Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met Ouwe Deur naar de da
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Met Ouwe Deur naar de da
Hij had erg last van jeukende ogen, en schuurde en met zijn kop en zijn poten. Beide ogen zijn geirriteerd. Daar heb ik nu oogzalf voor. Ondanks dat hij zo goed als blind is weet hij heel goed dat je er met de zalf aankomt, en houdt hij zijn ogen stijf dicht. We doen het met z’n 2en, maar dan nog….. Ach, als het maar helpt. Hij had een tumortje bij zijn anus, maar hij heeft ze wel meer, over zijn hele lijf verdeeld. Zijn meestal goedaardig. Verder was zijn prostaat flink vergroot. Hij heeft vanaf het begin al last daarvan, hij kon bijna niet poepen. Ik geef hem al een tijd prostaat complex, waar oa zaagpalmbes in zit. Het helpt in die zin goed dat hij er ogenschijnlijk geen last meer van heeft. Maar hoe aktiever de hormonen, hoe erger de klachten. Hij zit de laatste tijd veel te rijden op Pien (de ouwe snoeperd), en dat wakkert de boel aardig aan. Het kan dus veel erger worden, ik moet uitkijken dat er geen bloed bij zijn urine zit, dat hij erg veel meer gaat drinken en weer moeilijker gaat poepen. Nu zijn er 2 opties als het erger wordt. De een is Tardac injecties (chemische castratie), de ander een normale castratie. De gewone castratie is het beste, want Tardac is een grote hoeveelheid hormonen die je het het lijf spuit en dat elke paar maanden herhaald moet worden. Ik heb 3 da’s gesproken de laatste tijd en de een is er absoluut geen voorstander van, de ander vindt het niet zo’n probleem. Wat moet je daar nou mee? Ik zie het niet echt zitten om hem op een leeftijd van 9 en een half nog te laten opereren, stel je voor dat hij niet meer wakker wordt? Zijn hart is nog prima, maar ik vind het toch doodeng. En de Tardac zie ik ook niet zo zitten. Nou ja, we kijken het nog wel even aan.

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zijn idd erg moeilijke keuzes. Ik vind het ook vreselijk moeilijk om de juiste beslissingen te nemen bij Loeky. 'T is niet altijd gemakkelijk om een oude hond te hebben
.
Als de da's dan ook nog eens tegenstrijdige adviezen gaan geven wordt het helemaal lastig natuurlijk.
Als de da's dan ook nog eens tegenstrijdige adviezen gaan geven wordt het helemaal lastig natuurlijk.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- memo
- Actief
De hond van mijn ouders had ook last van zijn prostaat, zelfs zo erg dat hij op een dag niet meer kon plassen (ook blaasstenen). hij is toen gecastreerd en hij heeft nooit meer last gehad, maar...hij was wel veel jonger dan jouw hond...op 9 1/2 jarige leeftijd zou ik het ook griezelig vinden! Wat is de levensverwachting van een hond van een dergelijk ras? Misschien anders toch maar chemische castratie proberen? Succes met je keuze!
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

-
Wendy!
- Zeer actief
aaron is ook laat gecastreerd ivm zijn prostaat. Nu is hij wel een herder en geen molosser natuurlijk. maar straks kan hij niet meer poepen door zijn prostaat. Ik zou er wel iets aan laten doen...
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Hallo Jessica,
Een middel wat ik ken en wat bij prostaatvergroting goede resultaten geeft heet Spasmo-Urgenin. Het is van het laboratorium Madaus.
Er zit in: 25mg. Sabal Serrulata(Serenum repens), 25mg. Echinacea Angustifolia, 30 mg. Trospio Chloride.
Misschien heb je hier iets aan?
Groetjes, Willy.
Een middel wat ik ken en wat bij prostaatvergroting goede resultaten geeft heet Spasmo-Urgenin. Het is van het laboratorium Madaus.
Er zit in: 25mg. Sabal Serrulata(Serenum repens), 25mg. Echinacea Angustifolia, 30 mg. Trospio Chloride.
Groetjes, Willy.
- Hutsje
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
Poepen gaat weer goed, toen we hem net hadden had hij daar erge moeite mee, maar sinds hij de Prostaat Complex krijgt gaat dat heel goed. Het is wel aan de bovenkant afgeplat, maar hij lijkt er geen last vante hebben.Wendy! schreef:aaron is ook laat gecastreerd ivm zijn prostaat. Nu is hij wel een herder en geen molosser natuurlijk. maar straks kan hij niet meer poepen door zijn prostaat. Ik zou er wel iets aan laten doen...

- Hutsje
- Zeer actief
Is dit een middel voor mensen of voor dieren? Wat hij nu krijgt is ook voor mensen, maar hij krijgt een derde minder van de dosis.Wil de hond schreef:Hallo Jessica,
Groetjes, Willy.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Ik vind het wel zielig voor Ouwe Deur dat ie pijn aan zijn oogjes heeft, gelukkig helpt de zalf goed.
En ja, op die leeftijd onder narcose dat is nogal wat. Je zou haast vragen of ze het niet plaatselijk kunnen verdoven maar dat zal wel niet. Of zou dat in enkele klinieken gedaan worden? Als de gewone castratie het beste is voor hem..... Ik vind het moeilijk. Ik weet wel dat er keizersnedes gedaan worden onder plaatselijke verdoving, misschien kan dat ook bij castraties van reuen ?
Geef hem in ieder geval ook van mij maar een dikke knuffel
En ja, op die leeftijd onder narcose dat is nogal wat. Je zou haast vragen of ze het niet plaatselijk kunnen verdoven maar dat zal wel niet. Of zou dat in enkele klinieken gedaan worden? Als de gewone castratie het beste is voor hem..... Ik vind het moeilijk. Ik weet wel dat er keizersnedes gedaan worden onder plaatselijke verdoving, misschien kan dat ook bij castraties van reuen ?
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is een middel voor mensen, maar hier wordt het ook toegepast bij honden. Ik heb al een aantal reuen met akute prostatitis, met bloed plassen en al, binnen een dag helemaal zien opknappen. Ze dronken en plasten niet meer als een bezetene, en na een behandeling van een weekje was het probleem helemaal van de baan.Hutsje schreef:Is dit een middel voor mensen of voor dieren? Wat hij nu krijgt is ook voor mensen, maar hij krijgt een derde minder van de dosis.Wil de hond schreef:Hallo Jessica,
Groetjes, Willy.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou hem als hij werkelijk last krijgt laten castreren. Zijn hart is goed en dat is nu juist wat opereren rot maakt bij oude honden. Wuilus haar hart was ook goed toen ik met 11 een bobbel weg heb laten halen. Ze was net zo monter als toen ze met 1,5 gecastreerd is.
Chemisch castreren is iets om eenmalig te kijken of je hond gevolgen heeft van castreren, niet om ze misschien wel 2 of 3 jaar constant mee in te spuiten.
Makkelijk gezegd natuurlijk van mij, maar dan ben je ook gelijk van loopsheidproblemen af in huis, hoef je geen capriolen uit te halen als een van de teefjes loops is
Ik zou een goede dierenarts een eerlijke inschatting laten maken van hoe de zaken staan wat betreft opereren.
Chemisch castreren is iets om eenmalig te kijken of je hond gevolgen heeft van castreren, niet om ze misschien wel 2 of 3 jaar constant mee in te spuiten.
Makkelijk gezegd natuurlijk van mij, maar dan ben je ook gelijk van loopsheidproblemen af in huis, hoef je geen capriolen uit te halen als een van de teefjes loops is
Ik zou een goede dierenarts een eerlijke inschatting laten maken van hoe de zaken staan wat betreft opereren.
- Hutsje
- Zeer actief
Daar heb ik ook aan zitten denken. Ik zal eens rondbellen. Dat zou denk ik wel het beste zijn. De knuffel(s) is(zijn) in dank aanvaard![/list]bulletjebe schreef:Ik vind het wel zielig voor Ouwe Deur dat ie pijn aan zijn oogjes heeft, gelukkig helpt de zalf goed.

- Hutsje
- Zeer actief
Ik zal meteen morgen eens informeren, heel erg bedankt Wil!!!Wil de hond schreef:Het is een middel voor mensen, maar hier wordt het ook toegepast bij honden. Ik heb al een aantal reuen met akute prostatitis, met bloed plassen en al, binnen een dag helemaal zien opknappen. Ze dronken en plasten niet meer als een bezetene, en na een behandeling van een weekje was het probleem helemaal van de baan.Hutsje schreef:Is dit een middel voor mensen of voor dieren? Wat hij nu krijgt is ook voor mensen, maar hij krijgt een derde minder van de dosis.Wil de hond schreef:Hallo Jessica,
Groetjes, Willy.

- Hutsje
- Zeer actief
Nou, deze zei misschien leeft hij nog maar een paar maandenMARC_S schreef:Ik zou hem als hij werkelijk last krijgt laten castreren. Zijn hart is goed en dat is nu juist wat opereren rot maakt bij oude honden. Wuilus haar hart was ook goed toen ik met 11 een bobbel weg heb laten halen. Ze was net zo monter als toen ze met 1,5 gecastreerd is.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een hond met een dergelijk herstelvermogen als ik uit jouw foto's heb mogen bewonderen kan niet aangetast zijn door veel kwaadaardige kanker nu. Dan zou hij niet zo opgeknapt zijn, hij leeft, bruist en Pien windt hem behoorlijk op schijnbaarHutsje schreef:Nou, deze zei misschien leeft hij nog maar een paar maandenMARC_S schreef:Ik zou hem als hij werkelijk last krijgt laten castreren. Zijn hart is goed en dat is nu juist wat opereren rot maakt bij oude honden. Wuilus haar hart was ook goed toen ik met 11 een bobbel weg heb laten halen. Ze was net zo monter als toen ze met 1,5 gecastreerd is.
Ik zou een goede dierenarts een eerlijke inschatting laten maken van hoe de zaken staan wat betreft opereren.![]()
. En is het de moeite nog waard. Als ik hem zo bekijk denk ik dat hij nog wel een jaartje mee kan, maar ik wet ook niet of die tumortjes kwaadaardig zijn. Maar ik denk ook wel dat castratie het beste is. Als Pien loops wordt gaat hij naar mijn moeder en Bo, dan heeft hij daar geen last van.
Wuilus werd 3 jaar geleden maximaal een half jaar gegeven, te dik, zware spondylose en artrose, nou die dropkop loopt al drie jaar bijna probleemloos haar rondes en is zo vrolijk als de pest, niks mis mee dus.
Als jij denkt een jaar en die kanker is goedaardig dan gaat hij een jaar mee, dat zie je zelf het beste nl.
- Hutsje
- Zeer actief
Nou, eigenlijk denk ik stiekum dat hij nog wel een paar jaar mee kan, maar dat durf ik niet hardop te zeggen. Ben nogal voorzichtig. Ik hoop dat hij in ieder geval nog een zomer mee kan, dat lijkt me zo fantastisch voor hem hier.MARC_S schreef:Een hond met een dergelijk herstelvermogen als ik uit jouw foto's heb mogen bewonderen kan niet aangetast zijn door veel kwaadaardige kanker nu. Dan zou hij niet zo opgeknapt zijn, hij leeft, bruist en Pien windt hem behoorlijk op schijnbaarHutsje schreef:Nou, deze zei misschien leeft hij nog maar een paar maandenMARC_S schreef:Ik zou hem als hij werkelijk last krijgt laten castreren. Zijn hart is goed en dat is nu juist wat opereren rot maakt bij oude honden. Wuilus haar hart was ook goed toen ik met 11 een bobbel weg heb laten halen. Ze was net zo monter als toen ze met 1,5 gecastreerd is.
Ik zou een goede dierenarts een eerlijke inschatting laten maken van hoe de zaken staan wat betreft opereren.![]()
. En is het de moeite nog waard. Als ik hem zo bekijk denk ik dat hij nog wel een jaartje mee kan, maar ik wet ook niet of die tumortjes kwaadaardig zijn. Maar ik denk ook wel dat castratie het beste is. Als Pien loops wordt gaat hij naar mijn moeder en Bo, dan heeft hij daar geen last van.
Nou dan geef ik hem meer dan een paar maanden. Dierenartsen denken dat de meeste bazen hun oude honden afraggen en kapotlopen, wij weten wel beter toch?
Wuilus werd 3 jaar geleden maximaal een half jaar gegeven, te dik, zware spondylose en artrose, nou die dropkop loopt al drie jaar bijna probleemloos haar rondes en is zo vrolijk als de pest, niks mis mee dus.
Als jij denkt een jaar en die kanker is goedaardig dan gaat hij een jaar mee, dat zie je zelf het beste nl.
Hoe veel en hoe lang loop jij met Wuilis? Ik loop 1 keer per een stuk van een half uur tot 3 kwartier en daarna speelt hij vaak nog een half uur tot soms wel anderhalf uur buiten met Pien. Dan willen ze echt niet naar binnen. Dus hij bruist echt, zoals je dat zo mooi omschrijft. In het algemeen doet hij dat prima, soms loopt hij een dagje wat mank.
s' Middags gaan we vaak nog een kort stukje en verder komt hij nog een aantal keren buiten om hier te struinen of weer te spelen met Pien.

-
Boelie
- Actief
Allereerst Jessica wil ik zeggen dat ik enorme bewondering heb voor jou en je man dat jullie Ouwe Deur zo'n geweldig goed huis gegeven hebben en dat hij zo ontzettend goed is opgeknapt!
Hij ziet er geweldig uit!
Hij doet me erg denken aan onze Ringo, ook een herplaatser, die helaas maar drie jaar heeft mogen worden en maar een klein jaartje bij ons is mogen blijven
Over de medische problemen kan ik zelf niet veel zeggen, maar misschien kun je eens contact opnemen met de kliniek in Eersel? Hier hebben ze veel ervaring met grote doggen en misschien kunnen zij jou een goed advies geven?
Ik heb ze zelf al een aantal keren gemaild met vragen en kreeg iedere keer binnen 1 dag antwoord.
In ieder geval sterkte en veel beterschap voor Ouwe Deur!
Geef hem maar een dikke knuffel van mij!
Hij doet me erg denken aan onze Ringo, ook een herplaatser, die helaas maar drie jaar heeft mogen worden en maar een klein jaartje bij ons is mogen blijven
Over de medische problemen kan ik zelf niet veel zeggen, maar misschien kun je eens contact opnemen met de kliniek in Eersel? Hier hebben ze veel ervaring met grote doggen en misschien kunnen zij jou een goed advies geven?
Ik heb ze zelf al een aantal keren gemaild met vragen en kreeg iedere keer binnen 1 dag antwoord.
- Hutsje
- Zeer actief
Hoi Willy,Wil de hond schreef:Het is een middel voor mensen, maar hier wordt het ook toegepast bij honden. Ik heb al een aantal reuen met akute prostatitis, met bloed plassen en al, binnen een dag helemaal zien opknappen. Ze dronken en plasten niet meer als een bezetene, en na een behandeling van een weekje was het probleem helemaal van de baan.Hutsje schreef:Is dit een middel voor mensen of voor dieren? Wat hij nu krijgt is ook voor mensen, maar hij krijgt een derde minder van de dosis.Wil de hond schreef:Hallo Jessica,
Groetjes, Willy.
Nou, ik heb een hele zoektocht achter de rug. In Nederland is het niet te krijgen, en in Duitsland bij de apotheek alleen op recept. Dat recept krijg ik wel, dat is geen probleem. Mijn da is zeer geinteresserd of het werkt, zo ja dan willen ze het zelf ook gaan voorschrijven. Bij de apotheel zei ze dat het tegen kramoen werkt en erg vochtafdrijvend is. Niets over de prostaat. Heb jij gegevens over de dosering want het schijnt een behoorlijk heftig middel te zijn. Maar als het werkt en het een operatie scheelt....

- Hutsje
- Zeer actief
Dank je wel, ik hoop dat hij nog even meegaat. We gaan het eerst met het middel van Wil proberen en dan zien we wel weer.Boelie schreef:Allereerst Jessica wil ik zeggen dat ik enorme bewondering heb voor jou en je man dat jullie Ouwe Deur zo'n geweldig goed huis gegeven hebben en dat hij zo ontzettend goed is opgeknapt!
Hij doet me erg denken aan onze Ringo, ook een herplaatser, die helaas maar drie jaar heeft mogen worden en maar een klein jaartje bij ons is mogen blijven![]()
Inmiddels ben ik weer bij de da geweest en heb het nog eens doorgesproken. Zij zegt dat het heel vaak voorkomt dat ze de operatie goed doorstaan maar dat ze daarna binnen een afzienbare tijd gaan sukkelen. Dat hoor je bij oudere mensen ook vaak. Aangezien hij er nu nog geen last van lijkt te hebben hoeven we nu nog niets te doen.