Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Re: in beslag genomen

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nou, Lief heeft Shadow wel van die vrouw af moeten trekken. Hoe je het ook wendt of keert, dat is onacceptabel, of het hem nou te doen was om die vrouw of om de hond. En 'gekken' , gillende kinderen etc etc moeten natuurlijk wel veilig door het bos kunnen wandelen.

In die zin vind ik dat de politie het wel goed opgepakt heeft.

Ik hoop vooral dat ze die test op heel korte termijn gaan doen. Omdat het om een levend wezen gaat, vind ik dat ze dit niet te lang kunnen laten liggen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

crutz schreef:Voor iedereen die zo stresst over de "opslag"
Zitten jullie honden nooit in pension? Vakantie is ook vaak 2 of meer weken.
Shadow verblijft nu in een pension op een niet nader te noemen locatie. That's all. Niks om volledig van over de flos te raken voor een stabiele hond.
Mijn hond zit dus nooit in een pension, maar die zou het denk ik best aankunnen.
Kaya, mijn Rottweiler die overleden is, zou totaal debiel worden in zo'n pension: ooit heb ik haar bij de dierenarts achter moeten laten in een
kennel voor een operatie, en die was dus totaal niet meer benaderbaar.

Ik denk dus best dat er honden zijn die extreem reageren op een pension, maar bij zo'n situatie als bij Shadow, ontkom je er gewoonweg niet aan.
Maar dat het geen kwaad kan zo'n pension, dat ben ik zeker niet altijd met je eens.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Caro. schreef:
Shadow verblijft nu in een pension op een niet nader te noemen locatie. That's all. Niks om volledig van over de flos te raken voor een stabiele hond.
Mijn hond zit dus nooit in een pension, maar die zou het denk ik best aankunnen.
Kaya, mijn Rottweiler die overleden is, zou totaal debiel worden in zo'n pension: ooit heb ik haar bij de dierenarts achter moeten laten in een
kennel voor een operatie, en die was dus totaal niet meer benaderbaar.

Ik denk dus best dat er honden zijn die extreem reageren op een pension, maar bij zo'n situatie als bij Shadow, ontkom je er gewoonweg niet aan.
Maar dat het geen kwaad kan zo'n pension, dat ben ik zeker niet altijd met je eens.
Eensch, ik zou Van Gils niet onder brengen in een pension, en ik denk dat hij er niet beter uit zou komen..... dat is trouwens wel een 1 mans hond
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nee, nooit. Ik heb daar niet de honden voor en zonder heb ik geen vakantie.
Charlie en Tibbe zou je serieus beter af kunnen spuiten dan ze een dag alleen in een pension doen.
Het zal over een tijdje een keer moeten en dat vind ik al doodeng.
En dan kun je wel aangeven hoe je hond behandeld dient te worden, dat ze allergiën hebben etc.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Bijna dertig jaar honden en nee, er heeft nog nooit een hond van mij in een pension gezeten. 37 jaar katten en er heeft nog nooit een kat van mij in een pension gezeten. Ik heb zelf wel in asiels gewerkt als vrijwilliger, mede daardoor, nay,no, never. :neenee:

Geen oppas betekent: niet weg kunnen. Zo simpel is dat.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Blij toe dat mijn hond wel gewoon in pension kan. Vreselijk vermoeiend lijkt het me als je niemand anders ermee durft te vertrouwen.
Hoe doe je dat dan als je in het ziekenhuis terecht komt voor het een of ander?

Maar misschien is dat ook wel de reden dat ik voor onafhankelijke honden ben gegaan.
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

Zonder dat ik iemand, wie dan ook, de schuld wil geven van het gebeurde, wil ik wel even iets kwijt.
Het is ontzettend belangrijk dat iedereen en vooral kinderen van jongs af aan, leren hoe je met honden om moet gaan, waar honden door getriggerd raken en liefst ook nog dat iedereen RESPECT moet hebben voor de persoonlijke zone van de hond.
Het wordt tijd dat honden naast alle plichten die ze hebben(luisteren naar de baas, onder appel staan etc) ook RECHTEN krijgen. Het recht op een persoonlijke zone, waar niemand, ook geen kind, inbreuk op mag maken. Zodat het ongevraagd plotseling om de hals vallen wat honden zich zo vaak moeten laten welgevallen tot het verleden gaat behoren.
Honden zijn geen dingen waar je alles maar mee kunt doen en ook geen speelgoed voor kinderen.
Op elke basisschool zou een lesprogramma moeten zijn over omgang met dieren.
Veel bijtincidenten ontstaan doordat de hond geen kant op kan, en nee, natuurlijk is het niet goed dat een hond bijt, maar als de hond klem zit, en overladen wordt met ongewenste intimiteiten, kan de hond niet zeggen zoals wij, nee dat wil ik niet.
De hond gebruikt dan het enige communicatiemiddel wat hij heeft en dat is zijn bek.
Dit zou allemaal voorkomen kunnen worden door veel meer voorlichting over hondentaal en door mensen erop te wijzen dat honden levende wezens zijn met recht op een persoonlijke zone.
Pas als in een rollenspel kinderen ervaren hoe het is om bestormd te worden en om de hals gevallen te worden waar geen ontsnappen uit mogelijk is, voelen ze hoe akelig dat is. Dit zou ieder kind eens moeten ervaren, want daar leren kinderen van.
Kinderen en volwassenen die zich misdragen naar dieren zouden daar veel meer op aangesproken moeten worden en eventueel ook gestraft, als daar aanleiding toe is.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

-tycho schreef:
laeken schreef: Want ik snap het systeem domweg niet. Als een hond iemand aangevallen heeft en ernstig verwond. Wat is er dan nog te testen? Als een hond dan safe test is dat schijnveiligheid. Als een hond als extreem gevaarlijk wordt getest en er worden maatregelen opgelegd en nageleefd dan is dat in feite veel veiliger.
Dit soort vragen roept dit topic ook bij mij op. Maar je er dan in verdiepen en vraagtekens bij een test hebben is nu blijkbaar olie op het vuur gooien.

Nee dit soort vragen hebben meer mensen, maar dat is nu nog niet aan de orde er is nog niet precies duidelijk hoe en wat, en al die doom scenario's daar schiet lief niets mee op.

Wat als? Ja wat als? Laten we gewoon voor nu bij de feiten blijven en lief steunen.
En afwachten wat er precies uit komt.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 23 mar 2017 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

@Mieke2, Hartstikke leuk. En deels eens.

Maar in dit geval kwam de gebeten vrouw níét naar Shadow toe.
Sterker nog, ze zonderde zich af.

Shadow ging zelfstandig richting die vrouw.
Kwam als ik het goed begrepen heb niet terug op het commando van zijn eigenaar (Lief dus)
Moest van de vrouw afgehaald worden.

Het maakt mijns inziens best wel verschil of de hond klem gezet werd/ ongevraagd benaderd werd, of dat de hond zélf richting de persoon gaat die hij bijt.

Redelijk cruciaal verschil zelfs, wat mij betreft.

Ik blijf hopen voor Lief dat Shadow vlot terug is.
Maar ik hoop ook dat er voor gezorgd wordt dat dit níét neer jan gebeuren.

Verder ben ik heel benieuwd hoe het nu gaat Lief, en dan met name ook over hoe je partner er inmiddels in staat?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

1x gedaan met vorige honden naar een pension. Maar ik vond t echt niks. Heb geen fijne vakantie gehad en dat doen we dus niet meer. Ik vraag me ook af of ik mn huidige honden er een plezier mee zou doen.
Ziekenhuis etc dan moet de oppas t maar doen heb ik met afgescheurde enkelbanden ook gedaan tot ik weer op mn voet kon staan al huppelend liet ik ze daarna zelf uit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Smoekie ik heb geen enkele aanleiding om te liegen over de geteste honden die ik genoemd heb. Het heeft geen meerwaarde ook. Ik noem geen man en paard, dat zou ook geen pas geven.
Ik snap de achterdocht daarin sowieso niet. Ik doe dit werk en zit hier op dit forum omdat ik een enorme liefhebber ben van honden, van alle honden. En daarnaast ben ik ook geen nitwit op het gebied van gedrag. Ik heb meerdere opleidingen gevolgd daarin en voordat ik 15 jaar geleden hondengeleider werd was ik 10 jaar lang gecertificeerd instructeur G&G. Sinds 2 jaar ben ik behalve hondengeleider ook instructeur voor de hondengeleiders .
Ik ben al 25 jaar dagelijks bezig met honden , met hun gedrag, met hun lerend vermogen en met hun problemen.

Dat gezegd hebbende hebben alle door ons inbeslaggenomen honden voor mij altijd een bijzonder passende uitslag gekregen op de test. Ik kon ze bijna naadloos voorspellen.

Een ietwat geanonimiseerd voorbeeld; Een grote hond, 45 kg, uit de FCI-rasgroep 2 viel een andere even grote hond aan waarbij deze ernstig gewond raakte en de eigenaar van die hond ook. Ook deze raakte ernstig gewond. De hond werd inbeslaggenomen, in opslag gehouden en getest.
Deze hond was absoluut niet gewend aan een pension. En van een type ras waarbij iedereen hier op het forum onmiddellijk zou roepen ja maar die komt daar echt niet doorheen.
Hij kwam er echter met vlag en wimpel doorheen en er werd zelfs zo duidelijk en specifiek de vinger op de juiste plek gelegd dat de hond terug kwam naar de eigenaar met als voorwaarde dat hij alleen kort aangelijnd en gemuilkorfd uitgelaten moest worden als hij in de wijk liep waar de tegenpartij woonde, verder mocht hij gewoon hetzelfde als elke andere hond.
Want het bleek uit alles dat het een persoonlijke vete was tussen deze twee honden.

Zoals ik al gezegd heb ben ik op de allereerste plaats een enorme hondenliefhebber. Ik timmer hard aan de weg achter de schermen in samenwerking met andere partijen om te werken aan een duidelijke, eerlijke, handhaafbare wetgeving, voor iedere hondeneigenaar. Als deze test zo slecht was en zo oneerlijk als door sommigen wordt beweerd, dan had ik in ieder geval allang aan de bel getrokken en me er hard voor gemaakt dat dit moet veranderen.Want ook daar is namelijk helemaal niemand bij gebaat.
Ik zelf ben door de jaren heen nog nooit verrast door een testuitslag in ieder geval en ik heb geen enkele reden om daar over te liegen.
Als Shadow zo stabiel is en stoïcijns als Lief en anderen hier schrijven, wat ik direct aanneem, heb ik ook geen enkele reden eraan te twijfelen dat hij door de test komt.
Gr. Aniek

Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Hoe het nu gaat? Nu, ik heb die voorhoofdsholteontsteking niet voor niets. Dit was de bekende druppel die de emmer deed overlopen.
Je hoeft maar boe te zeggen of ik ga janken, dus geweldig gaat het niet met me. Ik heb dus ook hulp gezocht.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Budkes schreef:Smoekie ik heb geen enkele aanleiding om te liegen over de geteste honden die ik genoemd heb. Het heeft geen meerwaarde ook. Ik noem geen man en paard, dat zou ook geen pas geven.
Ik snap de achterdocht daarin sowieso niet. Ik doe dit werk en zit hier op dit forum omdat ik een enorme liefhebber ben van honden, van alle honden. En daarnaast ben ik ook geen nitwit op het gebied van gedrag. Ik heb meerdere opleidingen gevolgd daarin en voordat ik 15 jaar geleden hondengeleider werd was ik 10 jaar lang gecertificeerd instructeur G&G. Sinds 2 jaar ben ik behalve hondengeleider ook instructeur voor de hondengeleiders .
Ik ben al 25 jaar dagelijks bezig met honden , met hun gedrag, met hun lerend vermogen en met hun problemen.

Dat gezegd hebbende hebben alle door ons inbeslaggenomen honden voor mij altijd een bijzonder passende uitslag gekregen op de test. Ik kon ze bijna naadloos voorspellen.

Een ietwat geanonimiseerd voorbeeld; Een grote hond, 45 kg, uit de FCI-rasgroep 2 viel een andere even grote hond aan waarbij deze ernstig gewond raakte en de eigenaar van die hond ook. Ook deze raakte ernstig gewond. De hond werd inbeslaggenomen, in opslag gehouden en getest.
Deze hond was absoluut niet gewend aan een pension. En van een type ras waarbij iedereen hier op het forum onmiddellijk zou roepen ja maar die komt daar echt niet doorheen.
Hij kwam er echter met vlag en wimpel doorheen en er werd zelfs zo duidelijk en specifiek de vinger op de juiste plek gelegd dat de hond terug kwam naar de eigenaar met als voorwaarde dat hij alleen kort aangelijnd en gemuilkorfd uitgelaten moest worden als hij in de wijk liep waar de tegenpartij woonde, verder mocht hij gewoon hetzelfde als elke andere hond.
Want het bleek uit alles dat het een persoonlijke vete was tussen deze twee honden.

Zoals ik al gezegd heb ben ik op de allereerste plaats een enorme hondenliefhebber. Ik timmer hard aan de weg achter de schermen in samenwerking met andere partijen om te werken aan een duidelijke, eerlijke, handhaafbare wetgeving, voor iedere hondeneigenaar. Als deze test zo slecht was en zo oneerlijk als door sommigen wordt beweerd, dan had ik in ieder geval allang aan de bel getrokken en me er hard voor gemaakt dat dit moet veranderen.Want ook daar is namelijk helemaal niemand bij gebaat.
Ik zelf ben door de jaren heen nog nooit verrast door een testuitslag in ieder geval en ik heb geen enkele reden om daar over te liegen.
Als Shadow zo stabiel is en stoïcijns als Lief en anderen hier schrijven, wat ik direct aanneem, heb ik ook geen enkele reden eraan te twijfelen dat hij door de test komt.
Ik durf ervoor in te staan dat ze hierover de waarheid spreekt
Jan
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Lief schreef:Hoe het nu gaat? Nu, ik heb die voorhoofdsholteontsteking niet voor niets. Dit was de bekende druppel die de emmer deed overlopen.
Je hoeft maar boe te zeggen of ik ga janken, dus geweldig gaat het niet met me. Ik heb dus ook hulp gezocht.
Pas maar goed op jezelf :knuffel:
Ik hoop dat er snel een einde aan de onzekere situatie komt :ok:
Mieke2
Actief

@Habibi: ik weet dat het in dit geval anders is gegaan en dat Shadow naar die vrouw+hond toeliep.

Ik reageerde op mensen die hier schrijven dat kinderen altijd maar gek mogen doen naar honden toe en dat de hond dan nog steeds niet mag bijten.
Ik pleit ervoor dat mensen hun kinderen opvoeden in goed gedrag naar honden toe. En als kinderen die zich misdragen naar honden toe dan worden gebeten is het hun eigen schuld.
Ik pleit er voor dat honden rechten hebben, oa recht op persoonlijke zone.
En ik pleit ervoor dat kinderen naast alle rechten die ze hebben,OOK plichten hebben, zoals het zich goed gedragen naar dieren toe.
Het gaat mij te ver dat onopgevoede kinderen die op mijn honden afgestierd komen en dan per ongeluk worden gebeten ervoor kunnen zorgen dat mijn honden eventueel in beslag genomen worden.
Ik ontloop kinderen dan ook zoveel mogelijk, omdat ik niet weet wat ze doen en hoe ze opgevoed zijn.
Mijn honden hoeven niet de klos te worden van andermans onopgevoede kinderen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Budkes schreef:Smoekie ik heb geen enkele aanleiding om te liegen over de geteste honden die ik genoemd heb. Het heeft geen meerwaarde ook. Ik noem geen man en paard, dat zou ook geen pas geven.

:ok:
Het is misschien juist wel een voordeel dat de hond die test doorloopt zonder z'n eigenaar, die vaak onbedoeld toch een soort spanning mee kan geven.
Ik heb vorig jaar met Bizzy een gedragstest (wesenstest) in Duitsland gedaan, die is daar vrij normaal voor alle toekomstige fokdieren. Ze was toen net een jaar maar kwam er glansrijk doorheen hoor. Ik had me er van te voren veel drukker om gemaakt maar het verloop van zo'n test valt echt mee en de flexibiliteit van de honden ook. Alle aanwezige honden die dag zijn ervoor geslaagd, allemaal jonge Retrievers.
Mieke2
Actief

Lief, ik wil je even heel veel sterkte wensen, het lijkt me niet niks waar je nu middenin zit.
Ik heb het destijds van nabij gevolgd met machohayley, dus ik weet hoeveel impact het heeft als je hond weg is en je weet niet hoe het met hem gaat.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Even hoor, nergens heb ik gezegd noch geinsinueerd dat je zou liegen.
Smoekie schreef:Het is niet zozeer dat ik jou niet geloof dat "ze op 1 na" allemaal weer terug mochten hoor, verre van, maar jij bent én maar een klein onderdeel in het grote geheel en hoewel ik geenzins jouw geloofwaardigheid in twijfel wil trekken, kan ik me nu ook weer niet voorstellen dat jij eerlijk en oprecht hier zou vertellen hoe vaak het "fout" gaan alsook zou vertellen dat die testen niet deugen, daar waar menigeen hun twijfels daar openlijk voor hebben uitgesproken.

Meer dan eens is dit namelijk als agendapunt besproken in de 2e kamer en de analyses die er dan af en toe worden gegeven, nou is nu niet bepaald positief. In ieder geval lang zo "positief" niet als jij het hier nu doet voorkomen.
Budkes schreef:Ik snap de achterdocht daarin sowieso niet.
Denk dat wel duidelijk is waar die "achterdocht" vandaan komt....

Smoekie schreef:Meer dan eens is dit namelijk als agendapunt besproken in de 2e kamer en de analyses die er dan af en toe worden gegeven, nou is nu niet bepaald positief. In ieder geval lang zo "positief" niet als jij het hier nu doet voorkomen.
en dan laat laat ik veel ervaringen, zowel van de "bazen" van in beslag genomen honden als ook de geleiders belast met, buiten beschouwing. Mijn punt is simpelweg dat het allemaal nog niet zo "simpel" is. De hele procedure van in beslagname tot aan de daadwerkelijke test waar mijn inziens écht wel e.e.a. aan schort en wat mij betreft dan ook echt geen goede "graadmeter" is om een hond wel/niet als agressief/gevaarlijk te bestempelen.

Om nog maar te zwijgen van de kunde/onkunde waarmee de testen soms worden afgenomen.

Zoals gezegd, het is hoewel het weinig publiciteit krijgt meer dan eens een agendapuntje in de 2e kamer en de voorbeelden als ook antwoorden die er dan soms wel eens voorbij komen zijn gewoon beschamend.

Budkes schreef: Ik doe dit werk en zit hier op dit forum omdat ik een enorme liefhebber ben van honden, van alle honden. En daarnaast ben ik ook geen nitwit op het gebied van gedrag. Ik heb meerdere opleidingen gevolgd daarin en voordat ik 15 jaar geleden hondengeleider werd was ik 10 jaar lang gecertificeerd instructeur G&G. Sinds 2 jaar ben ik behalve hondengeleider ook instructeur voor de hondengeleiders .

Daar twijfel ik ook geen seconde aan. Gewoon niet. Maar en dat is gewoon een feit, niet alle hondengeleiders, politieagenten noem ze maar op zijn hetzelfde. Daar waar de 1 een situatie met wat meer begrip/ervaring benaderd zijn er menigeen die bepaalde situaties vanuit een of ander opleidingsboekje benaderen en niet specifiek naar "die" situatie kijken noch handelen.

Ongeacht over welk beroep het ook gaat je hebt altijd botte boeren, je hebt altijd klunzen, kneuzen, sjaggerijnen er tussen zitten. Gelukkig niet het overgrote deel(vermoed ik) maar dat ze er zijn is wat mij betreft een vaststaand feit hoewel daar geen enkel "wetenschappelijk onderzoek" (Sorry Jo) voor is, die mijn mening hierover onderschrijft.

En zoals gezegd zonder afbreuk te willen doen aan jouw ervaring, jouw kunde hierin....
Smoekie schreef:jij bent én maar een klein onderdeel in het grote geheel

Nederland is toch best wel groot, en jouw ervaring, hoe lang deze ook is en hoe betrouwbaar dáár bij jou hoeft niet "de standaard" te zijn. De standaard is misschien trouwens wel dat het in een overgroot deel goed gaat, maar de fouten zijn er nu eenmaal, de twijfels over de testen zoals deze gedaan worden idem. Niet door iedereen, maar ze zijn er wel en naar mijn mening terecht. Dat beperkt zich overigens niet alleen maar tot dit soort testen hoor. Heb inmiddels via verschillende wegen getuigen "mogen" zijn van bepaalde testen(hond/mens) en of dergelijke testen nu echt gezien moeten worden als een soort "antwoord op" daar heb ik wel vaker mijn twijfels over. Iedereen wat dat betreft simpelweg zijn/haar eigen mening/ervaring. Wat dat betreft laat ik verdere "discussie" hierover dan ook voor wat het nu is. Daar is Lief verder niet bij gebaat. Noch bij het rozengeur en maneschijn gebeuren, noch het bekritiseerde kanten van het hele "proces".

Voor Lief en Shadow is het in ieder geval meer dan te hopen dat het niet lang duurt voordat hij getest gaat worden en meer dan te hopen dat hij daarna snel weer thuis is en Lief hier ondanks Shadows geschiedenis hier zélf ook lering uit heeft getrokken.

Lief, jij nogmaals heel veel sterkte met alles, en goed dat je hulp hebt gezocht. Een mens kan veel hebben, maar als het emmertje vol is, is die vol en dan is het fijn als er hulp is die die emmer weer enigzins kan legen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Mieke2 schreef:@Habibi: ik weet dat het in dit geval anders is gegaan en dat Shadow naar die vrouw+hond toeliep.

Ik reageerde op mensen die hier schrijven dat kinderen altijd maar gek mogen doen naar honden toe en dat de hond dan nog steeds niet mag bijten.
Ik pleit ervoor dat mensen hun kinderen opvoeden in goed gedrag naar honden toe. En als kinderen die zich misdragen naar honden toe dan worden gebeten is het hun eigen schuld.
En ik pleit ervoor dat kinderen naast alle rechten die ze hebben,OOK plichten hebben, zoals het zich goed gedragen naar dieren toe.
Het gaat mij te ver dat onopgevoede kinderen die op mijn honden afgestierd komen en dan per ongeluk worden gebeten ervoor kunnen zorgen dat mijn honden eventueel in beslag genomen worden.
Ik ontloop kinderen dan ook zoveel mogelijk, omdat ik niet weet wat ze doen en hoe ze opgevoed zijn.
En een spelend kind hoeft niet de klos te zijn van een grijpgrage hond.
Kinderen zijn geen Robots en hoe je ze ook opvoed kinderen blijven onvoorspelbaar.
Kinderen hebben geen plichten. Net als dat wij op onze hond hooren te passen, hoort men mijn inziens ook op hun kind te passen, maar dat gaat aan beide kanten wel eens mis. Want ook een hond is geen Robot. Ik stoor mij echt bijzonder aan jou bericht hier. " als een kind gebeten wordt is het eigen schuld" kleine kinderen weten gewoon nog niet hoe ze zich moeten gedragen dus van schuld kan gewoon geen sprake zijn.

Dit staat helemaal los van de situatie met Lief, maar ik vind het gewoon echt te gek voor woorden dat mensen vinden dat ze kinderen verantwoordelijk kunnen houden,

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

dagmar88 schreef:

Nee, nooit. Ik heb daar niet de honden voor en zonder heb ik geen vakantie.
Charlie en Tibbe zou je serieus beter af kunnen spuiten dan ze een dag alleen in een pension doen.
Het zal over een tijdje een keer moeten en dat vind ik al doodeng.
En dan kun je wel aangeven hoe je hond behandeld dient te worden, dat ze allergiën hebben etc.
En vaak valt het heel erg mee en doen ze het gewoon goed in pension.
In de 20 jaar dat ik nu in het asiel werk met pension hebben we maar 2x de eigenaar moeten bellen omdat de hond het niet trok om in pension te zitten.

Budkes schreef:

Wij krijgen al jaren honden uit de 'opslag ' binnen en de meeste zijn getest.
Het gros is geslaagd en heeft geen restricties; sommige hebben alleen aanlijnplicht en een enkele heeft een muilkorfplicht in openbare ruimtes.
Ze zien er ook gewoon goed uit als ze binnen komen en als we foto's zien van het begin vaak nog beter.
Maar zoals elk pension en asiel is de een beter dan de ander en doet de ene hond het beter dan de ander.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

toots schreef:
Mieke2 schreef:@Habibi: ik weet dat het in dit geval anders is gegaan en dat Shadow naar die vrouw+hond toeliep.

En een spelend kind hoeft niet de klos te zijn van een grijpgrage hond.
Kinderen zijn geen Robots en hoe je ze ook opvoed kinderen blijven onvoorspelbaar.
Kinderen hebben geen plichten. Net als dat wij op onze hond hooren te passen, hoort men mijn inziens ook op hun kind te passen, maar dat gaat aan beide kanten wel eens mis. Want ook een hond is geen Robot. Ik stoor mij echt bijzonder aan jou bericht hier. " als een kind gebeten wordt is het eigen schuld" kleine kinderen weten gewoon nog niet hoe ze zich moeten gedragen dus van schuld kan gewoon geen sprake zijn.

Dit staat helemaal los van de situatie met Lief, maar ik vind het gewoon echt te gek voor woorden dat mensen vinden dat ze kinderen verantwoordelijk kunnen houden,
Natuurlijk.
Maar....

We leven in een maatschappij met miljoenen honden en katten.
Best een goed idee dus wanneer we kinderen op de basisschool een cursus omgaan met huisdieren bieden. Weet zeker dat ze dat erg leuk vinden en het is bovendien ook in hun belang om te leren laveren met honden en katten, net zoals ze een cursus verkeer krijgen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Een cursus prima niks mis mee.
Maar dan nog zijn ze niet verantwoordelijk als ze door een hond gebeten worden, gewoon niet.
Niks mis met je kinderen leren omgaan met honden alleen maar goed, kinderen blijven kinderen, in het verkeer heb je daar ook gewoon rekening mee te houden. Ze blijven ondanks de opvoeding onvoorspelbaar ;)

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kooi schreef: We leven in een maatschappij met miljoenen honden en katten.
Best een goed idee dus wanneer we kinderen op de basisschool een cursus omgaan met huisdieren bieden. Weet zeker dat ze dat erg leuk vinden en het is bovendien ook in hun belang om te leren laveren met honden en katten, net zoals ze een cursus verkeer krijgen.

Daar ligt een mooie taak voor iedere hondenbaas, en de ouders.
Kleine kinderen ontspannen meestal vanzelf wanneer ze zien dat er niets aan de hand is, en de ouders een beetje fijn reageren.
Gisteren nog twee erg bange meisjes in het park.
Een turks meisje moest erg huilen, dus zei haar vader "kijk maar, ze kijken niet eens naar je. het zijn lieve honden, geen waakhonden. mooi he?!".
Oudere kinderen vinden het met wat uitleg en aanmoediging vaak prettig om de controle te hebben.
Commando's geven, een apportje laten doen.
Dan zien ze dat honden goed kunnen luisteren en rekening met ze houden en is het opeens geen stuurloze engerd meer.
De "stoere jongetjes" in de buurt bleken vooral bang. Nu weten ze dat blaffen en wapperen averechts werkt en kennen ze de honden bij naam :D
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

smoekie schreef:
Smoekie schreef:Het is niet zozeer dat ik jou niet geloof dat "ze op 1 na" allemaal weer terug mochten hoor, verre van, maar jij bent én maar een klein onderdeel in het grote geheel en hoewel ik geenzins jouw geloofwaardigheid in twijfel wil trekken, kan ik me nu ook weer niet voorstellen dat jij eerlijk en oprecht hier zou vertellen hoe vaak het "fout" gaan alsook zou vertellen dat die testen niet deugen, daar waar menigeen hun twijfels daar openlijk voor hebben uitgesproken.
Je zegt hier toch echt dat je je niet voor kunt stellen dat ik hier eerlijk en oprecht mijn ervaringen deel.

Ik heb duidelijk in mijn antwoord weergegeven hoe de vork in de steel zit voor wat betreft de testen. Voorzover mij bekend ben ik hier 1 van de weinigen die in ieder geval uit de eerste hand kan spreken. En ik denk dat Lief zich hier wel aan op kan trekken. Zij kent haar Shadow.
Maar als je mijn eerlijkheid en oprechtheid hierin in twijfel trekt, tsja daar kan ik natuurlijk ook verder niets aan doen.
Verder ga ik niet discussiëren in dit topic.

Lief heel veel sterkte, het is verdorie niet niks wat allemaal op je pad komt.
Gr. Aniek

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Zelf denk ik maar dat ben ik dat je nooit 100% zeker kan zijn hoe je je hond ook opvoed dat het nooit mis gaat, of iemand nou loopt te gillen , dronken of wat dan ook is.
Ik vergeet nooit meer onze eerste pekinees vroeger, die was echt gek op iedereen en wilde overal aandacht.
Je kon zo binnen lopen of wat ook, kinderen geen bezwaar.
Tot er eens een vriendje van mijn broer mee kwam, die jongen dee werkelijk niks, maar die gekke pekinees werd me agressief zo hadden wij Toesie nog nooit gezien, we moesten hem echt vast houden.
Nooit tegen niemand anders heeft hij ooit nog zo gedaan, ik denk hoe naar dan ook je kan niet alles voor zijn
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Budkes schreef:
smoekie schreef:
Je zegt hier toch echt dat je je niet voor kunt stellen dat ik hier eerlijk en oprecht mijn ervaringen deel.

Ik heb duidelijk in mijn antwoord weergegeven hoe de vork in de steel zit voor wat betreft de testen. Voorzover mij bekend ben ik hier 1 van de weinigen die in ieder geval uit de eerste hand kan spreken. En ik denk dat Lief zich hier wel aan op kan trekken. Zij kent haar Shadow.
Maar als je mijn eerlijkheid en oprechtheid hierin in twijfel trekt, tsja daar kan ik natuurlijk ook verder niets aan doen.

Ik vind het wantrouwen tegenover MAG-testen ook lichtelijk overdreven. Ik heb een paar jaar geleden tijdens een collie-activiteitendag een instructeur uitgenodigd om een MAG-test bij collies te doen.
En als er al een ras is dat zo neurotisch als de pest is, is het wel de moderne Engelse schotse herdershond. Het gros loopt buikschuivend door de ring omdat 'ze bang zijn voor vreemde vloeren.' En als je hard 'BOE!' roept tegen een gemiddelde collie, liggen ze al in een appelflauwte. :roll:

Van de pak-'m-beet 40 collies die meededen aan die MAG-test, zijn er 40 zonder uitzondering geslaagd. Ja, de één was wat nerveuzer dan de ander, er waren er die wegsprongen van een opengeklapte paraplu of zo'n uitgestoken handje van een pop, maar die kwamen dan uiteindelijk toch even kijken. En bij de test, stond de eigenaar op afstand toe te kijken.
(O ja, mijn Bonnie deed het overigens het beste, want die trok zich nergens een bal van aan :F: .).
Dus hoewel ik mijn twijfels heb over het nut van zo'n test, als zelfs een stel van die zenuwelijers (die in hun zenuwen best kunnen snappen) met vlag en wimpel door zo'n test heen komen, dan valt het in het echie best wel mee.

Dat gezegd hebbende, hoop ik dat Shadow er ook zonder problemen door heen rolt. En wat ik heb gehoord van die pensions die als 'opslag' (nare benaming overigens :ugh: ) fungeren, daar zitten mag ik aannemen toch ook dierenliefhebbers die goed voor hem zullen zorgen.
Afbeelding
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Lief beterschap! Hoe houdt zoonlief zich eronder?
Rustig aan en goed dat je hulp gezocht hebt. Dit zou niemand in de koude kleren gaan zitten, en dan ook nog zorgen over je vader.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Budkes schreef:
smoekie schreef:

Een grote bos :flower: voor jou Budkes, vanwege je kennis, je geduld en je realisme!
Top! :D
Afbeelding
Mieke2
Actief

@toots:
Ik ben het met je eens dat kinderen geen robots zijn en honden ook niet.
Wel zie ik tot mijn grote ergernis dat ouders hun kinderen niet corrigeren als die vervelend naar een hond doen of na mijn herhaald verzoek: laat de hond met rust, toch naar de hond komen. Kinderen zijn in de ogen van hun ouders prinsen en prinsesjes en kunnen dus niets fout doen. Maar dat doen ze wel! Het is de taak van de ouders om dit te corrigeren en die laten dat na!
Ik hou mijn honden bij me, laten ouders hun kinderen bij zich houden!
Misschien dan niet de schuld van de kinderen als een hond bijt, dan toch wel van de ouders.
Die laten hun kind zijn of haar gang maar gaan, zonder oog te hebben of iemand anders of een hond daar van is gediend.
Ik en mijn honden zijn daar niet van gediend!
Machohayley is haar hond maandenlang kwijtgeweest door onachtzaamheid van de ouders van het kind.
Dat heeft diepe indruk op mij gemaakt.
Onachtzame ouders en irritante of opdringerige kinderen kunnen er dus zomaar voor zorgen dat iemand zijn hond kwijtraakt.
Ouders horen te letten op hun kinderen,net zoals hondenbezitters op hun honden horen te letten.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mieke2 schreef:@toots:
Ik ben het met je eens dat kinderen geen robots zijn en honden ook niet.
Wel zie ik tot mijn grote ergernis dat ouders hun kinderen niet corrigeren als die vervelend naar een hond doen of na mijn herhaald verzoek: laat de hond met rust, toch naar de hond komen. Kinderen zijn in de ogen van hun ouders prinsen en prinsesjes en kunnen dus niets fout doen. Maar dat doen ze wel! Het is de taak van de ouders om dit te corrigeren en die laten dat na!
Ik hou mijn honden bij me, laten ouders hun kinderen bij zich houden!
Misschien dan niet de schuld van de kinderen als een hond bijt, dan toch wel van de ouders.
Die laten hun kind zijn of haar gang maar gaan, zonder oog te hebben of iemand anders of een hond daar van is gediend.
Ik en mijn honden zijn daar niet van gediend!
Machohayley is haar hond maandenlang kwijtgeweest door onachtzaamheid van de ouders van het kind.
Dat heeft diepe indruk op mij gemaakt.
Onachtzame ouders en irritante of opdringerige kinderen kunnen er dus zomaar voor zorgen dat iemand zijn hond kwijtraakt.
Ouders horen te letten op hun kinderen,net zoals hondenbezitters op hun honden horen te letten.

Je kunt ook overdrijven, hè?
Ja, kinderen spelen en rennen op straat. Dat hoeft heus niet (altijd) onder ouderlijk toezicht te zijn. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar toen ik jong was, speelden mijn broers en ik met onze vriendjes en vriendinnetjes gewoon op straat of in het park. Zonder dat mijn of andere ouders daarbij aanwezig waren.
Bewaar me, zeg. Kinderen hoeven heus niet 24/7 onder strikt toezicht te zijn. We leven of groeien toch niet op niet in een gevangenis?
Vielen we uit een boom of in een sloot.
En soms renden wij ook op honden af.
Deed niemand hysterisch over. Waarom nu wel?
Er hoeft dus niet over 'prinsjes' en 'prinsesjes' gesproken te worden. Kinderen van nu zijn heus niet anders dan kinderen vroeger. Wat wel veranderd is, is hoe mensen over honden denken.
Zoals jij over je hond denkt, zo denken mensen over hun kinderen. Dus wat verdraagzaamheid van beide kanten, zou geen overbodige luxe zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”