Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En dan? weer een cc of een ander ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: En dan? weer een cc of een ander ras

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

He ze stonden er voor ik boe of bah kon zeggen en in mijn broek schijten kan ik altijd nog :LOL: ...... maar zoals gezegd, dit was een ander topic :wink:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

S@ndr@ schreef:
Johnny Jones schreef:Dat had ik ook toen ik Digger uitzocht Sandra! Met de honden die eenmaal in Nederland zijn komt het wel goed, die zitten in ieder geval al comfortabel in een opvanggezin. Een Mastin nog in Spanje heeft misschien anders nog een aantal jaren asiel te gaan. Hoewel het me wel opvalt dat de Mastin mixen van het asiel waarvoor ik honden opvang, meestal best snel een baas hebben. Tenzij er een probleem met de honden is, zoals angst of fysiek. Dat durft, begrijpelijk, dan toch bijna niemand aan.
Jij snapt precies wat ik bedoel , inderdaad, dan trek ik er liever daar een uit de stront( vergeef me de uitdrukking) , zodat er daar weer een geholpen kan worden..... eenmaal hier komen ze zo gemakkelijk wel goed ter recht.....
Maar dat maakt toch feitelijk geen verschil, als je er hier namelijk een uit een opvanggezin haalt komt er in dat opvanggezin weer plek vrij om eentje daar uit de stront te trekken :P Either way haal je 1 hond van daar naar hier.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Voor de honden is het fijn als ze direct vanuit het asiel bij een geschikt baasje terechtkomen. Een ervaren hondenbaas kan het prima aan. Aan de hand van het type hond, info en filmpjes van het asiel waarin je kan zien hoe de hond met mensen en andere honden is, kan je een redelijk goede inschatting maken. Met de klik komt het meestal wel goed. Met een pup weet je vooraf ook niet precies hoe hij als volwassen hond is.
S@ndr@
Zeer actief

Ik heb bij iedere hond, en bij iedere pup wel eens naar mijn hoofd gegrepen van waar ben ik aan begonnen :tong: .... en meestal is dat t moment dat we even een gesprek hebben mijn spiegelbeeld en ik en dat we orde op zaken stellen , rustig en beheerst, wat willen we en hoe gaan we het doen :wink:
Johnny Jones
Zeer actief

mijke schreef:
S@ndr@ schreef:
Johnny Jones schreef:Dat had ik ook toen ik Digger uitzocht Sandra! Met de honden die eenmaal in Nederland zijn komt het wel goed, die zitten in ieder geval al comfortabel in een opvanggezin. Een Mastin nog in Spanje heeft misschien anders nog een aantal jaren asiel te gaan. Hoewel het me wel opvalt dat de Mastin mixen van het asiel waarvoor ik honden opvang, meestal best snel een baas hebben. Tenzij er een probleem met de honden is, zoals angst of fysiek. Dat durft, begrijpelijk, dan toch bijna niemand aan.
Jij snapt precies wat ik bedoel , inderdaad, dan trek ik er liever daar een uit de stront( vergeef me de uitdrukking) , zodat er daar weer een geholpen kan worden..... eenmaal hier komen ze zo gemakkelijk wel goed ter recht.....
Maar dat maakt toch feitelijk geen verschil, als je er hier namelijk een uit een opvanggezin haalt komt er in dat opvanggezin weer plek vrij om eentje daar uit de stront te trekken :P Either way haal je 1 hond van daar naar hier.
Dat is ook zo! Dus jongens, kom op, wie adopteert Rico! :mrgreen: Dan mag Rogelio namelijk komen http://www.animalinneed.com/sectie/2111-rogelio. Toen we in december in het asiel waren wees de medewerkster hem aan als onze volgende opvanger. Maar deze grote beweeglijke slungel zal nog het nodige moeten leren, dus ik wil hem niet naast Rico in de opvang.
S@ndr@
Zeer actief

Daar heb je dan wel invloed op, de volgorde, maar zeg nu zelf is dit een poepie of niet- moet alleen nog een jaartje in de breedte :wink: staat nu wel naast een heul klein spaans dametje hoor :wink:
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Prachtige hond!
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

:I: :I: :I:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

S@ndr@ schreef:Ik heb bij iedere hond, en bij iedere pup wel eens naar mijn hoofd gegrepen van waar ben ik aan begonnen :tong: .... en meestal is dat t moment dat we even een gesprek hebben mijn spiegelbeeld en ik en dat we orde op zaken stellen , rustig en beheerst, wat willen we en hoe gaan we het doen :wink:
Oh, ik dacht dat ik dat alleen bij mijn eerste hond ging hebben. :engel: Haha!

Succes met de zoektocht, ben erg benieuwd waar je mee aan komt. Ik reageer niet veel maar volg dit topic wel.
S@ndr@
Zeer actief

nou reken maar dat t bij iedere hond of pup raak kan zijn, je moet gewoon wennen en naar elkaar toe groeien dan dat maakt verder niet zoveel uit of het nu een pup of een volwassen hond is :LOL: er zijn altijd een paar weken nodig, wat t ook zal worden/zijn, denk dat ik dan even een weekje vrij ga aanvragen, die tijd is belangrijk
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

S@ndr@ schreef: Nee, nou dat zit ik dan weer niet zo mee he,als het moet duik ik er tussen hoor, en mijn dochter heeft heel duidelijk het zelfde bloed als mama :Q: ...... maar goed dat was een ander topic :Q:
linkje naar het topic? Ik wil het hier niet vervuilen, maar wel graag weten wat je deed. :Q:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
S@ndr@
Zeer actief

O ja er zijn zoveel leukerds ..... dat kiezen is werkelijk waar een drama.... :help:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik kwam deze net tegen op fb
https://www.facebook.com/49647406053031 ... 378047412/
Kisha, mooie Mastin teef :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
S@ndr@
Zeer actief

dat is ook een leukerd, fijn ook dat iedereen meekijkt en dat er zoveel honden onder de aandacht komt zo, je weet maar nooit waar het toe ... :wink:
Hakuna Matata
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Caro. schreef:
lieke schreef:
Gollum schreef:
Caro. schreef:Tja, ik weet het echt niet :oeps:

Op zich zou ik zeggen 'doen waar je hart ligt' en dus de cc en helemaal als het familie is van Van Gils.
Maar dat gezegd hebbende, begin ik dus zelf ook niet meer aan een Rottweiler. Nu zijn daar meerdere redenen voor hoor, maar was er nog
enige twijfel, dan heeft de mogelijk nieuwe regelgeving daar helemaal een stokje voor gestoken.
Ik weiger met een hond buiten te lopen die zich niet kan verdedigen als hij/zij wordt aangevallen en ja, zelf zorg ik ervoor dat mijn hond
niet de kans krijgt aan te vallen, maar niet kunnen verdedigen... nee, daar stopt het voor mij.

Dus ik geef je een tegenstrijdig advies waar je weer geen bal aan hebt :ugh: :mrgreen:

Behalve dan nog even dat ik zelf wel gemerkt hebt dat ook andere rassen/kruisingen geweldig zijn. Ja, de Rottweiler vind ik echt fantastisch
en mooi, maar het is niet zo dat ik van de individuele hond meer hou dan van de andere honden die ik heb of heb gehad.
Dus wat dat betreft ben ik een vrij algemene hondenliefhebber en als jij dat ook bent, dan denk ik dat je met een Labje of een kruising die
je erg leuk vindt, net zo gelukkig zult zijn al begrijp ik wel heel goed dat net dat 'kleinkind' van Van Gils wel heel bijzonder is.
Dat hoor ik wel vaker en vind ik zo gek. Gol is altijd zo'n muts geweest die ík moest verdedigen, geen haar op haar hoofd die dacht dat ze voor zichzelf kon opkomen. Andere honden vonden haar een makkelijk slachtoffer, groot en klein. Ik heb dus al vrij snel geleerd hoe ik honden van haar af moest brullen en eventueel pakken. En zo'n hondenfluisteraar vind ik mezelf nou ook weer niet dus dat moet iedereen kunnen.

Dus of je nou een Labrador neemt of een CC met muilkorf maakt wat dat betreft dan ook niet zoveel uit.
Mee eens. Ik heb altijd honden gehad die amper wisten waar ze hun tandjes voor moesten gebruiken (behalve om mee te eten, uiteraard :F: ). En ik had ze sowieso geleerd dat als er problemen waren, dat ze naar mij moesten toe komen want dan los ik het wel op.
Dus ik snap ook niet helemaal het argument dat ze zichzelf niet meer kunnen verdedigen.
Nou ja, ik sta er anders in blijkbaar :wink:
Zo zijn Kaya en Puchu eens aangevallen door een Rottweilerreu, nou ik begin er weinig tegen behalve een grote bek dan in de hoop dat hij afhaakt.
Hij viel Puchu aan (reu/reu) en Kaya kwam op voor haar maatje en dus was de afloop goed.

Natuurlijk ben ik er in eerste instantie, maar ik heb toch ook graag een hond die wel zijn bek opentrekt als hij aangevallen wordt.
Vanmiddag zag ik nog een kleine Chi rennen zonder baas, totaal in paniek. Ik zette mijn auto aan de kant en probeerde het beestje te lokken, maar
hij was te erg in paniek. Een stuk verderop kwam een man aangerend van wie het hondje dus blijkbaar was... hondje was zich kapot geschrokken
van een grote hond die uit de bosjes op hem afvloog en dus rende de Chi weg na weg over in blinde paniek :jank:

Ik vind dat doodeng, ik vind het zelfs doodeng om een klein hondje te hebben, dat zeg ik eerlijk. Ik zou doodsangsten uitstaan om dat beestje.
Van mij mogen ze dus een beetje formaat hebben en in staat zijn om zich te verdedigen.
Wat voor formaat zou een hond dan moeten hebben?
Want dat het groter dan een Chihuahua moet zijn snap ik.
Zelfs ik moet toegeven dat ik soms bij wijze van spreke in m'n broek schijt als er een wat grotere niet vriendelijke hond los loopt.
Dat is dus ook gelijk de reden dat ik geen formaat chihuahua kan opvoeden, gewoon omdat ik te bang ben dat er ook maar iets gebeurt.
TS: Hopelijk vind je een leuke Mastin(mix).
S@ndr@
Zeer actief

weet je ,dat soort dingen is altijd een beetje als steen-papier- schaar, er zullen altijd situaties zijn dat je denkt, hmmmmm
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wil je echt Gaia niet tijdelijk opvangen??? Wie weet is er een megaklik :wink: :wink: :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
S@ndr@
Zeer actief

Gaia Girl is sweet, en echt heel leuk, maar niet mijn type hond, Gaia kan probleem loos overal integreren denk ik.. als je naar dat filmpje kijkt wat Lunatic pooste, en je ziet die hond, wat die uitstraalt en dat is vaak wel ras of kruizings gebonden, ( en vaak behouden aan de reuze rassen) ik denk dat dat is wat ik zoek.. qua karakter en uitstraling zelfstandig, wijs, rust, en geduldig :wink: Gaia is dat niet, dat is een hele lieve malle meid, ... waar je super leuke activiteiten mee kunt doen... gewoon een hond voor een doorsnee gezin....Maar mocht er over een paar weken niets in de pijpleiding zitten dan hoor je van me, en wil ik haar best tijdelijk opvangen, hoewel ik denk dat ze nu gewoon gelijk naar een forever home moet
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

S@ndr@ schreef:Gaia Girl is sweet, en echt heel leuk, maar niet mijn type hond, Gaia kan probleem loos overal integreren denk ik.. als je naar dat filmpje kijkt wat Lunatic pooste, en je ziet die hond, wat die uitstraalt en dat is vaak wel ras of kruizings gebonden, ( en vaak behouden aan de reuze rassen) ik denk dat dat is wat ik zoek.. qua karakter en uitstraling zelfstandig, wijs, rust, en geduldig :wink: Gaia is dat niet, dat is een hele lieve malle meid, ... waar je super leuke activiteiten mee kunt doen... gewoon een hond voor een doorsnee gezin....Maar mocht er over een paar weken niets in de pijpleiding zitten dan hoor je van me, en wil ik haar best tijdelijk opvangen, hoewel ik denk dat ze nu gewoon gelijk naar een forever home moet
ik begrijp het :wink: Het mooiste is natuurlijk een baasje voor haar, maar er is nog geen enkele aanvraag voor haar binnengekomen :ugh:
Helaas zit ze nu niet goed en mocht ze tijdelijk bij je mogen logeren dan zou dat super zijn! Ik denk dat dit heel goed voor haar zou zijn en ze daardoor wat beter "verkoopt" dat hoe ze nu is...
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Hakuna Matata
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

S@ndr@ schreef:weet je ,dat soort dingen is altijd een beetje als steen-papier- schaar, er zullen altijd situaties zijn dat je denkt, hmmmmm
Das waar
Johnny Jones
Zeer actief

Je wilt geen pup, maar ik moest toch aan je denken
http://animalinneed.com/sectie/4215-chima :I:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Johnny Jones schreef:Je wilt geen pup, maar ik moest toch aan je denken
Wat een bijzondere pup! Heel apart gekleurd en ontzettend mooi gebouwd. Jammie. Smakelijker komen ze haast niet. Jammer dat ik geen waakhond zoek. :I:
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Och als ik nu op zoek was dan wist ik het wel... :I:
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wat een prachtig hondje :I:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
S@ndr@
Zeer actief

Dat is een hele leuke pup, ja, ondertussen, 8 pups geboren .. 5 waren niet volgroeid en hebben de bevalling niet overleefd, 3 pups, doen het prima......... beetje dubbel, droevig en toch ook nieuw leven 1heer en 2 dames
Afbeelding
gelukkig niet zoveel dat ik er haast wel een had moeten nemen...... 3 klein kinderen heeft de keizer..... zoals gezegd, heel dubbel
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 02 apr 2017 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

tja, fokken is en blijft gokken, het zou aan mij niet besteed zijn, dood eng
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ach wat sneu zeg :ugh: maar gelukkig wel 3 gezonde pups.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat ontzettend sneu van de 5 dode pups, maar gefeliciteerd met de 3 pups.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ach wat sneu...
Maar gelukkig 3 gezonde pups...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”