Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dobermann info
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 0
Dobermann info
Hallo allemaal
Ik krijg binnenkort mijn eerste doberpup.
Zijn er mensen op het forum die een dober hebben? Ik zou graag wat dingen weten van mensen die met dit ras ervaring hebben.
Bedankt alvast..ik hoop op reacties
Groet, Helma
Ik krijg binnenkort mijn eerste doberpup.
Zijn er mensen op het forum die een dober hebben? Ik zou graag wat dingen weten van mensen die met dit ras ervaring hebben.
Bedankt alvast..ik hoop op reacties
Groet, Helma
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Dobermann info
De dobers die ik bij mij in de training zie vind ik niet super stabiel, ook vrij geluidsgevoelig. Qua gezondheid zou je Moosje kunnen contacten, die weet er meer over.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Actief
- Aantal honden: 1
hier in de buurt lopen meerdere dobers. 1 is echt niet te vertrouwen maar de andere zijn vrolijke flierenfluitsers.
1 is even oud als kensi en die 2 zijn echt 2 handen op 1 buik...gister zag hij haar en vloog zo de tuin uit om te spelen, nu gaat dat even niet want beide dames zijn loops hahaha was even een teleurstelling voor hem denk ik
1 is even oud als kensi en die 2 zijn echt 2 handen op 1 buik...gister zag hij haar en vloog zo de tuin uit om te spelen, nu gaat dat even niet want beide dames zijn loops hahaha was even een teleurstelling voor hem denk ik
-
- Actief
Bedankt beide..het zijn idd gevoelige honden. Het ras is me niet vreemd..anders kun je er beter niet aan beginnen. Ik ben opgegroeid met de dober bij familie van mij..
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Een van mijn zussen had altijd Dobermanns. Ik vond het stuk voor stuk nerveuze bijters maar misschien lag het aan de combi.
De keren dat ze zelf tussen de kaken kwam zijn niet te tellen. Als ze ergens van schrokken of niet in de aanval mochten beten ze maar om zich heen.
Hart-en huidproblemen leken er ook bij te horen. Het klinkt nu erg cru maar dat is mijn ervaring in een notedop
De keren dat ze zelf tussen de kaken kwam zijn niet te tellen. Als ze ergens van schrokken of niet in de aanval mochten beten ze maar om zich heen.
Hart-en huidproblemen leken er ook bij te horen. Het klinkt nu erg cru maar dat is mijn ervaring in een notedop

-
- Actief
Prima toch..iedereen mag zijn mening hebben. Het ligt voor een heel groot deel aan de afkomst..en hebben vanaf pups af aan hele concrete opvoeding nodig. En maar 1 baas
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Het lijken mij geen meningen, maar ervaringen.laheije37 schreef:Prima toch..iedereen mag zijn mening hebben. Het ligt voor een heel groot deel aan de afkomst..en hebben vanaf pups af aan hele concrete opvoeding nodig. En maar 1 baas
Ik zou zelf niet zo'n pittig ras willen. Das wel een mening

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gehad, 2 stuks.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
En wat vond je ervan om ze te hebben Malinois?
-
- Actief
Het ras dat je kiest is zeer persoonlijk. Ik wil uiteindelijk ipo gaan doen met onze dober...heeft dus pit nodig[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Malinois heeft nu mechels in de IPO, ik heb onder mijn pupkopers (verleden en voor de toekomst) ook dober eigenaren die overstappen op de Mechel.laheije37 schreef:Het ras dat je kiest is zeer persoonlijk. Ik wil uiteindelijk ipo gaan doen met onze dober...heeft dus pit nodig[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
De eerste was een showlijn maar geweldig in de sport. Erg leuke hond qua karakter ook. Helaas werkte zn bouw niet mee (lees: groot/topzwaar door zn bouw). Te vroeg moeten stoppen 7 jr ivm nekhernia. Erg leuke hond maar een echte eenmanshond. Als mn toenmalige echtgenoot thuis was was ik lucht. 2e was een werklijndober geimporteerd uit Duitsland. Ook erg leuk in de sport maar op 5 jarige leeftijd overleden aan kanker. Ook eenmanshond. Zelf zou ik geen dober nemen zeker ivm de gezondheid en ik ben tot de conclusie gekomen dat t ras niet bij me past. Daarom de mechel dus.laheije37 schreef:En wat vond je ervan om ze te hebben Malinois?
Toenmalige echtgenoot is om gezondheid ook van de dober afgestapt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
1e dober

2e dober

2e dober

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
oooooh, die 2e, wat een plaatje 

Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Actief
Bedankt voor je info..en foto s
Ik ken vanuit jeugd diversen grote rassen...maar ik blijf bij de dober uitkomen.
Ik ben hier al lang mee bezig...lees zon 8 a 9 jaar...om te kijken hoe en wat en vooral wachten. Heb een zoon met autisme...dus strengere regels zijn me niet vreemd. Dit en veel geduld is wel iets wat je nodig hebt kwa dober.
We hebben extra lang verwacht zodat ik tijd en alles heb...ben hele dagen thuis...werk alleen in de avond. Dan is mijn man thuis...
Zeer zeker een uitdaging...maar ze zijn zo geweldig!!
Ik ken vanuit jeugd diversen grote rassen...maar ik blijf bij de dober uitkomen.
Ik ben hier al lang mee bezig...lees zon 8 a 9 jaar...om te kijken hoe en wat en vooral wachten. Heb een zoon met autisme...dus strengere regels zijn me niet vreemd. Dit en veel geduld is wel iets wat je nodig hebt kwa dober.
We hebben extra lang verwacht zodat ik tijd en alles heb...ben hele dagen thuis...werk alleen in de avond. Dan is mijn man thuis...
Zeer zeker een uitdaging...maar ze zijn zo geweldig!!
-
- Actief
Je hebt het echt goed omschreven je verhaal! Super..
Dit is dus presies wat ik zoek in een hond. We zeggen nu al...het word mama s hond. Ons gezin bestaat uit 3 personen papa mama en zoon. Daarnaast is mijn vader dagelijks bij ons in de avond uren...in het weekend tussen de middag. Een zoon met autisme...vergt heel veel...en al jaren ben ik bezig met andere mensen zorgen. Nu is dit mijn nieuwe avontuur...heb er zoveel zin in!!
Dit is dus presies wat ik zoek in een hond. We zeggen nu al...het word mama s hond. Ons gezin bestaat uit 3 personen papa mama en zoon. Daarnaast is mijn vader dagelijks bij ons in de avond uren...in het weekend tussen de middag. Een zoon met autisme...vergt heel veel...en al jaren ben ik bezig met andere mensen zorgen. Nu is dit mijn nieuwe avontuur...heb er zoveel zin in!!
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Heb meerdere Dobers gehad, waarvan maar 1 nerveus.
Hou vooral rekeing met de slechte gezondheid, dat is de reden dat er hier nu geen meer loopt.
Hou vooral rekeing met de slechte gezondheid, dat is de reden dat er hier nu geen meer loopt.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
- Actief
Idd...staat het ras wel bekend om...de verzekering word afgesloten
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je! Helaas maar 5 jaar geworden...Laura84 schreef:oooooh, die 2e, wat een plaatje

- dagmar88
- Zeer actief
laheije37 schreef:Idd...staat het ras wel bekend om...de verzekering word afgesloten
Let er op dat rasgebonden aandoeningen niet uitgesloten zijn en ga voor een verzekering die heupaandoeningen bij grote honden vergoedt.
En direct afsluiten; met mijn eerste pup stond ik al tijdens de "proeftijd" bij de dierenarts met allergieën. Kun je het verder wel vergeten

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wij hebben een kruising dobermann x labrador gehad. Hij leek het meest op een dobermann. Was zo gek als wat, onvermoeibaar. Maar erg lief. Hij mankeerde nooit wat en is bijna 17 jaar geworden.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Inderdaad ervaring en geen mening. Ik vind elk ras leuk tenzij het tegendeel word bewezen. Dobers zijn bij de juiste baas geweldige honden maar ik heb slechts met drie exemplaren ervaring opgedaanLeonie. schreef:Het lijken mij geen meningen, maar ervaringen.laheije37 schreef:Prima toch..iedereen mag zijn mening hebben. Het ligt voor een heel groot deel aan de afkomst..en hebben vanaf pups af aan hele concrete opvoeding nodig. En maar 1 baas
Ik zou zelf niet zo'n pittig ras willen. Das wel een mening

-
- Actief
Dat is ook zo...het lijkt me dat de eerste jaren toch goed gaan..mits je goed met de hond omgaat.
Wij gaan 8 april uitzoeken van ons reutje. Op 21 april komt hij thuis. Eindelijk!
Wij gaan 8 april uitzoeken van ons reutje. Op 21 april komt hij thuis. Eindelijk!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik had graag een Dobermann gewild, maar er van af gestapt omdat mijn man niet geschikt is voor een doberman. Ik heb zelf ooit een zwaar verwaarloosde Dobermann gedeeltelijk heropgevoed in het dierenasiel. Was echt een zielmaatje(terwijl ik eigenlijk niks met dobermanns had hoor). Helaas kon ik hem toen zelf niet nemen, situatie was toen niet geschikt voor die hond.
Wel wat mensen om mij heen die ze hebben en het blijft kriebelen. Maar de gezondheid vind ik uiterst zorgwekkend dat ik besloten heb hoe dan ook dat er geen dobermann komt. Hier een link over de gezondheid:
http://www.instituteofcaninebiology.org ... n-pinscher
En opvoeding is maar een klein deeltje wat de hond oppakt. De basis zit in de hond. Een pittige hond blijft een pittige hond. Van een dobermann kan je verwachten dat hij niet een eenkennig is, dat hij wat nerveus kan zijn, sterk werkwillend en dat hij niet leuk gaat keuvelen met andere honden. Als dat je allemaal niet erg vind, dan zit je goed bij de dobermann. Verwacht jij een sociale hond met alles en iedereen, dan kunnen het wel eens zware jaren gaan worden. Ipo is leuk, maar je moet wel in huis met die hond leven en over straat. En dat over straat is tegenwoordig wel een stuk anders als vroeger. Echt zoveel onbenullen om straat met honden die jou hond lastig vallen en jou hond moet alles maar goed vinden, dat een pittig ras in de huidige maatschappij steeds meer een uitdaging is. Ik loop hier dagelijks tegen aan met mijn pittige border collie teef, terwijl ik vroeger met welke pittige hond daar beduidend minder hinder van ondervond.
Dobers kunnen best leuk met kinderen zijn en ik weet niet hoe het autisme van jullie zoon zich uit, maar ik denk dat het op zich ook nog wel een zeer pittige combinatie kan zijn. Niet iets waar ik zelf meteen voor zou kiezen, zeker vanwege de kans op nervositeit bij de hond, die bij pup niet altijd meteen naar voren komt, maar in de ontwikkeling, zeker van jonge honden best eens alsnog parten kan gaan spelen in situaties met zoon.
Wel wat mensen om mij heen die ze hebben en het blijft kriebelen. Maar de gezondheid vind ik uiterst zorgwekkend dat ik besloten heb hoe dan ook dat er geen dobermann komt. Hier een link over de gezondheid:
http://www.instituteofcaninebiology.org ... n-pinscher
En opvoeding is maar een klein deeltje wat de hond oppakt. De basis zit in de hond. Een pittige hond blijft een pittige hond. Van een dobermann kan je verwachten dat hij niet een eenkennig is, dat hij wat nerveus kan zijn, sterk werkwillend en dat hij niet leuk gaat keuvelen met andere honden. Als dat je allemaal niet erg vind, dan zit je goed bij de dobermann. Verwacht jij een sociale hond met alles en iedereen, dan kunnen het wel eens zware jaren gaan worden. Ipo is leuk, maar je moet wel in huis met die hond leven en over straat. En dat over straat is tegenwoordig wel een stuk anders als vroeger. Echt zoveel onbenullen om straat met honden die jou hond lastig vallen en jou hond moet alles maar goed vinden, dat een pittig ras in de huidige maatschappij steeds meer een uitdaging is. Ik loop hier dagelijks tegen aan met mijn pittige border collie teef, terwijl ik vroeger met welke pittige hond daar beduidend minder hinder van ondervond.
Dobers kunnen best leuk met kinderen zijn en ik weet niet hoe het autisme van jullie zoon zich uit, maar ik denk dat het op zich ook nog wel een zeer pittige combinatie kan zijn. Niet iets waar ik zelf meteen voor zou kiezen, zeker vanwege de kans op nervositeit bij de hond, die bij pup niet altijd meteen naar voren komt, maar in de ontwikkeling, zeker van jonge honden best eens alsnog parten kan gaan spelen in situaties met zoon.

-
- Actief
Ik begrijp je bezorgdheid hierin. Maar onze zoon zal niet alleen zijn met de hond. Zoals ik al eerder heb aangegeven dit is een zeer overwogen keuze. Ik ben bekend met dit ras...
-
- Actief
Een andere vraag...gyantie...ben je bekent met autisme??
- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Wij hebben alweer 7 jaar onze derde dobermann
Eerste twee waren herplaatsers deze laatste is een bruine reu welke we bij de fokker hebben gekocht. Heerlijke hond echt m'n vriend, loopt ipo is een goede werkhond. Geen zenuwachtige hond, werkwillig, zeer baasgericht, eenkennig en kan goed schakelen tussen thuis en werk, hij is geen speler en is zeer serieus zeker met vrienden of andere honden. Geen vechter maar ook zeker geen gezelschaps dier wat elke mens of vreemde hond begroet hij doet eerder alsof ze lucht zijn. In onze roedel van 4 is hij ook de stopper van alle onzin en duidelijk de beschermer die pups en andere honden mits respectvol zal beschermen.
Hoop ooit weer zo'n fijne hond te krijgen als hij er niet meer is, maar of we weer een dobermann nemen verwacht het niet met de gezondheidsproblemen van de meeste die maar opstapelen

Eerste twee waren herplaatsers deze laatste is een bruine reu welke we bij de fokker hebben gekocht. Heerlijke hond echt m'n vriend, loopt ipo is een goede werkhond. Geen zenuwachtige hond, werkwillig, zeer baasgericht, eenkennig en kan goed schakelen tussen thuis en werk, hij is geen speler en is zeer serieus zeker met vrienden of andere honden. Geen vechter maar ook zeker geen gezelschaps dier wat elke mens of vreemde hond begroet hij doet eerder alsof ze lucht zijn. In onze roedel van 4 is hij ook de stopper van alle onzin en duidelijk de beschermer die pups en andere honden mits respectvol zal beschermen.
Hoop ooit weer zo'n fijne hond te krijgen als hij er niet meer is, maar of we weer een dobermann nemen verwacht het niet met de gezondheidsproblemen van de meeste die maar opstapelen

-
- Actief
Mooi hoor...
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ligt eraan wat je bekent zijn vind, maar in zekere betekenis wel ja. Heb met mensen met autisme gewerkt. En ik volg de inzet van honden (en paarden) bij mensen met autisme. Mijn eigen daarvoor geschikte hond er uiteindelijk niet voor ingezet en gestopt na certificering van AAI. In de toekomst hoop ik het alsnog te kunnen gaan combineren met mijn werk een AAT-honden op te leiden in te kunnen zetten als ondersteunende therapiehonden.laheije37 schreef:Een andere vraag...gyantie...ben je bekent met autisme??

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb er een aantal gehad, maar ik begin er niet meer aan. Je moet echt geluk hebben wil je een metaal en fysiek gezonde Dobermann treffen.
Nog steeds vind ik het erg leuke honden, wel behoorlijk eigenwijs. De dobers die ik heb gehad waren overigens niet echt eenkennig en waren sociaal naar mens en dier. Helaas wel 2 getroffen die niet gezond waren (o.a. een herplaatsen met net 2jr oud moeten laten inslapen wegens compleet uitgezaaide kanker en demodex) en ze hadden ook wat rare mentale trekjes...Vooral het gepiep en neusfluiten mis ik absoluut niet. Wel het clowneske gedrag
Nog steeds vind ik het erg leuke honden, wel behoorlijk eigenwijs. De dobers die ik heb gehad waren overigens niet echt eenkennig en waren sociaal naar mens en dier. Helaas wel 2 getroffen die niet gezond waren (o.a. een herplaatsen met net 2jr oud moeten laten inslapen wegens compleet uitgezaaide kanker en demodex) en ze hadden ook wat rare mentale trekjes...Vooral het gepiep en neusfluiten mis ik absoluut niet. Wel het clowneske gedrag