Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Juno's agility topic *hard trainen wordt beloond-->2e graad*
Moderator: moderatorteam
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
- Aantal honden: 1
Re: Juno's agility topic *21-1 BCCN --> eerste utje!*
Wat goed! Gefeliciteerd! 

- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- Aantal honden: 2
Heb jullie zien lopen, goed hoor! Gefeliciteerd!!
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Bedankt allemaal
Verdomd ik heb jullie ook zien lopen, heb mij er nog over verbaasd dat Diesel large is
Leuk! Kijken of ik dit de volgende keer dat ik je zie nog weet

*kijkt nog eens naar hond*MirjamV schreef:Heb jullie zien lopen, goed hoor! Gefeliciteerd!!
Verdomd ik heb jullie ook zien lopen, heb mij er nog over verbaasd dat Diesel large is

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Wat goed hey! Juno gaat ook echt harder lopen he!
gefeliciteerd!
gefeliciteerd!
- dre
- Zeer actief
Ja! Op trainingen gaat het minder snel (maar heb daar laatste keer workshop bij Henk en Ietje fijne tips voor gekregen), maar op wedstrijden lijkt ze mijn spanning om te zetten in meer snelheid.Machie schreef:Wat goed hey! Juno gaat ook echt harder lopen he!
gefeliciteerd!

- MirjamV
- Zeer actief
Ik zag Juno, toen dacht ik ook die ken ik ergens van, hahadre schreef:*kijkt nog eens naar hond*MirjamV schreef:Heb jullie zien lopen, goed hoor! Gefeliciteerd!!
Verdomd ik heb jullie ook zien lopen, heb mij er nog over verbaasd dat Diesel large is![]()

Ja Diesel is net 45 cm, en vanaf 43 cm is de hond al large.
- dre
- Zeer actief
Na een fijne eerste wedstrijd dit jaar waar wij ons allereerste utje haalde besloot Juno waarschijnlijk dat dat wel weer genoeg was
3 weken geleden kwam mijn obedience trainster dat Juno toch niet helemaal lekker liep zoals anders (ik weet het aan het feit dat mijn vriend tegenwoordig met haar loopt, hij compleet beginner is en ze gewoon beetje liep te mutsen
). Omdat de jaarlijkse controle bij de fysio er toch weer aan zat te komen, toch maar gelijk contact opgenomen om de afspraak naar voren te halen (dag later moest ze naar de dierenarts voor iets anders en die gaf ook aan dat iets niet lekker zat, maar wilde de conclusie van de fysio afwachten).
Conclusie van de fysio: flinke optater van de liesspieren (als gevolg van een spagaat oid)
, aan de pijnstilling en 2 weken rust (70% van de normale activiteiten en geen krachtuitspattingen).
De wedstrijd in Kaatsheuvel hebben we helaas kunnen afzeggen, want met een geblesseerde hond ga ik niet lopen, eerst weer gezond worden.
Vanavond mag ze terug op controle en dan horen we of ze weer mag lopen. Zo niet kan ik ook de wedstrijden in 's-Gravenzande en Rotterdam afzeggen, zo wel schrijven we Assen ook in en mag Shelly daar tegelijk haar debuut lopen in de debutanten
)
En toch knijp ik hem een beetje voor vanavond

3 weken geleden kwam mijn obedience trainster dat Juno toch niet helemaal lekker liep zoals anders (ik weet het aan het feit dat mijn vriend tegenwoordig met haar loopt, hij compleet beginner is en ze gewoon beetje liep te mutsen

Conclusie van de fysio: flinke optater van de liesspieren (als gevolg van een spagaat oid)

De wedstrijd in Kaatsheuvel hebben we helaas kunnen afzeggen, want met een geblesseerde hond ga ik niet lopen, eerst weer gezond worden.
Vanavond mag ze terug op controle en dan horen we of ze weer mag lopen. Zo niet kan ik ook de wedstrijden in 's-Gravenzande en Rotterdam afzeggen, zo wel schrijven we Assen ook in en mag Shelly daar tegelijk haar debuut lopen in de debutanten

En toch knijp ik hem een beetje voor vanavond

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Juno's agility topic *geblesseerd, duimpjes nodig*
Mijn duimen draaien dat het vanavond goed verbeterd is met je meisje!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Ik duim dat je vanavond goed nieuws krijgt.
Karen
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- dre
- Zeer actief
Bedankt!
En nee het zijn niet alleen de wedstrijden voordat dat het belangrijkste lijkt
het was raar trainen met alleen Shelly in plaats van eerst Juno en dan Shelly, de wandelingen allemaal aangelijnd (ik kan niet garanderen dat ze niet gaat als ze wat ziet en dat wegsprinten mag dus niet) en het idee dat er toch iets niet goed zit.
Zelf loopt ze ook harder te stuiteren dan anders, dus hopelijk is dat een goed teken
En nee het zijn niet alleen de wedstrijden voordat dat het belangrijkste lijkt

Zelf loopt ze ook harder te stuiteren dan anders, dus hopelijk is dat een goed teken

- Plakvis
- Zeer actief
Oh nee, arme Juno! Beterschap! 

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Duimen draaien dat alles weer helemaal goed is en ze weer kan gaan laten zien hoeveel ze vooruit gegaan is! 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
En, hoe is de controle gegaan?
- dre
- Zeer actief
Ze is weer helemaal goedgekeurdLongFields schreef:En, hoe is de controle gegaan?

Ze mag weer alles en komende dinsdag moet degene die als eerste opmerkte dat ze niet helemaal lekker liep even kijken of ze na training en wedstrijd nog steeds goed loopt. Maar voorlopig ben ik blij dat het geen langdurig proces gaat worden

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat fijn! En lekker snel weer over gelukkig. Ik weet hoe het is om een hond met een langdurige blessure te hebben door Tapas, en met de schouderblessure van Mojo ben ik er toch ook een maand uit geweest en moest ik zaken afzeggen.dre schreef:Ze is weer helemaal goedgekeurdLongFields schreef:En, hoe is de controle gegaan?dus dat hebben we met een lange wandeling gevierd
![]()
Ze mag weer alles en komende dinsdag moet degene die als eerste opmerkte dat ze niet helemaal lekker liep even kijken of ze na training en wedstrijd nog steeds goed loopt. Maar voorlopig ben ik blij dat het geen langdurig proces gaat worden
Succes met de aankomende wedstrijden!
- dre
- Zeer actief
Uiteindelijk heeft ze wel ongeveer een maandje op rust gestaan (ik heb een vermoeden dat het is gebeurd toen ze door een andere hond werd gegrepen) en vanwege het weer/ziekte zijn er veel trainingen niet doorgegaan waardoor de trainingen eigenlijk wegvielen.LongFields schreef:Wat fijn! En lekker snel weer over gelukkig. Ik weet hoe het is om een hond met een langdurige blessure te hebben door Tapas, en met de schouderblessure van Mojo ben ik er toch ook een maand uit geweest en moest ik zaken afzeggen.dre schreef:Ze is weer helemaal goedgekeurdLongFields schreef:En, hoe is de controle gegaan?dus dat hebben we met een lange wandeling gevierd
![]()
Succes met de aankomende wedstrijden!
Ik zag ons ergens volgens jaar nog steeds bezig

Op naar 's-Gravenzande zondag dus

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Re: Juno's agility topic *geblesseerd --> weer goedgekeurd!*
Wat fijn dat ze weer mag.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- MirjamV
- Zeer actief
Fijn dat ze weer goedgekeurd is! Dan zie ik jullie zondag wel, ik loop ook met Diesel 

- dre
- Zeer actief
Owh leuk! Ik zag dat je zo'n 10 honden na mij loopt, met een beetje mazzel ben ik dan weer voldoende terug op aarde om weer wat mee te krijgenMirjamV schreef:Fijn dat ze weer goedgekeurd is! Dan zie ik jullie zondag wel, ik loop ook met Diesel

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Succes zondag dames! Ik mag zaterdag met Mojo en Tapas naar Bergen op Zoom, heel veel zin in!
- dre
- Zeer actief
Jij ook heel veel succes en plezier!LongFields schreef:Succes zondag dames! Ik mag zaterdag met Mojo en Tapas naar Bergen op Zoom, heel veel zin in!

Het weer gaat ook lekker meezitten zo langzaamaan (geen bevroren tenen meer

- MirjamV
- Zeer actief
Kan ik jullie ook mooi zien lopen!dre schreef:Owh leuk! Ik zag dat je zo'n 10 honden na mij loopt, met een beetje mazzel ben ik dan weer voldoende terug op aarde om weer wat mee te krijgenMirjamV schreef:Fijn dat ze weer goedgekeurd is! Dan zie ik jullie zondag wel, ik loop ook met Diesel
Jij ook veel succes!LongFields schreef:Succes zondag dames! Ik mag zaterdag met Mojo en Tapas naar Bergen op Zoom, heel veel zin in!
- dre
- Zeer actief
Beetje late update, maar afgelopen week kregen wij heel slecht (familie)nieuws waardoor ik de wedstrijd van aankomende zondag in rotterdam ook af heb moeten zeggen.
Maar goed, over afgelopen zondag kan ik heel kort zijn: het ging best slecht
We begonnen met het vp, Juno was echt best actief, reageerde vlot en meestal houdt dat tegenwoordig in dat ze erbij is en het tempo erop heeft.
Dus ik startte vol goede moed, maar helaas ze liep vreselijk te trutten, liep voorbij de breed en was verder wel foutloos, maar veel te langzaam waardoor we buiten de mpt kwamen. Ik kreeg het tempo er niet in bij haar.
Voor de jp weer precies hetzelfde, de ingang van de tunnel lag langs de ring en precies daar moesten de mensen gaan staan kijken dus wilde ze de tunnel niet meer in (ook weer nieuw). Uiteindelijk ging ze op de lange kunnen wel wat lekkerder lopen en zie je haar ook echt wat veranderen.
Filmpje jp: https://youtu.be/3fyy8MpaPrk
Ik heb heel hard lopen twijfelen om het spel te lopen. Ze was in de ring duidelijk niet op haar gemak. Maar Ben had een leuk race rondje neergezet zonder paaltjes en kattenloop en veel tunnels en na overleg besloten toch te lopen om haar gewoon weer kilometers te laten maken in de ring.
De start ging niet echt lekker en die eerste tunnel van de jp was ook blijven liggen met dezelfde insteek dus dat was een puntje, maar uiteindelijk kreeg ze wel vaart en ging ze toch wel weer zelf de tunnels en sprongen opzoeken dus toch wel blij dat ik het uiteindelijk wel heb gelopen.
Filmpje spel:https://youtu.be/-wNcGmxlky8
Maandag zou ik niet gaan trainen, maar mijn vriend vond dat ik wel moest gaan om haar weer enthousiast en sneller te krijgen. Het werd op de training duidelijk dat ze erg onder de indruk was van de andere honden rond het parcours, dus dat akkefietje van een paar weken geleden heeft grotere invloed gehad dan verwacht.
Uiteindelijk moest ik (op de lange lijnen) toch echt gaan bijzetten en dus was de planning veel kilometers te maken en het ook heel leuk te maken voor haar daarbij, maar dat zal even moeten wachten nu, komt wel weer.
Maar goed, over afgelopen zondag kan ik heel kort zijn: het ging best slecht

We begonnen met het vp, Juno was echt best actief, reageerde vlot en meestal houdt dat tegenwoordig in dat ze erbij is en het tempo erop heeft.
Dus ik startte vol goede moed, maar helaas ze liep vreselijk te trutten, liep voorbij de breed en was verder wel foutloos, maar veel te langzaam waardoor we buiten de mpt kwamen. Ik kreeg het tempo er niet in bij haar.
Voor de jp weer precies hetzelfde, de ingang van de tunnel lag langs de ring en precies daar moesten de mensen gaan staan kijken dus wilde ze de tunnel niet meer in (ook weer nieuw). Uiteindelijk ging ze op de lange kunnen wel wat lekkerder lopen en zie je haar ook echt wat veranderen.
Filmpje jp: https://youtu.be/3fyy8MpaPrk
Ik heb heel hard lopen twijfelen om het spel te lopen. Ze was in de ring duidelijk niet op haar gemak. Maar Ben had een leuk race rondje neergezet zonder paaltjes en kattenloop en veel tunnels en na overleg besloten toch te lopen om haar gewoon weer kilometers te laten maken in de ring.
De start ging niet echt lekker en die eerste tunnel van de jp was ook blijven liggen met dezelfde insteek dus dat was een puntje, maar uiteindelijk kreeg ze wel vaart en ging ze toch wel weer zelf de tunnels en sprongen opzoeken dus toch wel blij dat ik het uiteindelijk wel heb gelopen.
Filmpje spel:https://youtu.be/-wNcGmxlky8
Maandag zou ik niet gaan trainen, maar mijn vriend vond dat ik wel moest gaan om haar weer enthousiast en sneller te krijgen. Het werd op de training duidelijk dat ze erg onder de indruk was van de andere honden rond het parcours, dus dat akkefietje van een paar weken geleden heeft grotere invloed gehad dan verwacht.
Uiteindelijk moest ik (op de lange lijnen) toch echt gaan bijzetten en dus was de planning veel kilometers te maken en het ook heel leuk te maken voor haar daarbij, maar dat zal even moeten wachten nu, komt wel weer.

- dre
- Zeer actief
Re: Juno's agility topic *update DVS 26-3*
Zaterdag gingen we naar KC Assen voor de ochtendwedstrijd. Met haar terugval van de laatste tijd verwachte ik er niet heel veel van, doel was dan ook gewoon om meters te maken en haar weer zekerder te krijgen.
We begonnen met een jumping, was een leuk rondje en Juno was ook lekker enthousiast buiten de ring. Lekker gaan lopen met veel aanmoediging onderweg en verdomd ze zette al vrij vlot aan en voor haar doen ging ze echt snel, paleninsteek ging soepel en vlekkeloos, ik was bij een wissel de volgende sprong wat kwijt, maar dat pakte ze keurig op. Uiteindelijk dus gewoon foutloos rond, bleken we een 3e plaats te hebben gehaald en ons 2e utje

Vp, ging wat minder, ik kreeg haar niet goed wakker voor de start en de start was hoog-palen wat voor Juno echt een rotstart is want ze moet altijd wat op vaart komen en de palen blijven stom
dus daar aardig wat tijd op verloren, maar ze pakte het tempo daarna aardig op om uiteindelijk wel foutloos rond te komen (buiten de spt, binnen de mpt) en dus een nette 11e plek.
Al met al een mooie dag, ze wordt weer zekerder en dat ga ik weer merken in haar snelheid, we gaan dus lekker door met meters maken en het leuk houden voor haar
We begonnen met een jumping, was een leuk rondje en Juno was ook lekker enthousiast buiten de ring. Lekker gaan lopen met veel aanmoediging onderweg en verdomd ze zette al vrij vlot aan en voor haar doen ging ze echt snel, paleninsteek ging soepel en vlekkeloos, ik was bij een wissel de volgende sprong wat kwijt, maar dat pakte ze keurig op. Uiteindelijk dus gewoon foutloos rond, bleken we een 3e plaats te hebben gehaald en ons 2e utje

Vp, ging wat minder, ik kreeg haar niet goed wakker voor de start en de start was hoog-palen wat voor Juno echt een rotstart is want ze moet altijd wat op vaart komen en de palen blijven stom

Al met al een mooie dag, ze wordt weer zekerder en dat ga ik weer merken in haar snelheid, we gaan dus lekker door met meters maken en het leuk houden voor haar

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Juno's agility topic *KC Assen 6 mei: 2e utje!*
Gefeliciteerd met jullie tweede U'tje 

- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Gefeliciteerd!
- dre
- Zeer actief
Owhhhhhh wat ben ik blij
Ik kopieer even de tekst van mijn fb
Zo vreselijk gruwelijk verrekte trots op Juno en het team wat wij samen in de agility aan het worden zijn
En ja na ons eerste utje op het vp (wat een verrekt lastig vp was voor de 1e graad, als ik dat zelf mag zeggen
) met een derde prijs mag ik dat vast wel constateren
Op de jp ging ze zo snel dat ik haar niet kon bijhouden dus we waren slordig, maar helaas 1 fout vanwege het uitstappen op de palen.
Super mega extra blij met mijn hondje vandaag
Teller staat nu totaal op 3 utjes (2× jp en 1× vp). Mijn streven was om dit jaar een utje halen
niet een promotie naar de 2e graad in handbereik te gaan leggen
filmpje van de jp
filmpje van het vp

Zo vreselijk gruwelijk verrekte trots op Juno en het team wat wij samen in de agility aan het worden zijn

En ja na ons eerste utje op het vp (wat een verrekt lastig vp was voor de 1e graad, als ik dat zelf mag zeggen

Op de jp ging ze zo snel dat ik haar niet kon bijhouden dus we waren slordig, maar helaas 1 fout vanwege het uitstappen op de palen.
Super mega extra blij met mijn hondje vandaag

Teller staat nu totaal op 3 utjes (2× jp en 1× vp). Mijn streven was om dit jaar een utje halen

filmpje van de jp
filmpje van het vp

- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Re: Juno's agility topic *KVVPeo 24 juni: 3e utje! (Vp)*
Nogmaals gefeliciteerd 

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell