Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weekend in Het Witte Huisje (Drenthe)

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Weekend in Het Witte Huisje (Drenthe)

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Komend weekend heerlijk met mijn dames op stap naar Drenthe, Hijken, naar Het Witte Huisje (http://www.hetwittehuisje.nl/). Ik weet dat er een aantal forummers bekend zijn met deze specifieke regio, en ik vroeg me af of iemand tips had om vanaf het huisje te wandelen? Ik heb een wandel TomTom, dus kan ook GTX bestanden lezen! Hoor heel graag of iemand tips heeft! :cheer:
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel
Aantal honden: 1

Re: Weekend in Het Witte Huisje (Drenthe)

Ongelezen bericht door Benthe »

Zit je niet ver bij mij vandaan :). Maar ik wandel nooit in die buurt moet dat misschien ook eens doen dus lees even mee.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik kon niet uit de regio en ik ben er ook weinig bekend.
Wat ik wel ken is Ellertshaar.
Niet vanuit je huisje lopend te bereiken, maar wel een heel mooie plek om te wandelen met de hond :ok:
Misschien is een weekend iets te kort voor zo'n bezoekje :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Anne&Taar
Zeer actief

In elk geval dank voor t meedenken. Reden dat ik iets direct in de buurt zoek, is dat mijn oudste hond veelal in de hondenkar meedoet. Maar we gaan t meemaken!
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik ben er op bezoek geweest toen Tineke daar zat en het stikt er van de mooie wandelroutes.
Ellersthaart en de pluisjeswandeling is prachtig en niet zo ver nee., maar als je meteen wilt wandelen als je de deur uitstapt is het hijkerveld de place to be
Ik wandel daar zelf niet, dus ik zou even contact opnemen met de mensen die daar gezeten hebben of ze een route voor je hebben

Veel plezier in deze prachtige provincie
Anne&Taar
Zeer actief

Catho schreef:Ik ben er geweest, je kan inderdaad vanaf het huisje een stuk wandelen. Als je het hek uitstapt en rechtsaf het zandpad oploopt kan je een mooi stuk door het bos lopen. Op een gegeven moment kan je rechtdoor blijven gaan met het zandpad of linksaf een ander bos in. Linksaf kom je uiteindelijk bij de weg uit, rechtdoor kom je in een klein bos met zijpaadjes. Linksaf is met de hondenkar wellicht handiger, daar ligt een langer deel verhard fietspad.

Het watertje-met-bankje wat je op de foto ziet op de website bereik je door vanuit het hek rechtsaf het zandpad/fietspad te nemen, dan kom je het al snel aan je linkerhand tegen. Let wel, veenmeertje, dus heb je een hond zoals de onze die overal op de kop intettert en gaat snorkelen, dan krijg je een Drents aroma cadeau ;)

Het is een heerlijk huisje met fijne tuin, veel plezier toegewenst!
Goed. Dat Drentse aroma gaan we dus meemaken, want ik ga met twee Goldens. :mrgreen:

Dank voor je tips, super!

Bospad gaat overigens ook prima met de kar, doe ik dagelijks.
Anne&Taar
Zeer actief

Catho schreef:Oh ja, ik zie nu pas je avatar :mrgreen: Toevoeging dan, vanuit huisje rechtsaf en dan links met de bocht mee het bosje in kom je uiteindelijk ook een fijn veenmeertje tegen. Het is dat Thorran al grotendeels donker gekleurd is...maar hij kwam er als een Groenendaeler weer uit.

In het huisje ligt nog een map met wandelroutes, die hebben wij verder niet gebruikt, maar zitten duidelijke kaartjes in :)
Fijn dat er ook nog routes liggen. Nogmaals dank voor je tips! :cheer:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Anne&Taar schreef:
Catho schreef:Ik ben er geweest, je kan inderdaad vanaf het huisje een stuk wandelen. Als je het hek uitstapt en rechtsaf het zandpad oploopt kan je een mooi stuk door het bos lopen. Op een gegeven moment kan je rechtdoor blijven gaan met het zandpad of linksaf een ander bos in. Linksaf kom je uiteindelijk bij de weg uit, rechtdoor kom je in een klein bos met zijpaadjes. Linksaf is met de hondenkar wellicht handiger, daar ligt een langer deel verhard fietspad.

Het watertje-met-bankje wat je op de foto ziet op de website bereik je door vanuit het hek rechtsaf het zandpad/fietspad te nemen, dan kom je het al snel aan je linkerhand tegen. Let wel, veenmeertje, dus heb je een hond zoals de onze die overal op de kop intettert en gaat snorkelen, dan krijg je een Drents aroma cadeau ;)

Het is een heerlijk huisje met fijne tuin, veel plezier toegewenst!
Goed. Dat Drentse aroma gaan we dus meemaken, want ik ga met twee Goldens. :mrgreen:

Dank voor je tips, super!

Bospad gaat overigens ook prima met de kar, doe ik dagelijks.
Gaat helemaal goed komen, we hebben daar vanuit het huisje veel wandelingen gemaakt. Ook wel routes iets verder weg, maar vanuit het huisje kun je prima de ochtendronde doen. En mijn Golden-dames kwamen qua modder en water niets tekort daar. Veel plezier :E:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

mercedes2803 schreef:Ik ben er op bezoek geweest toen Tineke daar zat en het stikt er van de mooie wandelroutes.
Ellersthaart en de pluisjeswandeling is prachtig en niet zo ver nee., maar als je meteen wilt wandelen als je de deur uitstapt is het hijkerveld de place to be
Ik wandel daar zelf niet, dus ik zou even contact opnemen met de mensen die daar gezeten hebben of ze een route voor je hebben

Veel plezier in deze prachtige provincie
Volgens mij was dat met een kerstvakantie :D

Het is een prachtig gebied , wij gingen overigens wel altijd met de auto weg met de honden want als ik het me goed herinner was het Hijkerveld zelf een aanlijngebied vandaar dat wij uitweken op de plasronde door de buurt na.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik dacht dat het Hijkerveld helemaal verboden was voor honden sinds ene paar jaar?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Tineke
Zeer actief

sirene schreef:Ik dacht dat het Hijkerveld helemaal verboden was voor honden sinds ene paar jaar?
Zou kunnen inmiddels voor ons is het al weer wat jaren geleden dat wij er waren :wink:
Afbeelding

Anne&Taar
Zeer actief

Wij zijn weer terug! Nogmaals dank voor alle tips!
Ik moet toegeven dat ik schrok hoe weinig gebieden de honden los mochten...dat had ik niet verwacht. We zijn beide dagen toch met de auto erop uitgegaan, maar op beide dagen vielen de losloopgebieden tegen. De 'natte neuzen route' van vandaag ging grotendeels door ABTB routes (meerdere! ) en liep vlak langs de snelweg...ik ben van de hondvriendelijkheid van de (ongetwijfeld schitterende) omgeving behoorlijk geschrokken en blij dat ik weer in 'mijn' eigen bos ben eigenlijk...het weer was schitterend en het was gezellig, maar volgende keer kies ik een ander gebied. Helaas...
Anne&Taar
Zeer actief

...en een klein puntje over het huisje..waren er bij jullie ook pagina's vol met regels door het hele huis, vetgedrukt en onderstreept? Daar was ik ook nogal van geschrokken...
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sypke »

Anne&Taar schreef:Wij zijn weer terug! Nogmaals dank voor alle tips!
Ik moet toegeven dat ik schrok hoe weinig gebieden de honden los mochten...dat had ik niet verwacht.
Dat is de afgelopen jaren in Drenthe helaas erg veranderd :jank:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief

sypke schreef:
Ik moet toegeven dat ik schrok hoe weinig gebieden de honden los mochten...dat had ik niet verwacht.
Nou...als SBB eenmaal zijn klauwtjes in een gebied heeft gezet kun je net zo goed verhuizen...
Tineke
Zeer actief

Anne&Taar schreef:...en een klein puntje over het huisje..waren er bij jullie ook pagina's vol met regels door het hele huis, vetgedrukt en onderstreept? Daar was ik ook nogal van geschrokken...
Ja dat werden er steeds meer en was ook de reden dat wij uitweken naar andere locaties.
Afbeelding

Anne&Taar
Zeer actief

Tineke schreef:
Anne&Taar schreef:...en een klein puntje over het huisje..waren er bij jullie ook pagina's vol met regels door het hele huis, vetgedrukt en onderstreept? Daar was ik ook nogal van geschrokken...
Ja dat werden er steeds meer en was ook de reden dat wij uitweken naar andere locaties.
Ja, dat wordt t dus voor mij ook. Ik huur al jaren huisjes en heb nog nooit commentaar gekregen, in tegendeel, maar ik voelde me niet welkom... Dat doe ik niet meer daar. Helaas. :ugh:
Tineke
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
Tineke schreef:
Ja, dat wordt t dus voor mij ook. Ik huur al jaren huisjes en heb nog nooit commentaar gekregen, in tegendeel, maar ik voelde me niet welkom... Dat doe ik niet meer daar. Helaas. :ugh:
Ja wij huren ook regelmatig een huisje en zijn overal weer welkom waar we geweest zijn en dit nodigt inderdaad niet uit tot een herhaling. Jammer want het huisje is heerlijk.
Afbeelding

sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Anne&Taar schreef:
sypke schreef:
Nou...als SBB eenmaal zijn klauwtjes in een gebied heeft gezet kun je net zo goed verhuizen...
Staatsbosbeheer viel vroeger erg mee, maar veel SBB-gebieden vallen nu onder nationale parken, en die horen dan weer bij Natura 2000-gebieden, en dan mogen honden er niet meer loslopen.
Afbeelding
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Jammer want in Ravenswoud is er nog wel een losloop route, hijkerveld ken ik eigenlijk niet goed genoeg maar ik meen mij te herinneren dat daar ook lammeren rond lopen nu? En ik zag dat er in de buurt van Beilen een hondenspeeltuin zit?
Ik zelf ben daar nog nooit geweest maar schijnt ook druk bezocht te worden. Die natte neuze route bedoel je die in Appelscha?
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Voor ons was het juist ideaal dat zoveel aanlijngebied was. :P Maar snap dat als je liever losloopwandelingen doet het tegen valt.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Oh ja zou heel goed kunnen, het terrein achter het huisje is ook beschermd broedgebied oid als ik het me goed herinner.
Anne&Taar
Zeer actief

Tenmashi schreef:Voor ons was het juist ideaal dat zoveel aanlijngebied was. :P Maar snap dat als je liever losloopwandelingen doet het tegen valt.
Wandelen met en de hondenkar en een hond aan de lijn is weinig ontspannend vind ik zelf altijd... :mrgreen:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Anne&Taar schreef:
Tenmashi schreef:Voor ons was het juist ideaal dat zoveel aanlijngebied was. :P Maar snap dat als je liever losloopwandelingen doet het tegen valt.
Wandelen met en de hondenkar en een hond aan de lijn is weinig ontspannend vind ik zelf altijd... :mrgreen:
het is nu wel het seizoen voor jonge dieren en dan mogen idd de honden bijna nergens meer los. Heel begrijpelijk ook.
Afbeelding
gevni havanezers
Anne&Taar
Zeer actief

blacky schreef:
Anne&Taar schreef:
het is nu wel het seizoen voor jonge dieren en dan mogen idd de honden bijna nergens meer los. Heel begrijpelijk ook.
Dit was een permanente regel. Bovendien waren op bepaalde wandelingen honden helemaal niet meer toegestaan binnen het (ruime...) seizoen van maart tot en met augustus.
Quibus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs

Ongelezen bericht door Quibus »

Heel herkenbaar.....wij zijn vorig jaar geweest en wij hadden ook zoiets van jemig wat een regels.....als we dat hadden geweten waren we er niet eens heen gegaan.
Groetjes Alie.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”