TS loopt volgens mij al niet op drukke momenten en in gebieden waar veel honden komen. Of ik moet het helemaal mis hebben? Ik moet zeggen dat ik even verbaasd stond omdat ik dacht dat Gillebil nauwelijks reageerde op andere honden. Maar hé, ik heb met onze draak ook 1 hond die hij gewoon niet moet. Geen idee wat er is gebeurd tussen die twee, maar hij moet die hond niet, en andersom reageert de hond ook sterk op hem.
En ik vond het ook niet zo handig van de eigenaar om terwijl hij zag dat ik poep op stond te ruimen mij strak van achteren naderde met die hond. Die dus ook reageert op onze draak.
Enfin, gelukkig heb ik ogen in mijn achterzak

en had ik de flex toen ik zag dat hij aan kwam lopen op de stop gezet. En een lichte uitval van mijn hond met een hé!

de kiem in gesmoord. En ja daarna vervolgde ik ook mijn weg achter de man aan met zijn hond.
Kort stukje hoor en dat kon ook gewoon, leren beide honden van, elkaar negeren en met andere dingen bezig zijn.
Ik ontloop het dus niet altijd, maar ik schiet zelf wel naar de overkant als ik zie dat honden totaal gefixeerd raken. Als ik merk dat anderen dusdanig langzaam lopen terwijl honden echt furieus of hysterisch worden dan passeer ik als de wiedeweerga, ik loop toch sneller.
Als iemand mij vraagt even te wachten omdat de situatie dat vraagt of omdat iemand aan het oefenen is, dan doe ik dat ook gewoon.
Als iemand mij vraagt de hond aan te lijnen omdat ze doodsbang zijn met of zonder hond, doe ik dat overigens ook. En heb ik in het verleden ook wel gedaan, al zet ik daar nu wel mijn vraagtekens bij maar dat is weer een ander onderwerp.
Moeilijke gedoe tegenwoordig. Maar dat vinden mensen die honden hebben die nooit wat doen en alleen maar willen kennismaken al snel moeilijk als je zegt dat je het liever anders ziet en dat je geen contact wilt hebben.
Ik snap het dus niet als je wordt gevraagd om even rekening met een ander te houden dat dat genegeerd wordt en je nog een kift na krijgt. Maar het is wel herkenbaar