Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Glasreliek, as in glas. - Gevonden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Glasreliek, as in glas. - Gevonden

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Ik wil graag Caspers as laten verwerken in een glazen bol. Maar ik zie zo vreselijk veel lelijke dingen op internet dat ik hoop dat jullie er ervaring mee hebben.
Ervaringen zijn voor mij met dit soort dingen belangrijker dan een mooi plaatje van internet.
Of misschien hebben jullie iets heel anders laten doen waar ik nooit van gehoord heb?
Afbeelding
Afbeelding

Deze 2 vind ik bijvoorbeeld erg mooi
Laatst gewijzigd door xSuzannex op 13 apr 2017 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hamilton
Zeer actief

Re: Glasreliek, as in glas

Ongelezen bericht door Hamilton »

Daar ben ik enkele jaren ook mee bezig geweest en heb 'n glasblazer gevonden die wel vormen na kon maken, weet alleen niet z'n prijs ;-), verder vond ik deze wel mooi
https://www.gedenkidee.nl/glasrelieken/ ... mming.html
http://qmemorials.com/product/menhir-as/
https://www.uitvaartwinkel.nl/gedenkart ... rnal-flame
veel objecten http://www.de-urnenwinkel.nl/miniurnen/ ... /index.htm
http://www.asbestemming.com/glasobjecten1.html
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

moeilijk inderdaad om dergelijke dingen van foto's te kunnen beoordelen, ik kan je helaas niet verder helpen. Het is zo enorm persoonlijk, een stuk kunst is al persoonlijk laat staan een object waar as van een dierbare in wordt verwerkt.

p.s. Solar heeft wel een idee :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik heb een glazen bal aan een ketting hangen waar as in verwerkt zit.
Ooit besteld bij het crematorium waar ik magic heb latwn cremeren. Die lieten het door een glasblazer doen.
Maar geen idee meer hoe die heette
Crematorium zat in smilde volgens mij
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Zo wil ik haar niet... :ugh:
Maar ieder het zijne.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn zwager heeft die bovenste maar dan zonder kleur met as van mijn schoonmoeder

ik vind het op zich best een mooi ding. het schreeuwt in ieder geval niet "ik ben een herinnering aan een overledene!!!"
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Hamilton schreef:Daar ben ik enkele jaren ook mee bezig geweest en heb 'n glasblazer gevonden die wel vormen na kon maken, weet alleen niet z'n prijs ;-), verder vond ik deze wel mooi
Oh daar zitten ook wel mooie bij ja :) Dank je!
Podenji schreef:moeilijk inderdaad om dergelijke dingen van foto's te kunnen beoordelen, ik kan je helaas niet verder helpen. Het is zo enorm persoonlijk, een stuk kunst is al persoonlijk laat staan een object waar as van een dierbare in wordt verwerkt.

Ja ik weet het, maar op sommige sites zie je bijvoorbeeld soms zo'n mooie bol staan, en dan ook nog 10 andere bollen die gewoon mislukt lijken. Ik zie het wel gebeuren dat ik na maanden wikken en wegen dan eindelijk een bol zag waarvan ik dacht, dat is hem, ik wat as opstuur, en dan zo'n gedrocht teruggestuurd krijg omdat dat ene plaatje nou net het enige object was wat wel gelukt was maar diegene er eigenlijk niks van bakt haha
Gimmick schreef:Ik heb een glazen bal aan een ketting hangen waar as in verwerkt zit.
Ooit besteld bij het crematorium waar ik magic heb latwn cremeren. Die lieten het door een glasblazer doen.
Dat vind ik ook mooi ja, maar een ketting zal ik niet dragen en als ik dat neerleg raakt het kwijt of wordt het rommelig mij kennende. Maar ben idd ook wel wat kettingen tegen gekomen met glaskralen e.d.
Cleva schreef:Ik ben niet zo van de glazen bollen.
Eigenlijk heb ik liever gewoon een foto dan vaatwerk.
Dat kan, ik twijfel ook nog steeds. Cas zit nu nog steeds in een strooibus. Kan me er niet toe zetten om hem uit te strooien, kan er niet naar kijken zonder te huilen, en tegelijk kan ik hem ook niet uit het zicht zetten. Word gek van mezelf
Een mooie foto staat er natuurlijk wel al, incl een klein glazen buisje waar ik graag een beetje as in wil, maar ik kan die bus niet open maken.
Dit leek ons allebei wel wat en dat we dan over 60 jaar 10 van die bollen op een rij hebben haha
Ik moet er in elk geval iets mee.
kooi schreef:Zo wil ik haar niet... :ugh:
Maar ieder het zijne.
Ach, zo wil ik hem ook niet, in zijn gratis strooikoker van karton. Zoiets vind ik nog wel mooi. Niet te opvallend, geen grote urn. Ieder zijn ding
M@scha schreef:mijn zwager heeft die bovenste maar dan zonder kleur met as van mijn schoonmoeder

ik vind het op zich best een mooi ding. het schreeuwt in ieder geval niet "ik ben een herinnering aan een overledene!!!"
Ik vind het ook wel wat hebben. Soms zie ik ook wel eens complete gedenkhoekjes tegenkomen, met as, halsband, bal, riem, kaarsjes. Daar heb ik dan weer niets mee. Maar gewoon weg doen kan ik ook niet, zo laten ook niet, en tja, het is nu bijna 9 maanden geleden, het wordt wel tijd om eens een keuze te maken denk ik.
Zo'n bol vind ik mooi. nu nog een betrouwbaar adres waar ze het niet verkloten :F:
M@scha
Zeer actief

xSuzannex schreef:
M@scha schreef:mijn zwager heeft die bovenste maar dan zonder kleur met as van mijn schoonmoeder

Ik vind het ook wel wat hebben. Soms zie ik ook wel eens complete gedenkhoekjes tegenkomen, met as, halsband, bal, riem, kaarsjes. Daar heb ik dan weer niets mee. Maar gewoon weg doen kan ik ook niet, zo laten ook niet, en tja, het is nu bijna 9 maanden geleden, het wordt wel tijd om eens een keuze te maken denk ik.
Zo'n bol vind ik mooi. nu nog een betrouwbaar adres waar ze het niet verkloten :F:
moet ik zwager vragen waar hij dat heeft laten doen?
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

xSuzannex schreef:
Ja ik weet het, maar op sommige sites zie je bijvoorbeeld soms zo'n mooie bol staan, en dan ook nog 10 andere bollen die gewoon mislukt lijken. Ik zie het wel gebeuren dat ik na maanden wikken en wegen dan eindelijk een bol zag waarvan ik dacht, dat is hem, ik wat as opstuur, en dan zo'n gedrocht teruggestuurd krijg omdat dat ene plaatje nou net het enige object was wat wel gelukt was maar diegene er eigenlijk niks van bakt haha
dat maakt het inderdaad niet gemakkelijker. Ik snap wel heel goed wat je bedoeld :wink:

Ik ben na Kalushas en Barrys dood al jaren aan het dubben wat ik er mee wil. Met het "overschot" heb ik niets en met as ook niet. Dit huis waar we nu wonen ga ik ze ook niet begraven omdat ik hier niet de rest van mijn leven wil wonen.

Dus ik heb recentelijk besloten de overleden honden te laten schilderen door in principe elk een ander kunstenaar, die ik qua stijl en gevoel vind passen bij betreffende hond. Zo ga ik ze thuis brengen en geef ik ze het "eeuwige" leven.
Kalusha is reeds "in de maak" en Barry volgt ergens dit jaar ook.

Bij een nieuw huis ga ik de honden die dan overlijden wel in de tuin begraven, en zet ik er een passende struik/ plant / boom op. Voor alle honden die ik niet heb kunnen begraven in die tuin , komt er alsnog een passende struik/ plant / boom.
en uiteraard blijf ik het schilderijen principe doorvoeren.

p.s. ik bewaar ook altijd een van de halsbanden.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:
xSuzannex schreef:

moet ik zwager vragen waar hij dat heeft laten doen?
Ja graag :) Zal misschien wel gewoon via Dela zijn, een van de 2 plaatjes die ik plaatste kwam daar vandaan.
Podenji schreef:
dat maakt het inderdaad niet gemakkelijker. Ik snap wel heel goed wat je bedoeld :wink:

Ik ben na Kalushas en Barrys dood al jaren aan het dubben wat ik er mee wil. Met het "overschot" heb ik niets en met as ook niet. Dit huis waar we nu wonen ga ik ze ook niet begraven omdat ik hier niet de rest van mijn leven wil wonen.

Dus ik heb recentelijk besloten de overleden honden te laten schilderen door in principe elk een ander kunstenaar, die ik qua stijl en gevoel vind passen bij betreffende hond. Zo ga ik ze thuis brengen en geef ik ze het "eeuwige" leven.
Kalusha is reeds "in de maak" en Barry volgt ergens dit jaar ook.

Bij een nieuw huis ga ik de honden die dan overlijden wel in de tuin begraven, en zet ik er een passende struik/ plant / boom op. Voor alle honden die ik niet heb kunnen begraven in die tuin , komt er alsnog een passende struik/ plant / boom.
en uiteraard blijf ik het schilderijen principe doorvoeren.

p.s. ik bewaar ook altijd een van de halsbanden.
Oh dat is ook mooi zeg. over 50 jaar een huis vol schilderijen van al je maatjes :(
Heb je alle as al weggedaan?
In jouw geval had ik denk ik van die mooie dingen die je steeds maakt gebruikt om wat as in te verwerken.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Mijn ketting van oops had je gezien, ik kon ook niks vinden en wilde dus geen bol.
Oops zit ook nog in de strooibus maar ik vind het juist fijn dat ie er bij is.
Kun je niet een mail sturen naar een glasblazerij?
Zo ben ik aan mijn zilveren hanger met oops as gekomen gewoon een sieradenmaakster gevraagd.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

xSuzannex schreef:
Oh dat is ook mooi zeg. over 50 jaar een huis vol schilderijen van al je maatjes :(
In jouw geval had ik denk ik van die mooie dingen die je steeds maakt gebruikt om wat as in te verwerken.
een goede kunstenaar pakt een stukje van de ziel van het dier en daarmee ook een stukje van je eigen ziel. Ik hou van die symboliek.

Ik heb Kalusha en Barry niet laten cremeren. Ik heb Kalushas lichaam achter gelaten bij de dierenarts en Barry is overleden tijdens zijn logeerpartij bij zijn fokker in Zweden dus die hebben hem daar begraven in hun tuin.
Zoals ik al zei, met het lichaam en/ of as heb ik niets, zielloos, dan liever een stukje ziel terug "pakken" in de vorm van een schilderij :wink:

en bewust kies ik voor andere kunstenaars dan dat ik het zelf doe.

er zijn trouwens ook pandora kralen waar je as in kan doen, is dat niet wat?
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

hewi schreef:Mijn ketting van oops had je gezien, ik kon ook niks vinden en wilde dus geen bol.
Oops zit ook nog in de strooibus maar ik vind het juist fijn dat ie er bij is.
Kun je niet een mail sturen naar een glasblazerij?
Zo ben ik aan mijn zilveren hanger met oops as gekomen gewoon een sieradenmaakster gevraagd.
Ja je hanger met Oops is heel mooi :I:
Ik kan wel mail sturen naar een glasblazerij maar daar schiet ik niets mee op. Als ik vraag of ze mooie bollen maken of dat het regelmatig een gedrocht wordt, dan zullen ze vast beweren dat ze altijd mooi worden. Daarom liever ervaringen van mensen die er een hebben laten maken, of het gewoon zo werd zoals verwacht.
Podenji schreef:
xSuzannex schreef:
een goede kunstenaar pakt een stukje van de ziel van het dier en daarmee ook een stukje van je eigen ziel. Ik hou van die symboliek.

Ik heb Kalusha en Barry niet laten cremeren. Ik heb Kalushas lichaam achter gelaten bij de dierenarts en Barry is overleden tijdens zijn logeerpartij bij zijn fokker in Zweden dus die hebben hem daar begraven in hun tuin.
Zoals ik al zei, met het lichaam en/ of as heb ik niets, zielloos, dan liever een stukje ziel terug "pakken" in de vorm van een schilderij :wink:

Ben wel benieuwd naar het resultaat van de schilderijen. Laat je ze zien als het klaar is?
Een kraal heb ik niets mee. dat raak ik echt kwijt. Vind het met zo'n bol mooi dat de as er in verwerkt is. Vooral die 2e waarbij het zo omhoog zweeft tussen 2 strengen.
Nou ja, misschien moet ik niet zo miepen en het gewoon maar doen. En dan hopen dat ze het niet verprutsen
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
xSuzannex schreef:

Ben wel benieuwd naar het resultaat van de schilderijen. Laat je ze zien als het klaar is?
Een kraal heb ik niets mee. dat raak ik echt kwijt. Vind het met zo'n bol mooi dat de as er in verwerkt is. Vooral die 2e waarbij het zo omhoog zweeft tussen 2 strengen.
Nou ja, misschien moet ik niet zo miepen en het gewoon maar doen. En dan hopen dat ze het niet verprutsen[/quote]

ja zeker zal ik het je laten zien :ok:

hoeveel as gebruiken ze voor zo een bol? ik neem niet aan dat ze alles er voor gebruiken?
dan probeer je het toch? als het resultaat er toch niet naar is, kan je nog op zoek naar een alternatief
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
ja zeker zal ik het je laten zien :ok:

hoeveel as gebruiken ze voor zo een bol? ik neem niet aan dat ze alles er voor gebruiken?
dan probeer je het toch? als het resultaat er toch niet naar is, kan je nog op zoek naar een alternatief
Volgens mij gebruiken ze maar een eetlepel oid. Maar het kost een hoop geld dus even wat nieuws laten maken is geen optie.
Nou ja, dan kan ik altijd nog een kraal laten maken :F:
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

xSuzannex schreef:
Hamilton schreef:Daar ben ik enkele jaren ook mee bezig geweest en heb 'n glasblazer gevonden die wel vormen na kon maken, weet alleen niet z'n prijs ;-), verder vond ik deze wel mooi
Oh daar zitten ook wel mooie bij ja :) Dank je!
Podenji schreef:moeilijk inderdaad om dergelijke dingen van foto's te kunnen beoordelen, ik kan je helaas niet verder helpen. Het is zo enorm persoonlijk, een stuk kunst is al persoonlijk laat staan een object waar as van een dierbare in wordt verwerkt.

Gimmick schreef:Ik heb een glazen bal aan een ketting hangen waar as in verwerkt zit.
Dat vind ik ook mooi ja, maar een ketting zal ik niet dragen en als ik dat neerleg raakt het kwijt of wordt het rommelig mij kennende. Maar ben idd ook wel wat kettingen tegen gekomen met glaskralen e.d.
Cleva schreef:Ik ben niet zo van de glazen bollen.
Eigenlijk heb ik liever gewoon een foto dan vaatwerk.
Dat kan, ik twijfel ook nog steeds. Cas zit nu nog steeds in een strooibus. Kan me er niet toe zetten om hem uit te strooien, kan er niet naar kijken zonder te huilen, en tegelijk kan ik hem ook niet uit het zicht zetten. Word gek van mezelf
Een mooie foto staat er natuurlijk wel al, incl een klein glazen buisje waar ik graag een beetje as in wil, maar ik kan die bus niet open maken.
Dit leek ons allebei wel wat en dat we dan over 60 jaar 10 van die bollen op een rij hebben haha
Ik moet er in elk geval iets mee.
kooi schreef:Zo wil ik haar niet... :ugh:
Maar ieder het zijne.
Ach, zo wil ik hem ook niet, in zijn gratis strooikoker van karton. Zoiets vind ik nog wel mooi. Niet te opvallend, geen grote urn. Ieder zijn ding

Ik weet wel een adres, waar ik zelfs bij mocht zijn, toen ze het maakten. Ik deed het alleen zonder as, godzijdank heb ik Sam nog. Maar ik vond zo'n bol op zich al ontzettend mooi.
Afbeelding
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

nou ja, Rinne Roos zit ook al bijna drie en een half jaar in een kartonnen koker. Zwaar dat ding.
Geen idee wat ik er mee moet, vind niks mooi of passend.
Misschien kunnen mijn nabestaanden mijn as samen met die van Rinne en de rest die nog volgt ( :jank: ) tegelijk uitstrooien. Gewoon door elkaar husselen die boel en hoppa!
Op een open veld of bosrand dan maar, niet bij water, want die wetters hebben een teringhekel aan water :LOL:
M@scha
Zeer actief

Even gevraagd en hij heeft het inderdaad direct via het crematorium geregeld.
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Rinne Roos schreef:nou ja, Rinne Roos zit ook al bijna drie en een half jaar in een kartonnen koker. Zwaar dat ding.
Geen idee wat ik er mee moet, vind niks mooi of passend.
Misschien kunnen mijn nabestaanden mijn as samen met die van Rinne en de rest die nog volgt ( :jank: ) tegelijk uitstrooien. Gewoon door elkaar husselen die boel en hoppa!
Op een open veld of bosrand dan maar, niet bij water, want die wetters hebben een teringhekel aan water :LOL:
Dat is hier ook nog wel een optie ja. Want ook als ik zo´n bol heb is uitstrooien hier nog geen optie denk ik. Had ik niet verwacht...
Maar als ik dan iets moois heb met de as van Cas, kan die bus gewoon opgeborgen worden tot ie dan samen met mij uitgestrooid kan worden. Nu staat ie in de vitrinekast :schrik:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

wat is het kleinste waarvan je denkt dat je dat niet kwijt zal raken?
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Oh ik heb echt geen idee. Ik denk gewoon met zo'n kraal dat het al snel ergens even in een bakje verdwijnt met schoonmaken oid. en daar dan niet meer uit komt.
Zo'n bol zet je neer en stop je niet zomaar even weg. ondanks dat dat ook maar een cm of 10 is
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

xSuzannex schreef:Oh ik heb echt geen idee. Ik denk gewoon met zo'n kraal dat het al snel ergens even in een bakje verdwijnt met schoonmaken oid. en daar dan niet meer uit komt.
Zo'n bol zet je neer en stop je niet zomaar even weg. ondanks dat dat ook maar een cm of 10 is
ja nou de bedoeling van een kraal is dat je hem aan een ketting of armband doet natuurlijk :-p
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Haha ja maar dat wil ik niet. ik hoef geen as bij me te dragen :)
Ik wil gewoon een dingetje voor in huis
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik vind de koker niet zo erg.( ik hou hem soms even dicht tegen me aan als ik haar erg mis. Lekker zwaar istie..)
Er staat een plaatje op van een opening in een bos en de zon die door de takken schijnt. Daar tegenaan staat een foto van Jorla, die lekker nog even kon genieten van liggen in het gras, bij mijn volkstuin. Uiteindelijk gaat de as de grond in, als ik eraan toe ben. Gewoon los, zodat het er nooit meer uitgehaald kan worden. Waarschijnlijk in de volkstuin. Zoon wil wat as voor in een ketting om zijn nek. Maar daar heb ik moeite mee. Op de een of andere manier vind ik dat het bij elkaar moet blijven. Puur bijgeloof. :tongue:

Van mijn eerste berner heb ik een schilderij, gekregen van een andere bernerliefhebber, een maand na haar overlijden. Zij heeft inderdaad de ziel van Duty erin weten te leggen, dus dat schilderij is me erg dierbaar. Dus misschien ter zijner tijd van Jorla?
Een van die mooie foto's die Kaiou voor mij gemaakt heeft. Of die woeste kopfoto. :I:
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Nou hehe, we zijn eruit.

Eerder kreeg ik nog mail van een verkoper van die asbollen, met een prachtig exemplaar.
Die wilde ik wel
Afbeelding

Maar al snel volgde een foto van hetzelfde model, maar dan hoe hij daadwerkelijk geleverd werd.

Afbeelding
Daar schrok ik zo van dat ik het echt niet meer aan durf om iets te laten maken. Dat heeft toch niets meer met een beetje verschil vanwege handwerk te maken?
Enige wat overeen komt is dat er kleur en as in een bol zit. Kloddertje hier en een kloddertje daar.

Vandaag zijn we naar de urnenwinkel in hilversum geweest voor een steen, maar ons oog viel op dit ding. Ik vind het mooi, lief vindt het mooi. Cas zit niet meer in de strooikoker.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Die is zeker mooi. Prachtig.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Re: Glasreliek, as in glas. - Gevonden

Ongelezen bericht door sonj@ »

Dat is een mooi kunstwerk zo.
Gaat het aan de onderkant open?
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Re: Glasreliek, as in glas. - Gevonden

ja klopt. Onderin zit een gat zo groot als een flinke schroef. Daar hebben we thuis zelf de as in gegoten. Daarna goed tikken en bijvullen zodat er geen lucht meer in zit. We hebben er een zilveren plaatje met een lijmlaag bij gekregen om hem af te sluiten.
Was fijn om dat gewoon zelf te doen. We konden het ook laten doen in de urnenwinkel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”