hevige reactie gehad op ketamine.
Een paar dagen daarna begon hij zich bij schermer en donker anders te gedragen: halve nachten janken en piepen, onrustig gedrag,
heel erg hijgen.
We zijn met hem naar het mcd geweest omdat één leverwaarde ook verhoogd was, maar daar hebben ze hem gezond verklaard (na
een echo van zijn buik en bloedtesten).
Hierop kreeg hij Selgian en dat hielp redelijk goed al die maanden (gedrag was niet helemaal weg, maar wel aanzienlijk verbeterd), maar
ineens is het gedrag weer volop terug en dit terwijl er niets veranderd is in de medicatie of andere zaken.
Hij wordt weer onrustig zodra het donker wordt (ook als ik er gewoon bij ben) en zodra hij alleen beneden is, begint hij urenlang te piepen,
heen en weer te lopen, aan kleden te krabben (= nieuw) en enorm te hijgen en hij is dan ook bloedheet en kwijlt enorm.
Waarom ik evt. denk aan Larynxparalyse (of überhaupt iets in het keel gedeelte): Sinds enkele maanden is hij gaan snurken en niet
zo'n beetje ook
Daarnaast maakt hij ook een soort kokhals geluiden, vergelijkbaar met als ze gras eten en een grasspriet in de keel blijft steken.
Dit doet hij met name bij het kluiven, maar hij kan het ook zomaar uit het niets doen. Dit is enkele keren per dag.
Hij heeft geen verandert stemgeluid: zijn blaf is nog exact hetzelfde.
Wel doet hij dat kokhalzen ook bij opwinding, bv als hij een andere hond ziet vanuit de auto ofzo.
Ook wilde hij de afgelopen dagen (bij ietsjes warmer weer dus) steeds het water in en dat is niks voor Puchu, want hij haat water.
Hij hijgt sneller, maar zeker niet overmatig en maakt bij normale ademhaling (niet in slaap) geen abnormale geluiden.
Hij wordt steeds slomer, maar dat zou ook kunnen komen door het gebruik van Selgian (?).
Ik ben al in overleg met een arts ivm reactie op de Ketamine (en langdurige gevolgen), maar aangezien er ook andere dingen zijn bijgekomen,
ging ik verder zoeken en kwam bij stembandverlamming uit.
Ik twijfel of ik hier verder mee moet gaan, omdat zijn blafgeluid dus totaal niet veranderd is, maar de andere symptomen er wellicht
wel op kunnen wijzen?
Wie weet er wat vanaf en kan iets zinnigs hierover zeggen?
Onderzoek is onder narcose en met narcose is dus de ellende begonnen, vandaar dat ik liever even informatie inwin voordat ik
(uiteraard iom DA) dit onderzoek zou laten doen.