Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

NIet even 2 tellen willen wachten.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

NIet even 2 tellen willen wachten.

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Loop net met Van Gils even uitlaten , komen mensen van rechts met een bordeaux dog, Gil reageert op die hond en ik vraag dus netjes/vriendelijk of ze heel even willen blijven staan 2 tellen, loopt wat makkelijker:( als de afstand wat groter is - ik loop dan snel door) en dan is er niet zoveel aan de hand, Nou nee hoor, daar begonnen ze niet aan :neenee: en dan moest ik maar een hond nemen die ik kon houden en hem beter opvoeden en ondertussen stonden ze dus al 15 tellen stil om me de les te lezen, ( en na een correctie reageerde Van Gils ook al niet meer zo erg en hij stond gewoon aan de lijn, geen teken van dat ik hem niet kon houden of zo, .maar toch he) hoe moeilijk kan het zijn om elkaar een beetje tegemoet te komen. Ik wil duidelijk teveel van een doorsnee mens.....
het is de laatste tijd schering en inslag, ik wordt er een beetje moedeloos van
S@ndr@
Zeer actief

Re: NIet even 2 tellen willen wachten.

zeg eens eerlijk zouden jullie het doen, het is prachtig weer je loopt daar met je man en met de wandelwagen, dus ik denk baby en er reageert een (grote) hond op de jouwe en die vrouw die er mee loopt vraagt je even 2 tellen te wachten zodat ze even snel door kan lopen..... zou je dat belachelijk vinden of zou je zeggen van he joh is goed
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh hou op, het is zondag en blijkbaar laten-we-allemaal-massaal-gaan-wandelen-en-ons-niet-gedragen-dag :schrik: Het was zigzaggen in het bos tussen de mensen die geen fatsoen hebben en degene die angstig met hun aangelijnde Wawa (voor het eerst in de buitenlucht lijkt het wel) overal tussendoor krioelen. Ik ben er vanaf gekomen zonder scheldpartijen, maar ik kan niet wachten tot de werkweek van deze lui weer begint en het bos weer een jaar wordt vergeten :wink:
S@ndr@
Zeer actief

metav schreef:Ik zou uit mezelf al even wachten dus aan mij heb je niets :schrik:
Hee, ik zou dat zelf ook doen, ik ga geen confrontatie uitlokken als ik denk dat t zo u kunnen, maar zij wou geen twee tellen wachten, wel 15 tellen bestedeen aan vertellen hoe en waar ik niet deugde.... in mijn opvoeding en wat er mankeerde aan de hond, dat is belangrijker en dat helpt ook zo lekker zo`n analyse na 2 seconde
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 02 apr 2017 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Kleine moeite om even te wachten
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Ik heb niets te zeggen want als ik het vraag krijg ik gelijk, had je maar grotere honden moeten nemen. :pffff:
Voor kleine honden heb je dus helemaal geen respect nodig. :ugh:
Dus hier zijn de zaterdag en zondag wij blijven lekker in onze eigen tuin dag.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik wacht zo vaak even. Is toch normaal om elkaar geen overlast te bezorgen? Maar goed, met dit weer in het weekend vermijd ik ook de plaatsen waar ik mooi-weer-wandelaars-met-honden-die-nooit-degelijk-wandelen kan verwachten
Laatst gewijzigd door Fotogravinnetje op 02 apr 2017 17:49, 2 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ik voortaan ook maar, mijn dochter las dit en zegt mam ik ken geen hond die beter is opgevoed en luistert dan Van Gils...... gelukkig dacht dat ik gek werd..... lang leven de zomer, en iedereen die nu in ene keer weer een hond heeft,
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik weet niet hoe de situatie was, maar ik wacht ook als mijn hond reageert zodat de ander door kan lopen. In jouw geval zou ik dus niet vragen of die mensen wachten, maar zelf wachten. Mijn hond reageert, dus mijn probleem.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

kon je ze niet voorbij laten gaan en zelf even wachten tot de afstand groter was?
dat doe ik meestal, hoef ik ook niks te vragen en kunnen ze hun zeursmoel mooi dichthouden ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

ja maar ze kwamen achter mij aan, niet anders om, dus ik kon alleen nog maar snel vooruit :wink: en als ik ga staan wachten dan slaat de vlam zeker in de pan, dan heeft ie tijd om te gaan fixeren.......... dat willen we niet, doorlopen, maar die 2 tellen was net nuttig en functioneel geweest
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

S@ndr@ schreef:ja maar ze kwamen achter mij aan, niet anders om, dus ik kon alleen nog maar snel vooruit :wink: en als ik ga staan wachten dan slaat de vlam zeker in de pan, dan heeft ie tijd om te gaan fixeren.......... dat willen we niet, doorlopen, maar die 2 tellen was net nuttig en functioneel geweest
ah ok als je zelf verder geen kant uit kan houdt het inderdaad op.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

al zouden ze maar iets langzamer zijn gaan lopen da t had de situatie al makkelijker gemaakt, volgende keer nog beter kijken dus, de brug over kijken naar links komt er wat aan...... zeker in de zomer op zondag...... . maar goed mijn bek viel eigenlijk open van de reactie, alsof het veel en veel teveel was wat ik vroeg..... in de stromende regen, o.k ja ik zou het nog snappen, maar het is toch prachtig weer, je loopt met een wandelwagen, wil je dan echt....... nee toch
ik denk dat ze ergens wel zagen dat ik hem wel onder controle zou houden, en dan kun je ook wel pestten natuurlijk.... de andere kant wil toch niet dat er iets gebeurt, heeft wel controle dus dat verzoek kun je gewoon de grond in boren dan... gaan we niet doen
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ohhh ja dat is lastig he. Meestal loop ik zelf al de andere kant op of blijf even wachten. Maar soms lukt het niet het uit de weg te gaan.
Ik liep laatst toevallig met familie met twee CCs waarvan de reu niet sociaal is.
Op grote afstand bleef een vrouw met labrador staan wachten, want haar hond wilde niet met haar mee maar ons opwachten. Hond zat ook nog aan een flex die aan een gentle leader vast zat, echt hoe verzin je het.... We moesten wel er langs, de reu kan niet ver meer lopen en het is een lang pad wat we afkwamen richting huis. Dus wij passeren zo snel mogelijk, gaat die vrouw meelopen. Dus zeggen wij kunt u heel even wachten wij lopen snel door want die van ons is niet vriendelijk.
Nou nee, dat kon dus niet, want haar hond wilde meelopen. En dan kon ze m niet houden zei ze. :schrik:
Het heeft echt een behoorlijke discussie gekost, ze moest van ons kiezen of blijven staan of wij bleven staan en zij liep door. Maar nee mevrouw moest en zou met ons meewandelen. :oeps: Ze was ook echt pissig op ons dat ze niet mee mocht lopen want het was zo lastig voor haar met haar hond.
S@ndr@
Zeer actief

ja dat is ook weer zo`n voorbeeld, waarom kunnen mensen met honden nu niet gewoon even wat meer begrip voor elkaar opbrengen, en als je verzocht wordt om door te lopen of 2 tellen te wachten dan is dat toch een kleine moeite.
tenzij ze dus heel blond zijn zoals jouw mevrouw met de lab :Q: of gewoon obstinaat omdat ze zien dat ik hem toch wel onder controle heb, dan kun je treiteren :evil: er gebeurt toch niets
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

runninggirl schreef:Ohhh ja dat is lastig he. Meestal loop ik zelf al de andere kant op of blijf even wachten. Maar soms lukt het niet het uit de weg te gaan.
Ik liep laatst toevallig met familie met twee CCs waarvan de reu niet sociaal is.
Op grote afstand bleef een vrouw met labrador staan wachten, want haar hond wilde niet met haar mee maar ons opwachten. Hond zat ook nog aan een flex die aan een gentle leader vast zat, echt hoe verzin je het.... We moesten wel er langs, de reu kan niet ver meer lopen en het is een lang pad wat we afkwamen richting huis. Dus wij passeren zo snel mogelijk, gaat die vrouw meelopen. Dus zeggen wij kunt u heel even wachten wij lopen snel door want die van ons is niet vriendelijk.
Nou nee, dat kon dus niet, want haar hond wilde meelopen. En dan kon ze m niet houden zei ze. :schrik:
Het heeft echt een behoorlijke discussie gekost, ze moest van ons kiezen of blijven staan of wij bleven staan en zij liep door. Maar nee mevrouw moest en zou met ons meewandelen. :oeps: Ze was ook echt pissig op ons dat ze niet mee mocht lopen want het was zo lastig voor haar met haar hond.
Toch wel triest dat iemand z'n hond laat bepalen wat er gaat gebeuren. Had ze aan mij toch geen goeie gehad.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

gewoon dus toch expres treiteren, omdat t kan :80: grrrrr... ik wordt daar toch wel :tong: van, wat een volk zeg
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

iones schreef:
runninggirl schreef:Ohhh ja dat is lastig he. Meestal loop ik zelf al de andere kant op of blijf even wachten. Maar soms lukt het niet het uit de weg te gaan.
Toch wel triest dat iemand z'n hond laat bepalen wat er gaat gebeuren. Had ze aan mij toch geen goeie gehad.
Ik heb me er maar buiten gehouden, 2 mensen in discussie is meer dan genoeg. In andere omstandigheden had ik allang een opmerking gemaakt over haar getrek aan die gentle leader. Maar tegen zo veel dommigheid kan je gewoon niet op.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik vind het dapper dat je het überhaupt gevraagd hebt :tongue:
Mijn Diem reageert (bijna) altijd als er een intacte reu te dicht bij ons loopt. Niet uitvallen of strakke lijn maar wel stramme poten en proberen een reactie bij de ander uit te lokken want een potje patsen is zijn lust en leven :roll:
Als mensen echt onverwachts op mijn hielen lopen of hun niet aangelijnde hond laat buurten zeg ik (uit schrik vaak) wel wat maar meestal ontwijk ik, steek ik over en desnoods parkeer ik hem tegen een gevel aan zodat de ander kan inhalen. Beter voor mijn wandelplezier zo. Want mensen die uit zichzelf niet doorhebben dat vlak op een reagerende hond gaan lopen geen strak plan is, zijn toch al reddeloos verloren.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ja dat onbeschoft antwoorden en domweg bot weigeren was ik eigenlijk niet zo gewent..... maar dat zal ook hier wel steeds vaker komen zo te merken
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat een tokkies :80: Ik had uit mezelf wel gewacht alleen al omdat ik dan van Gils kon kroelen, althans dat zou ik hopen. :I:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Gelukkig heb ik dat soort dingen nog nooit gehad. Maar ik zou in dit geval zelf al wachten als ik ergens achter aan liep. Omgekeerd gebeurd inderdaad ook wel eens en dan parkeer ik mijn honden even helemaal aan de zijkant en dan kunnen mensen ons passeren. Soms begrijpen ze dat niet en blijven ze op een paar meter wachten. Dan geef ik altijd even aan dat wij hier even blijven wachten zodat we daarna rustig kunnen wandelen en dan lopen ze als nog langs. In de tussen tijd geef ik Droef en Izzy dan een paar commando's die ze even aan de lijn mogen doen voor een koekje. Meestal is de hond dan alweer op zo'n afstand dat ik Droef en Izzy gewoon los kan gooien.

Echter als iemand het aan me zou vragen zou ik het ook gewoon doen. Ongeacht wat ik er van vind. Ik wil gewoon rustig lopen met mijn honden en ga daar echt niet iemand voor de les lezen.

Zelf vragen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, ik los het meestal zelf wel op. Maar ik denk niet dat ik op een grote bek zit te wachten. Waarschijnlijk trek ik dan ook wel mijn tokkensmoel open.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Tegenwoordig hou ik alle verantwoordelijkheid van het gedrag van mijn eigen honden bij mezelf. Ze hebben gelijk, ik heb m'n hond blijkbaar op dat moment niet onder controle denk ik dan. En heb dan de pest er in dat dat zo is. Daar moet ik dan extra aan werken dat ze nog beter luisteren. Al is het niet aardig wat ze tegen je hebben gezegd en dat was ook nergens voor nodig.

Ik wil geen overlast geven, mijn honden hebben zich te gedragen en daar train en oefen ik heel erg op. Zelf wil ik best wachten als iemand het vraagt maar eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn. Eerlijk gezegd schaam ik me ook een beetje als ik niet gewoon ergens langs zou kunnen met m'n hond. Niet dat ik datzelfde over een ander denk. Daar heb ik best begrip voor en werk dan mee.

Maar voor mezelf wil ik gewoon controle hebben over ze in alle situaties en ben dan niet boos op die mensen maar op mezelf.
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Maeve schreef:maar ik kan niet wachten tot de werkweek van deze lui weer begint en het bos weer een jaar wordt vergeten :wink:
Tsja, helaas behoor ik ook tot de groep werkend :(
Toch heb ik wel genoten vandaag.
En ja het was druk, zoveel mogelijk de kluwen ontweken.
Maar niet getreurd.... morgen ook vrij ( atv'tje) en dan is het weer weer redelijk dus gaan we er gewoon weer op uit. :cheer:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Meestal heb ik in mijn buurt er geen last van en houdt iedereen rekening met elkaar maar met dit mooie weer zijn alle gekkies weer een paar keer buiten om hun hond uit te laten (gelukkig gaat de lol er meestal snel van af :roll: ).
Vandaag ook een mevrouw met een woeste jonge borderteef. Beest rende zo'n 100m voor mevrouw uit en knalde keihard tegen mijn knie aan. :ugh:
Om vervolgens op Abby en Maggie af te stuiteren. Nou maak ik me niet zo'n zorgen over Abby want die kan puberhonden keurig en zéér afdoende op hun nummer zetten maar ik ben als de dood dat dergelijke stuiterballen tegen Maggie's achterpoot aandenderen, al had ze wel haar brace aan die (hopelijk) voor enige bescherming kan zorgen.

Afijn, stuiterbal probeerde op Maggie te springen en ik greep haar in haar nekvel om dat te voorkomen en inmiddels was eigenaresse dichterbij gekomen die tegen mij begon te schelden omdat ik haar hond aanraakte. Waar ik het lef vandaan haalde.
Nou gewoon, ik wil mijn eigen gehandicapte hondje beschermen. Waarop ze me meedeelde dat ik met zo'n kneus van een hond dan niet in een losloopgebied moest komen.
Ik ben maar omgedraaid en weggelopen. Tegen zoveel hufterigheid kan een fatsoenlijk mens niet op. :ugh:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

S@ndr@ schreef:Ik voortaan ook maar, mijn dochter las dit en zegt mam ik ken geen hond die beter is opgevoed en luistert dan Van Gils...... gelukkig dacht dat ik gek werd..... lang leven de zomer, en iedereen die nu in ene keer weer een hond heeft,
Wonderbaarlijk he :goeie: De één na de andere onbekende, vetgemeste bankwolf wordt nu uit het vet getrokken en mag z'n halfuurtje lopen :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Vervelend. Ik heb het een keer meegemaakt met de bordercollie waar Tomas zo de pest aan heeft en die altijd 50 meter vooruit stormt en dan een paar meter van Tomas af blijft staan. Hij doet niets maar ze weten dat Tomas dan uit zijn dak gaat en Sancho doet dan ook mee. Niet de hond even terugroepen maar gewoon gaan staat kijken hoe ik worstel om er langs te komen.
Ze doen het nu gelukkig niet meer. Niemand eigenlijk; er wordt in bogen om elkaar heen gelopen en men trapt ook niet op elkaars hakken.
Misschien omdat we vaak net over de grens gaan lopen, in Duitsland lijken de mensen toch wat beleefder.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

veertje schreef:Ik weet niet hoe de situatie was, maar ik wacht ook als mijn hond reageert zodat de ander door kan lopen. In jouw geval zou ik dus niet vragen of die mensen wachten, maar zelf wachten. Mijn hond reageert, dus mijn probleem.
Nou dat. Ik laat eigenlijk iedereen passeren. Dan heb ik de controle ipv het bij de tegenpartij neer te leggen. En als dat niet gaat dan ga ik een stapje harder lopen om meer afstand te krijgen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik herken het ook wel. In Duitsland minder overigens. Als ik bv vraag of ze hun hond willen aanlijnen dan vertikken mensen dat soms gewoon. In een aanlijnplicht gebied. Dus dan gaan ze proberen hun hond los onder appel te houden en die stormt dan gewoon op Bas af.
Meestal zeggen ze dan alleen "hij doet niets" .....

Hier is de baas van de enige overgebleven pitbull in de buurt de meest nette. Sorry ik krijg hem niet sociaal en dan helemaal de berm in lopen bv. Super netjes.

Laatst vroeg ik iemand om aub Tom niet te aaien want ik zeg het wit van zijn ogen en ken hem nog niet goed genoeg. Die vrouw zegt gewoon ach....en hangt over hem heen en pakt zijn kopje vast. Hij deed niks goddank. Dus achteraf prima want hij nam zelfs wat lekkers aan wat alleen maar goed is. Maar de brutaliteit schokt me dan....
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Sandra&co schreef:
S@ndr@ schreef:Ik voortaan ook maar, mijn dochter las dit en zegt mam ik ken geen hond die beter is opgevoed en luistert dan Van Gils...... gelukkig dacht dat ik gek werd..... lang leven de zomer, en iedereen die nu in ene keer weer een hond heeft,
Wonderbaarlijk he :goeie: De één na de andere onbekende, vetgemeste bankwolf wordt nu uit het vet getrokken en mag z'n halfuurtje lopen :mrgreen:
Nou daar lijkt het wel op.
Wij lopen vaak vroeg op het strand maar als we dan teruggaan dan komen de eerste bezoekers er aan en op weg naar de parkeerplaats lijnen wij de honden aan want je moet wat tentjes en een fietspad passeren.
Sommige gooien hun ,in de regel lekker opgewonden, hond(en) de auto uit en laten ze dan overal op afvliegen.
Dat is gelukkig geen probleem voor onze honden die volgen dan toch nog wel al wil Micron er nog weleens iets van zeggen als ze hem irriteren maar ik snap niet waarom je dat zou doen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”