Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe omgaan in z'n situatie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

charley

Hoe omgaan in z'n situatie?

Ongelezen bericht door charley »

Een mevrouw die bij mij iets verderop woont heeft een hele lieve, sociale maar zeer enthousiaste hond. Zij heeft haar hond altijd loslopen alleen als haar kind met de hond wandelt heeft hij een riem om. Het probleem is dat als ik er met Boy wandel haar hond op Boy duikt en wil spelen en dat wil Boy absoluut niet en dat uit Boy door weg te lopen. De mevrouw weet dat Boy ziek is en niet meer echt met andere honden om kan/ wil gaan zeker geen drukke of grote honden en dat Boy op een gegeven momenten gaat grommen en daarna gaat bijten. Ze heeft al eens gezien dat Boy naar haar hond gromde en zelfs probeerde uit te halen, dit gebeurde toen haar hond op Boy kroop en begon te rijden. De mevrouw roept haar hond niet echt terug, ja ze roept 1 keer en dat is het wel maar vervolgens gaat haar hond rustig verder. Ik ben heel bang dat Boy haar hond een keer bijt en dat Boy dan aangewezen wordt als de aanrichter en dat wil ik echt niet want in mijn ogen doet Boy niks verkeerds.
Het is trouwens niet alleen mevrouw haar hond die hier los loopt, er zijn er meerdere in mijn nabije omgeving en deze mensen weet allemaal van Boy af.

Wat doen jullie in z’n geval?
Boy loopt altijd aan de riem en als ik merk dat het met een andere hond niet gaat trek ik Boy weg/ mee de andere kant op of straat over.
Sandra&co

Re: Hoe omgaan in z'n situatie?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Die krijgt een tik van de ballenwerper. Opzouten. Mevrouw weet nota bene dat jouw hond ziek is (geen idee wat er is, maar daar gaat het niet om) en kiest ervoor om niets te doen. Dan bescherm ik m'n hond dus.
Al eens gevraagd waarom ze d'r hond niet aanlijnt?
charley

Sandra&co schreef:Al eens gevraagd waarom ze d'r hond niet aanlijnt?
Nee eigenlijk nog niet echt gevraagd, als ik haar hond zie probeer ik zo snel mogelijk weg te komen of loop de andere kant op. Als ik haar eens zie zonder hond zal ik het vragen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zou ook het gesprek aangaan en duidelijk maken hoe het met je hond gesteld is en wat het met jou doet als het op deze manier verloopt. Werkt dat niet dan de ballenwerper op zak :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sandra&co schreef:Die krijgt een tik van de ballenwerper. Opzouten. Mevrouw weet nota bene dat jouw hond ziek is (geen idee wat er is, maar daar gaat het niet om) en kiest ervoor om niets te doen. Dan bescherm ik m'n hond dus.
Al eens gevraagd waarom ze d'r hond niet aanlijnt?
Dit.
Ja, sneu voor de hond die het vast goed bedoeld maar als mevrouw niet wil luisteren dring je misschien zo tot haar door.
charley

Tineke schreef:Ik zou ook het gesprek aangaan en duidelijk maken hoe het met je hond gesteld is en wat het met jou doet als het op deze manier verloopt.
Ze weet hoe het met Boy zijn gezondheid gesteld is en dat ik geen problemen wil dat heb ik haar een paar weken geleden nog verteld.

Is het trouwens beter om in z'n situatie vanaf nu elk contact met andere honden te vermijden?
charley

ZivaNomi schreef: De hond slaan vind ik beetje belachelijk behalve in echte noodsituatie...
Een hond/ dier slaan of schoppen zal ik echt niet gauw doen, alleen in een nootsituatie maar dan nog betwijfel ik het of ik dat dan wel kan.

Vergeten te vermelden maar misschien wel van belang :oohja: Boy is in november 2016 2x gebeten door een hond in zijn nek, dit weten de mensen ook die Boy kennen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

ZivaNomi schreef:Wow ik verbaas me hoe veel mensen het als geschikte oplossing vinden om die hond gewoon te gaan slaan. Waar slaat dat nou op? Ik zou zeggen even flink praatje maken met de eigenaar dat je het echt niet meer wilt hebben en anders ontwijken als dat mens met worden niet te bereiken is. De hond slaan vind ik beetje belachelijk behalve in echte noodsituatie... :piew:
Dus jij zou iemand echt gaan ontwijken en andere routes gaan lopen omdat een ander zijn hond niet bij jouw hond weg wil houden?
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Als ik zelf de hond niet zou weg kunnen sturen of geen kwaad wil doen dan ga ik over tot dreigen.
Hier komen ook wel eens niet zo leuke honden en die dreig ik zelf weg. Als het erop aan komt, tsjah dan krijgen ze een hollewipper. Houden ze niks van over hoor. En tegen de baasjes snauw ik dan nog even na dat ik de volgende keer minder zachtaardig te werk ga.

Met Maylo heb ik het ook gehad. Die was niet zo aardig en pas geopereerd aan zijn knie. Daar werkte dus een snauw naar de baasjes met de vraag of ze graag voor kosten op zouden draaien als zijn poot opnieuw stuk ging. Hij liep tenslotte niet voor niks kort aangelijnd en ik vermeed ook niet zomaar alle contact met andere honden. Dat schrikt vaak ook wel af. Vooral als je even verteld dat je net 1600 euro heb mogen aftikken voor de operatie en dit een tweede keer vast niet goedkoper zal zijn.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
charley

Pemba schreef:
ZivaNomi schreef:Wow ik verbaas me hoe veel mensen het als geschikte oplossing vinden om die hond gewoon te gaan slaan. Waar slaat dat nou op? Ik zou zeggen even flink praatje maken met de eigenaar dat je het echt niet meer wilt hebben en anders ontwijken als dat mens met worden niet te bereiken is. De hond slaan vind ik beetje belachelijk behalve in echte noodsituatie... :piew:
Dus jij zou iemand echt gaan ontwijken en andere routes gaan lopen omdat een ander zijn hond niet bij jouw hond weg wil houden?
Op dit moment doe ik dat wel ja als ik de hond zie (ook van de andere mensen in de nabije buurt).
Tineke
Zeer actief

Nou ik moet zeggen dat ik het zelden gedaan heb of zal doen maar als mijn hond ziek is zou ik niet schromen een onverlaat die steeds de fout ingaat een optater te verkopen.
Mijn eigen hond gaat dan echt even voor.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

ZivaNomi schreef:
Pemba schreef:
Dat zou ik zeker sneller doen dan de hond slaan, schoppen of weet ik wat. Vind jij dat normaal? Ik dacht dat dit een hondenliefhebbersforum is waarbij mensen problemen proberen op te lossen. Andermans hond slaan vind ik geen oplossing, behalve zoals ik zei, als er heeeel wat aan de hand is en je moet in dat seconde iets doen voordat iemand ernstig gewond raakt.

En dan sla je die hond maar. En toen? De volgende keer dat je die hond tegenkomt, denk je dat ie nog lief is?
Ik ontwijk zelf ook regelmatig honden hier in de buurt die ik niet bij mijn honden wil hebben. Ik ga er niet dood van en de dames worden er ook niet benadeld van.
Oh ontwijken zou ook mijn eerste optie zijn maar als die hond dan besluit toch mijn kant op te komen om te komen vervelen dan krijgt hij hem wel van mij hoor, net als zijn baasje trouwens al houd ik het daar op een verbale behandeling :engel:
Afbeelding

~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Heb je al 's overwogen om op een rustig moment, als jullie de honden niet bij je hebben of gewoon zonder hond bij de buur aan te bellen en vragen of je wat mag overleggen? Dan op rustige toon nogmaals uitleggen wat het probleem is en dat je niet wilt dat jouw hond uit pijn / ongemak / angst zou gaan bijten en dat je het heel fijn zou vinden dat ze haar hond bij zich houdt of roept als ze jullie ziet?
Soms vang je namelijk meer vliegen met stroop da0n met azijn..

Suzanne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik waarschuw en als dat niet helpt dan schup ik hem weg... blijf niet aan de gang. De volgende keer is t ineens wel mogelijk om.de hond bij te houden. Ik laat mijn hond niet verneuken door de laksheid van een ander.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
charley

Cleva schreef:Ja, absoluut gewoon even op een niet aanvallende manier bespreken.
We hebben zoals aangegeven een paar weken geleden (voor de zoveelste keer) rustig bij mij thuis gepraat en heeft ze Boy gezien en heb ik verteld en laten zien wat hij allemaal heeft (ED, HD, Artrose (alle poten), 4de gezwel op hooft). Vervolgens een paar dagen later komt hij los op Boy afrennen en springt tegen Boy aan van spelen, spelen, spelen. Boy rent in paniek alle kanten op en begint te grommen want hij zit aan de riem en de mevrouw staat op een afstandje rustig te kijken en doet niks.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

charley schreef:
Cleva schreef:Ja, absoluut gewoon even op een niet aanvallende manier bespreken.
We hebben zoals aangegeven een paar weken geleden (voor de zoveelste keer) rustig bij mij thuis gepraat en heeft ze Boy gezien en heb ik verteld en laten zien wat hij allemaal heeft (ED, HD, Artrose (alle poten), 4de gezwel op hooft). Vervolgens een paar dagen later komt hij los op Boy afrennen en springt tegen Boy aan van spelen, spelen, spelen. Boy rent in paniek alle kanten op en begint te grommen want hij zit aan de riem en de mevrouw staat op een afstandje rustig te kijken en doet niks.
Nou, daar zou ik dus heel erg rap klaar mee zijn. Ik ben heus niet iemand die gauw slaat, maar als mijn hond zoveel pijn en ongemak is én volslagen in paniek, dan kan de buurtende hond een ferme soejang krijgen, hoor.
Dit is namelijk helemaal geen sociaal gedrag van de buurhond in kwestie. Dit is gewoon pestgedrag van een hond die prima weet dat-ie groter en sterker is en is even lekker bezig om een zwakker soortgenootje onder de grasmat te schoffelen. Gewoon omdat hij het kán. En zo'n hond kan prima de lichaamstaal van zijn zwakkere en bange soortgenootje lezen.
Dus als goede baas bescherm jij je hond tegen dit soort pestkoppen. Gewoon een werpstok bij je dragen en daar een beste watjekou mee uitdelen. Reken maar dat hij het de volgende keer wel uit zijn bolle hoofd laat om het bij jouw hond te proberen.

Ik heb trouwens bij mijn vorige collies toen die hoogbejaard en krom van de artrose waren, ook wel eens de musketonhaak van de riem tegen een plaat-voor-de-kop-stuiterbal van een labrador aan gezwiept. En mooi wel dat diezelfde labrador de keer daarop met een respectvolle boog om ons heen liep.
Toen de baas van die onverlaat begon te protesteren heb ik hem een zelfde behandeling aangeboden als-ie zijn tank niet bij mijn oude krakkemikkige meisjes weghield. :hmmm:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik ga iemand niet vragen waarom hij z'n hond niet aanlijnt. Ik vind dat een belachelijke vraag. Daar heb je je niet mee te bemoeien. Wat een ander doet is zijn zaak. Maar ik zou wél mijn hond beschermen tegen opdringerigheid van andere honden als dat nodig was. En desnoods schoppen naar de hond (echt een schop geven zit niet zo in mij), niet zozeer om de hond af te schrikken maar om reactie bij diens eigenaar uit te lokken. Ze hebben namelijk hun hond bij zich te roepen, en wél met resultaat. Een x roepen en niet komen heeft namelijk geen zin.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Heeft hij een halsband om waar je hem aan kan vastpakken? Kom maar halen?

Zeggen dat je hond inmiddels ook schurft (en vlooien) heeft?
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Even nogmaals bespreken. En als dat niet helpt, heeft Boy ineens zeeeeeeeeer besmettelijke schurft.

Geloof me, bij sommige mensen werkt alleen dat laatste. Maar dan werkt het ook prima. ;)
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

ZivaNomi schreef:Begrijp me niet verkeerd. Mijn honden gaan ook zeker weten voor. Maar is slaan echt de allerbeste optie in het geval van TS? Dat is het? Geen beter idee? Pf. :pffff:
Joh doe niet zo dramatisch. TS heeft allang de situatie uitgelegd aan het baasje van de hond. Boy loopt met allerlei pijnlijke kwalen nog een rustig rondje met TS mee. Mevrouw heeft daar schijnbaar geen enkel respect voor en laat haar hond gewoon gaan.
Waarom moet aan mevrouw nog een keer gevraagd worden waarom ze haar hond los laat? Het interesseert haar klaarblijkelijk niet dat Boy dit absoluut niet kan gebruiken.

Dus de volgende keer dat die jolige vriend aan kwam denderen dan was ik hem gewoon even heel erg duidelijk voor en of daar een brul, een klap of een schop voor nodig is hangt af van de dikte van het bord voor de hond zijn kop. Maar ik zou er iig voor zorgen dat hij het nooit meer in zijn hoofd haalde om Boy te bespringen. De baas heeft die kans namelijk laten liggen en dan is het nu aan mij om mijn oude hond te beschermen.

En weet je wat daar gaat geen hond een trauma aan over houden, alleen een duidelijke waarschuwing gelinkt aan de juiste baas en hond.
Gr. Aniek

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Budkes schreef:
ZivaNomi schreef:Begrijp me niet verkeerd. Mijn honden gaan ook zeker weten voor. Maar is slaan echt de allerbeste optie in het geval van TS? Dat is het? Geen beter idee? Pf. :pffff:
Joh doe niet zo dramatisch. TS heeft allang de situatie uitgelegd aan het baasje van de hond. Boy loopt met allerlei pijnlijke kwalen nog een rustig rondje met TS mee. Mevrouw heeft daar schijnbaar geen enkel respect voor en laat haar hond gewoon gaan.
Waarom moet aan mevrouw nog een keer gevraagd worden waarom ze haar hond los laat? Het interesseert haar klaarblijkelijk niet dat Boy dit absoluut niet kan gebruiken.

Dus de volgende keer dat die jolige vriend aan kwam denderen dan was ik hem gewoon even heel erg duidelijk voor en of daar een brul, een klap of een schop voor nodig is hangt af van de dikte van het bord voor de hond zijn kop. Maar ik zou er iig voor zorgen dat hij het nooit meer in zijn hoofd haalde om Boy te bespringen. De baas heeft die kans namelijk laten liggen en dan is het nu aan mij om mijn oude hond te beschermen.

En weet je wat daar gaat geen hond een trauma aan over houden, alleen een duidelijke waarschuwing gelinkt aan de juiste baas en hond.
:ok:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

ZivaNomi schreef:
lieke schreef:
Budkes schreef:

:ok:
Ok. :U:
Welkom in the real world waar honden ook niet op een roze wolk leven en niet doodgaan van een beetje duidelijkheid.
TS heeft onderstaand allemaal al uitgelegd aan mevrouw. Nou opzouten dan.
Die hond is niet leuk sociaal. Dus koekje van eigen deeg.
we hebben zoals aangegeven een paar weken geleden (voor de zoveelste keer) rustig bij mij thuis gepraat en heeft ze Boy gezien en heb ik verteld en laten zien wat hij allemaal heeft (ED, HD, Artrose (alle poten), 4de gezwel op hooft). Vervolgens een paar dagen later komt hij los op Boy afrennen en springt tegen Boy aan van spelen, spelen, spelen. Boy rent in paniek alle kanten op en begint te grommen want hij zit aan de riem en de mevrouw staat op een afstandje rustig te kijken en doet niks]
Gr. Aniek

Afbeelding
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pino01 »

Die hond zou van mij ook een optater krijgen.
Elmo heeft nu lijnrust ivm zijn elleboog deze heeft een ontstoken stukje bot. Als het niet overgaat met lijnrust moet hij geopereerd worden (even €1000) ja dus brul/sla/schop los lopende honden ook weg als de baas ze niet terug roepen.
Want als een andere hond op Elmo klappert wie betaald dan even de €1000? Niet de andere hondeneigenaar maar ik.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ZivaNomi schreef:
Nanna schreef:
~Suzanne~ schreef:Heb je al 's overwogen om op een rustig moment, als jullie de honden niet bij je hebben of gewoon zonder hond bij de buur aan te bellen en vragen of je wat mag overleggen? Dan op rustige toon nogmaals uitleggen wat het probleem is en dat je niet wilt dat jouw hond uit pijn / ongemak / angst zou gaan bijten en dat je het heel fijn zou vinden dat ze haar hond bij zich houdt of roept als ze jullie ziet?
Soms vang je namelijk meer vliegen met stroop da0n met azijn..

Suzanne
Dat hèb ik dus gedaan. De vriendin was niet voor rede vatbaar maar vriend wel. Braaf uitgelegd, als vrienden uit elkaar. En de volgende keer laat hij zó die hond weer aan komen klieren, ook tussen mijn naar hem snappende logees door. Ja, als je het dan zelf niet wilt begrijpen zal ik het toch aan die hond uit moeten leggen. En een knal begrijpen ze prima hoor.
En je hebt het opgelost voor vandaag. Maar je komt die hond morgen weer tegen en overmorgen ook. Wat, ga je hem elke dag een knal verkopen totdat ie A) volwassener wordt of B) schijt krijgt aan iedereen en alles en daardoor nog minder prettig is om tegen te komen...? Quick fix ja, maar wat heb je dan bereikt?
Dat gebeurt niet. Want voor een hond geldt ook "vreemde ogen dwingen", ik heb nog nooit meegemaakt dat een vreemde hond na een duidelijke correctie van mij de volgende keer net zo hard terug kwam.
En even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over een hond verwonden hier. Maar een tikje met een ballenwerper is doorgaans wel genoeg om bij zowel baas als hond door te dringen dat je het niet pikt. Deze vrouw weet dat de hond van TS ziek is en neemt niet de moeite om verantwoording te nemen over haar eigen hond, en die hond krijgt geen grenzen opgelegd. Dan kan je angstvallig gaan ontwijken, daar wordt jij niet vrolijk van en je hond ook niet. En bovendien is het onzin want TS doet niks verkeerd. Een keer een gepaste correctie en de hond laat het de volgende keer echt wel uit z'n hoofd, en waarschijnlijk bereik je de baas daar ook beter mee dan met nogmaals uitleggen waarom je het niet wil. Ja, sneu voor de hond maar degene die dat hoort te voorkomen is z'n baas en niet TS.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik ben niet zo'n voorstander om andermans honden te slaan of te trappen. Moet ook niemand bij mijn honden doen want dat is vragen om problemen. Over het algemeen zijn het niet agressieve, maar speelse of lompe honden die zoals de meesten niet altijd direct luisteren. Vaak herken je ze wel. Een flinke schreeuw en doorlopen is vaak al voldoende. Bij honden, veelal klapkaken die voor de kill gaan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Al heb ik dat in het verleden gelukkig met een schreeuw of een koekje kunnen oplossen. En hopelijk blijft het daarbij.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Wolfsblut schreef:Ik ben niet zo'n voorstander om andermans honden te slaan of te trappen. Moet ook niemand bij mijn honden doen want dat is vragen om problemen. Over het algemeen zijn het niet agressieve, maar speelse of lompe honden die zoals de meesten niet altijd direct luisteren. Vaak herken je ze wel. Een flinke schreeuw en doorlopen is vaak al voldoende. Bij honden, veelal klapkaken die voor de kill gaan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Al heb ik dat in het verleden gelukkig met een schreeuw of een koekje kunnen oplossen. En hopelijk blijft het daarbij.
Oh, als mensen hun best doen om hun puberende lomperd bij zich te krijgen zal ik de hond ook niet corrigeren hoor. Ook als het dan lang duurt voor ze de hond bij zich hebben. Maar het soort dat de hond z'n gang laat gaan en mij met de gebakken peren laat zitten vraagt er dan ook om dat ik het ga oplossen. Zoals Nanna zegt: ik vind het niet leuk, maar mijn hond gaat nog altijd voor.
charley

gyanty schreef:Heeft hij een halsband om waar je hem aan kan vastpakken? Kom maar halen?
Nee hij heeft 9 van de 10 keer geen halsband om.
Nanna schreef:
ZivaNomi schreef:
Nanna schreef:Ik laat mijn ouwe dibbes molesteren door een hond van een mevrouw die weigert het geval terug te roepen maar ik sla geen hondjes hoorrrrr. Nou, dan laat je toch fijn je ouwe vriendje overhoop trekken :19:
Van mij krijgt ie een zoever. Oprotten.
Ja het is nu duidelijk. Slaan en schoppen. Want ontwijken is nog altijd 10 keer erger.
Ontwijken is beter. Maar dat gaat nu eenmaal niet altijd.
Het liefst ontwijk ik het ook maar ja soms zie ik de hond(en) niet aankomen en staan ze in een keer voor je. Ik wil gewoon voorkomen dat Boy toch een keer bijt en Boy en ik ervoor worden aangekeken/ beschuldigd.
Wolfsblut schreef:Over het algemeen zijn het niet agressieve, maar speelse of lompe honden die zoals de meesten niet altijd direct luisteren.
Dat is hier ook het geval, het is een hele lieve, speelse hond die vaak niet terug geroepen word, wordt hij wel terug geroepen loopt hij gewoon weer weg want hij wordt niet aangelijnd of vast gehouden.

Het enige waar ik zo bang voor ben is dat Boy wel een keer raak grijpt en dat hij dit gedrag ook naar andere honden gaat uiten wat nu al het geval is.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn oudje zal ik zeer zeker beschermen.. en als dat niet op een vriendelijke manier kan dan maar op een nare manier maar ook tegen eigenaar.. deze moet de hond dus gewoon bij zich houden.
Een jaar geleden dook er een loslopende hond heen naar bovenop mijn Bowie die herstellende van ivs was, eigenaresse maakt niet echt haast dus de hond heeft het 1 kilo wegende handvat mijn flex lijn 3 keer op zijn kop gekregen en droop af... als eigenaar niets doet dan doe ik het zelf.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

ZivaNomi schreef:
Nanna schreef:Ik laat mijn ouwe dibbes molesteren door een hond van een mevrouw die weigert het geval terug te roepen maar ik sla geen hondjes hoorrrrr. Nou, dan laat je toch fijn je ouwe vriendje overhoop trekken :19:
Van mij krijgt ie een zoever. Oprotten.
Ja het is nu duidelijk. Slaan en schoppen. Want ontwijken is nog altijd 10 keer erger.
Je leest alleen wat je wilt lezen. Zoals velen hier heb ik ook gezegd dat ik in eerste instantie een brul geef en dit al naar gelang de hardnekkigheid van de hond aanpas.
In het geval van TS vind ik het ronduit schandelijk dat de eigenaresse van de andere hond dit laat gebeuren terwijl ze weet wat arme Boy allemaal mankeert. :devil:
Gr. Aniek

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

charley schreef:
Wolfsblut schreef:Over het algemeen zijn het niet agressieve, maar speelse of lompe honden die zoals de meesten niet altijd direct luisteren.
Dat is hier ook het geval, het is een hele lieve, speelse hond die vaak niet terug geroepen word, wordt hij wel terug geroepen loopt hij gewoon weer weg want hij wordt niet aangelijnd of vast gehouden.

Het enige waar ik zo bang voor ben is dat Boy wel een keer raak grijpt en dat hij dit gedrag ook naar andere honden gaat uiten wat nu al het geval is.
Mogelijk een vrouw met een plank voor haar kop, daarbij erg gemakzuchtig en heeft klaarblijkelijk geen enkel idee van de ellende die zij veroorzaakt. Ik zou haar aanspreken op haar onkunde inzake hondengedrag. Geef aan dat je bereid bent om haar daarin te begeleiden. Daar hoef je niet echt ver in te gaan. Als je haar zover krijgt om een flex aan te schaffen en hoe deze te gebruiken ben je volgens mij al ver genoeg. Daar hoeft beslist geen herrie van te komen. Ik heb ook echt de indruk dat ze wel wil, maar gewoon niet weet waar ze mee bezig is. Lijkt me meer een type zoals haar hond ook is. Speels en gewoon doen waar je zin in hebt zonder er verder bij na te denken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”