Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaasgruis / blaasstenen
Moderator: moderatorteam
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Blaasgruis / blaasstenen
Heeft iemand ervaring met blaasgruis/blaasstenen bij een reu en een blaasecho? Wat ik lees, is dat een operatie de beste optie is daarna, maar is het dan klaar? Of is er speciaal voer nodig?
Boomer heeft geen pijn, enige is dat hij ineens, zonder dat hij het zelf door lijkt te hebben, in huis plast. Niet dagelijks, maar het is absoluut niets voor hem. Hij is zo superzindelijk dat hij zelfs met vliegende diarree nog zijn best doet om het maar niet binnen te doen.
Hij heeft een uitgebreid bloed- en urineonderzoek gehad en naast dat hij magerder is geworden, zit er iets in zijn urine. Ook heeft hij een vergrote prostaat.
Zijn blaas willen ze onderzoeken dmv een echo. Over zijn prostaat heb ik niets meer gehoord, dat ga ik morgen even navragen.
Hij heeft geen pijn, maar het is wel een hond van bijna 12 jaar die altijd wat heeft.. Ieder half jaar naar de DA is geen overdrijving. En dat geeft niet, maar ik weet nu niet waar ik goed aan doe.
Boomer heeft geen pijn, enige is dat hij ineens, zonder dat hij het zelf door lijkt te hebben, in huis plast. Niet dagelijks, maar het is absoluut niets voor hem. Hij is zo superzindelijk dat hij zelfs met vliegende diarree nog zijn best doet om het maar niet binnen te doen.
Hij heeft een uitgebreid bloed- en urineonderzoek gehad en naast dat hij magerder is geworden, zit er iets in zijn urine. Ook heeft hij een vergrote prostaat.
Zijn blaas willen ze onderzoeken dmv een echo. Over zijn prostaat heb ik niets meer gehoord, dat ga ik morgen even navragen.
Hij heeft geen pijn, maar het is wel een hond van bijna 12 jaar die altijd wat heeft.. Ieder half jaar naar de DA is geen overdrijving. En dat geeft niet, maar ik weet nu niet waar ik goed aan doe.
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Re: Blaasgruis / blaasstenen
Het hangt van het type gruis af of je wegkomt met een dieet of dat er operatie nodig is. Weet je wat voor gruis het is? Struiviet is het meest gebruikelijke en reageert goed op dieetvoer.
Bij andere vormen is het lastiger.
Bij andere vormen is het lastiger.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Nee, wat ik begreep is dar ze dat met de echo willen bepalen? Maar ik ga het morgen nog even navragen, moet er sowieso even langsZorroMax schreef:Weet je wat voor gruis het is?
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
Max heeft het vorig jaar gehad en is geopereerd. Kan terug komen het advies is om bij de jaarlijkse controle ff zijn urine na te laten kijken.
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Mijn dierenarts stelde het vast door wat urine in een centrifuge te doen, en later het bezinksel onder de microscoop te bekijken.
De echo zal wel zijn om te zien of er in de blaas ook stenen zitten.
De echo zal wel zijn om te zien of er in de blaas ook stenen zitten.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ik heb jaren geleden een teefje in laten slapen daarvoor, van alles geprobeerd aan voer ,medicijn en spoelen maar het bleef terug komen. Had ook pijn bij plassen , onzindelijk en constant druppen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb een teefje die al vaak gruis en ontstekingen gehad heeft. Struviet. Ph was altijd te hoog (9)allerlei supplementen geprobeerd en medipetfood struviet. Nu krijgt ze half brok (hills cd) en half vlees en gaat het al maanden super.
Zonder hills cd dus maandelijks blaasontstekingen en gruis. Of ze nou brok of vlees kreeg maakte niet uit.
Bij een te hoge ph is het gebruikelijker om eerst een röntgenfoto te maken. De stenen die vormen met een hoge ph zie je namelijk op een röntgenfoto.
Het soort gruis kan je ook vaststellen met microscopisch onderzoek van de urine wat ze gewoon in de praktijk zelf kunnen doen.
Succes..
Zonder hills cd dus maandelijks blaasontstekingen en gruis. Of ze nou brok of vlees kreeg maakte niet uit.
Bij een te hoge ph is het gebruikelijker om eerst een röntgenfoto te maken. De stenen die vormen met een hoge ph zie je namelijk op een röntgenfoto.
Het soort gruis kan je ook vaststellen met microscopisch onderzoek van de urine wat ze gewoon in de praktijk zelf kunnen doen.
Succes..
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Tomas, ruim 13 jaar, heeft struviet in de urine. Hij lekt wat, likt zich veel, is soms onrustig door het vaak plassen. Hij heeft medicatie gekregen voor 5 dagen en staat nu op dieetbrokken. Vannacht was hij vaak aan het spoken; we zijn om beurten opgestaan.
Ik dweil nu zeker elke dag
maar dat is niet zo erg. Als hij maar geen pijn heeft, dat is niet duidelijk. Hij drinkt te weinig dus we stimuleren om een heel klein scheutje kippenbouillon in zijn drinkwater te doen.
Ik dweil nu zeker elke dag
- Donkere Dame
- Actief
Met de hond geen ervaring hiermee.
Wel met de kat.....
Steentjes weg laten halen en daarna CD voer gegeven en nooit meer last.
Wel met de kat.....
Steentjes weg laten halen en daarna CD voer gegeven en nooit meer last.