Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe omgaan in z'n situatie?
Moderator: moderatorteam
-
charley
Re: Hoe omgaan in z'n situatie?
Ik heb er zelf aan zitten denken om het bij de wijkagent te melden zodat het verhaal daar bekend is en mocht Boy een keer bijten de agent weet dat ik de baas meerdere malen heb gewaarschuwd.
En wat kan ik daarnaast het beste doen tijdens het wandelen aangezien Boy nu ook steeds sjagerijniger begint te reageert naar andere (opdringerige) honden? Dit heeft hij nooit gedaan, sinds hij gebeten is en zieker werd is dit begonnen.
En wat kan ik daarnaast het beste doen tijdens het wandelen aangezien Boy nu ook steeds sjagerijniger begint te reageert naar andere (opdringerige) honden? Dit heeft hij nooit gedaan, sinds hij gebeten is en zieker werd is dit begonnen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tara schreef:Oh, Lieke die uit haar damesslof schiet! Wat had ik daar graag bij willen zijn!lieke schreef: Toen de baas van die onverlaat begon te protesteren heb ik hem een zelfde behandeling aangeboden als-ie zijn tank niet bij mijn oude krakkemikkige meisjes weghield.
Gebeurt ook niet vaak maar als ik echt boos word, berg je dan maar

- sternentänzerin
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Muilkorven voor je eigen geruststelling.charley schreef:Ik heb er zelf aan zitten denken om het bij de wijkagent te melden zodat het verhaal daar bekend is en mocht Boy een keer bijten de agent weet dat ik de baas meerdere malen heb gewaarschuwd.
Hier neemt het een enorm groot deel van de spanning weg bij mij en daardoor bij onze hond.
Als ze niet gemuilkorfd is zorg ik dat ik hardop babbelend over hoe vervelend ze het vindt doorloop en haar zo kort bij me heb dat het heel raar moet lopen dat er iets kan gebeuren. Andere hond kan ik dan meestal blokkeren.
Hier namelijk een dame die geen enkele vreemde hond tolereert als ze aangelijnd is. (ook nav bijtincident) En dan is ze groot, zwart en duidelijk in haar waarschuwingen. Maar teveel mensen die dat niet goed zien en verkeerd labelen.
...; We will never surrender Winston Churchill
-
charley
Dat is helemaal niks voor Boy. Bij de DA moest hij twee keer z'n ding om nauw drama, Boy zwaar in de stress met als resultaat dat hij de muilkorf afkreeg en kapot had gemaakt. Nee daar maak ik hem alleen maar agressiever en banger mee.sternentänzerin schreef:Muilkorven voor je eigen geruststelling.
Ik houd Boy niet strak naast mij, hij heeft een riem van 120 cm en die houd ik gewoon los, mits ik natuurlijk zie dat het fout drijgt te gaan dan houd ik hem strak naast me. Met kleine honden gaat het overigens wel goed, hij heeft naar hun tot nu toe niet lelijk gedaan.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee hoor dat is over t algemeen erg duidelijk voor de hond.ZivaNomi schreef:En je hebt het opgelost voor vandaag. Maar je komt die hond morgen weer tegen en overmorgen ook. Wat, ga je hem elke dag een knal verkopen totdat ie A) volwassener wordt of B) schijt krijgt aan iedereen en alles en daardoor nog minder prettig is om tegen te komen...? Quick fix ja, maar wat heb je dan bereikt?Nanna schreef:Dat hèb ik dus gedaan. De vriendin was niet voor rede vatbaar maar vriend wel. Braaf uitgelegd, als vrienden uit elkaar. En de volgende keer laat hij zó die hond weer aan komen klieren, ook tussen mijn naar hem snappende logees door. Ja, als je het dan zelf niet wilt begrijpen zal ik het toch aan die hond uit moeten leggen. En een knal begrijpen ze prima hoor.~Suzanne~ schreef:Heb je al 's overwogen om op een rustig moment, als jullie de honden niet bij je hebben of gewoon zonder hond bij de buur aan te bellen en vragen of je wat mag overleggen? Dan op rustige toon nogmaals uitleggen wat het probleem is en dat je niet wilt dat jouw hond uit pijn / ongemak / angst zou gaan bijten en dat je het heel fijn zou vinden dat ze haar hond bij zich houdt of roept als ze jullie ziet?
Soms vang je namelijk meer vliegen met stroop da0n met azijn..
Suzanne

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Idd. Dat jij t anders doet maakt je niet verheven boven een andere manierZivaNomi schreef:Ja het is nu duidelijk. Slaan en schoppen. Want ontwijken is nog altijd 10 keer erger.Nanna schreef:Ik laat mijn ouwe dibbes molesteren door een hond van een mevrouw die weigert het geval terug te roepen maar ik sla geen hondjes hoorrrrr. Nou, dan laat je toch fijn je ouwe vriendje overhoop trekken![]()
Van mij krijgt ie een zoever. Oprotten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Je hebt het al duidelijk aangekaart bij de eigenaresse, als zij dan geen behoefte voelt om haar hond bij zich te houden dan zou ik zeker in de bres springen voor Boy!

Ontwijken kan lang niet altijd. Had laatst ook weer zo'n galbak die op Hippo wilde klappen. De eigenaresse heeft totaal geen invloed op haar hond, maar laat hem wel los lopen en anderen terroriseren. Zo'n hond krijgt dan met mij te maken, ik wil immers absoluut niet dat mijn klapkaak het heft in eigen hand neemt. Of wil je beweren dat een hollewieper van mij ernstiger is dan de kans dat mijn klapkaak zijn genen het werk zou laten doen?! Denk eens na zegmalinois schreef:Idd. Dat jij t anders doet maakt je niet verheven boven een andere manierZivaNomi schreef:Ja het is nu duidelijk. Slaan en schoppen. Want ontwijken is nog altijd 10 keer erger.Nanna schreef:Ik laat mijn ouwe dibbes molesteren door een hond van een mevrouw die weigert het geval terug te roepen maar ik sla geen hondjes hoorrrrr. Nou, dan laat je toch fijn je ouwe vriendje overhoop trekken![]()
Laatst gewijzigd door Hippo op 13 apr 2017 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ody
- Zeer actief
Overdrijven is ook een vak hoor, niemand zegt hier dat je die hond een hersenschudding moet schoppen/slaan.
Wij hebben hier ook zo'n klier in het dorp gehad, die iedere hond wilde domineren die hij tegen kwam door erop te kruipen. Baasje liet hem overal los lopen, want hij deed toch niks....
Toen hij op mijn krakkemikkige logee kroop die jankte van de pijn, heb ik hem aan zijn nekvel eraf getrokken en met een schop onder z'n kont terug naar zijn baas gestuurd. Hup wegwezen!!
Wij hebben hier ook zo'n klier in het dorp gehad, die iedere hond wilde domineren die hij tegen kwam door erop te kruipen. Baasje liet hem overal los lopen, want hij deed toch niks....
Toen hij op mijn krakkemikkige logee kroop die jankte van de pijn, heb ik hem aan zijn nekvel eraf getrokken en met een schop onder z'n kont terug naar zijn baas gestuurd. Hup wegwezen!!
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik zou een extra jachtlijntje meenemen en de andere hond aanlijnen en vasthouden tot hij word opgehaald. En dan nogmaals even vriendelijk vertellen dat jouw hond er niet van gediend is dat hij besprongen word.
Ik vind ook dat mensen soms te snel schoppen hoor, laatst wilde iemand Rani schoppen omdat ze een opdringerige rotweiler teef wegsnauwde. 'Jamaar ze wil alleen spelen'. Nou de mijne niet en dat vertelt ze even aan uw hond, dat is normale hondentaal. 'Jamaar het is een pup (11 maanden)'. Ja die moeten ook hondentaal leren mevrouw
Echt hoor, als ik haar nog eens een schopbeweging zie maken krijgt ze zelf een schop onder haar hol.
Ik vind ook dat mensen soms te snel schoppen hoor, laatst wilde iemand Rani schoppen omdat ze een opdringerige rotweiler teef wegsnauwde. 'Jamaar ze wil alleen spelen'. Nou de mijne niet en dat vertelt ze even aan uw hond, dat is normale hondentaal. 'Jamaar het is een pup (11 maanden)'. Ja die moeten ook hondentaal leren mevrouw
Echt hoor, als ik haar nog eens een schopbeweging zie maken krijgt ze zelf een schop onder haar hol.
-
charley
De hond heeft geen halsband of tuig om, loopt echt los (zo lopen er hier nog 2 stuiterballen).Gollum schreef:Ik zou een extra jachtlijntje meenemen en de andere hond aanlijnen en vasthouden tot hij word opgehaald.
Als ik de mevrouw zie vraag ik het haar nog eenmaal vriendelijk met al wel de mededeling dat ik de volgende keer mijn Boy bescherm en zelf maatregelen ga nemen. Ik wil Boy graag sociaal houden naar andere honden.
- -tycho
- Zeer actief
Volgende keer pak je je telefoon en film je even rustig jouw hond die aan de lijn loopt, dan film je de hond die losloopt (en jouw hond loopt te klieren). Dan richt je de camera nog even op mevrouw die niks staat te doen bij dit alles.charley schreef:We hebben zoals aangegeven een paar weken geleden (voor de zoveelste keer) rustig bij mij thuis gepraat en heeft ze Boy gezien en heb ik verteld en laten zien wat hij allemaal heeft (ED, HD, Artrose (alle poten), 4de gezwel op hooft). Vervolgens een paar dagen later komt hij los op Boy afrennen en springt tegen Boy aan van spelen, spelen, spelen. Boy rent in paniek alle kanten op en begint te grommen want hij zit aan de riem en de mevrouw staat op een afstandje rustig te kijken en doet niks.Cleva schreef:Ja, absoluut gewoon even op een niet aanvallende manier bespreken.
Thuis zoek je het nummer van de wijkagent op en stuurt het filmpje even door. Pakt de wijkagent vast wel op om even een gesprekje aan te gaan!
- Rebble
- Zeer actief
Maar hoe zou jíj het dan oplossen als je al in die situatie bent? En dan even indenken dat je met een zieke hond loopt.ZivaNomi schreef:Ja het is nu duidelijk. Slaan en schoppen. Want ontwijken is nog altijd 10 keer erger.Nanna schreef:Ik laat mijn ouwe dibbes molesteren door een hond van een mevrouw die weigert het geval terug te roepen maar ik sla geen hondjes hoorrrrr. Nou, dan laat je toch fijn je ouwe vriendje overhoop trekken![]()
Hier kwam van de week een dikke labrador op Izzy afgestoven in een groot open gebied, om dat te ontwijken had ik heel snel een km terug naar mijn auto moeten rennen (en ik heb echt niet de illusie dat dat gelukt zou zijn). Izzy snauwt de lab weg (wat ze altijd zeer netjes maar ook zeer duidelijk doet want de meeste honden druipen dan af) en de lab was daar niet van gediend en duikt er bovenop. Ik heb een brul gegeven en ze waren uit elkaar maar als dat niet geholpen had dan zou die lab toch echt een fysieke correctie van mij hebben gekregen. Izzy die 20kg lichter is én hinkend op 3 poten door een bottumor door het leven gaat, zou het afleggen. En dan niet eens door de enorme agressie van die hond (die overigens niet agressief was maar gewoon Izzy dr grens niet pikte) maar door schade aan haar pijnlijke en broze poot, als die breekt is het namelijk klaar, einde Izzy.
Dus, hoe los jij het op?

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Een jachtlijntje is gewoon een stuk lijn, daar heb je geen halsband voor nodig. Die schuif je zo over de kop van die hond.charley schreef:De hond heeft geen halsband of tuig om, loopt echt los (zo lopen er hier nog 2 stuiterballen).Gollum schreef:Ik zou een extra jachtlijntje meenemen en de andere hond aanlijnen en vasthouden tot hij word opgehaald.
Als ik de mevrouw zie vraag ik het haar nog eenmaal vriendelijk met al wel de mededeling dat ik de volgende keer mijn Boy bescherm en zelf maatregelen ga nemen. Ik wil Boy graag sociaal houden naar andere honden.
_Esmee
- Rosaly
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
Hoe omgaan in z'n situatie?
Hier woont ook iemand die haar hond altijd voor mijn huis op een strook gras naast de weg los uitliet. Iedere keer als ik de deur uit liep met mijn honden stonden zij voor mn neus en iedere keer moest ze de hond snel bij zijn nekvel grijpen omdat hij naar mijn honden toe wilde (luisteren deed hij niet). Ik heb haar vriendelijk gevraagd de hond gewoon aan te lijnen, de woonwijk en grasstrook voor mijn huis is geen losloopgebied en ik wil ook niet wachten op de eerste keer dat hij op mijn reu duikt waar mijn jonge teefje ook bij is.
Nu loopt de hond iedere keer dat ik ze zie aan de lijn. Probleem opgelost.
In jouw geval zou ik de hond proberen weg te jagen en wil dat niet lukken dan een hardere aanpak. De eigenaresse weet al dat je het niet wil hebben. Doet ze er niks aan dan moet je het toch zelf op 1 of andere manier oplossen.
Nu loopt de hond iedere keer dat ik ze zie aan de lijn. Probleem opgelost.
In jouw geval zou ik de hond proberen weg te jagen en wil dat niet lukken dan een hardere aanpak. De eigenaresse weet al dat je het niet wil hebben. Doet ze er niks aan dan moet je het toch zelf op 1 of andere manier oplossen.

-
sjm
- Zeer actief
Ik ontwijk ook liever andere honden, als dat kan. Maar wat als het niet lukt dan? De hond staat er ineens? Zit ineens bovenop jouw hond? Laat jij het dan gaan? Weg proberen te lopen met je hond terwijl er een op jouw hond zit oid?ZivaNomi schreef:Ja het is nu duidelijk. Slaan en schoppen. Want ontwijken is nog altijd 10 keer erger.Nanna schreef:Ik laat mijn ouwe dibbes molesteren door een hond van een mevrouw die weigert het geval terug te roepen maar ik sla geen hondjes hoorrrrr. Nou, dan laat je toch fijn je ouwe vriendje overhoop trekken![]()
- Liesbeth
- Zeer actief
Jullie kennen elkaar dus wat beter dan alleen van het rondje in het park.charley schreef:We hebben zoals aangegeven een paar weken geleden (voor de zoveelste keer) rustig bij mij thuis gepraat en heeft ze Boy gezien en heb ik verteld en laten zien wat hij allemaal heeft (ED, HD, Artrose (alle poten), 4de gezwel op hooft). Vervolgens een paar dagen later komt hij los op Boy afrennen en springt tegen Boy aan van spelen, spelen, spelen. Boy rent in paniek alle kanten op en begint te grommen want hij zit aan de riem en de mevrouw staat op een afstandje rustig te kijken en doet niks.
Misschien kan je een verklaring opstellen waarin staat dat mevr. ...... met hond ....... bewust is van het gegeven dat hond met de naam Boy van mevr. ..... (jij) lichamelijk in slechte staat verkeert. Ook dat zij weet dat haar hond, als hij/zij losloopt, tegen Boy opspringt en dat haar hond Boy daarbij kan verwonden. Dat zij in dat geval voor alle kosten opdraait mocht Boy zich willen verweren tegen het opdringerige gedrag van haar hond. Dus de kosten voor de verwondingen van Boy én van de (eventuele) verwondingen die haar hond opgelopen heeft.
Die verklaring leg je haar in tweevoud voor en laat haar beide ondertekenen. Uiteraard onderteken je die zelf ook, met plaats en datum. De één geef je aan haar en de ander houd je zelf.
Als het dan nog niet tot haar doordringt, weet ik het ook niet meer.
Waarschijnlijk is dit niet eens rechtsgeldig, maar dat maakt niet uit
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aangezien de vrouw open is voor een gesprek zou ik het in eerste instantie ook zo aanpakken. Wel gewoon vriendelijk. Dat de vorige operatie je 2000 euro heeft gekost. Je hond is lichamelijk niet fit en als er door haar hond een tweede operatie nodig is, zul je de kosten op haar moeten verhalen. Hoe lullig ook natuurlijk, dat zou je zo ontzettend rot vinden voor haar, dus je vindt het heel belangrijk om haar hiervoor te waarschuwenDees en Maylo schreef:Met Maylo heb ik het ook gehad. Die was niet zo aardig en pas geopereerd aan zijn knie. Daar werkte dus een snauw naar de baasjes met de vraag of ze graag voor kosten op zouden draaien als zijn poot opnieuw stuk ging. Hij liep tenslotte niet voor niks kort aangelijnd en ik vermeed ook niet zomaar alle contact met andere honden. Dat schrikt vaak ook wel af. Vooral als je even verteld dat je net 1600 euro heb mogen aftikken voor de operatie en dit een tweede keer vast niet goedkoper zal zijn.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Lastig dat rustig bespreken (blijkbaar) niet helpt.. Hoe reageerde ze toen ze bij je thuis was? En ligt het ook echt aan de hond en zijn enthousiasme of wordt ie ook niet (/nooit?) beteugeld door zn eigenaren? Misschien is die hond best voor rede vatbaar, alleen weet de mevrouw dat niet omdat ze hem nooit grenzen stelt?
Ik heb ook zo'n jonge dwaas die iedere hond met hetzelfde enthousiasme wil benaderen om te spelen, want zo werkt zijn zes maanden oude wereld. Andere hond = spelen! (In de losloopgebieden dan he.. Op straat heeft ie gewoon een lijntje om, daar hebben ze die dingen voor uitgevonden.) En ja, hij bedoelt het allemaal goed en das feestelijk voor hem, maar sommige honden zitten daar gewoon niet op te wachten. Die maken hem dat duidelijk en dan heeft ie dat zo tussen z'n oren geknoopt. En als ie dat niet tussen z'n oren knoopt, maak ik het hem duidelijk en gaat ie maar mooi weer even aan de lijn tot we weer normaal kunnen doen. Moet ik wel bij vermelden dat wanneer andere honden hem de les lezen dat duidelijker is voor hem dan als ik dat doe, maar als de andere hond het om welke reden dan ook niet doet of kan, krijgt ie toch echt met de lijn te maken. En dat snapt ie prima.
Ik heb ook zo'n jonge dwaas die iedere hond met hetzelfde enthousiasme wil benaderen om te spelen, want zo werkt zijn zes maanden oude wereld. Andere hond = spelen! (In de losloopgebieden dan he.. Op straat heeft ie gewoon een lijntje om, daar hebben ze die dingen voor uitgevonden.) En ja, hij bedoelt het allemaal goed en das feestelijk voor hem, maar sommige honden zitten daar gewoon niet op te wachten. Die maken hem dat duidelijk en dan heeft ie dat zo tussen z'n oren geknoopt. En als ie dat niet tussen z'n oren knoopt, maak ik het hem duidelijk en gaat ie maar mooi weer even aan de lijn tot we weer normaal kunnen doen. Moet ik wel bij vermelden dat wanneer andere honden hem de les lezen dat duidelijker is voor hem dan als ik dat doe, maar als de andere hond het om welke reden dan ook niet doet of kan, krijgt ie toch echt met de lijn te maken. En dat snapt ie prima.
-
charley
Ja klopt, we wonen vlak bij elkaar.Liesbeth schreef:Jullie kennen elkaar dus wat beter dan alleen van het rondje in het park.
We hebben gewoon een rustig gesprek gehad en ze vroeg hoe het met Boy ging. Ze heeft Boy geknuffeld en kon op dat moment zien dat Boy moeite heeft met lopen, daarnaast vond het zelfs knap van me dat ik Boy niet weg doe of laat inslapen (ivm uitkering). Er valt wel met haar te praten alleen dringt het blijkbaar niet tot haar door dat Boy niet meer kan spelen en anderen honden om zich heen duld.Soooof schreef:Lastig dat rustig bespreken (blijkbaar) niet helpt.. Hoe reageerde ze toen ze bij je thuis was?
Haar hond is 10 jaar maar gedraagt zich nog als een puppy en is super speels en zoals hij zich naar Boy gedraag doet hij naar alle honden die hij ziet of tegen komt.