Da's bullshit. Als jij niet wil dat je reu een bepaalde teef dekt, dan gebeurt het ook niet. JIJ bent toch degene die dat bepaalt!!Arona schreef:hoeveel teveneigenaren zijn bereid om dat te doen ? Van al diegene die hier hun teven al zijn komen laten dekken vertikken ze allen zelfs nog van een progesterontest te doen - ze komen gewoon wanneer het hun goed uitkomt. Zelfs die mensen van Denemarken en Noorwegen hadden geen testje laten doen. De ene is nu zwanger en de andere naar het schijnt niet.Als teveneigenaren gewoon een uitstrijkje laten doen is er weinig aan de hand.
Andere fokkers van de DC uit Nederland waren ook zo leuk om bij een natuurlijke dekking niet te melden dat hun teef misschien het herpes (of ander) virus had. De reu heb ik niet laten testen omdat zij toch de dekkingsrechten hebben, maar anders was wel ff mijn dekreu naar de knoppen. Hier komen gewoon veel te veel vreemde teven over de vloer (kan ook moeilijk anders want bijna niemand in de benelux heeft dekreuen) om telke malen natuurlijke dekking te doen. Iedere fokker doet wat ie wil , maar ik hou het bij KI zolang het mijn teven en mijn reuen niet zijn die samen paren.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sperma importeren uit Australie?
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
KI mag bij ons in de club niet zonder goede reden, net als de keizersnede, alhoewel ik weet dat deze regel met voeten wordt getreden. Straks krijg je dezelfde taferelen als met de paarden, daar wordt een eitje uit de merrie gehaald, bevrucht in een glaasje en dat wordt bij een vreemde merrie ingebracht, zodat de goede merrie geen risico loopt, voor de sport behouden blijft en prestaties kan blijven leveren, en bovendien kan ze zo veel meer nakomelingen voortbrengen
.

- Mol
- Zeer actief
ja oke,maar dan praat je over knaken.Hutsje schreef:KI mag bij ons in de club niet zonder goede reden, net als de keizersnede, alhoewel ik weet dat deze regel met voeten wordt getreden. Straks krijg je dezelfde taferelen als met de paarden, daar wordt een eitje uit de merrie gehaald, bevrucht in een glaasje en dat wordt bij een vreemde merrie ingebracht, zodat de goede merrie geen risico loopt, voor de sport behouden blijft en prestaties kan blijven leveren, en bovendien kan ze zo veel meer nakomelingen voortbrengen.
persoonlijk zie ik hier ook geen kwaad in, en dan van die regeltjes van de club, is toch ook onzin ik ga niet van tevoren aan vragen voor KI,en waarom niet omdat ze zo alles weten ,dus ze weten welke combinatie er gemaakt gaan worden als je teef leeg blijft weten ze dat namelijk dan ook gelijk,en keizersnede moeten ook worden gemeld ,dus aan het einde van de rit weten ze alles wat ze willen weten,daar bij weten ze ook gelijk hoeveel keer je reu heeft gedekt enz enz
maar ze zin wel zo bekrompen dat je inprenciepe niet buiten de club mag dekken ,want zij willen je hond aan keuren.
je mag reuen uit het buitenland wel gebruiken maar honden van nedelandse bodem buiten de club niet.
ik vind dat ieder opzich moet kunnen weten of dat hij wel of niet KI toe wil passen om wat voor reden dan ook.
mol

- Arona
- Actief
- Contacteer:
ja je zou denken dat het zo gemakkelijk zou zijn, mocht ik zoiets doen dan zou men naam al snel gemaakt (eerder gekraakt) zijn. Je kan zomaar niet je enige klanten de deur wijzen. De vreemde DC teven (met stamboom en raszuiver) groeien hier niet aan de bosjes en ik kan al blij zijn om mijn reuen al te laten gebruiken. K heb ze toch als dekreu dus die moet toch ook zijn werk doen.tja maar jij maakt als reu eigenaar nog steeds uit of je reu wel of niet dekt, dus als jij eist dat de teef getest moet worden, dan zullen ze dat echt wel doen hoor, zo niet , dan geen dekking toch
Dogo Canario fokker - België
Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;

Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
Ja zeg stel je eens voor dat ze dan naar die andere reu zouden gaan, mis jij toch wel al die leuke centjesArona schreef:ja je zou denken dat het zo gemakkelijk zou zijn, mocht ik zoiets doen dan zou men naam al snel gemaakt (eerder gekraakt) zijn. Je kan zomaar niet je enige klanten de deur wijzen. De vreemde DC teven (met stamboom en raszuiver) groeien hier niet aan de bosjes en ik kan al blij zijn om mijn reuen al te laten gebruiken. K heb ze toch als dekreu dus die moet toch ook zijn werk doen.tja maar jij maakt als reu eigenaar nog steeds uit of je reu wel of niet dekt, dus als jij eist dat de teef getest moet worden, dan zullen ze dat echt wel doen hoor, zo niet , dan geen dekking toch

groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Dus jij zou je reu een dekking laten doen waar je eigenlijk niet achterstaat? Dan vraag ik me toch af waarom.Arona schreef:ja je zou denken dat het zo gemakkelijk zou zijn, mocht ik zoiets doen dan zou men naam al snel gemaakt (eerder gekraakt) zijn. Je kan zomaar niet je enige klanten de deur wijzen. De vreemde DC teven (met stamboom en raszuiver) groeien hier niet aan de bosjes en ik kan al blij zijn om mijn reuen al te laten gebruiken. K heb ze toch als dekreu dus die moet toch ook zijn werk doen.tja maar jij maakt als reu eigenaar nog steeds uit of je reu wel of niet dekt, dus als jij eist dat de teef getest moet worden, dan zullen ze dat echt wel doen hoor, zo niet , dan geen dekking toch