS MET HET INCIDENT TE MAKEN. Gewoon om te kijken hoe de hond is. Hoe moeilijk is dat om te begrijpen?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”